سردار جانباز حمید خدادی در چهل سالگی دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

سردار علی (حمید) خدادی، جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس و معاون ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه که بیش از یک دهه رئیس‌دفتر سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در نیروی قدس سپاه بود، در روزهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و پس از یک دوره تحمل بیماری و آثار شیمیایی به حاج‌قاسم و جمع همرزمان شهیدش در دوران دفاع مقدس ملحق شد. به گزارش صبح صادق سردار خدادی، بیش از ۸۰ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی حضور داشت و چندین بار در عملیات‌های مختلف مجروح شده و بارها به‌دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود. وی پس از جنگ تحمیلی در بخش‌های مختلف ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل سپاه خدمت کرد.
مراسم
وداع با پیکر شهید ۴ مهر با حضور جمعی از همرزمان شهید برگزار شد.

 

الگوی دفاع غیرمحافظه کارانه

سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی تاکید کرد: «خدمات ارزنده و درخشان آن شهید متواضع و مصمم در مجموعه های حفاظت، امنیت و اقدامات تامینی ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه وی را در تراز پاسداری الگو و مرجع برای دفاع غیرمحافظه کارانه از آرمان‌های انقلاب اسلامی و سربلندی ایران و ایرانی معرفی کرد که به فضل الهی مورد تاسی مدافعان کشور و نظام اسلامی قرار خواهد گرفت.»

جذاب، سخت‌‌‌کوش، متواضع

سردار سرلشکر حسین سلامی در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر سردار شهید حمید خدادی در بهشت زهرا، گفت: «عارضه شیمیایی همیشه ریه‌های ایشان را رنج می‌داد و امروز فرمانده رشید را از دست دادیم.» وی افزود: «سردار خدادی یک شخصیت بسیار جذاب و دوست‌داشتنی، متواضع، مهربان، سخت‌کوش و دارای پشتکار بالا بود و همه خصوصیات برجسته یک پاسدار با فضیلت را داشت.» فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ سال تجربه همکاری با سردار شهید خدادی داشته‌است، خاطر نشان کرد: «همه کسانی که با او کار می‌کردند، از همکاری با او لذت می‌بردند.»

انسانی وارسته و پاسدار ولایت

حجت الاسلام دکترعبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار خدادی گفت: آن مرحوم حیات کوتاه اما پربرکت خویش را وقف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا نمود.  در این پیام آمده است: آن بزرگوار انسانی وارسته و پاسدار راستین حریم ولایت بود و با دلی آکنده از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت«علیهم السلام» و جلب مغفرت خداوند، جان به جان آفرین تسلیم و در جوار رحمت حق آرمید.

الهام بخش نسل امروز و فردا

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) در پیامی به مناسبت شهادت معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه گفت: «سردار خدادی در طول چهار دهه جهاد مخلصانه، منشأ خدمات فراوانی بود که آثار این مجاهدات، الهام بخش نسل های امروز و فردای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  خواهد بود.»

همت و مجاهدت در راه خدمت

سردار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه هم در پیامی با بیان اینکه زندگی شهید خدادی سرشار از همت و مجاهدت در راه خدمت به نظام اسلامی بود، تاکید کرد: بی شک مجاهدت‌های این جانباز سرافراز که عمر خود را در تلاش برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‎‌های الهی و صیانت از میهن اسلامی سپری کرد، برای همیشه ماندگار و در زمره باقیات و صالحات آن سردار گرانقدر ثبت شده است.

ویروس منحوس کرونا ایدئولوژی ندارد؛ یعنی زن و مرد، بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، عالم و جاهل، قوی و ضعیف، سیاه و سفید هیچ یک برایش فرقی ندارند. به سرعت منتقل می‎شود وبشر با همه غرور علمی‌اش کم آورده است.

هفت ماه است که کشورمان مانند همه جای دنیا درگیر این بلیه است. بلیه‎ای که بر تحریم و دردهای اقتصادی‎مان اضافه شده است. مسئولان امر و کادر درمان هم به صورت شبانه روزی در تلاشند. در مقابله با این ویروس روش‌های زیادی هم امتحان شده است. از تعطیلی کسب‌وکارها تا ممنوعیت مسافرت‌ها و توصیه به ماندن در خانه‌ها و شست‌وشوی مکرر دست‌ها. هر کدام هم به سهم خود مؤثر بوده‎اند؛ اما این ویروس همچنان می‎تازد. کادر درمان هم رو به خستگی و فرسودگی است.

دیروز پرستاری را دیدم که با گذشت چند ساعت، هنوز جای تجهیزات حفاظتی روی پوست صورتش مانده بود؛ با او هم کلام شدم و خداقوتی گفتم. وقتی مرا شناخت، درد دل را آغاز کرد و گفت در این هفت ماه فقط سه بار دو دختر کوچکش را دیده است. آنها را خانه مادرش گذاشته و به دلیل شیفت‌های زیاد بیمارستان و البته نگرانی از سرایت کرونا هر دو ماه یک بار بچه‌هایش را می‏بیند. از ماـ که دسترسی به تریبون و رسانه داریم‌ـ خواست در جلسات‌مان از مردم بخواهیم بیشتر رعایت کنند. چند هفته پیش هم پزشکی را دیدم که در راه خدمت به بیماران کرونایی، خود نیز مبتلا شده بود؛ اما روحیه انقلابی و جهادی به او اجازه نداده بود کار را رها کند و با همان سرفه‏ها و تنگی نفس بیماران را معالجه می‌کرد. روز 31 شهریور نیز یکی از همان پیشکسوتان جهاد و شهادت دیروز در لباس پزشک امروز، شهید راه خدمت شد.

نمودار آماری بیمارستان را نگاه می‎کردم. این نمودار دوبار در فروردین و مرداد به اوج رسیده و دوبار در خرداد و اوایل شهریور به نازل‌ترین سطح رسیده است. کاملاً مشخص است که افزایش سفرها و تجمعات مردمی روند ابتلا، بستری و مرگ را افزایش می‎دهد و به محض اینکه افزایش رعایت شیوه‎نامه‎های بهداشتی، آمار نزولی می‎شود.

معاون سازمان نظام پزشکی می‎گوید: هزینه روزانه هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی (در بخش عادی نه در ICU ) به طور میانگین 450 هزار تومان است. یک محاسبه ساده نشان می‎دهد، یک بیمار کرونایی با میانگین یک هفته بستری حداقل 3 میلیون تومان برای کشور هزینه تولید می‎کند. وضعیت اقتصادی کشور که کاملاً مشخص است، این را هم بدانیم که بیمارستان‌ها برای کرونا ردیف بودجه هم ندارند.

پاییز شروع شده است؛ ولی کرونا هنوز کنترل نشده، آنفلوانزای فصلی هم مزید بر علت خواهد شد و پاییز سختی در انتظارمان خواهد بود. خستگی کادر درمان نگرانی‌ها را بیشتر کرده است!

در جایگاه کسی که هر روز از نزدیک شاهد صف‌های طویل بیماران برای معالجه، انجام آزمایش و بستری هستم، عاجزانه از مردم شریف ایران می‎خواهم بیشتر رعایت کنند. اصلاً کار سختی نیست. شفا (شست‌وشوی دست‌ها، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک) را همیشه به یاد داشته باشید و شفای بیماران را هم از خداوند بخواهید.

احمد برزگر