خدایا!
از بد کردن آدم‌هایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس می‌گیرم.
من نفهمیدم!
فراموش کرده بودم که 
بدی را خلق کردی تا هر زمان 
که دلم گرفت از آدم‌هایت، نگاهم به تو باشد...
گاهی فراموش می‌کنم 
که وقتی کسی کنار من نیست،
معنایش این نیست که تنهایم؛
معنایش این است که 
همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت.
با تو تنهایی معنا ندارد.
مانده‌ام تو را نداشتم چه می‌کردم!
دوستت دارم خدای خوب من...

امام صادق(ع) می‌فرماید:
ابلیس گفت: پنج نفر هستند که هیچ چاره‌ای برای آنها ندارم؛ اما دیگر مردمان در مشت من هستند:
1ـ هر که با نیت درست به خدا پناه برد و در همه کارهایش به او تکیه کند؛
2ـ کسی که شب و روز بسیار تسبیح خدا گوید؛
3ـ کسی که برای برادر مؤمنش آن پسندد که برای خود می‌پسندد؛
4ـ کسی که هرگاه مصیبتی به او می‌رسد، بی‌تابی نمی‌کند؛
5ـ و هر کسی که به آنچه خداوند قسمتش کرده، خرسند است و غم روزی‌اش را نمی‌خورد.
الخصال، ج1، ص 285


 عاطفه صادقی/چرخه زندگی مدرن تا جایی برای زن غربی الگوسازی کرده است که «تن‌نمایی» و نمایش جنسی، بخش لاینفک حضور اجتماعی زنان شده است. از استفاده ابزاری از جنسیت زنانه برای تبلیغ کالاها و محصولات غربی گرفته تا الگوسازی از زنان توسط سلبریتی‌ها و ستاره‌های هالیوود. 
واقعیت این است که در انزوای برنامه‌ریزی بر اساس مفاهیم اسلامی و فکر ناب انقلابی در ایران، الگوهایی که از بانوی امروزی ارائه می‌شود، نه تنها با مفاهیم سنتی و دینی جامعه ما مغایر است؛ بلکه الگوهایی کاملاً در جهت منزوی کردن منزلت و کرامت اجتماعی زنان با تکیه بر مفاهیم و آموزه‌های مشوش غربی است.
یعنی مشکل ما تعریف زن در پارادایم غرب نیست، که البته نگاه مردسالارانه غرب به زنان از منظر کرامت انسانی، نزد ما تأسف‌بر‌انگیز و نگران‌کننده است. مشکل در تسری الگوی غربی به کشورهای جهان اسلام و به ویژه کشور ایران به نام زن متمدن، پیشرو و مدرن است. الگویی که سریال‌های سخیف و برنامه‌های اجتماعی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مختلف غربی هر روزه به شکلی بازتولید می‌کنند و این همان نکته‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
حال سؤال این است که در برابر الگوی ارائه شده از سوی غرب، ما چه الگو یا الگوهایی داریم و اصولاً در برابر تعریف زن غربی، تعریف ما از زن چیست؟!
باوجود هفت هزار بانوی شهید، سهم بانوان از بازنمایی نقش آنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خلاصه می‌شود در چند کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی، دا، من زنده‌ام، دختر شینا و کتاب‌هایی از خاطرات همسران شهدا. آیا این چند کتاب در بازنمایی و الگوسازی از نقش زنان مسلمان ایرانی کافی هستند؟!
در بحث آثار سینمایی و تلویزیونی، اوضاع از کتاب وخیم‌تر است، به جز فیلم «شیار 143» و ترسیم نقش‌هایی مانند فاطمه همسر حاج‌کاظم در فیلم «آژانس شیشه‌ای»، همسر فریدون در فیلم «نفوذی» و چند نمونه محدود دیگر، هنرمندان و فیلمسازان ما به دلیل عدم شناخت مناسب، اغلب دچار کلیشه و سطحی‌نگری در ترسیم چنین بانوانی شده‌اند؛ بانوانی که ساده و بی‌توقع در اطراف ما زندگی می‌کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با حضور اجتماعی عفیف در عین توجه کامل به خانواده، افق جدیدی از حضور آگاهانه و مسئولانه، برای زنان جهان ترسیم کرده‌اند. بانوانی که در مقابل تعریف از زن در غرب، تعریف و ترسیمی عینیت یافته و پیشرو از زن مسلمان ایرانی را در جهان امروز رقم زدند؛ اما متأسفانه نسبت به الگوسازی از آنان از طریق رسانه‌ها کمتر اهتمام شده است.


به بهانه اظهارات تهیه‌کننده فیلم «دشمن زن»

 مهدی امیدی/ اظهارنظر توهین‌آمیز یکی از سینماگران درباره ستایشگران اهل بیت(ع) هر چند که پس از انتقادات، عذرخواهی وی را در پی داشت، اما افشاگر باطن یک جریان سینمایی است. این جریان که ازقضا «محمدحسین فرح‌بخش» با ادبیات لمپن خود، یکی از نمایندگان آن به شمار می‌رود، طی یک دهه اخیر، فضای سینمای کشور را به فیلم‌ فارسی نزدیک کرده‌ است. فیلم‌هایی چون؛ «خالتور»، «پا تو کفش من نکن»، «شارلاتان»، «آس و پاس»، «آقای هفت رنگ» و... از محصولات اصلی این جریان است که فرح‌بخش آنها را هدایت می‌کند. امروز هم این تهیه‌کننده با فیلم «دشمن زن» تعداد بسیاری از سالن‌های نمایش فیلم را در اختیار دارد، اما به دلیل امتناع یک پردیس سینمایی از اکران، زمین و زمان را به هم ریخته است! 
متأسفانه طی سال‌های اخیر، چنین فیلم‌هایی به اسم کمدی و سرگرم‌سازی مردم، به سندرومی تکرار‌شونده تبدیل شده‌اند. کمترین خلاقیت و نوآوری در این‌گونه آثار دیده می‌شود و همه آنها به چند شوخی پیش‌پا‌افتاده خلاصه می‌شوند.
کمدی، یکی از مهم‌ترین ژانرهای سینمایی در جهان است که هم به رونق اقتصادی این هنر-صنعت در کشورهای مختلف کمک می‌کند و هم ابزاری برای انتقال ظریف پیام‌ها و اندیشه‌هاست. اما در سینمای ایران، تغییر کرده است. امروز هر کس فکر و توانایی هنری ندارد و خلاقیتی در وجودش نیست به ساخت چنین آثاری رو می‌آورد. 
جلال آل‌احمد در کتاب مانای «غربزدگی» کارکرد سینمای آن دوران (همان که فیلمفارسی می‌خوانیمش) را این‌گونه توصیف کرده بود: «سینماهای ما نه آموزشی می‌دهند و نه کمکی به تحول فکری اهالی می‌کند و به جرئت می‌توان گفت که در این سوی عالم، هر سینما فقط قلکی است تا هر یک از اهالی شهر هفته‌ای دو تومان یا سه تومان در آن بریزند تا سهامداران اصلی متروگلدین مایر میلیونر شوند.»
آنچه آل‌احمد، نیم قرن قبل گفته بود، امروز درباره بسیاری از فیلم‌های کمدی سینمای ایران نیز دیده می‌شود. آنچه به عنوان کمدی در این سال‌ها روی پرده رفته، شباهت بسیار زیادی به ادبیات یکی از متولیان این نوع فیلم‌ها، یعنی فرح‌بخش دارد؛ بدون اندیشه، رکیک و مبتلا به ضعف تکنیکی؛ همچنان که فیلم‌هایی چون «خالتور» و «پا تو کفش من نکن» از محصولات این تهیه‌کننده، به نمادهای ابتذال و پیش‌پاافتادگی در سینمای امروز ما تبدیل شده‌اند و متأسفانه این‌گونه آثار، بیشترین اقبال را از سوی سینماداران در پی دارند. برخی، مردم را متهم اصلی گسترش چنین آثاری می‌دانند. این عده می‌گویند، ذائقه مخاطب عام سینما نزول یافته و چون متقاضی چنین آثاری فراوان است، در نتیجه سینماگران نیز به سمت تولید ـ بخوانید سری‌دوزی ـ این نوع فیلم‌ها می‌روند.
اما واقع امر این است که مدیریت فرهنگی به طور اعم و مدیریت سینمایی به طور اخص، فضای فرهنگی را به سمت ساده‌سازی و ساده‌پسندی برده است. مدیریت فرهنگی دولت، هیچ‌گاه فرصت همنشینی فرزانگان و اندیشمندان را با سینماگران فراهم نکرده است. کارکرد اصلی رسانه‌هایی چون سینما و تلویزیون، پویاسازی فرهنگ است. اهالی سینما باید از نظر فرهنگی غنی شوند تا بتوانند آثاری پرمایه و خوش نقش و نگار بیافرینند. مدیریت سینمایی نیز متهم است چون راه را بر سینمای جدی و فاخر بسته است. دیگر کمتر فیلمسازی جرئت رفتن سراغ موضوعات مهم را دارد. مگر معدودی چون حاتمی‌کیا که در این راه استخوان خورد کرده‌اند و جا افتاده‌اند. می‌بینیم که حتی کارگردانی چون مسعود اطیابی که در کارنامه‌اش آثار تأمل‌برانگیزی وجود دارد نیز ترجیح می‌دهد از روی آثار مبتذل سری‌دوزی کند و «تگزاس» را بسازد، ابوالحسن داوودی پس از سال‌ها فعالیت در حوزه سینمای اجتماعی و شبه‌روشنفکری نیز با «هزار پا» به گیشه هجوم می‌برد و...
دلیل رواج چنین سندرومی این است که ساختار مدیریت فرهنگی و سینمایی در بهینه‌سازی فضا به نفع سینمای مترقی و صاحب فکر و محتوا، ضعیف عمل می‌کند. وقتی فیلمساز جوان می‌بیند که یک فیلم دارای مضمون، هم در زمان تولید و هم موقع اکران مهجور واقع می‌شود، ناخودآگاه یا به سمت تولید آثار دم‌دستی و مورد پسند سینماداران می‌رود، یا به کارمند جشنواره‌های غربی تبدیل می‌شود و برای خوشایند آنها، سیاه‌نمایی و وطن‌فروشی می‌کند.
شاید غلبه فیلم‌های کمدی سطح پایین، در کوتاه‌مدت به رونق اقتصادی سینما کمک کند، اما این نوع فیلم‌ها به طور کلی و در درازمدت، عامل تخریب هنر هفتم در این مرز و بوم هستند. اصلی‌ترین آسیب، سیطره نگاه کاسبکارانه به سینماست که در نتیجه حاکمیت تهیه‌کنندگان و سینماداران در این عرصه پدید آمده است. نتیجه تداوم چنین رویکردی این است که سینما رفته‌رفته از رسالت فرهنگی و قدرت تأثیرگذاری اجتماعی و فکری خود دور می‌شود. وقتی کسب درآمد به دغدغه اصلی صحنه‌گردانان و افراد قدرتمند و با نفوذ در سینما تبدیل شده، یعنی یکی از حوزه‌های مهم فرهنگی ما خنثی شده است. سینما که به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌تواند کلید حل مشکلات کشور باشد، به دلیل حاکمیت تاجران و ضعف مدیران، روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. به این ترتیب، سینما درحال نزدیک شدن به وضعیتی است که می‌توان گفت از مدار تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خارج شده و دیگر تأثیر مثبتی بر جامعه ندارد. 
در نتیجه، زعمای سینما همراه با فیلمسازان دلسوز و باتجربه و همچنین صاحب‌نظران و خبرگان فرهنگی، باید در نشست‌ها، فکری به حال این بیماری فراگیر کنند. دریغ است این ظرفیت که می‌تواند منشأ اعتلای فرهنگی کشور شود، به واسطه قدرت زرسالاران و تاجرپیشگان، با آثاری صرفاً تفننی و بی‌مایه، از دست برود. «سینمای ایران» نامی بزرگ و قابل احترام و ارزشمند است که در سطح جهان نیز اعتبار کسب کرده است، ای کاش صاحبان این سینما قدر آن را بیشتر بدانند و آن را به جایگاه واقعی خود برگردانند.


ناپلئونی: یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: در جلسه‌ای که تیم اقتصادی دولت با رئیس‌جمهور برگزار کرده، توانسته شخص وی را قانع کند که خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکننده و واردکننده، عملیاتی شود. وی افزود: مدت‌ها بود تیم اقتصادی دولت التماس می‏کرد، اما التماس‌هایش به جایی نمی‏رسید، تا اینکه قبل از جلسه دیروز یکی از اعضای پرنفوذ تیم اقتصادی پیشنهاد داد برای رئیس‏‌جمهور ناپلئونی داغ و تازه بخریم ببینیم چی میشه. این مقام مسئول در عین حال تأکید کرد پیش از این، شکلات جعبه فلزی ۶۵ درصد و پشمک داغ حاج‏ عبدالله را امتحان کرده بودیم، اما جواب نداده بود و همین موضوع، پذیرش طرح تیم اقتصادی که مورد تأیید فعالان اقتصادی هم بود را برای حدود یک ماه یا یک سال یا یک دوره به تعویق انداخته ‏بود و این وضعیت را برای بازار و ارز درست کرده که می‏بینید. وی در حالی که اشک‌هایش را با دستمال دوردوزی شده می‌‏زدود، ادامه داد: تا اینکه بالاخره ناپلئونی جواب داد و رئیس‌جمهور با بزرگواری، نظر تیم اقتصادی و فعالان بازار را پذیرفت و اجازه داد دوباره مثل قبل، معاملات ارز توافقی انجام شود. این مقام مسئول در پایان همه را به خدا سپرد.
سطل: پس از گذشت سه ماه از سال ۹۷، معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌‏نامه بودجه را که پارسال در مجلس تصویب شده بود برای اجرا ابلاغ کرد. این آیین‌نامه در خصوص اجرای قانون هدفمندی ‏یارانه‌ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرده تا سه دهک پولدار کشور را از لیست دریافت یارانه ماهیانه حذف کند. این در حالی است که هنوز امضای معاون اول پای ابلاغیه خشک نشده، نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه یک سطل آب پاکی برداشت و پاشید روی امضای معاون اول. وی در توئیترش نوشت: همانطور که در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس نیز اعلام کردیم حذف یارانه سه دهک‌ پولدار، قابلیت اجرایی ندارد. تحلیلگران این سطح از هماهنگی و همکاری را بین اعضای یک کابینه کم‏‌سابقه و بلکه، بی‌سابقه دانستند. سخنگوی دولت در پاسخ به کامنت یکی از فالوورهایش که پرسیده بود چرا همون موقع نگفتین؟ وی را آنفالو‌بلاک کرد و افزود: مردم خودشان بیاورند سکه‌‌‌ها و ارز خود را بدهند به ما تا بگم!
بهزاد توفیق‌فر

این دلار آخر مرا دق می‌دهد
کاسب بیچاره را دق می‌دهد
می‌برد یغما دل بی‌مایه را
دوره‌گردِ ساده همسایه را
می‌رود بالا و می‌اُفتد فشار
خوش به حال آدمِ سرمایه‌دار
خوش به حالِ مردمِ بالایِ شهر
با تورّم با نداری قهرِ قهرِ
بی‌خیالند از تمام اُفت و خیز
از عددهای کم و یک خرده ریز
حرف‌شان از این عددها رد شده
از دلار و نرخ بالا رد شده
فکرشان هر دم تراوش می‌کند
در سیاست جای‌شان خوش می‌کند
فکر نان و فکر بنزین می‌کنند؟
فکر ویزاهای برلین می‌کنند...
نرخِ ارز و نانِ گندم مالِ ماست
خونِ دل خوردنْ، تورّم مالِ ماست
عده‌ای در هر شرایط سرخوشند
مایه‌دارند و گدا را می‌کُشند
هر چه پیش آید نیاید غصه‌شان
بس که باشد در فلانْ بانکِ فلان
کاغذ و خط و سندهاشان به نام
تا سفرهایِ اروپاشان به کام
***
بی‌خیال این قصه از سر وا شده
گفته‌اند و گفته‌ایم اما شده
محمدرضا زارعی


رضا آفتاب است، معصومه ماه
به عشق شما دل شده روبه‌راه
دل من اسیر نگاه شماست
اگر چه منم، عاشق رو سیاه
نگیری رضاجان، اگر دست من
کجا می‌توان رفت با این گناه؟
امیدم فقط بارگاه شماست
کفایت کند از شما یک نگاه
برانی اگر از درت، وای من
مرا ناامیدی کشد، آه آه
مرا ملجأیی نیست، جز کوی‌تان
دلم بسته مولا، به آن بارگاه
در این ظلمت روزافزون دلم
گره خورده اکنون، به خورشید و ماه
پناهنده‌ام، پس پناهم بده
چه سازم، بمانم، اگر بی‌پناه
رضاجان دل تنگ من، روشن است
مرا زیر چتر ولایت بخواه
مشو ناامید، ای «فرائی» بخوان
کرم می‌کند، نور چشم‌اله

نفوذ برخی سینماداران در تولید و اکران
یک کارگردان سینما گفت: «سینمادار‌هایی هستند که در ارشاد رابطه و نفوذ فراوان دارند و تصمیم می‌گیرند چه فیلمی، با چه مضمونی، چه فیلمنامه‌ای و چه بازیگرانی ساخته و اکران شود!»
محسن محسنی‌نسب، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره چرایی عدم بازگشت هزینه‌های ساخت یک فیلم سینمایی،‌ به ویژه در پروژه‌های دولتی، گفت: «چون تعدادی مانند زنجیره به هم متصل شده‌اند و کل اکران را در دست گرفته‌اند و سینما را به سمت میل خودشان کشانده‌اند. در ابتدا مقصر ارشاد است؛ با وجود اینکه گفته دخالت نمی‌کند، اما دخالت ضمنی دارد و اجازه جولان به این افراد را داده است.»
محسنی‌نسب ادامه داد: «دومین مقصر سینمادار‌هایی هستند که در ارشاد رابطه و نفوذ فراوان دارند و تصمیم می‌گیرند چه فیلمی، با چه مضمونی، چه فیلمنامه‌ای و چه بازیگرانی ساخته و اکران شود. با این وصف، تفکر از سینما رخت بر بسته است و تا زمانی که سینمادار تا این حد در روند سینما نقش دارد، وضع از این بدتر خواهد شد.» 
بازیگر نقش «سلمان فارسی» چه کسی است؟
سریال «الف» ویژه رسانه ملی، هشتمین پروژه داود میرباقری است که به گفته مدیر تولید کار، این روزها مراحل پایانی نگارش خودش را سپری می‌کند و پس از پیش‌تولید، جلوی دوربین می‌رود.
امین عبدالحیّ گفت: «سلمان فارسی قطعاً همچون دیگر سریال‌های داود میرباقری از بزرگ‌ترین تولیدات تلویزیونی به شمار می‌رود و از این نظر به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن به زادگاه سلمان در ایران و دوران پیش از اسلام برمی‌گردد که باید برای ضبط این بخش شهرک‌سازی انجام دهیم.»
مدیر تولید سریال تلویزیونی «سلمان فارسی» درباره شایعه حضور شهاب حسینی در نقش سلمان، خاطرنشان کرد: «هنوز درباره نقش سلمان و حتی بازیگران اصلی کار داود میرباقری و مشاوران ایشان به جمع‌بندی نرسیده‌اند؛ ولی مطمئناً در گزینه‌های این نقش شهاب حسینی قرار ندارد. جالب است بدانید که بیشتر بازیگران بخش میانی، یعنی مهاجرت سلمان به امپراتوری بیزانس، خارجی و بومی کشورهایی، همچون ارمنستان، ترکیه و مراکش خواهند بود.»

«آیت‌الله جنتی به روایت اسناد» منتشر می‌شود
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از انتشار کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» خبر داد.
محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم شناساندن افراد تأثیرگذار در نهضت اسلامی به نسل جوان گفت: «کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» شامل همه نامه‌ها، تلگراف‌ها و اسناد مربوط به مبارزات آیت‌الله جنتی با رژیم ستم‌شاهی است. زندگینامه آیت‌الله جنتی بخش ابتدایی کتاب را شامل می‌شود. این زندگینامه بر اساس سیر وقایع تاریخی پس از سال 1305 به نگارش درآمده و منبع اصلی این بخش، خاطرات ثبت شده ایشان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.» 
از فیلم جدید ده‌نمکی
 چه خبر؟
فیلم سینمایی «زندانی‌ها» تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی به روزهای پایانی فیلمبرداری رسید. به بیشتر سکانس‌های فیلم سینمایی «زندانی‌ها» تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی جلوی دوربین رفته است و این فیلم سینمایی روزهای پایانی فیلمبرداری خود را در شهرستان کن پشت  سر می‌گذارد.  
 عوامل سازنده فیلم سینمایی «زندانی‌ها» در حال حاضر مشغول تصویربرداری سکانس زمستان این فیلم در گرمای ۴۰ درجه هستند! 
 ده‌نمکی درباره موضوع فیلم خود در فضای مجازی نوشته بود: «برخلاف اخبار منتشر شده، زندانی‌ها فیلمی سیاسی یا تاریخی نیست و موضوع آن اخلاقی، معنوی و اجتماعی است.» 
تولید انیمیشن
 عملیات مکه
«عملیات مکه» روزهای پایانی تولید را می‌گذراند.
فرهاد عظیما، کارگردان سینمای انیمیشن درباره تازه‌ترین ساخته خود گفت: «حدود شش ماه است که مشغول ساخت انیمیشن نیمه‌بلند «عملیات مکه» هستم و حدود یک ماه دیگر ساخت این انیمیشن به پایان می‌رسد.»
وی درباره داستان این انیمیشن خاطر نشان کرد: «داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که یمن توانسته است پیشروی‌های چشمگیری در جنگ با عربستان داشته باشد. رژیم صهیونیستی برای اینکه یمن پیشروی نکند، تصمیم‌ می‌گیرد فضای عربستان را با شلیک بمب اتم به مکه ملتهب کند؛ اما اتفاقات به نحو دیگری رقم می‌خورد.» 
محله گل و بلبل 3 
در راه پخش
سری سوم برنامه «محله گل و بلبل» تولید می‌شود.
ابراهیم شفیعی، دوبلور و بازیگر درباره آخرین فعالیت‌های هنری خود گفت: «این روزها برای شروع فیلمبرداری «محله گل و بلبل 3» خود را آماده می‌کنیم که قرار است پیش‌تولید آن به زودی شروع
 شود.»
این بازیگر افزود: «به طور قطع فصل سوم محله گل و بلبل در صورت ساخته شدن، محبوب‌ترین و پر طرفدارترین فصل در میان فصل‌های قبلی خواهد شد. ما هر فصل را نسبت به فصل قبلش متفاوت‌تر و متنوع‌تر ساخته‌ایم تا تکراری نباشد و برای بیننده تازگی و جذابیت 
داشته باشد.»


کبوتر دلش هوای گنبد داشت
و دستانش بهانه ضریح
بی‌تاب حرم بود
بی‌تعلل راهی شد...
او با پای ارادت می‌رفت
می‌رفت تا زیارتنامه عشق قرائت کند
می‌رفت تا استغاثه‌هایش را دخیل ببندد
می‌رفت برای توسل و تبرّک...
 از دست زمانه که به تنگ می‌آمد
خلوت ضریح تنها پناهش می‌شد
این بار آمده بود تا به حرمت امام‌ حرم دست خالی برنگردد
و مطمئن بود که از این مکان نه او و نه هیچ‌کس بی‌نصیب نمی‌ماند
عبد بود و مقید به عاشقی
رسم عاشقی خوب می‌دانست
و با صحن و سرای حرم الفت‌ها داشت
خانه آرام و قرارش همین نورکده بود
که از بارگاهش نور می‌بارید و نور
طواف اولش را نذر ظهور یار کرد
به نیابت از امام عصرش نماز خواند
و برای سلامتی‌اش نذر کرد
و چه نیک که همیشه دعا برای نور چشمان نرجس خاتون(ع) در صدر خواسته‌هایش بود