تقدیم استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت از سوی نمایندگان به هیئت‌رئیسه مجلس و در مسیر بودن استیضاح «رحمانی‌فضلی» وزیر کشور سبب شده است بار دیگر بحث قریب‌الوقوع بودن مراجعه به اصل ۱۳۶ قانون اساسی مطرح شود. بر مبنای این اصل، اگر نصف اعضای دولت از کابینه جدا شوند، دولت بار دیگر باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در دولت دوازدهم محمود حجتی، سیدمحمد بطحایی، سیدحسن قاضی‌زاده، محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، عباس آخوندی به دلیل استعفا و مسعود کرباسیان از وزارت امور اقتصاد و علی ربیعی از وزارت تعاون از دولت استعفا داده‌اند یا استیضاح شده‌اند.

«سیدعباس عراقچی» در مصاحبه با وبگاه هلندی «اِن.آر.سی» با بیان اینکه برجام هم‌اکنون در شرایطی، مانند «مراقبت‌های ویژه» قرار دارد، توضیح داد: «می‌خواهم تأکید کنم یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهراً اعمال تحریم‌های جدید بود. اگر قرار است چنین باشد، ما نیز شاید مجبور به تغییر رویه شویم. اینکه چطور را فعلاً نمی‌توانم بگویم. دیگر درسی که گرفتیم، این است که مقاومت بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد. کسی نمی‌تواند آسیب‌هایی را که تحریم‌ها به ایران زده، نفی کند.»

«غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه «آفتاب یزد» گفت: «اگر بخواهم صادقانه از آنچه این روزها بر ما می‌گذرد، بگویم، باید گفت ما ترامپ را همیشه پدیده خاصی می‌دانستیم و می‌گفتیم باید روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بر روی واکنش‌ها و رفتارهای او کار کنند. امروز باید درباره آقای روحانی هم این را بگوییم. روحانی در این فراز و نشیب‌هایش حتی قبل از ریاست‌جمهوری‌اش پدیده خیلی پیچیده‌ای است و باید چند وجهی مورد کندوکاو قرار بگیرد؛ اما در هر صورت به نظر من ایشان به ملت ایران خیلی کم لطفی کرد.»