«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره دستور کار روسیه در دوره ریاست دوره‌ای خود در شورای امنیت، تأکید کرد: «آنچه به طور قطع اتفاق نخواهد افتاد، بررسی موضوع به اصطلاح «مکانیسم ماشه» یا همان روش بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران است.

نمایندگان دائمی کشورهای عضو شورای امنیت و همچنین ریاست قبلی شورا، به صراحت غیرقانونی بودن هرگونه تماس آمریکایی‌ها در این زمینه را اعلام کرده و با درخواست مقامات واشنگتن در این زمینه مخالفت کرده‌اند و مسلماً این مسئله در شورای امنیت مطرح نخواهد شد.»

کاردار سفارت فلسطین در تهران درباره عادی‌سازی روابط برخی از دولت های مرتجع منطقه برخی کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: «عادی‌سازی کنونی زاییده وضعیت کنونی جهان است.

تا ما فلسطینی‌ها با هم متحد نباشیم، تا اعراب‌ها هم متحد نباشند نمی‌توانیم فلسطین را آزاد کنیم. ما نمی‌خواهیم کسی فلسطین را برای ما آزاد کند. ما خود نوک پیکان و سر نیزه مبارزه با صهیونیست‌ها خواهیم بود؛ ما خواستار اتحاد جهان اسلام و جهان عرب هستیم تا بتوانیم فلسطین را آزاد کنیم.»

به نقل از «اویل پرایس»، با بسته شدن قرارداد 25 ساله با چین، ایران برای تمام نفت خود یک مشتری دائم خواهد داشت. بنابراین تهران به سرعت در حال توسعه میادین نفتی خود است.

این توسعه نه تنها شامل میادین اصلی در غرب کارون می‌شود؛ بلکه میادین نفتی چالش برانگیزتر مانند میادین مشترک با عراق را هم در برمی‌گیرد.

چین متعهد شده است، طی دو سال آینده تولید در میادین نفتی غرب کارون را حداقل 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.