سازمان اتکا با اعلام اینکه یارانه نقدی مرحله یازدهم حکمت‌کارت شارژ شد، بیان کرد: «یارانه واریزی در سال 1399 نسبت به سال گذشته افزایش مبلغ داشته است.»

به گزارش صبح صادق بر اساس گزارش سازمان اتکا، نرخ جدید یارانه واریزی به حکمت‌کارت برای خرید نقدی از فروشگاه‌های اتکا در سال 1399 به این ترتیب خواهد بود: «یارانه کارکنان مجرد در هر مرحله 35 هزار تومان، کارکنان متأهل بدون فرزند 65 هزار تومان و به ازای هر فرزند 15 هزار تومان، تا سقف پنج فرزند، افزوده خواهد شد؛ یعنی80، 95، 110، 125 و 140 هزار تومان تا سقف هفت نفر.

مراسم تکریم و معارفه جانشین حوزه دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با حضور هیئت‌رئیسه نمایندگی برگزار شد. در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، و سردار «قریشی» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، دکتر «قنبری» مشاور و مسئول حوزه دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و جمعی دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه در ستاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار شد، از خدمات سرهنگ پاسدار «مجید شیاسی» تقدیر شد و حکم مسئولیت جانشین حوزه دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با امضای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حاجی‌صادقی»، به سرهنگ پاسدار «محمدرضا محمدی» اهدا شد.

در پی بروز حادثه برای ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش و به شهادت رسیدن و مجروحیت جمعی از دریادلان این نیرو، حجت‌الاسلام «صداقت» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه، خطاب به حجت‌الاسلام «محمد مظفری‌نژاد» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «اوج اقتدار و افتخار رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان ملت عزیز ایران اسلامی مرهون ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی شهدای والامقامی است که نام و اثرات بی‌بدیل‌شان در تاریخ ایران اسلامی تاهمیشه جاودان خواهد ماند.»

09110007956/ سهمیه اتکا را افزایش دهید، با این پول چیزی نمی‌توان خرید.

09110004821/ به دستور فرمانده کل سپاه، مقرر شده بود کلیه کسانی که تا پیش از سال 95 بدون مجوز مدرک کارشناسی‌ارشد گرفتند، مدرک برای‌شان اعمال شود. سؤال من این است که چرا این مسئله اجرایی نمی‌شود؟ با تشکر، «یزدانی» میاندورود مازندران

09130003077/ لطفاً فکری به حال کسانی بکنید که وام مسکن 30 میلیونی گرفتند و با این تورم هیچ کاری نمی‎توانند بکنند و صاحب‌خانه نشدند.

09140007970/ چرا دو ابلاغیه فرمانده محترم کل سپاه در خصوص رعایت حال بیماران دیابتی و قلبی در برخی رده‌های سپاه اجرایی نمی‎شود؟ «شهریار فیضی» از تبریز

09140002890/ وام یک میلیونی شاغلان نظامی که حقوق خودشان را از بانک انصار و سپه می‎گیرند، چه وقت به حساب‌شان واریز خواهد شد؟

09140003604/ بنده با سابقه 16 سال خدمت در مناطق مرزی هنوز وام مسکن نگرفته‌ام، تکلیف چیست؟ با این افزایش قیمت‌ها و اجاره‌بها چه‌کار کنیم؟

09160003823/ به منظور تشویق و ترغیب افراد به فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی و استفاده معنوی و اخلاقی از فرهنگ جبهه و جنگ، بخشی از هفته‌نامه را به چاپ گزیده یا قسمت‌بندی شده کتب ارزشی دفاع مقدس تا پایان یافتن کتاب اختصاص بدهید. «مراد ناظری» از قم، تیپ 83

09170004166/ هدف از وام مسکن سازمانی کمک به پاسداران است، ولی متأسفانه در استان ما شرایط این وام را انقدر سخت کردند که به هیچ وجه زیر بار این وام و بدهکاری نمی‌رویم. «رستمی» کهگیلویه و بویراحمد

9170008204/ پس از گذشت چند سال که وام حکمت رو ندادن، بنده خودم زمین خریدم و ساختم که الآن نیمه‌تمام مانده. برای تکمیلش آن وام حکمت هم نمی‌دن، می‌گن باید بری داخل پروژه! پروژه‌ای که داخل شهر محل خدمت‌مون هم نیست!

09170002747/ سال ۹۳ در پروژه عرفان بندرعباس ثبت‌نام کردم، بعد از گذشت ۵ سال تازه اسکلتش را ساختند، آن هم نیمه‌کاره. توی ۵ سال من ۴۰ میلیون کرایه‌خانه به صاحب‌خانه پرداخت کردم (پول یک واحد آپارتمان ۲ سال پیش).

091300043266/ نیروی خرید خدمت مراکز اقامتی نیروی دریایی سپاه هستم. متأسفانه با شیوع کرونا حقوق فروردین ماه نصف پرداخت شد و حقوق اردیبهشت هم پرداخت نمی‎شد. اگر وام کمک معیشتی نبود کلاً توی فروردین به مشکل اساسی بر می‌خوردیم، حالا نمی‌دونیم اردیبهشت ماه چه کار کنیم.

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

جمله «اولین اشتباه، آخرین اشتباه است» جمله کلیدی رزمندگان واحد تخریب دوران دفاع مقدس بود. همین جمله امروز هم بارها در یگان مهندسی نظامی برای نیروهایی که با موضوع و مسائل انفجار سروکار دارند، تکرار می‎شود. مفهوم این جمله آن است که اشتباه در کار انفجارات موجب از بین رفتن خود فرد می‎شود، پس باید دقت کار را بالا برد تا حداقل خطای ممکن صورت بگیرد. این را محملی قرار می‎دهیم برای موضوع اخیر در تمرین نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی آن شناور سبک پشتیبانی دریایی کنارک مورد اصابت موشک شلیک‌شده از شناورهای حاضر در تمرین رزمی قرار گرفت و دچار حادثه شد. پیش از این نیز در حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در شرایط آماده‌باش صددرصدی پدافند هوایی کشور، برخی ابعاد قوت و ضعف در حوزه دفاع هوایی کشور مشخص شد. در این میان، ذکر چند نکته ضروری است تا بتوان مانع سوء‏استفاده‏ها از چنین حوادثی شد.  جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی توانسته است به ابعاد مهمی از قدرت و تسلیحات دست پیدا کند که عمده این توان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دوران دفاع مقدس کسب شده است؛ به ویژه در حوزه موشکی، پهپادی، دریایی، پدافندی و اخیراً هم در حوزه فضایی که بسیاری از این دستاوردها بیشتر جنبه بازدارندگی دارند و موجب بازدارندگی شده‌اند. در بسیاری از این حوزه‌ها، کشور پس از دفاع مقدس عملاً هیچ درگیری مستقیمی با هیچ طرف متخاصمی نداشته است، به‌ویژه در دو مورد اخیر، یعنی در عرصه دفاع هوایی و نیز دفاع دریایی. در حوزه موشکی و پهپادی عملیات‌های متعددی، به‌ویژه در جبهه مقاومت و در عملیات‌های انتقامی، باموفقیت انجام شده‌اند؛ یعنی همه آنچه امروز در حوزه پدافند هوایی و اقتدار دریایی اتفاق افتاده، نتیجه بررسی‎ها و مطالعاتی بوده است که نشان می‎‎داد در این عرصه‏ ها باید توازن قدرت به نفع کشور برقرار شود. لذا هم‎و‎غم‌ها به سمت رفع خلل و فرج‎ها و نیز تقویت دفاع در این عرصه رفته و جالب اینجاست که سرعت و تدبیر فرماندهی در جمهوری اسلامی به صورتی بوده که با وجود جدی بودن بسیاری از این تهدیدها در هوا و دریا، دشمن عملاً جرئت اجرایی کردن آنها را پیدا نکرده است. دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه پدافند هوایی و حوزه اقتدار دریایی همگی در اثر مطالعه ارتش‎های متخاصم و نیز تجربیات درگیری سایر طرف‎ها در جای‎جای دنیا به دست آمده است. این تجهیزات هنوز آزمون خود را در جنگ حقیقی پس نداده‎اند و ان‌شاءالله هیچ‌گاه زمینه استفاده از آنها در جنگ فراهم نخواهد شد. لذا اگر در اثر خطای انسانی یا خطای فناوری تسلیحاتی چنین اتفاقاتی در دنیا مسبوق به سابقه است. حتی ابرقدرت‎های نظامی دنیا برای دست یافتن به چنین تسلیحاتی چندین برابر عزیزانی را که در این حوادث به شهادت رسیده‎اند، نه فقط در رزمایش‌ها، بلکه در صحنه‎های جنگ واقعی و در تمرینات نظامی از دست داده‎اند؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که بررسی‌های دقیق باید صورت گیرد تا از تکرار چنین اتفاقات تلخی جلوگیری کرد.

علیرضا جلالیان