«حسین واله» دیپلمات پیشین کشورمان در مصاحبه با روزنامه «ایران» گفت: «تاکتیک ظریف در تفکیک ترامپ از «تیم بی» ‌‌مؤثر افتاد.

اخراج بولتون که دشمن نشانه‌دار و سابقه‌دار ایران است، از کاخ سفید پیامی تلویحی به ایران بود. اعلام موضع ترامپ در باب اینکه تنها هدف او جلوگیری از ساخت سلاح اتمی در ایران است، عقب‌نشینی بود. ایرانی‌ها هم قبول کرده بودند اگر ترامپ برجام را محترم بشمارد در موضوع‌های دیگر مذاکره کنند.» این دیپلمات پیشین در ادامه گفت:«زمینه برای تفاهم وجود دارد؛ اما کار بسیار سختی است.»

«عبدالناصر همتی» در گفت‌وگو با «المانیتو» را از موفقیت بانک مرکزی  ایران در افزایش ۴۰ درصدی ارزش ریال از زمان آغاز سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره اینستکس گفت: «من به این نتیجه رسیده‌ام که موضوع، اینستکس و مکانیزمش نیست. موضوع این است که اروپایی‌ها به دنبال تأییدیه آمریکا هستند.» وی درباره سرنوشت بسته پیشنهادی ۱۵ میلیارد دلاری که از سوی فرانسه و برخی دیگر کشورها برای بازگرداندن ایران به توافق جامع هسته‌ای پیشنهاد شده بود، گفت: «نتیجه‌بخش بودن این بسته به اروپایی‌ها و آمریکا بستگی دارد.»

«مهدی پازوکی» مشاور سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «کسی ادعا نمی‌کند که با قبول لوایح FATF اقتصاد ایران یک‌ شبه به توسعه دست می‌یابد و همه مشکلات از بین می‌رود؛ بلکه FATF تنها یک وسیله برای دستیابی به تجارت جهانی است که وابسته به سایر برنامه‌ها و سیاست‌ها می‌تواند موفق شود یا شکست بخورد. پس تضمینی برای آن وجود ندارد این در حالی است که رسانه‌ها جریان اصلاحات و حامی دولت مدام از FATF  به عنوان نسخه حل مشکلات اقتصادی و برون‌رفت از تحریم‌ها یاد
می‌کنند!»