نماینده ولی‌فقیه در سپاه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در نشست هم‌اندیشی همایش تصویر مطلوب دژبان کل سپاه گفت: «باید ضمن انجام مأموریت به نحو احسن، مردمی بودن دژبان دچار آسیب نشود.»

به گزارش صبح صادق‌ «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این نشست اظهار داشت: «دژبان تابلوی سپاه است. باید سعی شود منزلت اجتماعی سپاه احیا ‌شود. سعی کنید تشریفات در سپاه سمت و سوی انقلابی و اسلامی داشته باشد،‌ انتظار می‌رود روحیه انقلابی و مردمی خود را تقویت کنید. باید یک رابطه منطقی بین مأموریت دژبان با حفظ شأن و مرکت افراد و مراجعان برقرار شود.»   «سردار حاتم عبادی» فرمانده دژبان کل سپاه هم در این نشست گفت: «ضابطیت به عنوان بازوی اجرایی مقام قضایی، حفاظت و حراست از مراکز، مقرها و اماکن سپاه، نهادینه‌سازی و پیاده‌سازی نظم و انضباط سازمانی از طریق کنترل تردد عبور و مرور و گشت‌های عملیات انتظامی، تهیه دستورالعمل‌ها و روش‌های جاری برگزاری مراسمات‌ سان و رژه از اهم مأموریت دژبان کل سپاه است.»

فرمانده کل سپاه

«سردار سرلشکر حسین سلامی» فرمانده کل سپاه گفت: «ساده‌ترین مسیر یک ملت برای دستیابی به قدرتمندی و استقلال «مقاومت» است؛ مسیری که نزول برکات و قدرت‌های الهی را در پی دارد. اگر یک جامعه گرفتار در اراده دیگران باشد، ذلیل و وابسته است و تحرکات فیزیکی آن در اختیار دیگران است و ما نمی‌خواهیم چنین جامعه‌ای داشته باشیم.»

به گزارش صبح صادق فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بازدید از پردیس نوآوری شهید تهرانی مقدم با بیان اینکه امروز قدرت و وسعت کشورها با شاخص‌های ظاهری و مادی اندازه‌گیری نمی‌شود، گفت: «امروز وسعت مساحت ذهنی و قلمرو وسعت ذهن‌ها تعیین‌کننده قلمرو تأثیر و بزرگی یک‌ کشور است.» وی برترین عنصر قدرت ملی را ذهن‎ها و قدرت حل مسائل توصیف و تصریح کرد: «دشمنان ما هم برای تحقق آرزوهایشان از فرمول مواجه کردن ما با مسائل متعدد استفاده می‌کنند.»سرلشکر سلامی با بیان اینکه باید قادر به حل مشکلات خود باشیم و نباید متوقف شویم.

۰912۰۰۰4347/ شهرستان شهریار با این ظرفیت بالا رستوران یکسان‌سازی ندارد.

۰913۰۰۰1301/ چرا سنوات پیمانی افراد را به دلیل مغایرت نداشتن تحصیلات قبول نمی‎کنند؟

۰913۰۰۰6045/ در صورت امکان تعدادی نشریه «صبح صادق» و روزنامه «جوان» به میز مطالعه داخل مساجد جامع هر شهر اختصاص یابد؛ مساجد ما نباید سکولار باشند.

۰913۰۰۰4294/ چرا وام تسری به پیمانی‌ها تعلق نمی‎گیرد؟

۰914۰۰۰9766/ ممنون که پل ارتباطی نیروهای سپاه و فرماندهان هستید. چند وقتی است کسر از حقوق بانک صادر نمی‌شود و برای گرفتن وام با مشکل روبه‌رو هستیم؛ لطفاً این موضوع را هم پیگیری کنید.

۰914۰۰۰7079/ نامه‌ای از کارگزینی آمده در مورد کسانی که فرزند دوقلو دارند. موضوعش این بود که وام مسکن خارج از نوبت به آنها داده می‌شود؛ ولی هرچه به خدمات کارکنان و کارگزینی رفتیم به نتیجه‌ای نرسیدیم.

۰916۰۰۰8782/ پیشنهاد می‎شود برای کمک به کارکنان سپاه با هماهنگی بانک انصار، یک ماه از حقوق کارکنان به خاطر شب عید و خریدها، اقساط کسر نشود/ یونس کولیوند از کوهدشت لرستان

۰917۰۰08204/ چرا به کارکنانی که به دلایلی از جمله نبود جایگاه و پست سازمانی پس از چند سال درجه می‌گیرند، معوقه پرداخت نمی‎شود؟

۰917۰۰۰8735/ تبصره ۳ ماده ۷۷ قانون مقررات استخدامی سپاه گفته کسانی که نتوانند دیپلم بگیرند، با درجه ۱۰ بازنشست می‎شوند. چرا سازمان این قانون را اجرا نمی‎کند؟

۰917۰۰۰3098/ چرا وام حکمت را پرداخت نمی‎کنند؟ بنده با یازده سال خدمت و سه تا بچه هنوز خانه ندارم.

۰918۰۰۰3147/ دوستان عزیز و دست‌اندرکاران هفته‌نامه صبح صادق خسته نباشید، از همه شما سپاسگزارم/ علی براتی از کبودرآهنگ.

۰918۰۰۰2295/ گفت‌وگویی که با دکتر جمشید پژویان در شماره ۹۲۶ انجام دادید، مفید و علمی بود. لطفاً این گفت‌وگوها با کارشناسان و استادان کشور را ادامه دهید.

۰918۰۰۰2004/ چرا مزایای منطقه جنگی برای تمام ارگان‌های کرمانشاه فعال شده؛ ولی برای نیروهای نظامی فعال نشده است؟

۰918۰۰۰0275/ دوره تربیت و تعالی (عقیدتی) در شهر مقدس قم هر ساله به مدت پنج روز برگزار می‌شود و خوب است. سال‌های گذشته آزمون نداشت؛ ولی امسال آزمون گرفته می‌شود که فرمالیته است. به نظرم هزینه اضافی است. نیاز به کتاب و آزمون نیست و خود دوره کامل است. 

۰918۰۰۰6456/ لطفاً سنوات بسیجیان کد ۸۹ را پیگیری کنید. تشکر از بازتاب و جوابدهی شما برادران صبح صادق.

۰992۰۰۰9915/ خواهشمندیم فیش حقوقی کاغذی برای کارکنان و بازنشستگانی که خودشان می‌خواهند، با کسر هزینه از حقوق چاپ و ارسال شود/ از سلماس

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

٣٠٠٠٩٩٠٠٣٣ 

واژه «فاوا» مخفف فناوری اطلاعات و ارتباطات است و موضوع اصلی آن، زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری‌های مربوط به آن است. در نیروهای مسلح به سبب نیازهای اساسی ارتباطی برای ارتباط واحدها با هم و ارتباط فرمانده با نیروها در هر شرایطی، «فناوری اطلاعات و ارتباطات» اهمیت بسزایی دارد. در کنار این موضوع، مؤلفه دشمن در برابر نیروهای مسلح اصلی‌ترین عامل وجود آنهاست. در آموزه‌های اسلامی هم همواره بر توجه به دشمن تأکید شده است. در حقیقت، در طیف‌شناسی طرف مقابل می‌توان پنج طیف برشمرد: «خودی»، «شریک»، «رقیب»، «حریف» و «دشمن» که بر این اساس نیروهای مسلح اصولاً مبتنی بر مقابله با دشمن ایجاد شده‌اند و همواره مورد تهدید دشمن هستند. یکی از تهدیدهای زیربنایی برای نیروهای مسلح خطر شنود و لو رفتگی و درز اطلاعات است. امروزه، در عصر ارتباطات نفوذ به سیستم‌های ارتباطی ساده‌ترین راه پی بردن به توانایی‌های طرف مقابل است و هر چه اطلاعات دقیق‌تر از وضعیت طرف مقابل کسب شود، در انتخاب بهترین شیوه برای ضربه زدن مفیدتر خواهد بود. همه این اوصاف را باید در کنار وضعیت منحصر به فرد انقلاب اسلامی و در مفهوم خاص آن کشور جمهوری اسلامی دید که اوضاع را بسیار سخت‌تر کرده است. 

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منزله اصلی‌ترین عامل بقای بزرگ‌ترین انقلاب الهی قرن حاضر و سرنوشت‌ساز در تاریخ بشر، همواره مورد تهدید این قدرت‌هاست و یکی از مهم‌ترین مباحثی که دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به این نهاد نیاز دارند، کسب اطلاعات است که بر اساس این شنود و رخنه در سامانه‌های ارتباطی مهم‌ترین روش آنها خواهد بود. چنانکه این قدرت‌ها با شناخت فضای آینده با ایجاد اینترنت و وارد کردن همه رسانه‌های مرسوم جهان در این قالب در حال گسترش سیطره اطلاعاتی خود با سیطره بر محتوای ارتباطی بشر هستند. خطر اساسی برای انقلاب اسلامی و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که برای ارتباط از این بستر بهره بگیرد.

با وجود سبک زندگی جدید، بخش‌های زیادی از ارتباطات مردم به فضای اینترنت وارد شده و امکان شنود را بالا برده، از این‌رو سپاه نیاز داشت تا متناسب با شرایط روز سامانه‌های فاوای خود را به روزرسانی کند. از طرفی نیاز سپاه هم در شرایط دفاع سلولی و هم به سبب گسترش مأموریت‌های خود در همه سطح سرزمین کشور برای ارتباط امن سبب می‌شد تا سامانه‌های مجزا از شبکه ارتباطی کشوری داشته باشد؛ فناوری‌هایی همچون شبکه ارتباطی سلولار، سامانه‌های مکاتبات اداری و وبگاه‌های مستقل از اینترنت و تحت شبکه از نیازهای اساسی بود که می‌توانست مأموریت‌های سپاه را تسهیل کرده و ارتباطات را حتی در حد ارتباطات تصویری به ارتباط امن تبدیل کند. امروزه، خوشبختانه سامانه «محرم» و برقراری ارتباط سراسری واحد‌های سپاه ویژگی مهم این نهاد است که به سبب مجاهدت‌های فاوا محقق شده و توانسته است ارتباط ایمن کم هزینه و امن را برای سپاه رقم بزند و با تلاش متخصصان سپاه پاسداران این سامانه پیشرفت‌های زیادی خواهد کرد. ان‌شا‌ءالله 

علیرضا جلالیان