«محمد عطریانفر» با انتقاد از تعاملات درونی اصلاح‌طلبان، با بیان اینکه انتخاب «عارف» برای هدایت اصلاح‌طلبان در مجلس، انتخاب دقیقی نبود افزود: رفتار اصلاح‌طلبان با آقای عارف، شبیه رفتاری است که قوم بنی‌اسرائیل با حضرت موسی(ع) کردند. عضو شورای مرکزی کارگزاران با غیر سازنده خواندن نامه موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: سؤال اصلی اینجاست که چرا آقای موسوی‌خوئینی‌ها به جای دیدار مستقیم، اقدام به نامه‌نگاری کرده‌اند و پیام خود را از موضع حضوری و اثربخش‌تر انتقال نداده‌اند؟ موضوع دیگر این است که چرا نامه، سرگشاده ارسال شده است؟

رئیس دفتر عقیدتی‌ـ سیاسی فرماندهی کل قوا در بیانیه ای با محکومیت اهانت به پیامبر اعظم اسلام نوشت:  دام نابخردانه و مجرمانه نشریه «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و حمایت فضاحت‌بار و عوام فریبانه رئیس‌جمهور فرانسه از آن به بهانه دفاع از آزادی در همین راستا بوده و خود جلوه‌ای دیگر از ماهیت غرب وحشی است که سران دولت های استکباری آن در عین غرور و تفرعن، به بردگی صهیونیست‌های جنایت‌کار درآمده‌اند. «حجت‌الاسلام والسلمین علی سعیدی» همچنین اقدام نشریه فرانسوی را شیوه متداول دشمنان اسلام خواند.

آیت‌الله العظمی ‌خامنه‌ای در بیانیه‌ای، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص) را محکوم و نوشتند: «سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است... این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند، نیز به انگیزه منصرف کردن ذهن ملّت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّت‌های مسلمان، به ویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاست‌مداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.»