سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا، در آیین افتتاح خانه‌های ساخته شده زلزله‌زدگان منطقه ترکمنچای گفت: «هدف اصلی این است که در مناطق زلزله‌زده، ۱۳۰ واحد از خانه‌های مددجویان و افراد تحت پوشش بازسازی شود و در سال جاری تحویل داده شود.» وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی همواره  مورد  تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد،افزود: «به طوریکه هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی رسیدگی بر وضع محرومان و رسیدگی به مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار است.»سردار خرّم بیان کرد: «خدمت به محرومان اولویت مهم سپاه بوده و تا آخرین مرحله بازسازی در کنار مردم خواهیم بود.»

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همراه و همگام با سپاه بهترین ترکیب دفاعی را فراهم کرده‌ایم، گفت: «توان دفاعی نیروهای مسلح در همه عرصه های هوا، دریا و زمین در حال ارتقاء است.» امیرسرلشکرعبدالرحیم موسوی بیان کرد: «چند روز پیش شاهد موشک ۳۰۰ کیلومتری سطح به سطح بودیم که توسط وزارت دفاع ساخته و تحویل نیروی دریایی شد و حال اولین خروجی خط تولید جنگنده تمام ایرانی کوثر را دیدیم که پرواز آن را به زودی خواهیم دید و در آینده رویدادهای مبارک دیگری خواهد بود که به مرور خبر آن به شما خواهد رسید.»

۰915۰۰۰9327/ لطفاً پیگیری کنید چرا مانند افزایش حقوق کارمندان کشوری به حقوق نیروهای مسلح اضافه نمی‌شود؟!

۰915۰۰۰9327/ وضعیت فروش و سود معوق سهام بانک انصار چه شد؟ الآن نزدیک دو سال است خبری نیست و سهام ما راکد مانده است و کسی پاسخگو نیست.

۰916۰۰۰2352/ تعداد زیادی جانباز شیمیایی جدید، بعد از ۲۰ تا ۳۰ سال مصدومیت آنان ثابث شده است، آیا حق ایثارگری به این عزیزان تعلق نمی‌گیرد؟

۰917۰۰۰1879/ مدت چهار سال است که بیمه عمر و سرمایه‎گذاری برای همسر و فرزندانم فعال کرده‌ام، ولی هیچ سندی صادر نشده است و به شعبه سرپرستی بیمه کوثر هم مراجعه کردیم و جوابی نگرفتیم؛ لطفاً پیگیری کنید؛ هیچ کسی کوچک‌ترین اطلاعی از وضعیت بیمه کوثر در سپاه ندارد که جواب‌گوی ما باشد.

۰937۰۰۰1618/ لطفاً پیگیری کنید چرا وام یک‌میلیونی یارانه نیروهای مسلح پرداخت نمی‌شود؟

۰990۰۰۰1967/ چرا قانون پاداش فرزندآوری فقط برای امسال است؟ برای متولدان سال قبل هم فکری شود.

۰991۰۰۰4173/ بسیجی هستم از سیستان و بلوچستان، قرارگاه شهید فولادی شهرستان چابهار، خدمتم مدت ۹سال است. امسال حقوق ما اضافه نشده است، حقوق ما جواب‌گوی خرج و مخارج‌مان نیست.

۰902۰۰۰0458/ لطفاً فکری به حال بسیجیان بفرمایید، بعد از ۹ سال همچنان بلاتکلیف هستیم.

۰911۰۰۰2586/ خدمت فرماندهی محترم کل سپاه، ورودی سال ۱۳۸۴ هستم، ولی هنوز هیچ خبری از وام خرید خانه حکمت نیست. آخرین نامه که آمده وام ۱۰۰ میلیون شده است، واقعاً می‌شود خانه خرید؟

۰913۰۰۰9093/ جایگاه، رتبه، درجه و تحصیلات چرا انقدر در نظام مدیریتی ما تأثیرگذار شده است؟ مگر نمی‌گوییم مدیریت جهادی؟ مگر نمی‌گوییم دفاع مقدس الگو باشد؟ این نظام اداری معیوب است.

۰913۰۰۰5001/ با توجه به اینکه همه قائل به انجام قوانین مجلس هستیم، چرا قانون سنوات فرزندان شاهد و جانبازان در سپاه اجرا نمی‎شود؟

۰913۰۰۰2716/ هشت سال است کد ۸۸ برایم زده‎اند و ما خواهران را تبدیل به رسمی نمی‎کنند. فرمانده حوزه هم هستم. لطفاً رسیدگی کنید.

۰914۰۰۰3161/ چرا تاکنون برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری سپاه، آرم خاص، مانند نشان دوره‌های دافوس، طراحی و اعطا نمی‌شود؟ در نیروهای نظامی مرسوم است.

۰914۰۰۰9264/ لطفاً مشکل ضمانت کسر از حقوق کد ۸۹ بسیجیان را حل کنید.

۰915۰۰۰7399/ چرا مرخصی استحقاقی کارکنان از ۵۵ روز به ۴۰ روز در سال کاهش پیدا کرده است؟ کارکنانی که محل زندگی و خانواده‌شان در سیستان و محل خدمت بلوچستان است، چگونه باید رفت‏و‎آمد کنند؟

۰917۰۰۰7410/ پاسدار ورودی سال ۱۳۸۳ استان فارس هستم برای وام مسکن مراجعه کردیم، می‎گویند خبری نیست، برای عضویت در پروژه سپاه هم ظرفیت تکمیل است، پس راه‌کار چیست؟ خواهشمند است دستور لازم را ابلاغ فرمایید.

۰918۰۰۰0831/ لطفاً پیگیری کنید چرا ساتا بیمه تأمین اجتماعی را به عنوان سنوات مثبت بسیج کد ۸۹ نمی‎پذیرد؟

۰918۰۰۰4185/ چرا در شرایط کرونایی، نزسا برنامه اعزام کشوری به مشهد برای تداوم پایوران دارد؟

۰930۰۰۰1339/ لطفاً پیگیری کنید جاماندگان سهام عدالت چه باید بکنند؟ زمان ثبت‌نام جدید چه زمانی خواهد بود؟

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

رسیدن به سطح بازدارندگی دفاعی در کشور، ارتباط مستقیم با بازدارندگی همه‌جانبه دارد؛ به این معنا که رشد قدرت دفاعی تا سطح بازدارندگی، بدون رشد سایر بخش‌ها نوعی ناهمگونی را رقم می‌زند؛ نمونه این ناهمگونی را می‌توان در کشورهایی مانند هند، پاکستان و کره شمالی مشاهده کرد. بازدارندگی دفاعی به معنای دقیق آن منوط به عملکردی مستقل، غیروابسته و درون‌زاست؛ ازاین‌رو دو مقوله ارتقای دانش و اقتصاد در اینجا اهمیت پیدا می‎کند؛ به معنای دقیق‏تر، تحقق بازدارندگی دفاعی نیازمند مجموعه‌ای از توانایی‌ها و دانش‌ها در حوزه راهبردی، اشراف اطلاعاتی، طرح‌ریزی عملیاتی، بازی جنگ و... است؛ البته پرواضح است که اهمیت ابزار در این میان غیر قابل انکار است و دستیابی به انواع سلاح، ترابری نظامی، تحرک و... از مؤلفه‌های مهم دست یافتن به بازدارندگی دفاعی است؛ اما نکته اینجاست که دستیابی به همه این امکانات و توانایی‌ها در گروی دست‎یافتن به دانش فنی، مهندسی و سایر شاخصه‌های دانشی است. توانایی طراحی سلاح‎های سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و سلاح‌های راهبردی مبتنی بر دانش بومی است که بر این اساس می‌توان سطوح تحقق بازدارندگی دفاعی را تعریف کرد. سطح اول بازدارندگی در حوزه دفاعی، دست‎یافتن به دانش و علم طراحی و تولید سلاح و نیز دانش بومی راهبردی جنگ و مدیریت نظامی است.  در سطح دوم، توانایی تأمین سلاح اهمیت پیدا می‏کند که عمیقا وابسته به توانایی اقتصادی است. بازدارندگی دفاعی در سطح دوم وابسته به قدرت اقتصادی است و این اقتصاد باید به شدت مستقل و توانا باشد؛ چرا که بازدارندگی دفاعی و بازدارندگی همه‌جانبه برای این است که دشمن توانایی جنگ با ما یا حتی تصور درگیری با ما را نداشته باشد؛ بر این اساس باید در نظر داشت امروز در شرایط جنگ اقتصادی که برخی ضعف‎ها عیان شده است، باید به سرعت خلأهای موجود را پوشش داد؛ از همین‌رو رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‎های خودشان با وجود همه دستاوردهای دفاعی کلان که بعضا برخی از این توانایی‎ها در دو یا سه کشور دیگر در جهان وجود دارد، از دست یافتن به سطح بازدارندگی کامل سخن نمی‏گویند و همواره به نزدیک بودن به این سطح اشاره می‏کنند. امروز، دانش دفاعی کشور توان تأمین بسیاری از حوزه‌های صنعتی و استقلال صنعت را فراهم کرده است؛ اما هنوز اقتصاد، پایه‎های محکمی پیدا نکرده و کشور دچار تکانه‌های اقتصادی است و این تنها مسئله‎ای است که رسیدن به بازدارندگی همه‌جانبه برای کشور را با تأخیر مواجه می‏کند؛ البته باید توجه داشت مهم‌ترین مزیت بازدارندگی همه‌جانبه برای کشور بعد از برقراری امنیت پایدار، کسب مزیت اقتصادی و از بین‌ رفتن محدودیت‏های تجارت خواهد بود و نیز بی‌اثر کردن تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا که نمونه بارز آن را در اعزام نفت‌کش‌های ایران برای صادرات محصول به ونزوئلا شاهد بودیم. به عنوان نتیجه باید گفت، هرچه سریع‌تر رسیدن به سطح بازدارندگی صددرصد مبتنی بر مواردی که بیان شد، محقق شود، مزیت‎های آن زودتر نصیب کشور خواهد شد؛ مزیت‏هایی همچون تثبیت قدرت منطقه‏ای و جهانی کشور و رونق تجارت آزاد با جهان.

علیرضا جلالیان