موضوع سیاست‌های جمعیتی با توجه به خطرات امنیتی و تهدیدات آن در ابعاد مختلف که با موضوع کاهش نرخ رشد جمعیت، اهمیت بسزایی پیدا می‏کند، باید مورد توجه همگان قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب نیز بارها هشدارهایی در این زمینه داده‎اند. بخشی از سیاست‎های جمعیتی مربوط به ارائه خدمات غیر مالی به کارکنان دستگاه‎ها، از جمله مرخصی‎های تشویقی است، اما اخیرا در بررسی ابلاغیات در این باره به یک مغایرت برخورد کردیم.

بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مساعدت مؤثر کارکنان رسمی پیمانی برای فرزندان دو قلو و بالاتر که در تاریخ 12 مرداد ماه سال 1398 به شماره 2212/1/1/66/7 ابلاغ شده است، در بند هفت بر این تأکید شده که اعطای مرخصی تشویقی به پدران صاحب فرزند دوقلو یک ماه باشد، اما در یک تضاد در ابلاغیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی معاونت نیروی انسانی درباره آیین‌نامه مرخصی کارکنان که 17 تیر ماه سال 1399 به شماره 2371 ابلاغ شده است، در ماده 39 این ابلاغیه، مرخصی برای پدارنی که صاحب فرزند دوقلو می‌شوند، دو هفته در نظر گرفته شده است.  اما با توجه به اینکه در این ابلاغیه در خصوص کارکنان مرد بیان شده که برای هر فرزند سه روز مرخصی تشویقی و 11 روز هم بنا به نظر مسئول رده مرخصی تشویقی امکان دارد، عملا مرخصی یک فرد صاحب فرزند دوقلو در سپاه معادل یک فرد با فرزند تک خواهد بود. به نظر می‎رسد تضادی در این ابلاغیه وجود دارد که لازم است مسئولان محترم نیروی انسانی سپاه در راستای رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز در حوزه صیانت از خانواده در خصوص این تضاد و ابلاغیات اخیر بررسی به عمل بیاورند و از همین تریبون نتیجه را به عزیزان اعلام فرمایند.

کارت‌های یکسان‌سازی به عنوان یکی از خدمات عدالت محور در سپاه برای استفاده مساوی همه کارکنان رسمی شاغل و وابسته(بازنشسته) در همه سطوح، چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصلی‏ترین استفاده آن نیز برای رستوران‏های تملیکی یا طرف قرارداد سپاه است که تعداد این رستوران‌ها نیز در سطح کشور در حال افزایش است و تاکنون به رقمی نزدیک به 325 رستوران که بخشی تملیکی و بخشی هم قرارداد با سپاه است، می‌شود.

بر اساس طرح یکسان‌سازی به ازای هر نفر عائله خانواده در ماه سهمیه تخفیف استفاده از خدمات رستوران در نظر گرفته شده است که این سهمیه سالانه تعیین و به صورت ماهیانه قابل استفاده خواهد بود و به مدت مشخص در کارت‌ها ذخیره خواهد شد. برای سال 1398 این سهمیه برای هر نفر 10 هزار تومان بود.  مدیریت سیاحتی و زیارتی مرکز خدمات کارکنان سپاه اخیرا با توجه به پیشرفت فناورانه، اقدام به صدور کارت جدید و تعویض کارت‏های قدیمی یکسان‌سازی کرده است. کارت‌های جدید یکسان‌سازی صادر و کارت پایوران به رده‏های خدمتی و وابستگان عزیز به کانون‌های مربوطه ارسال شده است. کارت‌های جدید برای شاغلان از ابتدای شهریور و برای وابستگان از اول مهرماه فعال شده است و با فعال شدن هر گروه در تاریخ ذکر شده، کارت سابق غیرفعال می‎شود. سهیمه سال 1398 برای کلیه شاغلان به کارت جدید منتقل شده است و تا پایان شهریورماه قابل استفاده خواهد بود، اما با توجه به اینکه کارت‎های اعضای وابسته سپاه (بازنشستگان) بعد از تاریخ اتمام فرصت سهمیه سال 1398، یعنی اول مهرماه فعال می‏شود، این سهمیه تا انتهای شهریور ماه در همان کارت قبلی قابل استفاده خواهد بود

دانشگاه جامع امام حسین(ع) در آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، جزء 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت. به گزارش صبح صادق براساس آخرین ارزیابی علمی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال تحصیلی  1398ـ 1397 در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران انجام داده است، دانشگاه جامع امام حسین(ع) جزء 10 دانشگاه برتر کشور معرفی و در معیار تسهیلات علمی نیز برترین، شناخته شده است. بنابر این گزارش؛ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سومین پایگاه استنادی معتبر بین‌المللی است که در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی (ICMHESR) سال 2008 تأسیس شد و یکی از فعالیت‌های مهمش ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و کشورهای اسلامی است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: برنامه‎های زیادی برای گسترش ازدواج آسان داریم که توزیع بیش از صد و یک هزار سری جهیزیه و راه اندازی ازدواج آسان می تواند آمار بالا رونده طلاق را بشکند و جهش تولید هم محقق شود. «سردار سیدضیاء‌الدین حزنی» با اعلام اینکه تا به امروز بیش از صد و یک هزار سری جهیزیه از سوی همه رده‎های سپاه توزیع شده است و این رویه ادامه دارد. وی افزود: فاز دوم کمک‎های مؤمنانه سپاه هم شروع شده است که سپاه در این زمینه به عنوان یک سازمان مردمی و نمونه وارد عمل شده و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است.  وی در پایان تأکید کرد: باید یاد بگیریم که با هم کارکنیم و از همه مهم‌تر در کنار مردم و با مردم بودن شعار ماست، فعالیت ما باید در دل مردم، امیدآفرین باشد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: نیرو‌های مسلح امسال ۴۰ هفته را برای بیان بخشی از ناگفته‌های دفاع مقدس اختصاص داده‌اند. «سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی» با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز همه نیرو‌های مسلح در برپایی برنامه‌های ویژه چهلمین سال دفاع مقدس حضور فعال دارند. وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح کشورمان امسال ۴۰ هفته را برای بیان بخشی از ناگفته‌های دفاع مقدس به عموم مردم اختصاص داده‌اند که در رأس این اقدامات، برنامه‌هایی است که نیروی زمینی سپاه پیش‌بینی کرده است. سردار فضلی افزود: نیروی زمینی سپاه در کنار بیان ناگفته‌های دفاع مقدس، چند اقدام جانبی را هم برای محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی و برخی استان‌های دیگر در دستور کار دارد که واگذاری 40 هزار بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه از جمله این برنامه‎هاست.»

09180000568/ کارکنانی که پیش از موعد (بالای 25 سال) بازنشسته می‏شوند، با توجه به تورم زیاد چرا حقوق‌شان خیلی کم می‌شود؟

09300008478/ بسیجی کد 88 با جایگاه جانشین گردان پیاده هستم، با سابقه 14 سال خدمت هنوز تبدیل عضویت نشده‎ام.

09140006196/ چرا بانک انصار درباره سهام این باک توضیح نمی‌دهد؟!

09100001941/ چرا مرخصی تشویقی زایمان از دو هفته به سه روز کاهش پیدا کرده؟ از راور کرمان

09920002865/ چرا ارشد تحصیلی و مجوز تحصیلی و ارشدیت درجه‌داری برای نیروهای فرماندهی حساب می‎شود، ولی برای نیروهای نمایندگی اعمال نمی‎شود؟

09140005266/ چرا از وام مسکن پاسداران سال‌های ۸۷ هنوز خبری نیست؟

09140006330/ چرا کدهای 89 کماکان بر خلاف سایر کدها نمی‌توانند گواهی کسر از حقوق برای خانواده درجه یک و حتی خود فرد دریافت کنند؟

09170004676/ چرا بانک انصار مساعده را به جای دیر کرد وام کسر می‎کند؟ بهتر است مساعده ندهید.

09140001412/ چرا سنوات سابقه بسیج فعال را قبل از ورود به خدمت جهت افزایش یک رتبه حقوقی برای بسیجیان کد 89 شاغل در لشکر 3 ارومیه اعمال نمی‏کنند؛ با وجود اینکه در نامه ارسالی به عضویت پایور و بسیجی با هم اشاره شده بود.

09140005534/ بسیجی کد89 از شهرستان سلماس، چرا وام مسکن به ما نمی‌دهند واقعا نیاز داریم.

09910006902/ هیچ‌کس به فکر بسیجیان کد89 نیست، در نقطه صفرمرزی شمال‌غرب کشور وام مسکن هفت ماهه ثبت‌نام و تشکیل پرونده داریم، هنوز پرداخت نکردند، اونم 40 میلیون.

09140000017/ مشکل مسکن بسیجیان کد 89 را پیگیری کنید؟ به خدا شرمنده خانواده هستیم.

09350000366/ چرا بسیجیان که تبدیل عضویت می‎شوند از همان تاریخ ورود ارشدیت‌شان محاسبه می‌شود، ولی به پیمانی‎ها که تبدیل عضویت می‌شوند باتوجه به انتظارات و حجم کاری بیشتر ارشدیت تعلق نمی‌گیرد.

09140006291/ چرا طرح امام حسن(ع) برای ما بسیجیان کد 89 اعمال نمی‌شود؟

09180000391/ لطفا در رابطه با سنوات مثبت افسران دانش‌آموخته اطلاع‌رسانی کنید.

09330001950/ بعد از 11 سال صحبتی شده برای 300 نفر نیروی فاقد مسکن سپاه کاشان، الان سر جابه‌جایی زمین به مشکل خوردن، متوقف شده، لطفا مسئولان رسیدگی کنند.

09160009562/ ما دو تا بچه داشتیم به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی برفرزندآوری حالا صاحب چهار فرزند هستیم، اگه می‌شه این طرح که به بچه‌ها پول میدن شامل فرزند چهارم ما هم بشه. واقعا زندگی سخته.

 

ارتباط با سردار صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده کل سپاه

٣٥٣٣٤٥٠٦-٣٥٢٣٢٤٢٢