رهبر معظم انقلاب در عید قربان 1399 فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست می‌خورد.» با نگاهی به تاریخ گذشته، آشکار می‌شود تحریف‌گران چه بلایی بر سر ادیان الهی و انقلاب‌های توحید آوردند؛ جریانی که ارباب‌شان ابلیس بوده است. طبق بیان قرآن کریم، پس از خلقت حضرت آدم(ع) و فرمان الهی برای سجده بر عظمت خداوند، ابلیس با تحریف واقعیت و بیان اینکه جنس من از آتش و آدم از خاک است و آتش بهتر از خاک است، تمرد کرد و درمقابل پروردگار ایستاد. پس از ابلیس شاگردانش از حیله شیطانی استفاده کردند و سبب تحریف در ادیان توحیدی شدند و توحید ابراهیمی را به بت‌ها تبدیل کرده و محل و مرکز پرستش خدای یگانه را به عبادت و بردگی چوب و سنگ اختصاص دادند. همان‌ها تلاش‌های فراوان کردند تا دستی به قرآن ببرند؛ اما «إنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا لذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»؛ اين ماييم که اين ذکر (قرآن) را نازل کرده‏ايم و ما آن را به طور قطع حفظ خواهيم کرد.(حجر/ 9) تحریف آثار زیانباری خواهد داشت؛ از جمله:

اولاً: بازار مسلک و مرام‌های دورغین رونق پیدا می‌کند و خیلی راحت و آسان دیگر مرام‌ها جای موسی‌ها می‌نشیند.

ثانیاً: از جامعه واحد منسجم یک لشکر متفرق و شکست خورده می‌سازد. طرفداران ادیان الهی را نگاه کنید هر یک بر چند فرقه و دسته تبدیل شده وحتی فرقه‌ای از همان دین فرقه دیگر را مهدورالدم می‌داند!

ثالثاً: پیام‌رسان‌های الهی یا خانه‌نشین شده یا به شهادت می‌رسند.طبق فرموده اباعبدالله(ع) بنی‌اسرائیل به جایی رسیدند که بین طلوعین، فجر کاذب و صادق هفتاد پیامبر را سر بریدند و بعد در بازار به راحتی مشغول کار شدند.

رابعاً: مردم گرفتار بی‌تفاوتی می‌شوند. ابراهیم‌(ع) را داخل آتش می‌اندازند و حتی پیرزنی که قدرت جمع کردن هیزم را ندارد، پولش را برای خرید هیزم می‌دهد و امیرالمؤمنان(ع) در 18 ذی‌حجه سال دهم هجری با امر الهی و خطبه پیامبر(ص) در غدیر خم در حضور120 هزار جمعیت منصوب می‌شود؛ ولی در مدت هفتاد روز، یعنی تا 28 صفر دهم هجری سقیفه به جای غدیر می‌نشیند و از این مردم حرکتی رخ نمی‌دهد، یعنی جریان تحریف چنان موفق عمل کرد که جماعت حاضر و شاهد زمین‌گیر شدند.

خامساً: لحظه پیروزی نهایی حق مانع رسیدن به هدف می‌شود. جریان جنگ صفین و رسیدن مالک اشتر به خیمه معاویه و زدن قرآن بر نیزه و تحریف اینکه قرآن بین ما صلح کند و با قرآن نمی‌شود جنگید، لشکر علی(ع) را در آستانه پیروزی به هم ریخت.

این جریان تحریف همچنان زنده است. پس از پیروزی انقلاب تا به امروز چقدر تلاش کردند در موضوع انقلاب و امام سفر کرده تحریف ایجاد کنند؛ ولی با مانع بزرگی مانند رهبری زمین‌گیر شدند؛ البته در برخی موارد توفیقاتی کسب کردند و ضربه‌هایی بر انقلاب زدند که مواظبت انقلابیون را می‌طلبد تا زیر پرچم ولایت حرکت کنند و ان‌شاءالله تلاش‌ تحریف‌کنندگان همیشه به سنگ خواهد خورد.

 

حجت‌الاسلام علی معبودی