«پتریک.ام شنهن» وزیر دفاع آمریکا گفته است: «به تقویت عربستان از طریق ارائه هواپیماها، سامانه‌های پدافند موشکی و هوایی و دیگر تجهیزات دفاعی بیشتر ادامه می‌دهیم. به متحدان خود در اروپا توصیه می‌کنیم مسیر ما را ادامه داده و آنها هم برای ایجاد بازدارندگی در برابر ستیزه‌جویی ایران حمایت خود را ارائه کنند. ایران به فعالیت‌های خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد. حمله اخیر به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان سعودی نمونه‌ای از این اقدامات است. ایران تهدیدی مداوم برای شرکای ما در آن منطقه به شمار می‌آید.» دولتمردان آمریکا با ایجاد سیاست ایران‌هراسی همواره در پی ناامنی منطقه هستند تا از تجهیز کشورهای وابسته منافع مادی خود را تأمین کنند.

رادیو رژیم صهیونیستی در اعترافی به اقدامات خرابکاری خود در منطقه این‌طور خبر داده است: «ارتش این رژیم از اقدام تلافی‌جویانه ایران در پی حملات اخیر علیه خود به مواضع مقاومت در عراق و سوریه بیمناک بوده و سطح هشدار خود را بالا برده است.» به‌ گفته کارشناسان رژیم صهیونیستی، استفاده از موشک‌های کروز نقطه‌زن و رادارگریز، یکی از گزینه‌های اصلی ایران خواهد بود. «ترس صهیونیست‌ها از آنجا ناشی می‌شود که مقاومت سیاست صبر استراتژیک را به سیاست پاسخ‌دهی فعال در مقابل اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تغییر داده است که نمونه آن را در اقدام قاطع حزب‌اللّه لبنان مشاهده کردیم.»

وبگاه «البحرین الیوم» افشا کرد شاه بحرین در جریان سفر ماه آوریل خود به مجارستان، با نتانیاهو دیداری محرمانه داشت که به منزله بخشی از مقدمات برگزاری کارگروه منامه به عنوان گام نخست اجرای «معامله قرن» به شمار می‌آید.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» در این دیدار، ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با نتانیاهو، گفت، روابط با رژیم صهیونیستی فراتر از چارچوب دیپلماتیک است و آنها به «ایجاد ائتلاف در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و سیاسی علیه ایران به عنوان دشمن مشترک» علاقه‌مند هستند.