«رغد صدام» دختر دیکتاتور صدام در تلاشی جدید برای سمت‌وسو دادن به اعتراضات معیشتی و ضد فساد مردم عراق، صوتی منتسب به پدرش منتشر کرد تا فضای اعتراضات را ضد ایرانی جلوه بدهد. روشن نیست صدا، صدای دیکتاتور معدوم است یا خیر و اینکه چه زمانی بیان شده یا خطاب به چه کسانی و درباره چه موضوعی مطرح شده است. روزنامه «الاخبار» لبنان نیز چندی پیش به نقل از منابع مطلع عراقی از وجود برخی دست‌های پنهان و حضور فعال بعثی‌ها نوشته بود که تلاش می‌کند عراق را به سوی ناآرامی ببرد. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت: «آمریکا سه هفته پیش اعلام کرد شمار نیروها و تجهیزات اضافی خودش در عربستان سعودی را افزایش داده است. من برای کمک به سعودی‌ها و اماراتی‌ها به منطقه سلاح فروخته‌ام. بازدارندگی آمریکا علیه ایران از دست رفته و واشنگتن به بازگرداندن آن امیدوار است.» به اعتقاد کارشناسان، تلاش چندین دهه فعالیت آمریکا در منطقه غرب آسیا با تاکتیک ایران‌هراسی، تنها به دلیل سوءاستفاده از مرتجع عربی در دوشیدن دلارهای کشورهای عربی است. 

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اکنون فرصت مهار ایران و حتی وادار کردن این کشور به خروج از سوریه وجود دارد. اگر امروز اقدام نکنیم و از این فرصت بهره نگیریم، در آینده مخاطرات بیشتر خارج شد و آنها به خاطر توسعه توانمندی‌های نظامی‌شان ما را فلج خواهند کرد. 

اقدامات تهاجمی بیشتر در کنار افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی عواملی هستند که می‌توانند ایران را وادار به خروج از سوریه کنند.»