«فواد ایزدی‌» کارشناس: برخی روزنامه‌ها در داخل، عکس «بایدن» را تمام‌قد منتشر می‌کنند و این نکته بسیار عجیب است؛ چرا که بنده ندیدم در آمریکا چنین کاری صورت گیرد. نباید حال ذوق زدگی و شیفتگی نسبت به انتخابات آمریکا در داخل کشور وجود داشته باشد؛ چرا که ما چند بار این موضوع را تجربه کردیم. در سال ۲۰۰۸ که «اوباما» به ریاست‌جمهوری رسید، برخی در داخل مدعی بودند که مشکلات در کشورمان حل خواهد شد. در مقابل، اما شاهد بودیم تحریم‌هایی که در دوره اوباما وضع شد، بسیار بدتر از تحریم‌ها در دوره «بوش» و «ریگان» بود.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس در پیامی به مناسبت آغاز ماه محرم نوشت: «معجزه تاریخی عاشورا، نه تنها جداکننده‌ ابدی جریان حق و باطل از یکدیگر است، بلکه به تمامی مظلومان و محرومان و مستضعفان جهان نویددهنده این پیام والاست که پیروزی از آن آنهاست. منطق باور به سنت‌های الهی برترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی شدن محرومان است. ما با پیروی از منطق عاشورا، انقلاب کردیم، با تأسی به سیدالشهدا در برابر بزرگ‌ترین دشمنانِ بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کرده‌ایم؛ پیروی از این خط تا همیشه ادامه خواهد داشت؛ چون «ما ملت امام حسینیم».

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه قوانین انتخاباتی ما ضعف دارد، از مجلس دهم درخواست اصلاح  قوانین انتخاباتی را کرده بودیم، گفت: «اگر بتواند زمان‌بندی، موضوع تبلیغات و نیز مصادیق رد صلاحیت را تبیین و کمی‌تر کنیم، قطعاً در کاهش رد صلاحیت‌ها مؤثر است. مجلس دهم که در خصوص اصلاح قانون انتخابات کاری انجام نداد، امیدواریم مجلس یازدهم این خدمت را در راستای نفع مردم و منافع ملی انجام دهد. معیارهای تعیین صلاحیت هرچه جزئی و عینی‌تر شود، تکلیف ما و ابهامات ثبت‌نام‌کنندگان مشخص می‌شود و افراد متوجه دلایل رد صلاحیت خواهند شد.»