رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام یادآور شد: اروپایی‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند برجام را از دست بدهند. برجام فایده‌ای برای ما نداشته، اما برای اروپایی‌ها فواید زیادی داشت؛ بنابراین اگر آمریکا از مکانیسم ماشه استفاده کند، معنی آن یعنی بازگشت به قبل  از برجام و قطعنامه‌های هفتگانه شورای امنیت سازمان ملل و رفتن ایران زیر فصل هفتم. «حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری» تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، دیگر برجامی وجود ندارد و اروپایی‌ها به لحاظ مسائل امنیتی برجام برای‌شان مهم است و نمی‌خواهند برجام از دست برود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فشار حداکثری آمریکا صد درصد شکست خورده است؛ اظهار داشت: این فشار برای این بود که دولت ایران را مجبور کنند، در حال ضعف به پای میز مذاکره برود. «حسن روحانی» افزود: هدف آنها این است که در حال قدرت دلار و ضعف ریال، ما پای میز مذاکره برویم؛ این غیرممکن است. بعد آنها می‌خواستند دنیا به سمت آنها برود و دیگران دنبال آنها حرکت کنند، هیچ‌کس دنبال آنها نرفت و از لحاظ سیاسی موفق نشدند. از لحاظ ایجاد بحران در جامعه ایران هم دچار شکست قطعی شدند؛ البته مردم را به زحمت انداختند، ولی بی‌آبرو شدند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی مبارز و انقلابی «حجت‌الاسلام حسینیان» را تسلیت گفتند.متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این شرح است: «بسم الله الرحمن‌الرحیم، درگذشت روحانی مبارز و انقلابی جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌شیخ روح‌الله حسینیان رحمت‌الله‌ علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. مقاومت و خستگی‌ناپذیری و صراحت این روحانی مجاهد در مواضع به حق انقلابی، برجسته و نمایان بود. رحمت و رضوان الهی بر او باد.» گفتنی است رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.