از مدیر موفقی پرسیدم: راز موفقیتت چه بوده است؟ گفت: تصمیم درست و تجربه. گفتم چگونه انتخاب درست را تشخیص می‌دهی؟ گفت: از روی تجربه‌ای که دارم و پرسیدم تجربه را چگونه به دست آوردی؟ جواب داد: تجربه با تصمیم‌های اشتباهم به دست آمده است. برای رسیدن به موفقیت یک بار شکست خوردن در یک انتخاب ایرادی ندارد، مهم تکرار نکردن آن انتخاب و کسب تجربه از آن شکست است! انسان‌های موفق بسیار بیشتر از دیگر افراد در زندگی‌شان شکست و باخت دارند.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: به درستی که خداوند قلب و جوارح دخترم، فاطمه را از ایمان و یقین پر کرده است و هر آینه خداوند می‌داند که فاطمه تنهاست و مشکلات، گاهی او را ضعیف می‌کند؛ بنابراین فرشتگانی را جهت خدمت در خانه فاطمه مأمور می‌کند. آیا نمی‌دانی که خداوند را فرشتگانی است که برای کمک کردن به آل محمد(ص) مأموریت دارند؟!

بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۹

کتاب «برای زین ‌أب» بر اساس خاطرات اعضای خانواده، هم‌رزمان و دوستان شهید مدافع حرم، «محمد بلباسی» نوشته شده است. بر اساس مقدمه این کتاب، شهریور ۱۳۹۶ روند تحقیقات از زندگی این شهید آغاز شد و ۱۶۰ ساعت مصاحبه با ۸۴ نفر صورت گرفت که بعدها به دلیل برخی شباهت‌ها، از روایت ۷۱ نفر در آن استفاده شده است. این کتاب در چهار فصل، زندگی شخصی شهید، زندگی جهادی، تلاش‌هایش در اردوهای راهیان نور، سفر به سوریه و شهادتش را در مقابل نظر مخاطبان قرار داده است. شخصیت چندبعدی «محمد بلباسی» کتاب را خواندنی و قابل توجه کرده است. خواننده پس از خواندن این اثر، با مفهوم صحیح آتش به اختیار بودن و البته روحیه جهادی شهید در مقاطع گوناگون عمر کوتاه، اما پربرکتش آشنا می‌شود و می‌فهمد اگر انسان از زمان خود به درستی استفاده کرده و به هر اتفاقی در وقت و جایگاه خودش رسیدگی کند، دیگر هیچ چیز در زندگی قضا نمی‌شود. «برای زِین أب» با حمایت لشکر ۲۵ کربلا و به قلم «سمیه اسلامی» و «فاطمه قنبری» در قطع رقعی و در ۳۹۲ صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

نکته: تاکنون تعداد روزهای حضور سرمربی تیم‌ ملی در ایران در ٦ ماه گذشته به ٣٠ روز هم نمی‌رسد و تا پایان‌ سال هم تیم‌ ملی برنامه‌ای ندارد که بخواهد به ایران بیاید؛ یعنی «ویلموتس» برای ٣٠ روز حضور در ایران اگر نرخ یورو را ١٣‌ هزار تومان حساب کنیم، ١١‌میلیارد و ٧٠٠‌میلیون تومان دریافتی داشته است و دستمزدش برای هر روز حضور در کشور ٣٩٠‌ میلیون تومان و هر سال ۲۴۰ میلیارد است. شایان ذکر است، دستمزد معوقه ویلموتس را دولت و سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

نظر: حاتم‌بخشی دولت در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی که نقش عمده‌ای در تأمین حقوق بازنشستگان دارد، با بدهی‌های میلیاردی مواجه است. وضع وخیم این سازمان به گونه‌ای است که به دنبال بازپرداخت تسهیلات دریافتی از نظام بانکی با استفاده از ابزارهای مالی مانند تهاتر یا افزایش سرمایه هستند. در حال حاضر، رقم این بدهی این سازمان به نظام بانکی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. طیف طرف قرارداد با تأمین اجتماعی نیروهای ضعیف و کم‌توان هستند؛ اما اینکه این سازمان با چه پولی این مربیان را به ایران دعوت می‌کند نیز خود نوعی سرگرم‌سازی مردم به امور دیگر برای فراموش کردن نیازهای واقعی‌شان است‌. علاوه بر این بی‌توجهی به مربیان داخلی و توان نیروهایی که با پول بیت‌المال آموزش دیدند، در حالی که در هر جا مربیان داخلی به کار گرفته ‌شدند و به مربیان جوان اعتماد شد مانند فوتبال ساحلی افتخارات زیادی به دست آمد!

 پژوهشگاه امام صادق(ع)، دانشکده شهید محلاتی و گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سپاه

نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به منظور تأمین اعضای هیئت علمی مورد نیاز پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، دانشکده شهید محلاتی(ره)  قم و گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سپاه پاسداران، از میان کارکنان واجد شرایط به شرح ذیل عضو می‌پذیرد.

رشته‌های مورد نیاز:

علوم قرآن و حدیث، علوم و معارف نهج‌البلاغه، فقه و اصول، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه علم، تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، مدرسی معارف اسلامی(گرایش‌های قرآن و متون اسلامی، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی)، علوم سیاسی(گرایش‌های اندیشه سیاسی، مسائل ایران و جامعه‌شناسی سیاسی)، مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی، مطالعات منطقه‌ای، مطالعات آمریکا، فرهنگ و ارتباطات، علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی(گرایش‌های جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران، جامعه‌شناسی فرهنگی، گروه‌های اجتماعی)، علوم اجتماعی اسلامی، تخصصی تبلیغ، برنامه‌ریزی درسی، روانشناسی(گرایش اسلامی)، مدیریت آموزشی، مدیریت رسانه‌ای، مطالعات فرهنگی و رسانه، فقه سیاسی، ادبیات پایداری، مدیریت دولتی(گرایش‌های رفتار سازمانی، تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی، مدیریت منابع انسانی)، مدیریت راهبردی، علوم اقتصادی(اقتصاد اسلامی، اقتصاد ایران)، وهابیت‌شناسی و آینده‌پژوهی.

شرایط عمومی:

۱ـ داشتن عضویت رسمی قطعی و پیمانی؛

۲ـ داشتن حداقل ۴ و حداکثر ۲۴ سال سنوات خدمتی؛

۳ـ کمتر از ۴۵ سال سن؛

۴ـ داشتن صلاحیت‌های عمومی(امنیتی، مکتبی و...) و روحیه خدمت جهادی و انقلابی؛

۵ـ برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو مؤثر.

شرایط اختصاصی:

۱ـ داشتن مدرک دکتری تخصصی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سطح ۴ مدیریت حوزه علمیه؛

۲ـ احراز صلاحیت علمی؛

۳ـ تسلط به یک زبان خارجی در حد استفاده از متون تخصصی رشته مربوط.

نحوه ارسال مدارک:

ـ متقاضیان عضویت هیئت علمی می‌توانند مدارک خود را از طریق سامانه خودکارسازی مکاتبات اداری حوزه نمایندگی به دفتر هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی(ره) یا از طریق پست سفارشی به آدرس زیر ارسال کنند:

قم، میدان ارتش‌، بلوار الغدیر‌، بعد از دانشگاه قم‌، دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی‌، کدپستی ۳۷۱۶۱۴۶۷۳۲ 

افراد واجد شرایط با مطالعه شرایط مندرج در فراخوان و کسب آگاهی از جزئیات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی بصیرت، سایت پاسدار ودفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در رده‌ها مراجعه و برای تکمیل برگ ثبت‌نام و ارسال مدارک در تاریخ مقرر اقدام کنند. همچنین شماره ۰۲۵۳۱۱۲۴۴۱۹ آماده پاسخگویی در این زمینه است.

مهلت ارسال مدارک: تا ۲۵/۹/۱۳۹۸

دلوایه‌ای با وطنم در آشوب‌های اخیر

وا می‌کنند با تو وطن! سنگ‌های‌شان

با شور نامطنطن آهنگ‌های‌شان

هشتادوهشت پنجره باید که بشکند

سر رفته است حوصله سنگ‌ها‌ی‌شان

با جاز غرب، یکسره تلفیق می‌شود

شبخوانی کریه شباهنگ‌های‌شان

بنگر هجوم خر ملخان را به باغ خویش

بر رود‌هات، وغ وغ خرچنگ‌های‌شان

از باغ، غیرمیوه کالی نچیده‌اند

آتش گرفت یکسره نارنگ‌های‌شان

رنگی دگر نداشت حناشان به چشم خلق

کاری نکرد آن همه نیرنگ‌های‌شان

این لولیان شنگ،مشنگ سیاستند

با لولیان‌شانم و با شنگ‌های‌شان!

پیشانی رشید ابوالفضل‌ها شکست

با سنگ‌های فتنه هوشنگ‌های‌شان

بالاتر از سیاهی گفتند رنگ نیست

تمثیل تیره‌ای‌ است به فرهنگ‌های‌شان

ازخاک لاله‌خیزِ تو فواره می‌زند

خونی فراتر از همه رنگ‌های‌شان

گفتند فاتحانه به «قاف»یم و دیدنی است

در پای کوه، فاتحی لنگ‌های‌شان

در حیرت از حماسه خیل پیادگان

ماندند مات عرصه شطرنگ‌های‌شان

سهل است اگرچه لاف به بازار مسگران

باران نشسته قطره‌ای از ننگ‌های‌شان

از آن شراب،حاصل‌شان جز شرنگ کو؟

بانگی خفه است بازدم بنگ‌های‌شان

حتی به فصل آخر این شاهنامه نیست

یک صخره در تصرف سیرنگ‌های‌شان

۲۶/۸/۹۸

محمدحسین انصاری‌نژاد

 باغ کتاب تهران یک مرکز علمی، فرهنگی و چند منظوره است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه کشور شکل گرفته است. این مجموعه با مساحت 110 هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دور هم بودن خانواده‌ها فراهم کرده است.

یک ماه مانده بود خدمتش تمام شود؛ رفتم از فرمانده‌اش اجازه گرفتم تا او را به مرخصی ببرم. وسایلش را جمع کرده بود و ساکش را بسته بود، اسلحه‌اش را هم تحویل داده بود که به زابل بیاید؛ اما همان موقع تماس می‌گیرند و از حمله اشرار خبر می‌دهند، غلام رسول ساکش را زمین می‌گذارد و به فرمانده‌اش اعلام می‌کند می‌خواهم با شما بیایم، فرمانده می‌گوید نه من به تو مرخصی داده‌ام، به خانه برو، الان خانواده‌ات منتظر تو هستند. برادرم قبول نمی‌کند و می‌گوید یک نفر هم که بیشتر باشد، بهتر است و من با شما می‌آیم. او رفت و در همان عملیات شهید شد.

به نقل از محمد، برادر شهید غلام‌ رسول‌ حدادی

غلام‌رسول در سال 1343 دیده به جهان گشود. پدرش کشاورز و باغدار بود و او و برادرانش همواره به پدر در امر کشاورزی کمک می‌کردند. به مسجد خیلی علاقه‌مند بود و همه او را دوست داشتند. در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی رفت و در پاسگاه نیروی انتظامی‌ منطقه رودماهی زاهدان مشغول خدمت شد. یک ماه مانده بود که خدمتش تمام شود، برای مقابله با اشرار می‌رود، آنها که در مجموع ۱۶ نفر بودند، در منطقه کورین رودماهی در کمین اشرار می‌افتند و همگی در تاریخ ۲۱ آبان سال 1364 به درجه رفیع شهادت می‌رسند.

این شب‌ها و این روزها معطر می‌شود به عطر ولادت تو، به شکوفایی عاشقانه تو، که پاییز این روزهای ما با تمام برگ‌ریزان‌ها و سردی‌هایش می‌شود بهار به نسیم جود و کرامت تو، ای آقایی که دامان مدینه ری مزین شده به کربلای تو. دلربای شهر ری، ای قبله همه دل‌ها و کعبه همه جان‌ها، عالم همه گدای کوی تو هستند. مولای من، یا حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) فهم ایمان در سائلی از دستان پر سخاوت حسنی(ع) توست، زیرا تویی که نقش گرفته و مزین شده به مِنّی السَّلام امام نهم(ع) هستی.

آقا جان

این روزهای بهاری، میلاد آشنایی است که روشنای اهل یقین، روح‌بخش راه کمال، آشنای مقام احمد و آل محمد(ص)، روح تفسیر آیه‌های کتاب و در این دوره غیبت، سایه امن حریم اهل ولاست؛ مولایی که خدا گواه است آتش و موج فتنه اجانب به دعای خیر اوست که رنگ می‌بازد و نقشه‌‌‌های شوم کشیده شده بر ساحل دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

مولای من

در حریم و بارگاه کربلایی دوست، همچون او که حامل روایت «افضل الاعمال شیعتنا انتظار الفرج» برای آمدن‌تان نواها و سوزهای دلم را ارزانی گنبد آسمانی شاه کریم می‌کنم و در گلدسته‌های رفیع عاشقی و دلدادگی، اذان لطف و کرامت و جهاد و انتظار را می‌گویم؛ چرا که از این آستان حسنی(ع) آموخته‌ام انتظار دویدن و رسیدن است.