«ژنرال مک‌کنزی» در مصاحبه با «ان‌بی‌سی‌ نیوز» اظهار داشت: ما در نیمه اول سال جاری میلادی حملات بیشتری در اطراف و علیه پایگاه‌های خود داشته‌ایم که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته تعداد این حملات بیشتر بوده است. رسانه‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر از زخمی شدن اشغالگران آمریکایی بر اثر حملات راکتی و موشکی در عراق خبر می‌دهند و فرمانده «سنتکام» مدعی شده است: این حملات تاکنون مرگبار نبوده‌اند! گفتنی است: فرمانده سنتکام این اظهارات را مطرح کرده است که دو روز پیش اعلام شد حدود دو هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی ارتش، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار 99 ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای پی‌ـ8 و پهپادهای ام‌کیو‌ـ 9 و آرکیوـ4 در حالی که از کیلومترها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده‌اند. پس از کشف و اخطار به آنها توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی‌توجهی به اخطارهای صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند. این هواگردهای آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر دادند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی بحرین از تماس تلفنی «حمد‌بن‌عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. این رسانه اعلام کرد پادشاه بحرین در تماس با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بر ضرورت دستیابی به صلح فراگیر به عنوان یک گزینه راهبردی تأکید کرد. بر اساس این گزارش، پادشاه بحرین به زعم خود خواستار دستیابی به صلح عادلانه بر اساس راه حل دو دولت و قطعنامه‌های بین‌المللی شد. خبرگزاری رسمی بحرین افزود: پادشاه بحرین از تلاش‌های دولت آمریکا برای پیشبرد صلح و برقراری امنیت در خاورمیانه تقدیر کرد.