وقتی رسانه‌های ضد انقلاب برای نیل به اهداف خود عامل قتل می‌شوند!
«امیرحسین مرادی» جزء سه نفر از متهمانی بود که در آشوب‌های آبان 1398 که بعد از گرانی بنزین رخ داد، دستگیر شد و ابتدا خبر حکم اعدام وی منتشر شد. اما با ورود رئیس دستگاه قضا این حکم متوقف و دستور دادرسی مجدد آن صادر شد. این خبر که مربوط به چند هفته قبل بود، اگرچه برای خانواده مرادی خوشحال‌کننده بود؛ اما بیگانگان اجازه ندادند خانواده امیرحسین مرادی در آرامش باشند. خودکشی پدر خانواده که دو روز قبل رسانه‌ای شد، نشان از وخامت حال اوضاع این خانواده با وجود توقف حکم اعدام وی و رسانه‌ای شدن آن از سوی قوه قضائیه دارد، اما این شرایط چرا شکل گرفته است؟ با انتشار ابعاد جدیدی از این خودکشی مشخص شد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و نهادهای ضدایرانی مدعی حقوق بشر چگونه با اطلاعات جعلی و دروغ کار را بر این پدر سخت کرده و منتج به خودکشی او شدند.

متهم ردیف اول

وکیل امیرحسین مرادی واقعیاتی تلخ از چرایی خودکشی پدر این خانواده گفته که نشان می‌دهد، چگونه بیگانگان با یک جنگ و عملیات روانی کار را به این رخداد غم‌انگیز کشانده‌اند. پاک‌نیا در این زمینه که با رسانه سعودی ایران اینترنشنال ارتباط داشته، می‌گوید: «ما خیلی تلاش کردیم تا خانواده را آرام کنیم و موفق هم بودیم. خانواده را ما کنترل کردیم و به آنها این امیدواری را دادیم که پرونده دارد روند مناسبی را طی می‌کند.

واقعاً هم همینطور بود، یعنی به عنوان وکیل عرض می‌کنم، پرونده کاملاً یک روند مناسبی را داشت طی می‌کرد. شرایط پرونده هم الان مشخص است. دیوان دارد بررسی‌هایش را انجام می‌دهد و ان‌شاءالله پرونده به شعبه هم ارجاع خواهد شد.

اصلاً توقف اجرای حکم صادر شده است از شعبه یکم دیوان. ولی متأسفانه طی روزهای گذشته یک بی‌اخلاقی‌ای صورت گرفت. رسانه‌هایی که تماس می‌گرفتند و می‌گفتند مثلاً ما از فلان سایت حقوق بشری هستیم؛ از نمی‌دونم فلان ارگان هستیم. عمدتاً هم خب از خارج کشور تماس می‌گرفتند و به خانواده می‌گفتند به شما دارند اطلاعات دروغ می‌دهند. بچه‌ شما در صف اعدام است. بیایید صحبت بکنید.

بیایید با ما مصاحبه کنید !یعنی در واقع کسانی که داعیه‌دار بودند که مثلاً ما داریم کار حقوق بشری می‌کنیم، می‌خواستند به هر قیمتی با خانواده مصاحبه بکنند؛ ولو با گفتن دروغ. الآن سؤال من اینه، اینا بیایند پاسخ بدهند. اخبار شما مبتنی بر اینکه در صف اعدام قرار دارند مبتنی بر چه اصولی بوده؟»

 سکوت کنید داغدار می‌شوید!

این روایت پاک‌نیا با قراین بسیاری هم‌خوانی دارد. رسانه‌های بیگانه اعم از وابسته به آمریکا و سعودی و منافقین در روزها و ماه‌های گذشته تلاش داشته‌اند با احساسی کردن ماجرا و ورود خانواده‌های زندانیان به پرونده از طریق مصاحبه با تلویزیون‌های ضدانقلاب استفاده سیاسی خود را از این موضوع داشته باشند. آنها برای این کار و همراهی این خانواده‌ها به هر کاری از جمله این دروغ غیرواقعی دست زده‌اند.

مادر امیرحسین مرادی نیز این روایت را تأیید می‌کند. طبق گفته مادر امیرحسین مرادی، پس از توقف حکم اعدام فرزندش، بارها تماس‌هایی از خارج از کشور با خانواده برقرار شده و آنها را دعوت به فعالیت و مصاحبه علیه نظام کرده‌اند، افراد در این تماس‌ها با تحت فشار قرار دادن پدر امیرحسین مرادی عنوان می‎کردند که اگر سکوت کنید فرزندتان قطعا اعدام خواهد شد.

 بنابراین با وجود موافقت دیوان عالی کشور با بررسی مجدد پرونده امیرحسین مرادی و توجه ویژه رئیس دستگاه قضا به این پرونده، پدر امیرحسین مرادی تحت فشار روانی رسانه‌های خارجی دست به خودکشی زد و بار دیگر ننگ سیاسی کاری ضدانقلاب با ریخته شدن خون رسانه‌ای شد.

منبع: رجا نیوز

ضعفی که در پس رونمایی از لوگوی دستگاه دیپلماسی خود را نشان داد!

وزارت امور خارجه، نخستین وزارتخانه تأسیس شده در ایران است که در سال ۱۲۰۰ تأسیس شد و حالا در صدونودمین سالگرد تأسیس خود از نشان جدید این وزارتخانه رونمایی کرده است؛ وزارت خارجه نشان جدید خود را این‌گونه معرفی کرده است: با توجه به جایگاه میانه جغرافیایی و فرهنگی ایران، به عنوان کشوری به پا خاسته مستقل و مقاوم، گشوده به سمت شرق و غرب و عالم، نشان جدید وزارت خارجه طراحی شده است که برخوردار از شخصیتی معاصر و به روز شده از فرهنگ اسلامی و ایرانی است؛ اما این توضیحات برای اثبات هماهنگی نشان جدید با ویژگی‌های دینی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران، هیچ کس را متقاعد نکرده و انتقادات فراوانی نسبت به این نشان مطرح شده است. مهم‌ترین محور این انتقادات، به همان نقاطی بازمی‌گردد که وزارت خارجه سعی دارد آن را توجیه کند: عناصر هویت و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی. همچنین، ابهام در روند طراحی آن و نامشخص بودن طراحان آن از دیگر مسائل مطرح شده در انتقادات از این نشان است.

اما رونمایی از این نشان به همینجا و به همین سادگی و بی‌حاشیه‌ای به پایان نرسید؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی، متوجه شوند که این نشان پیش از این نیز وجود داشته و مربوط به یک شرکت ساختمانی بین‌المللی بوده است. اینکه چگونه یک تیم طراحی که چنین پروژه مهمی به آنها سپرده شده از این موضوع غفلت کرده‌اند، نکته دیگری است که باید مسئولان وزارت خارجه نسبت به آن روشنگری کنند.

ابهام در روند انتخاب طراح و مسیر اجرای آن نیز از جمله اشکالات وارده از سوی کاربران و کارشناسان است. در همین زمینه یکی از کاربران در توئیتر نوشته است: «نشانی با چنین اهمیتی باید از مسیر مسابقه طراحی و مشارکت‌جویی از جامعه طراحان ایرانی حاصل می‌شد، ولی الآن حتی طراحش مشخص نیست.» کاربر دیگری درباره انتخاب نشان برای وزارتخانه‌های کلیدی هر کشور نوشته است: «این نشان‌های رسمی عمدتاً قدیمی بوده و طراحی کلاسیکی دارند؛ به ندرت کشورها از نشان موجود در پرچم‌شون به عنوان Coat of arms هم استفاده می‌کنند، یعنی کاری که ایران می‌کند. از طرف دیگر، اصولاً مرسوم نیست وزارتخانه‌های یک کشور لوگوی مستقل داشته باشند. به خصوص وزارت‌خانه‌ای مثل وزارت خارجه که کل مجموعه حاکمیت یک کشور را در دنیا نمایندگی می‌کند! تقریباً تمام کشورها لوگو وزارتخانه‌هاشون‌ـ به خصوص وزارت خارجه‌ـ همان نشان رسمی کشور است.»

نکته مهم این است که متأسفانه در حوزه رسانه و تبلیغ حتی در وزارتخانه‌ای به اهمیت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با ضعف و بی‌دقتی مواجه هستیم که در وضعیت کنونی، در عصر رسانه و نقش بی‌بدیل دیپلماسی عمومی و مدیریت رسانه‌ای می‌تواند ماجرا را بسیار فراتر از طراحی یک لوگو ببرد و نگرانی‌های زیادی را متوجه دستگاه دیپلماسی کند.

رقابت تنگاتنگ میان استارتاپ‌ها

رقابت استارت‌آپ‌ها بیش از هر زمانی رونق و در این بازار آنچه می‌تواند موجب موفقیت شود، نوع ایده مبنایی آن کسب‌وکار است؛ هر چه ایده و نوع خدمت ارائه شده از سوی یک کسب‌وکار، به نیازمندی‌های جامعه نزدیک باشد موفق‌تر عمل خواهد کرد. اکنون تقاضای شهروندان برای دریافت تسهیلات بانکی افزایش قابل توجهی یافته است و طبیعتاً در چنین وضعیتی، کسب‌وکاری مانند «وامیار» به منزله تسهیل‌کننده فرایند دسترسی شهروندان به تسهیلات بانکی می‌تواند تعداد قابل توجهی از کاربران را به سمت خود جلب کند.

دروغ‌های هالیوود

در سینمای هالیوود همواره نظامیان آمریکایی به صورت ابر قهرمان‌هایی شکست‌ناپذیر ترسیم می‌شوند که نه تنها در مقابل دشمنان خارجی، بلکه در برابر فرازمینی‌ها نیز توان ایستادگی و پیروزی دارند؛ اما واقعیت این‌گونه نیست. به گزارش «نیوزویک»، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی نظامیان آمریکایی از ابتلا به این بیماری، میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکا افزایش یافته است، طی سال جاری میلادی و در مقایسه با سال گذشته میلادی، میزان خودکشی نظامیان آمریکایی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

اقدام  ویژه موزه دفاع مقدس

در دهه‌های گذشته امکان دسترسی و بهره‌مندی پژوهش گران و محققان به اسناد دست اول دفاع مقدس به آسانی ممکن نبود؛ اما خوشبختانه در پی گسترش باغ موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، امروزه زیرساخت ارائه خدمات به محققان و دانش‌پژوهشان این عرصه فراهم شده است.سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر خوب و تأکید بر غنای روزافزون موزه‌های دفاع مقدس اعلام داشت: «از این پس پژوهشگران به اسناد ناب و دست اول و تحلیل‌های واقعی و روایت‌های درست از دفاع مقدس دست پیدا خواهند کرد.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس: شعار مرگ بر آمریکا جز کار و تلاش و پیگیری مشکلات مردم نیست. مردم از ما کار می‌خواهند؛ کار و ذهن ما لحظه‌ای از این مسیر منحرف نخواهد شد.

 

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس: رئیس‌جمهور محترم گفته است: آدرس غلط به مردم ندهید؛ ریشه مشکلات، واشنگتن دی‌سی است. لعن و نفرین خود را به محل درست بفرستیم. آقای روحانی! هفت سال پیش هم معتقد بودید ریشه حل مشکلات، بستن با کدخدا (همین واشنگتن دی‌سی) است؛ یعنی در عالم امکان غیر از واشنگتن جای دیگری را نمی‌بینید؟

 

فرشاد توماج، فعال رسانه‎ای اصلاح‌طلب در واکنش به توئیت صادق زیباکلام مبنی بر عدم تهدید ایران از سوی رژیم صهیونیستی: البته یک درد اینه که نه تنها دروغ می‌گوید که «اسرائیل هرگز ایران را تهدید نکرده» که چک هم نمی‌کند چند عملیات ترور (مثلا ترور دانشمندان هسته‌ای) توسط اسرائیل انجام شده است. منتها درد بزرگ‌تر اینه که چه جوری چنین آدم کم‌اطلاع و متوهمی این همه سال استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران مانده است.

 

محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای: می‌دانستید آقای روحانی ظرف سه سال، سه وزیر صمت جابه‌جا کرده؛ شریعتمداری، رحمانی و رزم حسینی؟! مدرس خیابانی و سرقینی را هم اضافه کنید، تا بشوند پنج نفر! با این ثبات و درایت و تدبیر، انتظار داشتید بازار و تولید و صنعت و تجارت رونق بگیرد؟! مزید اطلاع، نعمت‌زاده و شریعتمداری که اولین وزیران صمت روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ شدند، رئیس ستاد انتخاباتی او در دو انتخابات بودند! همین.

 

مجتبی توانگر، نماینده مجلس: مشکل اصلی ما، کمبود منابع یا نبودن راهکار نیست! درد اصلی بی‌خیالی مسئولان است. عین خیال‌شان نبود که مردم برای خریدن تخم مرغ و کره هم دودوتا چهارتا می‌کنند. نمایندگان بر اساس پیمانی که با مردم بسته‌اند، خارج از نوبت کلیات طرح حمایت معیشتی مجلس برای تأمین کالاهای اساسی را تصویب کردند.

 

احمد نادری، نماینده مجلس: صندوق ذخیره فرهنگیان طی ربع قرن اخیر از دو محل اعتبارات کاملاً دولتی، یعنی حقوق معلمان و خزانه دولت ارتزاق می‌کند و هیئت مدیره آن را دولت تعیین می‌کند، اما ماهیتش را خصوصی عنوان کرده‌اند. این صندوق، دارایی فرهنگیان است نه محل رانت و فساد خصولتی‌ها و مدیران فاسد و ناکارآمد و سیاسی کار.