روزنامه «پروتوم آلا»

«الطاف حسین» تحلیلگر مسائل آسیا در مقاله‌ای با عنوان «قاسم سلیمانی؛ ژنرال شماره یک جهان» در روزنامه «پروتوم آلا» بنگلادش با تأکید بر اینکه مخالفان ایران در مقابله با سردار سلیمانی درمانده شده‌اند، نوشت: در حال حاضر برترین شخصیت نظامی جهان کسی است که نامش در صدر فهرست ضربه به سازمان‌های سیا و موساد قرار دارد. «قاسم سلیمانی» که بین هوادارانش به نام «حاج قاسم» معروف است، نه تنها نگاه‌ها در خاورمیانه، بلکه فضای نظامی جهان را به سوی خود معطوف کرده و دوست و دشمن به این حقیقت اذعان دارند که اعتبار و امتیاز نابودی داعش تنها متعلق به اوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌اللّه(عج)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌اللّه(عج) گفت: «در حالی که بیمارستان‌های نیروهای مسلح بخش زیادی از نیازهای درمانی عموم مردم را مرتفع می‎کنند؛ اما از سهم سلامت بودجه حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بی‌بهره هستند و این جای انتقاد از وزارت بهداشت را دارد.» به گزارش صبح صادق دکتر «علیرضا جلالی» اظهار داشت: «۷۰۰ پزشک در پنج مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌اللّه(عج) مشغول به فعالیت هستند و این مرکز سالانه حدود دو میلیون مراجعه‌کننده دارد. بیمارستان بقیه‌اللّه الاعظم(عج) تأمین‌کننده ۵۷ درصد خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در استان تهران است و طبق آخرین ارزیابی‌ها رضایت بیماران از ما بالای ۹۰ درصد است.»

سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح

سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در راستای خدمت‌رسانی بهتر به بیمه‌شدگان نیروهای مسلح، طرح اطلاع‌رسانی پیامکی را برای تعامل و ارتباط مؤثر با بيمه‌شدگان و همچنين افزايش سطح آگاهي آنان از وقایع بيمه‌اي در دستور کار قرار داده است. سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح یکی از مهم‌ترین ابعاد این خدمت را اطلاع‌رسانی به موقع قطع یا وصل و تغییر در خدمات اعلام کرده است. بنا بر اعلام این سازمان، اطلاع‌رسانی گروهی بر اساس نوع پوشش بیمه‌ای، جنس، سن و... برای آگاهی‌بخشی به بیمه‌شدگان یکی از ابعاد این خدمت است که می‌تواند با آگاهی‌بخشی برای اقدام به موقع بیمه‌شدگان بار مراجعه به مراکز سازمان را کاهش دهد.

09130001911/ طراحی جدید صبح صادق خیلی بهتر شده. ممنون/ «نجفی» از بندرعباس

09180008379/ با سلام و خسته نباشید تشکر می‌کنم از نشریه خوبتون.

09100009331/ نشریه 915 خیلی عالی بود. دست مریزاد.

صبح صادق: تشکر از دقت نظر شما همراهان گرامی که با نظرات خود ما را در مسیر بهتر شدن تغییرات همراهی می‎کنید.

09120004926/ پیمانی پنج ساله بودم و بعدش رسمی درجه‌داری شدیم و در محاسبه ارشدیت برای درجه داری و محاسبه درجه ده ماه ارشدیت محاسبه نشد.

09120006185/ پیگیری کنید این کالاهای حکمت دوباره فعال بشه. ما یه خانواده چهار نفره هستیم. این قانون جدید هر دو ماه 100 هزار تومان یارانه می‌ده. من با این پول یک گونی برنج هم نمی‎تونم بخرم.

صبح صادق: در گذشته هم کالاهای طرح حکمت را با پرداخت مبلغی خرید می‎کردید و رایگان عرضه نمی‎شد.

09130008940/ اگر واقعاً برای جلب رضایت کارکنان کالابرگ حکمت را حذف کرده‌اند، خوب است نظرسنجی بکنند ببینند چند درصد رضایت دارند.

09130000633/ ما در شهرستان فروشگاه اتکا نداریم و برای خرید مبلغ ناچیز شارژ نقدی باید به شهری دیگه بریم و اقلام گران و بدون تنوع اتکا را بخریم. حالا که شارژ نقدی شده به حساب حقوقی واریز بشود.

09130008206/ چرا در زمان توزیع جیره پوشاک سازمانی، برای کارمندان لباس ورزشی در نظر گرفته نمی‎شود؛ اما شرکت در برنامه‎های ورزشی اجباری است؟

09130002517/ چرا به بحث‌های فرهنگی و اجرای جلسات طرح بصیرت خانواده‎های کارکنان آن‌گونه که شایسته است اهمیت داده نمی‌شود و از نظر کیفی و کمی هر سال ضعیف‌تر اجرا می‎شود؟

صبح صادق: با توجه به اینکه این مشکل کلی نیست و مربوط به یک شهر و استان است، خوب بود که اسم شهر و استان خود را درج می‌کردید تا این مسئله به کل کشور تسری نیابد.

09140002473/ بازنشستگان قبل ۱۳۷۹ وضعیت مالی خوبی ندارند؛ بازنشستگی بدون پاداش و نصف شدن حقوق حین بازنشستگی.

09140005343/ بعد از دوازده سال خدمت هنوز مشکل بسیجیان کد 89 حل نشده. چرا مسئولان پیگیر نیستند.

صبح صادق: این موضوع را به صورت جدی از شخص معاون نیروی انسانی سپاه پیگیری خواهیم کرد.

09140008961/ لطفاً مسئولان محترم دوباره کمک به مقاومت اسلامی از طریق کسر از فیش حقوقی را فعال کنند نه ساتا پاسخگوست و نه آخرین محل خدمت. با تشکر و سپاس فراوان.

09360007975/ مسکن کارکنان چه می‎شود؟ آیا پروژه جدید در دستور کار هست یا خیر؟

صبح صادق: مصاحبه با مسئول بنیاد تعاون سپاه در حال پیگیری است.

09920009915/ بسیجیان کد 89 شمال غرب؛ سلام ما را به سردار سلامی برسانید و بگویید ما چشم انتظارتان هستیم.

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

 

از توصیه‌های مهم فرمانده معظم کل قوا و مقتدای همه پاسداران انقلاب اسلامی، توجه به «معنویت» و «تقوا» است. ایشان در دیدار فرماندهان حاضر در بیست‌وسومین مجمع عالی فرماندهان فرمودند: «یک سرفصل دیگر تلاش برای حفظ معنویّت است که در سپاه وجود دارد؛ این مسئله‌ معنویّت خیلی مهم است و مثل یک باران رحمتی است که بر یک بوستان متنوعی ببارد؛ هم حیات‌بخش بوستان است، هم طراوت‌بخش و جلوه‌بخش بوستان است. وقتی باران می‎بارد، صرفاً این نیست که زندگی می‎دهد به بخش‌های مختلف این بوستان، بلکه به آن زیبایی هم می‎دهد، جلوه هم می‎دهد، طراوت هم می‎دهد، آن را در چشم‌ها عزیز هم می‎کند؛ بارانِ معنویّت این [جور] است.»

تعبیر و تشبیه دقیق فرمانده معظم کل قوا از معنویت در سپاه به باران به این معناست که پاسداران با حفظ و تشدید معنویت در خود و در خانواده و اطرافیان خود می‎توانند به معنوی شدن جامعه کمک کنند؛ کمکی که ارزشش اگر از حیات بخشیدن مادی بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ از این رو رهبر معظم انقلاب در توصیه‎های اخلاقی خود ابتدا بر حفظ روحیه معنوی و تقویت آن با توسل، دعا و تقوا ورزیدن از سوی خود پاسداران تأکید می‎کنند و سپس بر تسری دادن این روحیه به اطرافیان و خانواده و دوستان خود سفارش می‌کنند. به معنای دقیق‌تر پاسداران وظیفه بسط و گسترش دادن معنویت در جامعه را دارند.«توکل، توسّل، معنویت، دعا را از دست ندهید؛ اُنس با قرآن را از دست ندهید؛ اُنس با اهل ‌بیت و عترت را از دست ندهید؛ اجتناب از گناه را فراموش نکنید. جزو بیشترین توصیه‌ها یا شاید بشود گفت در رأس توصیه‌های کسانی که ما برای کلمه‌کلمه‌ حرف‌های آنها خیلی اعتبار قائل بودیم، اجتناب از گناه بود؛ اساس کار، اینها است. هم در خودتان، هم در خانواده‌تان، هم در فرزندان‌تان و همه‌ متعلقین به خودتان، اینها را نهادینه کنید.»

این امر محقق نمی‌شود مگر آنکه پاسداران ابتدا خود در مسیر قدم بگذارند و در امور معنوی و دینی ممتاز باشند به عبارت بهتر نهادینه کردن این امر در پرتو این است که تک‌تک پاسداران در حوزه معنویت برای ارتقای خود سعی و تلاش داشته باشند که این با رهبانیت میسور نمی‎شود و مجاهدت و کم خوابیدن و درک سحر را می‎طلبد. باید دانست بخش زیادی از معنویت، رزقی است که در سحرها نصیب سحرخیزان می‎شود. اصرار و مداومت بر نماز شب و شرکت در مجالس توسل و دعا و خلوت‎ با خدا می‎تواند بخشی از روند رسیدن به معنویت باشد؛ اما در مرحله بعد خدمت به محرومان، دستگیری از مردم و خالص کردن نیات می‎تواند به این معنویت بیفزاید.

در این مسیر اجتناب از معاصی، تقوای فردی و سازمانی، دوری از لقمه شبهه‎ناک و حرام و مجاهدت به نیت قربت الی‎اللّه کارگشای سپاه برای رسیدن به اهداف والای آن در مقصود انقلاب اسلامی و معنویت‌افزایی پاسداران است؛ البته اگرچه پاسداران هر یک به عنوان سربازان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان فرهنگ دینی اهتمام به امور معنوی از وظایف اصلی‌شان است؛ اما نباید فراموش کرد این فقط یک امر فردی برای فرد فرد پاسداران نیست و باید سازمان و ساختار سپاه هم در این امر همراه  و سوق‌دهنده باشد.

علیرضا جلالیان