روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته: «حال که بحرین و امارات روابط خود را با اسرائیل علنی کرده‌اند، بحث پشت‌پرده‌ در دربار سلطنتی آل‌سعود این است که آیا عربستان نیز باید قدم در این مسیر بگذارد یا خیر.» مطابق این ادعا «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی با پسرش «محمدبن‌سلمان» ولیعهد این کشور بر سر این موضوع اختلاف دارد. ملک سلمان از دیرباز حامی بایکوت رژیم اسرائیل بوده، اما محمدبن‌سلمان طرفدار ورود عربستان به تجارت با اسرائیل است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا به حال چندین بار گفته عربستان سعودی به زودی به «توافق صلح با اسرائیل» خواهد پیوست.

«بیل گیتس» مؤسس شرکت مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس نیوز» گفته دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت سفر در فصل بهار، وضعیت این بیماری در این کشور را وخیم‌تر ساخت. تخم این بیماری در اینجا کاشته شد که این ممنوعیت و نحوه اجرای آن به [شیوع] این بیماری سرعت بخشید. ظرفیت آزمایش و راهی روشن برای مقابله با این ویروس وجود نداشت. بیل گیتس پیش‌تر از نحوه واکنش چین به ویروس کرونا حمایت کرده بود و یکی از منتقدان ترامپ در زمینه مقابله با این ویروس بوده است.

شش سناتور جمهوری‌خواه در این نامه از «ترامپ» خواسته‌اند تمام بخش‌های مالی ایران به موجب فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ که ۱۰ ژانویه امضا شده تحریم شود. قانون‌گذاران آمریکایی نوشته‌اند تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ایران را تحسین می‌کنند. ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر»‌ـ به زعم اوـ مجاب خواهد کرد. در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد، دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ تحت فشار است.