«طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، درباره اقدامات حمایتی جدید «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، از رژیم صهیونیستی هشدار داد. النونو تأکید کرد، هدف پمپئو از سفر به منطقه، «تداوم تحمیل جنایت عادی‌سازی تحت عناوین جدید و متعدد است». یکی از این عناوین، برگزاری نشست منطقه‌ای عادی‌سازی در یک کشور عربی با نظارت آمریکا و با مشارکت [کشورهای] عربی و صهیونیست است. یک مسئول بلندپایه اماراتی روز گذشته گفت که قرار است این نشست، با حضور کشورهای عربی و مسئولان صهیونیستی برگزار شود.

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» از دلیل امتنناع کردن الکاظمی در سفر به واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از عراق، پرده برداشت. وی گفته است : «الکاظمی در انتخابات آتی روی حمایت واشنگتن حساب می‌کند، در نتیجه نمی‌تواند طرف آمریکایی را علیه خود تحریک کند. پرونده اخراج نیروهای آمریکا از عراق به شدت حساس است و احتمال دارد موجب عقب‌نشینی واشنگتن از حمایت از الکاظمی شود؛ از این‌رو وی می‌ترسد آینده سیاسی‌اش را که به حمایت واشنگتن بستگی دارد، از دست دهد.»

سناتور آمریکایی: «رئیس‌جمهور ترامپ، قهرمانان (ارتش) ما را به خانه بر می‌گرداند. اگر شما همانند من از جنگ متنفر هستید، اگر شما می خواهید که ما به صرف سالیانه ۵۰ میلیارد دلار در افغانستان پایان دهیم و آن پول را همین جا در خانه (آمریکا) هزینه کنیم، شما باید از رئیس‌جمهور ترامپ برای یک دور دیگر (ریاست‌جمهوری) حمایت کنید. خطاب به سربازان‌مان و خانواده‌های‌شان این را می‌گویم که در حمایت از رئیس‌جمهور ترامپ، به من ملحق شوید». حضور آمریکا در خاورمیانه با وجود تصورات‌شان، تنها هزینه تحمیل کرده است.