تجربه کشورهای مختلف جهان و دانش اقتصاد به ما این نکته را گوشزد می‌کند که برای رهایی اقتصاد یا به بیان بهتر، بودجه کشور از درآمدهای نفتی باید چند اقدام اولیه را در دستور کار قرار داد: جداسازی درآمد نفت از حساب بودجه و التزام به هزینه‌کرد آن فقط در جهت سرمایه‌گذاری مولد، پرهیز از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی، ارتقای بنیان‌های تولید و کمک به تغییرات استراتژی تولید، سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی متخصص، تعهد به اجرای سیاست‌های راهبردی، استقلال بانک‌مرکزی و کنترل نقدینگی و هماهنگی کامل بین سیاستگذاران کشور و مدیران اقتصادی.

به گزارش «اسپوتنیک» بانک مرکزی روسیه با وجود بالا گرفتن بحران شیوع کرونا در این کشور در ماه ژوئن، از بالا بردن میزان ذخایر ارز و طلای این کشور دست برنداشته است؛ بر همین اساس روز یک جولای، حجم ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه به 569 میلیارد دلار افزایش یافت. آمار بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد، در ماه ژوئن 7/2 میلیارد دلار به دارایی‌های بانک مرکزی روسیه اضافه شده که بخش قابل‌توجهی از آن مربوط به طلا بوده است. بنا به اعلام این بانک در حال حاضر، حجم دارایی‌های بانک مرکزی روسیه از هدف‌گذاری 500 میلیارد دلار عبور کرده است.

در حسابداری تعهدی ، درآمدها در سال انجام خدمات یا فروش کالاها به حساب منظور می‌شود (اگرچه وجوه نقد حاصل از فروش کالاها و خدمات مذکور در سال‌های مالی قبل یا بعد از فروش دریافت شود) هزینه‌ها نیز در سال دریافت کالاها و خدمات و ایجاد تعهد به حساب منظور می‌شود (اگرچه بهای کالاها و خدمات مزبور در سال‌های مالی قبل یا بعد از خرید، پرداخت شود) به عبارت دیگر بر این مبنا، صرف نظر از انجام دادن یا ندادن هرگونه دریافت و پرداخت، درآمدها در دوره تحقق و هزینه‌ها در دوره تحمل یا وقوع، ثبت می‌شود.