حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی از تدوین طرح سؤال از رئیس‌جمهور به دلیل مشکلات موجود اقتصادی کشور خبر داد و اظهار داشت: موضوع از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب و همچنین افزایش قیمت روزانه طلا و مشکلات ارزی در کشور باعث شد تا ما طرح سؤال از رئیس‌جمهور را در مجلس کلید بزنیم. وی افزود: متأسفانه دولت برنامه مدونی برای حل مشکلات موجود اقتصادی ندارد و باید به خاطر این سوءتدبیر، به وکلای ملت پاسخگو باشد. عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: رئیس‌جمهورباید به مجلس و نمایندگان مردم پاسخ دهد که چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات اساسی کشور داشته و دارد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است برجام نتوانست در نهایت مشکلات روابط بانکی کشور با بانک‌های خارجی را حل کند. سیف در این باره افزود مسیرهایی که ناشی از برجام باز شده بود و سال 95 قابل استفاده بود در سال 96 کار نمی‌کرد. بنابراین یک دلیل افزایش نرخ ارز که همان فنر فشرده‌شده بود سر جای خود وجود داشت و در سال 96 شدت گرفت و مبادلات ارزی هم به‌شدت محدود شد. وی همچنین با انتقاد از ابعاد اقتصادی برجام مدعی شد که در زمان مذاکرات هسته‌ای  فرد متخصصی را برای حضور در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیشنهاد کرده که مورد پذیرش قرار نگرفته است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر تهران  گفت: شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم.