در دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «سرباز و دفاع مقدس» ویژه برنامه‌ای برای سربازان ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبح صادق سردار حاتم عبادی، فرمانده دژبان کل سپاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در این روز سعی کردیم با حضور سربازان مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح از حماسه‌آفرینی‌ها و دلاورمردی‌های عزیزان سرباز در دفاع مقدس تکریم و تجلیل داشته باشیم ‌و ان‌شاءالله این حماسه و فرهنگ به نسل جوان هم منتقل شود. بنابراین، ضمن تجلیل از مقام سربازان در دوران دفاع مقدس، از سخنرانی و روایتگری جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار حاج علی فضلی بهره‎مند شدیم.

حاج علی فضلی در سخنرانی خود در این گردهمایی که در محل میدان صبحگاه ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و با رعایت  فاصله گذاری اجتماعی  و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با روایتگری از دفاع مقدس، بخش‌هایی از حماسه‌های رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در عملیات والفجر 8 را شرح داد. وی شش ماه کار اطلاعات و شناسایی و طراحی عملیاتی لشکر10 در منطقه فاو و اروندکنار را از برجستگی‌های این عملیات دانست و افزود:

«ما برای تمرین نیروهای غواص تنها 20 لباس غواصی داشتیم و صد دست لباس غواصی دقیقاً ساعتی قبل از اعزام غواصان خط‌ شکن از نقطه رهایی در آب اروند رسید و اگر به من همه امکانات مادی و دنیایی را بدهند، هیچ‌گاه به اندازه آن لحظه که خبر رسیدن 100 دست لباس غواصی به عنوان لوازم جهاد رسید، خوشحال نخواهم شد.»

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اعلام خبر برگزاری «دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز»، گفت: «این همایش که قرار است در ایام نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و با حضور مهمانان داخلی و خارجی از جبهه مقاومت برگزار شود، چند محور کلی دارد که عبارتند از: «مکتب سلیمانی، ظهور عینی مکتب امامین انقلاب اسلامی»، «الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‎ساز در تراز مکتب امامین انقلاب اسلام»، «الگوی عملی مدیران جهادی تمدن‎ساز در تحقق عرصه‎های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «شهید سلیمانی و نظم نوین انقلابی تمدن‎ساز» و «مدیریت جهادی و دستاوردهای مکتب شهید سلیمانی».

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در ادامه افزود: «در همین راستا این دانشگاه اقدام به گردآوری و ارائه عمومی گفتارپژوهی‎ها، منابع مکتوب، تصاویر و عکس‌نوشت‎ها، فیلم‎ها، کلیپ‎ها و صوت‌های مرتبط با آن شهید بزرگوار کرده است تا در فرایند تحقیق استادان، پژوهشگران و دانشجویان فرهیخته استفاده شود.»

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 72 رکورد اطلاعاتی چندرسانه‎ای در این بانک اطلاعاتی ارائه شده و مستمراً در حال به‌روزرسانی است.

کلیه علاقه‎مندان به آشنایی با آثار علمی مرتبط با شهید سلیمانی می‏توانند از طریق مراجعه به سایت اینترنتی دانشگاه جامع امام حسین(ع) به نشانی  mgt.ihu.ac.ir مطالب مورد علاقه خود را دریافت و استفاده کنند.

گزارشی از برگزاری مرحله نهایی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج دوم مهرماه، با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ساختمان اقشار بسیج واقع در ضلع جنوبی پادگان ولی‌عصر(عج) آغاز شد.

به گزارش صبح صادق، مسلم معین، معاون فضای مجازی بسیج پیش از آغاز این برنامه در نشست خبری جزئیات برگزاری این رویداد را تشریح کرده بود.

بر این اساس، پس از برگزاری مرحله استانی این رویداد و پس از تعیین تیم‌های برتر از 32 سپاه استانی کشور، 118 تیم تخصصی برتر حاضر در این رویداد ۴۸ ساعت فرصت داشتند که در حوزه سوژه‌های ارائه شده محتوا تولید کنند. پس از اتمام مهلت ۴۸ ساعته، بهترین آثار با نظر هیئت داوران، انتخاب و در اختتامیه با حضور مدیران ارشد کشوری و لشکری مورد تقدیر قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، چهارم مهرماه با حضور سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار و چهره سال فضای مجازی بسیج معرفی شد.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: «امروز به امام خود، شهدا و بازماندگان شهدا، رزمندگان، آزادگان و مستضعفان عالم قول می‌دهیم که در عرصه جنگ نرم صحنه را خالی نخواهیم کرد.»

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: «برای تحقق دولت و تمدن اسلامی تلاش خواهیم کرد، زیرا به خدا و امام باور داریم و صحنه را خالی نخواهیم کرد. در دوران دفاع مقدس ایستادیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور کم شود، امروز نیز مسئولان و کسانی که در قوای مقننه و مجریه مسئول راه‌اندازی شبکه ملی هستند، باید نظام، اسلام و بسیجیان را در این عرصه یاری کنند. افسران جنگ نرم در جمهوری اسلامی ایران نیازمند حمایت در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات فنی هستند، به همین جهت از امکانات فنی، علمی و اندیشه‌ای در دانشگاه‌ها باید حمایت شود.»

وی با اشاره به اینکه نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، اظهار داشت: «امروز حضور در فضای مجازی، به سبک زندگی افراد تبدیل شده است و باید در این زمینه رشد کنیم.»

سردار سپهر با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم دشمنان بشریت و اسلام عرصه را بر مستضعفان تنگ کنند، گفت: «چشم امید مستضعفان عالم به دین اسلام و انقلاب است.» وی با بیان اینکه نیازمند وضع قانون در بخش حقوقی فضای مجازی هستیم، گفت: «اجازه ندهید رخنه دشمنان عرصه را بر ما تنگ کند، ما ایستاده‌ایم، اما شما هم ما را یاری کنید. تلاش داریم تعالی بیشتری را در زمینه تولیدات محتوای فضای مجازی به نمایش بگذاریم، اما از مسئولان می‌خواهیم در این مسیر افسران جنگ نرم را یاری کنند.» در مرحله نهایی این رویداد 118 تیم از سراسر کشور در سه حوزه بازی‌های موبایلی، نرم‌افزار تلفن همراه و پویانمایی رقابت کردند.

همچنین تجلیل از برترین رده‌های فضای مجازی استانی، چهره سال و تقدیر از خانواده شهدا و مرثیه‌سرایی شام شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های اختتامیه بود. در این مراسم «آمنه سادات ذبیح‌پور» از بین پنج نامزد دریافت جایزه چهره سال فضای مجازی بسیج به عنوان منتخب هیئت داوران معرفی شد.

علیرضا جلالیان

در حاشیه همایش واکاوی عملیات ثامن‌الائمه(ع)

سردار صفوی گفت: «روشن کردن ابعاد مختلف پیروزی‌ها و بعضاً ناکامی‌های رزمندگان در جنگ و انتقال تجارب دفاع مقدس به جوانانی که می‌خواهند گام دوم انقلاب را اجرا کنند، جلوگیری از تحریف و بازگویی پشت پرده حقایق جنگ از مهم‌ترین دلایل واکاوی عملیات‌های دفاع مقدس است.» به گزارش خبرنگار صبح صادق، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش واکاوی عملیات ثامن‌الائمه(ع) که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: «این بازنگری‌ها و واکاوی‌ها می‌تواند مطالب نادرستی را که گاهی در کتاب‌ها منتشر شده و حتی در تلویزیون عنوان شده است، اصلاح کرده و تحلیل و بررسی‌های صحیح را منتقل کند.» وی افزود: «در طرح عملیات ثامن‌الائمه(ع) که عملیات مشترک سپاه و ارتش بود، باید با لشکر ۷۷ خراسان برای انجام عملیات هماهنگ می‌شدیم؛ علت اصلی نام ثامن‌الائمه(ع) هم این بود که لشکر 77 خراسان در این عملیات در کنار ما بود.»

سردار صفوی اظهار داشت: «سه تیپ از لشکر ۷۷ خراسان ما را در عملیات ثامن‌الائمه(ع) همراهی می‌کردند؛ عملیاتی که بهترین هماهنگی بین ارتش و سپاه در انجام آن وجود داشت.» سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه مرحوم «ظهیرنژاد» و شهید «کلاهدوز» در قرارگاه اصلی از داخل یک چادر، عملیات را فرماندهی می‌کردند و این عملیات هم یک روز بیشتر طول نکشید، گفت: «به نظر من سقوط هواپیمای حامل فرماندهان فاتح عملیات ثامن‌الائمه(ع) که از ارتش و سپاه بودند و به تهران بازمی‌گشتند، نتیجه خرابکاری بود؛ البته اظهار نظر قطعی را اسناد و اطلاعات موجود در ارتش باید بگوید.» وی تأکید کرد: «شکست حصر آبادان آغاز تغییر استراتژی در عملیات‌های دفاع مقدس بود؛ به گونه‌ای که پس از این عملیات، یعنی کمتر از ۹‌ ماه، هشت هزار کیلومتر از اراضی اشغالی کشورمان آزاد شد.» امیر سرتیپ خلبان بقایی و امیر سرتیپ زرگمی از دیگران سخنرانان این مراسم بودند و در پایان پس از توضیحات سردار علی‌محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از کتاب دوم تاریخ شفاهی سرلشکر سیدیحیی صفوی با عنوان «از شرق بصره تا مهران» رونمایی شد.

09100001148/ خواهشمندیم مدت حضور در مناطق عملیاتی به عنوان سنوات مثبت اعمال شود.

09110009158/ آیا هفته نامه شما صرفاً مجازیه یا چاپ هم دارید؟

صبح صادق: انتشار نشریه بصورت کاغذی است و فایل مطالب آن بصورت مجازی در وبگاه نشریه، پایگاه بصیرت و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم منتشر می‌شود.

09120003133/ با وجود کمبود جایگاه هنوز بسیاری از جایگاه‎های مدیریتی و مهم در اختیار بازنشسته‎هاست!

09120003224/ چرا سال‌هاست از وام حکمت خبری نیست؟ پس‌انداز‌های ما در صندوق مسکن چه می‎شود؟

09140005343/ درباره مشکلات بسیجیان کد 89 اعم از فوق‌العاده مسکن، حقوق و ... از مسئولان مربوطه پیگیر باشید.

09140003354/ از فرمانده دلاور سپاه درخواست می‌کنیم فکری به حال پاداش بازنشستگی پاسداران کنید، با این وضع حقوق و تورم، خیلی ناچیز است.

09140007135/ چرا فروشگاه اتکای ارومیه از حقوق مردادماه شاغلان پول اضافی کسر کرده؟ اتکا هم جوابگو نیست. خواهش می‎کنیم پیگیر باشید.

09150008679/ بنده عضو پروژه شهید خرازی هستم و بعد از حدود ٩ سال چشم انتظاری هنوز شاهد بدقولی‏های مسئولان مربوطه در زمینه اتمام پروژه هستیم!

09150000153/ پروژه مسکن در مشهد کلید خورده و شروع شده، اما باوجود گذشت پنج ماه هنوز از ثبت نام و اعلام شرایط آن خبری نیست.

09150007540/ چرا بیمه بسیجیان عشایر تغییر نمی‌کند؟

09170008754/ سلام، کارمند پیمانی دور دوم هستم می‌خواستم بدانم تکلیف ما چه می‌شود؟

09170008224/ خواهشمندیم فرماندهان بعد از 15 سال به فکر تبدیل عضویت بسیجی کد 89  باشید.

09170004155/ فرهنگیار شاعرم از استان هرمزگان. یک مثنوی در موضوع تحریف سروده‎ام، به چه شکل برای شما ارسال کنم.

صبح صادق: از طریق رایانامه‌هایی که در صفحه آخر اعلام شده یا شماره نمابر نشریه اقدام کنید.

09170006028/ در یکی از نواحی استان فارس نیروهای غیر بومی هستیم و با مشكلات حاد مسكن و... مواجه هستیم.

09180008753/ چرا ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه اصلاح تاریخ ورود کارکنان پیمانی برای نیروهای نمایندگی اعمال نمی‌شود؟

09180009536/ وام مسکن‌بسیجیان  از سال 86 پرداخت نشده و حتی تعدادی از آنها اواخر سال 98 تکمیل پرونده کردند.

09180008530/ چرا بانک انصار قسط‌هایی را که قانوناً کم نشد رو با جریمه داره می‌گیره؟!

09190008783/  26 سال خدمت کردم چون مدرکم سیکله سنوات شامل ما نمی‌شه.

09920003528/ لطفاً تلاش کنید تا مطالب مطرح شده در ستون روی خط صبح صادق به استحضار فرمانده محترم کل سپاه،جانشین و یا معاون هماهنگ‌کننده ایشان برسد.

09010001470/ من جانباز هستم، به خاطر تورم بالا و وضعیت مالی، تمام درآمدم خرج درمان می‎شود با توجه به این مریضی کرونا، طوفان‌های 120 روزه زابل، مستأجر بودن و نداشتن وسیله نقلیه روزگار بر من سخت می‎گذرد.

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

٣٣٠٠٠٩٩٠٠٣