در فرهنگ اسلامی ما یکی از راه‌های برآورده شدن حاجات، نذر کردن است؛ به این صورت که انسان بر خود واجب کند کار خیری را برای خدا به جا آورد یا کاری که انجام ندادن آن بهتر است، برای خدا ترک کند.

نذرطبیعت عنوان نرم افزاری برای یک پویش مردمی است که طی آن دوستداران محیط زیست برای نجات حیات‌وحش در مناطقی که با خشک‌سالی درگیر هستند، اقدام به تأمین آب و غذا و درمان حیوانات مصدوم می‌کنند. بسیاری از بازماندگان نیز به نیت خیرات اموات خود اقدام به ساخت آبشخور برای حیات وحش تشنه می‌کنند تا آهویی تشنه سیراب شود و دعای آنها به روح رفتگان هدیه شود.

با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید در انجام اقداماتی مانند نصب مخزن ذخیره آب ساخت آبشخور برای حیات‌وحش تشنه علوفه رسانی به حیات وحش گیاه‌خوار در مناطق خشک یا در سرمای شدید مشارکت کنید.

زخم حادثه انفجار انبار مواد شیمیایی در بندر بیروت همچنان بر پیکر بیروت خودنمایی می‌کند، اما این حادثه تلخ جلوه‌های زیبایی هم با خود به همراه داشت که مهم‌ترین آن هم‌دردی و همدلی ملت ایران با ملت لبنان بود.

پس از وقوع انفجار در بندر بیروت، کاربران ایرانی با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و با ترند کردند هشتگ «#من‌ـ قلبی‌ـ سلام‌ـ لبیروت» با شهروندان لبنانی ابراز هم‌دردی کردند.

این اقدام کاربران ایرانی با واکنش مثبت کاربران لبنانی روبه‌رو شد و برخی کاربران با انتشار پیام‌های تشکر از همدلی برادران و خواهران ایرانی خود تقدیر کردند.

گفتنی است که بازنشر تصاویر ارسال کمک‌های امدادی ملت ایران به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت نیز با استقبال کاربران روبه‌رو شد

«شركت‌های دانش‌بنیان» مؤسسات خصوصی یا تعاونی هستند كه به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی برای گسترش اختراعات، نوآوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید كالا و خدمات تشکیل شده‌اند.

با توجه به ظرفیت‌های ویژه مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه پزشکی و داروسازی، رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه دولت را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه ساخت دارو و واکسن بیماری کرونا اعلام کرد.

روحانی در این جلسه گفت: «دولت آماده هرگونه کمک است؛ چون این مسئله ضروری است. چه یافتن دارو و چه یافتن واکسن هر دو اولویت دارد و اشکالی هم ندارد در این بخش کار موازی انجام بگیرد تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.»

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب‌نشینی از پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد و نسخه دیگری را ارائه داد که آن هم نقض قطعنامه دوهزار و 231 است. پیش‌نویس جدید در ماهیت و هدف مشابه پیش‌نویس قبلی است.

 

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی: مدیریت بازار ارز و پول و نهایتا کنترل تورم، در شرایط اقتصادی امروز، وظیفه اصلی بانک مرکزی است. کسری بودجه دولت، به خاطر تحریم صادرات نفت، یک واقعیت است و تأمین مالی سالم این کسری، بدون استقراض از بانک مرکزی، نیز، یک ضرورت.

 

سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مجلس: فروش اوراق سلف با پشتوانه نفت خام توسط دولت آقای روحانی هر چیزی باشد، قطعاً اسمش «گشایش اقتصادی» نیست. جبران کسری بودجه دولت فعلی با بدهکار کردن بدون برنامه دولت آینده هم حقیقتاً اسمش «تدبیر» نیست.

 

عبدالله گنجی  روزنامه‌گار: فی المجموع سخنان  فتاح مورد استقبال دلسوزان انقلاب و کسانی که آرمانشان عدالت خواهی است قرار نگرفت و دشمنان از آن بهره بردند.علت اصلی «تردید در نیت» ایشان شد. چون به جز یک مورد، اسامی که برده شده منفعت شخصی برایشان متصور نیست یا تصمیم گیر نیستند. پاسخ‌های داده شده نیزتامل برانگیز شد.

 

احمد عبداللّهی نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان: شجاعت و صراحت لهجه آقای فتاح در اعلام فساد ستودنی است، اما اعلام فساد کار مردم است و برخورد با فساد کار مسئولین. اعلام فساد توسط مردم، نوعی مطالبه گری و نشانه مسئولیت پذیری است، ولی توسط مسئولین، باعث ایجاد یأس و نشانه ناکارآمدی است.

 

احمد نادری نماینده مجلس: لج‌بازی‌ها وبی‌تدبیری‌های شما بر سر کنکور، صدها هزار جوان این مرز وبوم را دل‌سرد و ناامید کرده است؛ البته ملت ایران هفت سال است با این رفتارها آشناست. از این جوانان و خانواده‌های‌شان خجالت بکشید و با سلامت آنان و بخش زیادی از جامعه بازی نکنید. قطعا باید پاسخ‌گو باشید.