واکنش‌ها به اعلام خبر بازداشت روح‌اللّه زم، مدیر «آمدنیوز» از واکنش‌های جهانی به بازداشت صدام جنایتکار و قتل سرهنگ قذافی بیشتر بوده است؛ اما فراتر از این فضای همدلانه است که میان ملت و مسئولان کشورمان در حمایت از اقدام سپاه شکل گرفت و اگر چنین فضایی ادامه داشته باشد، چنین قارچ‌های سمی هرگز نخواهند توانست سفره ایرانی را در اختیار تروریست‌ها و منافقان قرار دهند.

البته این موضوع به مراقبت ویژه‌ای هم نیاز دارد که به اختصار ذکر می‌شود:

سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با این پرونده نگاه ملی دارد و فارغ از دیدگاه‌ها و جبهه‌بندی‌های  سیاسی به وظیفه خود عمل می‌کند. اقدام سپاه در معرفی اولین مرتبط با روح‌اللّه زم که خود را در میان نیروهای انقلابی جا داده بود، مهم‌ترین دلیل صدق این ادعاست که بازوان قدرتمند سپاه در این مسیر با کسی رودربایستی ندارد و اگر افراد منافق لباس‌های مقدس هم بر تن کرده باشند، در اعلام و معرفی آنها به مردم لحظه‌ای درنگ به خود راه نمی‌دهد.
اگر چه سند همکاری همکاران داخلی و خارجی آمدنیوز آنلاین قابل ردگیری در همه جهان است و سرورهای حامی این شبکه نتوانسته‌اند در روند دسترسی به اطلاعات خللی ایجاد کنند؛ اما همین سبب نمی‌شود که برخی از افراد با گمانه‌زنی و طرح انواع اسامی و شخصیت‌ها آمدنیوزهای جدیدی را در افکار عمومی ایجاد کرده و مسیر پرونده را مشوش و مخدوش کنند. در مسیر این پرونده همه صاحبنظران باید مراقبت کافی از گفته‌ها و نوشته‌های خود داشته باشند و از حساسیت افکار عمومی برای اهداف خود بهره‌برداری نکنند.

بازداشت سرکرده آمدنیوز سبب یک خلأ راهبردی در جریان ضد انقلاب در ایجاد توطئه علیه جمهوری اسلامی خواهد شد که همین مسئله یک پیروزی و برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران است. مهم‌ترین بعد این پرونده شناسایی سرشبکه‌های داخلی آن است و برخوردها با این افراد و جریان‌ها به گونه‌ای مستند، قاطع و مورد حمایت افکار عمومی است که هیچ قارچ سمی دیگری با هر پشتوانه‌ای در داخل و خارج قدرت رشد و سم‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی را نداشته باشد. در این حال جریان‌های شکست خورده درصدد هستند از نبود برند آمدنیوز برای خود کلاهی بدوزند و نقش محوری توطئه‌های آینده را به دست بگیرند؛ اما این جریان‌ها بدانند که آغاز این راه اندکی دشوار بود، البته ادامه آن بسیار آسان است و بازداشت و دستگیری منافقین و ضد انقلاب‌ها را مانند ساخت آرکیو 170 آمریکایی را به تولید انبوه می‌رسانیم.

رویکرد جمهوری اسلامی ایران در موضوع آزادی بیان رویکردی توسعه‌بخش و امیدآفرین بوده است و باز بودن درهای رأفت و رحمت بی‌همتای انقلاب اسلامی بر سر همه جریان‌ها سبب  تعاطی و تعامل افکار در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و حتی کانال‌های رسانه‌ای  شده است؛ همین آزادی سبب شده است شبکه‌های اجتماعی بیگانه و رسانه‌های داخلی بسترهای رشد جریانات معاند را فراهم کنند.

دستگیری فردی مانند زم بهترین کمک به جریان های سیاسی کشور است؛ زیرا برای او که به دنبال دریافت کارمزد خود از سرویس‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی بود، بهترین شیوه افزایش اعتبار را ناکار کردن همه این جریانات می‌دانست؛ در این پرونده هم جریان‌های اصولگرا و هم اصلاح‌طلب به عنوان مدعی و شاکی باید وارد عرصه شوند و از کسی که اعتماد مردم را از آنها دزیده است، شکایت کنند.

برای مطالعه بیشتر به پایگاه بصیرت مراجعه کنید.

برخلاف رویکردهای بنیادگرا و سلفی، در فقه شیعه با رویکرد اصیل از دین مبین اسلام توجه خاصی به علم و دانش شده و هیچ‌گاه توجه به این حوزه معرفتی در تقابل با وحی و شرع مقدس قرار نگرفته است. از جمله اندیشمندان مهم شیعه در عصر معاصر رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) است که همواره توجه به علم و پژوهش را در اولویت اندیشه‌های خود قرار داده و در چهار دهه اخیر، به عنوان گام اول انقلاب اسلامی نیز این اهتمام و توجه به علم و دانش از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در نتیجه توجه ویژه آیت‌اللّه‌العظمی خامنه‌ای به مسئله علم و پژوهش بخش مهمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب، به حوزه علم و فناوری اختصاص دارد و پیشرفت‌های نظامی، صنعتی و تولیدی کشور نیز محصول توانمندی‌های علمی حاصل شده به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره دارد و می‌فرمایند: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد. ... اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بو‌دـ یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان‌ـ به‌پیش رفته است. دستاوردهای دانش و فناوری ما در این مدت که ما را به رتبه‌ شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان رسانید، مایه‌ شگفتی ناظران جهانی شد و در برخی از رشته‌های حساس و نوپدید به رتبه‌های نخستین ارتقاء داد، در حالی اتفاق افتاده که کشور دچار تحریم مالی و تحریم علمی بوده است.

با وجود عقب‌افتادگی‌های علمی قبل از انقلاب اسلامی که نتیجه نگاه و نگرش وابسته و غرب‌زده پهلوی بود کشور مجبور به واردات نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف نظامی و پزشکی شده بود، اکنون چهل سال پس از انقلاب اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها، تحریم‌ها، کارشکنی‌ و... در حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان سرآمد کشورهای منطقه هستیم و می‌توانیم در آینده قله‌های جهانی را فتح کنیم. پیشرفت در نانو، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، حوزه فضایی و... تنها بخشی از دستاوردهای علمی است که در شرایط سخت تحریمی به‌ دست‌ آمده است و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) انتظار دارند در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مورد توجه قرار گیرد.

اما به ‌هر حال گام اول انقلاب اسلامی با تمام ضعف‌ها و قوت‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، کامیابی‌ها و ناکامی‌ها و... توانسته است نه‌ تنها در حوزه علم و پژوهش بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز به بخش زیادی از دستاوردها دست یابد که با بخشی از انتظارات انقلاب اسلامی تطابق دارد. اما رسیدن به همه اهداف انقلاب اسلامی گامی دیگر و محکم‌تر نیاز دارد که در شماره‌های آتی به تشریح و تبیین آن می‌پردازیم.

 

حسن خدادی