با حضور سردار فدوی و در ارتباط تصویری

به همت سپاه حضرت رسول(ص) و بسیج سازندگی، هم‌زمان با آغاز اولین مقطع از دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه با حضور بخشی از فرماندهان ارشد سپاه و فرماندهان سپاه‌های استانی به صورت ویدئو کنفرانس، از مقام شامخ شهدای حرکت‌های جهادی با عنوان جهادگران آسمانی تجلیل شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در این یادواره، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: «همه جهادگران کشور با کار جهادی، ذخیره‏های بزرگی برای خودشان جمع می‌کنند.»

«سردار فدوی» به حکم حضرت امام(ره) برای تأسیس جهاد اشاره کرد و افزود: «اگر آن جهاد همچنان باقی مانده بود، الان محرومیت و ادبیات مربوط به آن وجود نداشت و چه خوش درخشیدند جهادگران ما که توانستند خلأها را پر کنند، به همین علت شاید بهتر است به جای بسیج سازندگی، بگوییم بسیج جهاد سازندگی.»

وی شهدا را کسانی دانست که سرفرازانه در راه شهادت گام نهادند و اضافه کرد: «مسلما فرزندان حضرت امام(ره) و امام حاضر و کسانی که برادران و پدران خود را در صحنه‎های جهاد و شهادت دیده‎اند، به مثابه آنها عمل خواهند کرد.»

جانشین فرمانده کل سپاه به دستور 9 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره جهادگران اشاره کرد و گفت: «این دستور راهنمای عمل و راهنمای دل جهادگران خواهد بود.»

سردار فدوی با تأکید بر اینکه یکی از واجبات امروز، انجام دستورهای ولی‌فقیه است، افزود: «شهدا در هر عرصه‏ای حضور داشته‌اند، آن عرصه خدایی بوده است و امیدواریم این شهدای آسمانی جهادگر هم از لحاظ اداری به عنوان شهید شناخته شوند و این روند را پیگیری می‎کنیم.»

گفتنی است، در حاشیه این مراسم که در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، ۳۵ طرح جهادی در قالب دو هزار و 440 پروژه در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا(ع)

سردار عراقی‌زاده گفت: «برخی مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطار تعطیلی دریافت کرده‌اند؛ البته تاکنون هیچ مرکز آموزشی‌ای تعطیل نشده است.»

سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا(ع) ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه نظارت بر مصوبات این قرارگاه اظهار داشت: «نظارت مستمر بر مصوبات قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا(ع) در سه سطح انجام می‌شود؛ یک سطح نظارت توسط نیروی مربوطه انجام می‌شود؛ یعنی اگر مرکز آموزش برای یکی از نیرو‌های مسلح باشد از نیروی مربوطه برای نظارت بر مصوبات قرارگاه اقدام می‌کنند، یک سطح نظارت هم توسط سازمان‌ها صورت می‌گیرد؛ یعنی بهداشت و درمان و بازرسی آجا، سپاه یا ناجا اقدامات لازم را انجام می‌دهند و سطح بالاتر هم نظارتی است که توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «در همین رابطه چندین تیم بهداشتی با ترکیبی از کارشناسان بهداشت و معاونت آموزش ستاد کل تشکیل دادیم که به ‌صورت مشترک از تمامی مرزها و مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح بازدید می‌کنند؛ برخی مجموعه‎ها چهار بار در ماه بازدید می‎شوند.»

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: «این نشان می‌دهد که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت نظارت‌های لازم در سطح نیرو‌های مسلح صورت می‌گیرد؛ البته به علت همین نظارت‌های سختگیرانه و تذکراتی که داده شده، تاکنون هیچ ‌یک از مرکز آموزشی تعطیل نشده است.»

سردار عراقی‌زاده در ادامه به تلاش کادر درمانی بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: «تمهیداتی برای جلوگیری از خستگی پرسنل مراکز درمانی وابسته به نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده است تا در برابر ویروس کرونا، توان خود را از دست ندهند؛ هرچند به هیچ وجه نمی‌توانیم قدردان زحمات و تلاش‌های کادر درمانی بیمارستان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در این شرایط سخت باشیم، اما برنامه‌هایی برای قدردانی از زحمات این عزیزان پیش‌بینی شده است.»

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه با اراده وزارت صنعت، ظرفیت معادن باید هر چه سریع‌تر به جایگاه خود بازگردد، عنوان کرد: «قرارگاه خاتم با آغاز فعالیت هلدینگ معدن، ۱۵ پروژه مهم را در دستور کار دارد.» سردار «سعید محمد» در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران اظهار داشت: «در حالی که اعلام می‌شود ایران از نظر معدن جزء کشورهای معدنی جهان است، اما این آمار درست نیست. ایران می‌تواند جزء چند کشور برتر دنیا باشد.» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه در دنیا معادنی تا عمق ۹۰۰ متر در حال اکتشاف هستند، بیان کرد: «این در حالی است که در ایران اکتشافات ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر انجام می‌شود.» وی تأکید کرد: «درست نیست با داشتن این ظرفیت با مشکل بیکاری درگیر باشیم. ظرفیت‌های فرآوری کشور بسیار بالاست، اما ناهماهنگی در فرآوری وجود دارد و زنجیره ناقص است و مشکل داریم.»

سردار سلیمانی با بیان اینکه در مقطع اول نهضت کمک مؤمنانه، بسیج نزدیک به ۷۰۰ میلیارد کمک نقدی و غیر نقدی از مردم عزیز جمع‌آوری کرده است، گفت: «کمک‌های مردمی در قالب بسته‌های ۳۰۰ هزار تومانی تقدیم نیازمندان شد.» سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دومین مرحله این نهضت در سه مقطع زمانی آغاز می‌شود، اظهار داشت: «مقطع اول از قربان تا غدیر، مقطع دوم محرم و مقطع سوم ماه صفر خواهد بود که در سراسر کشور رده‌های مختلف بسیج، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری، سازماندهی و بسته‌بندی می‌کنند و بر اساس هماهنگی به عمل آمده با نهاد‌های حمایتی و شناسایی دقیقی که در مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه صورت گرفت، به دست مردم عزیز و نیازمند خواهد رسید.» وی گفت: «۱۰ هزار بسته مواد غذایی به ارزش ۳۵۰ هزار تومان و دو هزار بسته نوشت‌افزار از محل کمک‌ پاسداران عزیز که با کسری از حقوق‌شان موافقت کردند و کمک‌های مردمی، تأمین شده است.»

معاونت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برای آشنایی بیشتر استادان، مربیان و مدیران تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه با معارف قرآن، اقدام به برگزاری طرح مطالعاتی «دقایقی با قرآن» کرده است. «مجید غلامرضا» معاون تربیت و آموزش‎های عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اعلام این خبر افزود: «این طرح با مدیریت «حجت‌الاسلام والمسلمین استاد قرائتی» برای تابستان امسال به اجرا درآمده و تمامی مراحل آن غیرحضوری خواهد بود.» وی افزود: «مفاد مسابقه سوره‎های حمد، یوسف، لقمان و حجرات مبتنی بر تفاسیر نور، نمونه و ترجمه فارسی تفسیر المیزان است و آزمون الکترونیکی به عمل خواهد آمد.» غلامرضا ادامه داد: «کلیه مراحل طرح از طریق سایت «سراج اندیشه» قابل انجام و پیگیری است و همچنین محتوای این طرح نیز علاوه بر سایت، از طریق کانال سراج اندیشه در پیام‌رسان‎ها قابل دسترسی خواهد بود. ثبت‌نام از پنجم تا ۲۱ مرداد، آزمون مقدماتی از ۲۲ تا ۲۷ مرداد و آزمون پایانی نیز از ۲۸ تا ۳۰ مرداد برگزار می‎شود.»

09180008652/ نزدیک به پنج ماه است بعد از 15 سال خدمت، تعدادی از بسیجیان کد 89 برای گرفتن وام کمک به ساخت مسکن تشکیل پرونده دادند، ولی از پرداخت آن هیچ خبری نیست.

09100004686/ وام مسکن کارکنان سپاه رو کی پرداخت خواهند کرد؟ از سال 1386 تا به حال پرداخت نشده. لطفا پیگیری بفرمایید.

09120009027/ درباره سهم بانک انصار از مسئولان سؤال شود، تکلیف چیست؟ چند سال است هیچ سودی هم نداده‌اند.

09120009027/ فروشگاه اتکا از تخفیفات کم کرده است، ولی اقلام غیر ضروری و مضر مانند پفک، نوشابه، چیپس و... را با تخفیف بالا به فروش می‌رساند.

09140005960/ از سال 98 پرونده دریافت وام خرید کالای ایرانی را تکمیل کرده‌ام و از سوی بانک انصار مبلغی به حساب شعبه خلیج‌فارس کوثر واریز شده است که متأسفانه هنوز نه وجهی دست ما را گرفته است و نه کالایی، طبق استعلام از بانک انصار، الان پنج قسط از وام بنده معوق است که اظهار داشتند این برج حساب حقوقی بنده مسدود خواهد شد. «آذربایجان غربی سپاه ماکو»

09140007680/ مبلغ شارژ کارت اتکا براى يک نفر خيلى بهتر از پنج نفر است و این يعنى، فرزند کمتر.

09150000374/ تکلیف سهام بانک انصار چه می‎شود؟ با توجه به ادغام بانک لطفا پیگیری کنید.

09170001582/ سال 1394 برای بیمه عمر و سرمایه‎گذاری اعضای خانواده ثبت‌نام کردم و به علت مشکل مالی زود انصراف دادم. الان از سال 1397 پیگیر هستم که مجدد وصل شود، ولی خدمات کارکنان می‌گویند امکان ویرایش سامانه و ثبت‌نام مجدد نیست.

09180007462/ چرا از وام یک میلیونی کرونا که گفته بودند نیمه خرداد پرداخت می‌کنند، خبری نشد؟

09180003068/ برای بسیجیان فعال سبد حمایت غذایی در نظر بگیرید یا حداقل حقوق و مستمری برای کمک خرجی خانواده‌شان. به خدا شرایط زندگی خیلی سخت شده.

09180005685/ چرا مشکلات بسیجیان کد 89 یکی، بحث هزینه مأموریت نمی‌شود. دوم، شناسه 89 دقیقا اسمش چیست، چرا هر روز یک اسم می‌گذارند؟

09180000024/ ‌لطفا چگونگی دریافت کارت یکسان‌سازی سپاه را برای جانبازان پاسدار وظیفه که جدیدا تبصره ۳۸ آنها تأییده شده است را توضیح دهید. لطفا مراحل دریافت را بیان کنید. «حمیدرضا ابوالحسنی»

صبح صادق: بنیاد تعاون و مرکز خدمات کارکنان سپاه در این خصوص اطلاعات لازم را در اختیار هفته‌نامه قرار دهند.

09190004172/ چرا معاونت نیروی انسانی، برای تبدیل عضویت بسیجیان جایگزین کادر فکری نمی‌کند؟ هشت سال است که ما را با این عنوان جذب کرده‌اند، اما حال با گذشت این سال‌ها ما را به فراموشی سپرده و رها کرده‌اند.

09300001191/ لطفا پیگیری کنید؛ شهرستان ارزوئیه از لحاظ آب و هوایی در بدترین شرایط است، اما حقوق و مزایا و مرخصی در سازمان سپاه با ناحیه درجه یک فرقی نمی‌کند، در صورتی که برای ناجای شهرستان درجه سه لحاظ می‌شود.

09350003960/ چرا برخی نواحی(مانند نوشهر، فریدونکنار، بابلسر) که اخیرا مرزی شناخته شدند در فیش حقوق اعمال نمی‌شود، در صورتی که برای ادارات دیگر اقدام شده است.

 

ارتباط با سردار صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده کل سپاه

۳۵۳۳۴۵۰۶-۳۵۲۳۲۴۲۲