دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «امارات با توافق مذکور برای ترامپ خدمت انتخاباتی و سیاسی کرده و برآورد حزب‌الله این است که از امروز تا انتخابات آمریکا (۱۳ آبان) این رژیم‌ها توافق صلح با اسرائیل را امضا خواهند کرد.» سیدحسن نصرالله گفت: «تا روز انتخابات، ترامپ به دوشیدن رژیم‌های عربی در خلیج‌فارس از نظر مالی، اخلاقی و دینی ادامه خواهد داد.» دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «اقدام رسانه‌های عربی در بزرگ‌خواندن چیزی به نام خطر ایران، همه‌اش فریب برای صلح با اسرائیل است، حال آنکه برای تماس محرمانه با ایران تلاش می‌کنند.»

«محمدجواد ظریف» که به لبنان سفر کرد، در توئیتی نوشت: «امروز در بیروت، برای ابراز هم‌بستگی مردم ایران با همه لبنانی‌ها و اعلام آمادگی برای کمک حضور یافتم.» ظریف عنوان کرد: «ما از مردم لبنان و آنچه که انتخاب می‌کنند، حمایت می‌کنیم و حتی یک روز هم خواسته‌ای را بر این کشور تحمیل نکردیم.» آمریکایی‌ها به کمک ابزار رسانه‌ای خود همواره در تلاش‌ هستند ایران را دشمن اصلی کشورهای منطقه و اعراب نشان دهند که این مسئله در لبنان نیز نمود بیشتری پیدا کرده است، در حالی که توافق امارات با رژیم صهیونیستی نشان داد که دشمن اعراب، شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس هستند.

به نوشته الجزیره، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه مدعی شد که با ارتش لبنان برای بر عهده گرفتن مسئولیت توزیع کمک‌های بین‌المللی به توافق رسیده است. وزیر دفاع فرانسه پس از ورود کشتی نظامی فرانسه به بندر بیروت به بهانه کمک به این کشور، وارد لبنان شد و از محل انفجار مهیب بیروت بازدید کرد. این کشتی آبی‌ـ خاکی با ۷۰۰ نیروی نظامی به لبنان اعزام شد. به نظر می‌رسد ورود نظامی کشورهای غربی بعد از انفجار بیروت به لبنان، دست داشتن رژیم صهیونیستی را در انفجار بندر بیروت بیش از پیش تقویت می‌کند.