گزارش صبح صادق از برگزاری دومین مراسم یادها و نام‌ها  در چهل سالگی دفاع مقدس
هفتم مهرماه همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، دومین مراسم «یادها و نام‌ها» با حضور جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای مسلح و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده معظم شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد. در این مراسم از 160 اثر تولید شده در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد که چهل اثر تحقیقاتی و 120 اثر اسنادی بود.

نام ایران را با نام رهبرش می‎شناسند

فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: «امروز اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شکست طرح‌های دشمنان شده و نگذاشته دشمن اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کند.»

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سینه‏ های فرماندهان دفاع مقدس گنجینه‏ های تمام نشدنی از تاریخ بشر و تاریخ اسلام بعد از عاشوراست، گفت: «فرماندهان ما در دفاع مقدس مانند رزمندگان بودند و تفاوتی بین خود و دیگران قائل نبودند؛ آنها رمز حیات و جاودانگی انقلاب اسلامی ایران شدند.» وی با اشاره به مجاهدت‏های رزمندگان در دفاع مقدس، اظهار داشت: «جنگ دقیق‏ترین معادله بشر است که همه چیز را در آن در نظر می‏گیرند، زیرا جنگ با حیات ملت‌ها سروکار دارد، کسی در جنگ غلبه می‏کند که قوی‏تر است؛ اما شگفتی جنگ ما این است که وقتی جنگی گسترده و جهانی بر ما تحمیل شد، ملت ما به صورت شگفت‏انگیز در این جنگ پیروز شدند، رمز پیروزی ملت ما در دفاع مقدس امامت است. او عقبه جنگ و دشمن را می‏شناخت و می‏دانست این جنگ در جبهه مقابل پشتیبانی جهانی دارد؛ چراکه همه امپراتورهای بی‏نظیر جهان در مقابل ما دست در دست هم داده بودند.» سرلشکر سلامی، جنگ تحمیلی را بعد از عاشورا نابرابرترین جنگ جهان دانست و گفت: «امام(ره) معادلات جنگ را تغییر داد و شهادت را راهی مردانه برای همه ملت کرد و جنگ را از سطح نیروهای مسلح به تمامی جامعه گسترش داد.» وی با بیان اینکه امام(ره) به ملت ما آموخت که نترسیم، اظهار داشت: «او معمار قلب‎های مستحکم و نفوذناپذیر بود، او آیات الهی را تفسیر می‎کرد و راز پیروزی را به ما آموخت در حالی که بنابر معادلات رایج باید ما شکست می‎خوردیم، اما استقامت امام(ره) و تدبیر او ملت ما را یک دل کرد و ما را از جنگ پیروز بیرون آورد.» سردار سلامی با بیان اینکه جنگ تمام شد، اما دشمنی‏ها تمام نشد، گفت: «بعد از امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب بود که با اندیشه و تدبیر ایشان دشمن را تعقیب کردیم و نگذاشتیم دشمن اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کند.» فرمانده کل سپاه گفت: «دفاع مقدس گسترش یافت و جوانان جهان اسلام مقاومت را از دفاع مقدس ما فراگرفتند و راه ایستادگی و مقاومت را در پیش گرفتند که این مقاومت معادلات دشمن را در منطقه و جهان برهم زد.» سرلشکر سلامی با اشاره به تحریم‏های همه‌جانبه علیه کشورمان گفت: «نام ایران را به نام رهبرش می‎شناسند، رهبری که راز پیروزی در مقابل بالاترین اقدامات متخاصمانه را می‏داند.» وی در پایان تصریح کرد: «در دنیای امروز یا باید ذلیل و ضعیف و تابع بود و یا مقتدر و مستقل، جز این دو مسیر راهی نیست، استقلال و کرامت هزینه‌ها دارد و دست یافتن به آن بدون ایستادگی میسر نیست.»

خالقان مانع تحریف

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاجی‌صادقی دیگر سخنران این همایش بود. وی گفت: «جنگی که آمده بود تا انقلاب را نابود کند، عامل بقای آن شد. الهی بودن دفاع مقدس عامل بقای آن شد. فرهنگ دفاع مقدس جهت‌دهنده آن است. جنگ ما با استکبار پایان ندارد، پس دفاع ما نیز پایان ندارد.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: «ما وارثان دفاع مقدس نباید اجازه دهیم فرهنگ و اصول حاکم آن دستخوش تحریف و فراموشی یا تغییر شود.» وی افزود: «با اصول ولایت‌مداری، ایثار و فداکاری است که می‌توانیم آن را حفظ کنیم؛ با جهاد اکبر می‌توانیم ارزش‌های آن را حفظ کنیم. خاطرات دفاع مقدس مانند قصص قرآن عبرت‌آموز است و غلبه حق علیه باطل، ایستادگی و جهاد در راه خداست.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه خطاب به فرماندهان با بیان اینکه رسالت و مأموریت شما که دفاع مقدس را خلق کرده‌اید حفظ آن است، خاطرنشان کرد: «اصول و مبانی عقبه‌های فکری که دفاع مقدس را خلق کرد نباید گرفتار انحراف شود. امروز هم لازم است که رسالت خود را در روایتگری صحیح انجام بدهید و مانع تحریف شده و عامل بقای این فرهنگ شوید تا نسل امروز در میدان جدید سنگرنشینان شایسته‎ای باشند.»

هر هفته یک رونمایی

سردار علی‌محمد نائینی نیز در ابتدای این برنامه با بیان اینکه این مراسم در ادامه برنامه سال گذشته با عنوان «نام‌ها و یادها» و در چهل ‌سالگی دفاع مقدس برگزار شده است، اظهار داشت: «هدف اصلی نشست امروز این است که به بهانه هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان، پیشکسوتان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس گرد هم آیند و یاد آن دوران پرافتخار را زنده سازند؛ از فرماندهان شهید عزیزی که به تعبیر مقام معظم رهبری «قهرمانان ملی» بودند، یادی به میان آید؛ از خانواده‌های محترم سرداران شهید، این قهرمانان صبر و مقاومت، تکریم و تعظیمی به عمل آید و سرانجام، از فرماندهان عزیزی تقدیر گردد که با اهتمام به اجرای تاریخ شفاهی در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، به ارتقای سرمایه تاریخ جنگ یاری نموده‌اند.» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: «در مراسم حاضر 40 تن از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در یک سال اخیر تاریخ شفاهی آنها آغاز شده و یا به پایان رسیده، تجلیل خواهند شد.»  وی در ادامه توضیحات خود درباره کتاب‌های تازه منتشرشده اظهار داشت: «برای معرفی هر یک از آثار جدید مرکز، بنا بر این است که از هفته آینده «هر هفته یک اثر» رونمایی شود.» وی در خاتمه از تولید و انتشار مجدد فصلنامه «نگین» خبر داد و گفت: «فصلنامه نگین با رویکردی جدید در شکل و محتوای پژوهشی مجدداً منتشر خواهد شد.»

سردار اسدی چهره سال شد

در دومین مراسم یادها و نام‌ها از «سردار محمدجعفر اسدی» تقدیر ویژه شد. در این مراسم سردار سلامی با ارائه لوحی از مجاهدت‌های سردار «محمدجعفر اسدی» فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه تجلیل کرد. تقدیر شده ویژه اولین مراسم یادها و نام‌ها در هفته دفاع مقدس سال گذشته نیز «سردار علی فضلی» بود.

زهرا جودکی

سردار سلیمانی گفت: «اولین سند راهبردی 10 ساله بسیج، با همت جمعی از نخبگان و خبرگان کشور تهیه شده و به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده است.»

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام این خبر اظهار داشت: «این سند بر اساس گام دوم برنامه‌ریزی شده است.»

وی مسجدمحوری را اولویت برنامه‌های بسیج در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، علمی و... دانست و گفت: «اینها مقدمه‌هایی برای تحقق محله اسلامی در راستای جامعه‌پردازی اسلامی است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «8 میلیون جوان انقلابی، مؤمن و پای کار پیشران این حرکت محسوب می‌شوند و بسیج کاربست ویژه بین امام و امت است.»

متخصصان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حوزه تکنولوژی های روز نظامی جهان با ارايه ایده‌های ناب این نیرو را همواره در لب مرز قدرت‌های جهانی نگه داشته است در جدیدترین نمونه 188 فروند پهپاد و بالگرد جدید به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با برشماری ویژگی‌های پهپادهای الحاقی گفت: «فیلم‌برداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌هاست.» وی افزود: «با الحاق این پهپاد‌ها همه مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد؛ رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپاد‌ها که به دست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده، رهگیری می‌شود.»

نشست جمعی از فعالان جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در زمینه اعاده حق ملت مظلوم فلسطین و محکومیت عادی‌سازی روابط برخی کشورهای شیخ‌نشین حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبح صادق، دکتر سهراب انارکی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در این نشست با بررسی ابعاد حقوقی این اقدام و عوامل و پیامدهای آن گفت: «تشتت در جهان اسلام با تفرقه‌افکنی اولین هدفی است که رژیم تروریستی آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی دنبال آن هستند.» سعید عمرانی، معاون دادستان و فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه گفت: «امروز آمریکا و صهیونیست‎ها در نبود این مرد بزرگ به خود اجازه هر اقدامی را می‎دهند؛ اما باید متوجه باشند که قاسم سلیمانی‎های متعددی در ایران و جهان هستند که مقابل آنها ایستاده و خواهند ایستاد.»

09140001030/ ایران عزیز ما پس از چند دهه با کمبود نیروی جوان مواجه می‎شود، مسئولان به فکر هزینه‎های سنگین ناباروری باشند./ «صدقی» از آذربایجان

09180002872/ با توجه به شرایط اقتصاد فعلی چرا شارژ حکمت کارت افزایش نمی‌یابد و قیمت لوازم خانگی و خوراکی بیشتر از فروشگاه‎های دیگر است؟

09300007227/  از اهالی سوسنگرد استان خوزستان هستم، می‌توانم برای‌تان مطالبی بفرستم؟

صبح صادق: شما می‌توانید مطالب خود را از طریق کانال‌های مندرج در صفحه آخر ارسال کنید.

09130008307/ چرا مدرک کارشناسی ‌ارشد دانشگاه پیام نور کارکنانی که در حین خدمت ادامه تحصیل داده‌اند اعمال نمی‌شود؟

09110003295/ چرا پروژه مسکن دورتر از محل کار و زندگی طراحی می‌شود و باعث مشکلات زیادی می‌شود.

09140001957/ پیگیری فرمایید چرا در اعمال ارشدیت‎های تحصیلی اما و اگر می‎آورند؟ چندین سال است که این قانون اجرا می‎شود و ما مدارک هم داده‌ایم، اما اعمال نمی‌شود.

09900007338/ چرا طرح امام حسن(ع) مربوط به منطقه نازعات (نیروی دریایی سپاه) اجرا نمی‎شود؟ از طرح فوق فقط ۳۰ ماه ارشدیت می‎دهند؛ در حالی که این طرح‌ بندهای زیادی دارد که هیچ خبری از آنها نیست.

09350005951/ چرا حقوق نیروهای مسلح به ویژه سپاه حدود 30 درصد از میزان قانونی آن کمتر است؟! بر خلاف قانون که نیروهای مسلح را 24 ساعته در اختیار سازمان تلقی کرده و پرداخت حقوقش را 20 درصد بالاتر از حقوق کارکنان کشوری می‎داند

09180004563/ چراکسی که چند سال بیمه تأمین اجتماعی دارد، برای نیروهای مسلح حساب نمی‌کنند؟

صبح صادق: پاسخ این پرسش از سوی ساتا اخذ شده و در شماره بعد درج خواهد شد.

09380003991/ ناحیه گنبد یک ساختمان قدیمی و کوچک است. از آن‌جایی که خود ناحیه درآمد دارد، تعجب می‌کنم که چرا هنوز نسبت به بازسازی یا انتقال محل ناحیه اقدام نمی‏شود؟!

09180002338/ ابلاغیه ستاد کل برای امتیازات و تشویقات فرزندان سوم به بالا کی اجرایی می‌شود؟

09150002771/ چرا بین افرادی که فرزندشان سال 1398 به دنیا آمده با سال 1399 تفاوت وجود دارد؟ مگر تولد فرزند هم به دلار است؟!

09160006210/ چرا نیروی زمینی ابلاغیه بازنشستگی 25 سال را ابلاغ نمی‎کند؟

09910007719/ چرا ایثارگری تا سال 1390 اعمال شده از آن به بعد اعمال نشده است؟

09130008940/ فکری به حال کسانی بکنید که به خاطر کرونا دوره عالی رسته‌ای برگزار نمی‌شود و موعد ترفیع‌شان گذشته و حق‌شان دارد ضایع می‌شود.

09190005940/ اگر پاداش بازنشستگی قانونی است، چرا پاداش بازنشستگی که باید چند سال پیش پرداخت می‎شد هنوز نداده‌اند؟

09140007389/ چرا ابلاغیه ستاد كل نیروهای مسلح در زمینه اصلاح تاریخ ورود كاركنان پیمانی برای همكاران نمایندگی ولی‌فقیه اعمال نمی‌شود؟

09900002184/ چرا عدالت در توزیع نیرو در مناطق عملیاتی وجود ندارد؟ بنده ۱۲ سال است که در منطقه عملیاتی سروآباد استان کردستان خدمت می‌کنم. این در حالی است که برخی نیروها طی مدت ۳۰ سال خدمت خود حتی یک ساعت هم در مناطق عملیاتی حضور نداشته‌اند!

 

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳