حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌ صادقی، گفت: «امروز دشمن به این جمع‌بندی رسیده است که استقامت ملت ایران را بشکند و از مهم‌ترین راه‌های این کار، القای شبهه و متزلزل کردن مبانی اعتقادی است.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از خدام بارگاه رضوی که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی بودند، اظهار کرد: «در سپاه این باور و عقیده وجود دارد که ولایت، تجلی‌یافته توحید ربوبیت است؛ چون حقیقت توحید جز در قالب ولایت، شکل نمی‌گیرد و در این بین حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سلسله ولایت جایگاه خاصی دارد.»

موضوع آتش‎ سوزی اراضی ملی، جنگل‎ها و فضای سبز کشور جدا از اینکه منشأ آن طبیعی و به دلیل رویش گیاهان در سایه بارش‌های خوب امسال است یا عوامل دیگر در آن دخیل هستند، می‌تواند میدانی جدید پیش روی بسیج باز کند و این نهاد در موضوع اطفای حریق هم وارد شود تا بسیج به عنوان ‏مردمی‌ترین تشکل کشور، مأموریت اطفای حریق جنگل‏ها را در کنار سایر نیروهای دولتی و موظف انجام دهد.

برای این منظور، البته به تجهیزات اولیه اطفا نیاز است؛ به این معنا که گردان‎های مختلف بسیج در مناطقی که مستعد پوشش گیاهی قابل اشتعال هستند، ضمن تجهیز به امکانات اطفای حریق اولیه، آموزش‎های لازم برای اطفا و نیز شناسایی مناطق، راه‎های دسترسی، بهترین شیوه اطفا در هر منطقه و امکانات طبیعی و دست‏ساز بومی در مناطق برای اطفا را در اختیار داشته باشند و تحت مدیریت قرارگاه واحدی متشکل از نیروهای جنگل‌بانی و منابع طبیعی، هلال احمر، آتش‏نشانی و سایر نیروهای مسلح منطقه اقدام به مأموریت اطفا کنند.

به نظر می‏رسد در بعد تخصیص بودجه و نیز تجهیز برای این منظور، در دولت و قوه مقننه مقداری کم‎کاری صورت گرفته باشد که در این میان، راهکار مذکور با توجه به اینکه با استفاده از خود مردم برای این مأموریت خواهد بود و بسیاری از تجهیزات مربوطه در گردان‎های بسیج می‎تواند استفاده چندگانه داشته باشد، نوعی میان‎بر، چاره‌اندیشی و گام بلند و بی‎نظیری در راستای سازمان‌دهی نیروهای مردمی برای اطفای حریق‎های بزرگ در مناطق جنگلی و دارای پوشش گیاهی باشد، آن هم در شرایطی که کشورهای مدعی در حوزه صنعت، با اختصاص بودجه‏های کلان برای این موضوع، هنوز نتوانسته‏اند هنگام آتش‎سوزی‎ها عملکرد موفقی را به نمایش بگذارند.

با مردمی کردن این امر در جمهوری اسلامی، بار دیگر الگوی موفقیت به‌کارگیری مردم در زمینه‌های گوناگون و مردمی کردن امور همچون ماجرای مقابله با ویروس کرونا، امداد سیل و زلزله‌زدگان و... یک الگوی برتر و موفق جهانی خواهد شد؛ چراکه جمهوری اسلامی به ابتکار معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین تشکل و شبکه اجتماعی مردمی حقیقی در جهان را در قالب بسیج سامان داد که در دوران نیازمندی به امنیت و دفاع در این عرصه خوش درخشید، در دوران جنگ نرم و در عرصه‏های اقتصادی کارآیی خود را نشان داد و در عرصه‎های اجتماعی نیز اثبات کرده است که تنها راه‌ حل مسائل رجوع به مردم، آن هم از طریق همین تشکیلات است.

البته ناگفته نماند که اکنون نیز بخش عظیمی از نیروهای بسیج مردمی با حداقل امکانات در امر اطفای حریق حضور دارند که این هم خود نشان از مسئولیت‏پذیری سپاه فراتر از به‌کارگیری امکاناتی چون بالگردها و وسایل نقلیه دارد.

علیرضا جلالیان

سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» به همراه جمعی از اعضای این پژوهشگاه از مخزن اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کردند. سردار صفوی با اشاره به این مرکز بدیلی در جهان ندارد، اظهار داشت: «این مرکز با اسناد و مدارک بی‌نظیری که از دوران دفاع مقدس در دست دارد، نه فقط در ایران، بلکه در جهان نظیر ندارد. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه علمی و تحقیقاتی برای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است.»

09013000933/ با توجه به نارضایتی امام خامنه‎ای از به کار بردن واژگان فرنگی، گویا سپاه باید در این زمینه هم پیشرو باشد. نمونه‎ها فراوان هستند که معادل فارسی هم دارند مانند نماهنگ، خودروشویی، پرده‌نگار. «رحیمیان»

09120002632/ چرا کسى پیگیر سهام بانک انصار نیست، به کجا مراجعه کنیم؟

09130005926/ بانک انصار بابت کرونا سه قسط از کد ضمانت را بدون هماهنگی از فیش حقوقی حذف کرده و حالا همه را تأخیر زده و با جریمه از ما پس گرفته و موجب شده است بدهکار بشیم. «یوسف‌پور از اصفهان»

09140008011/ لطفا مشکل تعلق نگرفتن گواهی کسر از حقوق کدهای 89 را پیگیر باشید؛ برای دریافت وام ازدواج فرزندان‌مان مانده‌ایم.

09150003211/ لطفا مسؤلان، حقوق کارکنان را با هم‌ردیف همان کارکنان در اداراتی مانند آموزش‌وپرورش مقایسه کنند تا متوجه مظلومیت پاسداران بشوند.

09170001495/ با تشکر از انعکاس پیام‎ها و مشکلات پایوران از سوی عوامل محترم مجله وزین صبح صادق، بالاخره با پیگیری‌های شما، سهمیه لباس ورزشی کارمندان توزیع شد.

09180005413/ اگه بشه قسمتی هم با عنوان پاسخ به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی اختصاص بدید، با تشکر

09180004486/ من بسیجی کد 89 عملیاتی هستیم و در منطقه عملیاتی دور از خانواده‌ام خدمت می‌کنم؛ با این تورم و گرانی مستأجر هستم، خونه و ماشین ندارم، حقوقم خیلی ضعیف هستش، لطفا فکری یا چاره‌ای برای بسیجیان عملیاتی کد 89 بکنید،‌ به سردار سلیمانی قسم حرکتی بکنید.

09180001685/ بانک انصار که برای خود سپاه است، برای صدور گواهی کسر از حقوق که در همه سازمان‌ها رایگان است، 20 هزار تومان وجه مطالبه می‌کند!

09190006140/ نوجوان بختیاری که درباره سردار سلیمانی اجرای بسیار خوبی داشت و گفت قهرمانش سردار سلیمانی است، قبل از اجرای برنامه گفت مادرش مریض است و آرزویش تأمین هزینه درمان مادرش است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌شود سپاه عزیز آرزوی این نوجوان را محقق کند.

09900004099/ چرا کدهای ۸۹ نمی‏توانند در این وضعیت مشکلات اقتصادی، از گواهی کسر از حقوق بانک انصار، استفاده کنند.

 

ارتباط با سردار صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده کل سپاه

۳۵۲۳۲۴۲۲-۳۵۳۳۴۵۰۶

به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)؛ فاز نخست خط دوم آبرسانی به ‌شهر شیراز افتتاح ‌شد. دکتر «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) درباره این پروژه گفت: «طرح آبرسانی به شیراز شامل یک تلمبه‌خانه با ظرفیت سه مترمکعب بر ثانیه و فشار 25 بار است که آب مورد نیاز شهر شیراز را از سد درودزن منتقل و تأمین می‌کند.» وی افزود: «سه مخزن بتنی 20 هزار مترمکعبی، یک رشته تونل به طول چهار هزار و 421 متر و 77 کیلومتر خط انتقال بخش‌های این پروژه است که به همت قرارگاه و با همکاری وزارت نیرو اجرا شده است.»