خلق مزیت‌های جدید

 

تحقق اقتصاد بدون نفت امری دست یافتنی است. با اعتماد به مردم، تکیه بر توانایی‌های داخلی و در سایه برنامه‌ریزی جامع و منسجم امکان‌پذیر است. با وجود منابع درآمدزایی چون انواع معادن و اقلام کانی، زمینه‌های متنوع سرمایه‌گذاری زیربنایی، محصولاتی چون پسته، فرش و... در اقتصاد ایران و همچنین با بهره‌گیری کارا از سایر منابع در دسترس از قبیل زمین‌های مناسب کشاورزی و با به کارگیری استراتژی‌های برون‌گرا، اصلاح الگوی واردات و توسعه صادرات، بالا بردن ارزش افزوده کالاهای تولیدی و خلق مزیت‌های جدید، می‌توان اقتصاد بدون نفت را محقق ساخت.

 

 

21 میلیارد دلار خسارت

 

به گزارش رویترز، صندوق 1/15 تریلیون دلاری سرمایه حکومتی نروژ در نیمه نخست سال 2020، خسارت 188 میلیارد کرونی (21/27 میلیارد دلاری) ثبت کرده است؛ زیرا ارزش بازار بورس و بازار املاک این کشور در جریان شیوع کرونا کاهش یافته است. این کاهش درحالی رخ داده است که این صندوق در سال 2019 به علت رشد بازارهای بورس، رکورد درآمدی جدیدی را ثبت کرد و شاهد سود 180 میلیارد دلاری بود. «تروند گرند» معاون ارشد اجرایی این صندوق در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرچند بازارها در سه ماهه دوم بهبود یافتند، اما ما هنوز شاهد بی‌ثباتی قابل توجهی هستیم.

 

 

 

معنای بسته شدن نماد

 

هر گونه تغییر، اعم از تغییر در اصول اساسی شرکت، مانند تغییر محل، افزایش سرمایه و تعیین اعضای هیئت مدیره و... فقط در صورتی امکان‌پذیر است که نماد معاملاتی شرکت بسته شود؛ یعنی معاملات سهام شرکت تا زمان تصمیم‌گیری در زمینه نماد شرکت در تابلوی بورس به وضعیت متوقف در خواهد آمد؛ گفتنی است، بعد از تصمیم‌گیری درباره موارد فوق و با اجازه سازمان بورس، سهام شرکت مورد نظر با قیمت جدید وارد تابلو خواهد شد، و در اولین روز باز شدن، سهام از قانون حجم مبنا پیروی
نمی‌کند.