زندگی را می‌گویم
اگر بخواهی از آن لذت ببری، همه چیزش لذت بردنی است
اگر بخواهی از آن رنج ببری، همه چیزش رنج بردنی است
کلید لذت و رنج دست توست!
برای خوشبخت بودن، نیازی به اتفاق خاصی نیست
موسیقی باران برای دلخوشی کافی است
سلامی به پدر، نگاهی به خواهر کافی است
برای خوشبخت بودن، آغوش یک مادر کافی است
سواری روی موج خیال، نشستن کنار یادگاری‌ها
رفتن میان خاطره‌ها کافی است
برای خوشبخت بودن، یک احساس کوچک خوشبختی کافی است...


حسن‌بن‌علی بن‌فضال می‌گوید: از امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شنیدم که فرمودند: «در خراسان بقعه‌ای است که در آینده محل رفت‌وآمد فرشتگان می‌شود و همواره تا زمانی که قیامت فرا رسد و در صور دمیده شود، گروهی از ملائکه از آسمان به سوی آن بقعه فرود می‌آیند.» پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه، چه بقعه‌ای است؟ حضرت فرمودند: «سوگند به خدا این بقعه بوستانی از بوستان‌های بهشتی است، هر که مرا در آن بقعه زیارت کند، مانند کسی است که رسول خدا(ص) را زیارت کرده و من و پدرانم روز قیامت شفیع او خواهیم بود.»
عیون اخبارالرضا، ج 2، ص 255

نگاهی به سینمای آمریکا در تاریخ معاصر


 آرش فهیم/  سینمای آمریکا، طی یک قرن اخیر نماینده اصلی فرهنگ و ایدئولوژی آن کشور در جهان بوده است. سینمایی که به جز تعداد معدودی از فیلم‌ها، برای جنگ‌سالاری، نژادپرستی و غارت و استثمار دیگر کشورها، افسانه‌پردازی می‌کند. 
نگاه حاکم بر هالیوود، استمرار همان دیدگاه پیوریتن‌هاست؛ همان گروهی که آمریکا را اشغال کردند و صاحبان اصلی آن سرزمین، یعنی سرخ‌پوست‌ها را به خاک و خون کشیدند. بارزترین ویژگی پیوریتن‌ها، گرایش آنها به آموزه‌ها و تصورات صهیونی بود؛ به گونه‌ای که می‌توان رفتار آنها موقع تصرف آمریکا را با رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها مقایسه کرد. 
سمير امين، اندیشمند فرانسوی که مصری‌الاصل بود، درباره این گروه نوشته بود: «...فرهنگ سياسي‌ـ آمريكايي توسط فرقه‌هاي افراطي پروتستان (همان پيوريتن‌ها يا مسيحيان صهيونيست) در نيوانگلند يا شمال شرقي آمريكا شكل گرفت. اين فرهنگ سياسي علاوه بر اين جنبه شبه‌ديني، با اين ويژگي‌ها مشخص مي‌شد: قتل عام بوميان قاره آمريكا، به برده كشيدن آفريقاييان و ايجاد اجتماعات متعددي از مهاجران كه مرحله به مرحله، طي قرن نوزدهم به قاره آمريكا رفتند... .»
همچنین تامس اف گاست، جامعه‌شناس آمريكايي در كتاب «نژاد: تاريخ يك ايده در آمريكا»، نوشته است: «... اسرائيلي‌هاي ماساچوست (پيوريتن‌ها) به همان شيوه، سرخ‌پوستان را نابود ساختند كه اسرائيليان مورد نظر كتاب عهد عتيق، كنعانيان (فلسطينيان) را معدوم نمودند... .»
نگاه برتری نژادی و توجیه جنایت علیه دیگر ملت‌ها از همان ابتدا در سینمای آمریکا غالب بود. در دوران صامت و حتی در اولین سال‌های اختراع سینما، چنین آثاری به وفور تولید می‌شد. یکی از اولین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ، یک فیلم ضد اسلامی به نام «فاطیما می‌رقصد» به کارگردانی توماس ادیسون است. یکی از اولین فیلم‌های سینمایی ساخته شده در آمریکا، «تولد يك ملت» ساخته ديويد وارك گريفيث در سال 1915 بود که می‌توان آن را آغاز ترویج ایدئولوژی آمریکایی‌ـ-صهیونی در تاریخ سینمای آمریکا دانست. از دیگر فیلم‌های مهم دوران صامت که تصویری منفی و غیر اخلاقی از مسلمانان و اعراب را نمایش می‌دادند، می‌توان به «عرب مسخره»، «رقص هفت زن»، «شیخ» و... اشاره کرد. جریانی که در سال‌های بعد هم ادامه یافت. در فیلم‌های مطرحی چون «کازابلانکا»، «دزد بغداد»، «جن‌گیر»، «سفیر»، «اکسدوس» و... نیز تصویری منفی از مسلمانان و اعراب به نمایش درآمد. در مجموع، آنچه طی صد سال اخیر از مسلمانان در سینمای آمریکا به نمایش درآمد، کلیشه‌هایی چون بادیه‌نشین، ثروتمند، رقاص و تروریست بوده است. در تعداد بسیار اندکی از فیلم‌های هالیوودی، چهره‌ای عادی و نیک از پیروان دین اسلام دیده شده است که آنها استثنا هستند.
به موازات ساخت فیلم علیه مسلمانان، فعالیت هالیوود علیه رنگین‌پوست‌ها نیز ادامه داشته است. فیلم‌های وسترن را می‌توان مصداق بارز القای نژادپرستی در سینمای آمریکا دانست. آثاری که تاریخ شکل‌گیری آمریکا را ترسیم می‌کنند. یکی از خطوط محتوایی ثابت فیلم‌های وسترن، تقابل آمریکایی‌ها با سرخ‌پوست‌هاست. 
این نوع نگاه به دیگر نژادها و ملت‌ها در سال‌های اخیر به اشکال دیگری ادامه یافت. همین امروز هم در خیلی از فیلم‌های هالیوودی، تبه‌کاران و جنایت‌پیشه‌ها معمولاً رنگین‌پوست هستند؛ اما دشمن اصلی آثار هالیوودی طی این سال‌ها، مسلمانان و ایرانیان بوده‌اند. این رویکرد، پس از 11 سپتامبر پررنگ‌تر شد؛ به گونه‌ای که حتی سریال‌های پرجاذبه آمریکایی نیز به این موضوع توجه کردند؛ برای نمونه سریال «لاست» یا گمشدگان که در ایران نیز دوبله و با مجوز وزارت ارشاد منتشر شد، روایتگر گروهی از انسان‌هاست که در اثر سقوط هواپیما در یک جزیره ناشناخته، گرد هم می‌آیند. تقریباً از همه نژادها و تمدن‌ها در این جمع حضور دارند؛ اما نکته قابل تأمل این است که نماينده مسلمانان در اين مجموعه، يك شكنجه‌گر بعثي عراقي است! او تا زماني كه به فرهنگ و هويت خودش وفادار است، تروریست معرفی می‌شود؛ اما با استحاله در فرهنگ آمريكايي به مثابه يك انسان مثبت، وضعيتش تغيير پيدا مي‌كند! 
فیلم‌هایی چون «بدون دخترم هرگز»، «گروگان»، «فرستاده»، «فرار عقاب‌ها» و «نیروی دلتا» در سال‌های نخست انقلاب، بازتاب‌دهنده هراس آمریکا از ظهور جریان نوظهور انقلاب دینی در ایران است. 
اما پس از 11 سپتامبر، این موج گسترش یافت و هر سال شاهد ساخت چند فیلم یا انیمیشن و مستند ضد ایرانی در کشورهای گوناگون غربی و به ویژه آمریکا بودیم. «مریم»، «سیریانا»، «خانه‌ای از شن و مه»، «تصادف» (crash)، «اسکندر»، «شبی با پادشاه»، «300»، «مرد بله‌گو»، «سنگسار ثریا» و «کشتی‌گیر»، طی مدتی کوتاه یا با محوریت ایران یا اختصاص دادن بخش‌هایی از داستان خود به کشور ما ساخته شدند. همچنین در آمریکا، از ایرانیان ترک وطن کرده و ضد انقلاب برای ساخت فیلم علیه کشورمان استفاده می‌شود. «زنان بدون مردان» به کارگردانی شیرین نشاط، «شرایط» ساخته مریم کشاورز، «دختری در شب تنها به خانه می‌رود» به کارگردانی لیلی امان‌پور و... نمونه چنین فیلم‌هایی هستند. حتی در دوران مذاکرات نیز ساخت فیلم‌های ضد ایرانی با همان شدت دوران تهدید و قرار داشتن گزینه حمله نظامی روی میز ادامه یافت. برای نمونه، در این مقطع فیلم «اورشلیم؛ شمارش معکوس» ادعا می‌کند، ایرانیان قصد نابود کردن ایالات متحده را دارند تا به این ترتیب روی مذاکرات تأثیر بگذارند. قسمت دوم «300» با عنوان «ظهور یک امپراتوری» هم اشاره‌هایی به موضوع مذاکره با ایران (البته در دوران هخامنشیان) می‌کند. فیلم «گلاب» نیز با دستمایه قرار دادن بازداشت یکی از جاسوس‌های انگلیس در تهران، فتنه 88 را به تصویر می‌کشد. در فیلم «ترانفورمرز3» هم درباره لزوم نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران به وسیله ربات‌ها صحبت می‌شود! سکانس آغازین «پلیس آهنی» هم آزادی ایران به دست پلیس‌های رباتیک آمریکایی را روایت می‌کند. «سپتامبرهای شیرزا» نیز روایتی تحریف‌آمیز درباره آزار و اذیت یهودیان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.
موج تولید فیلم‌های ضد ایرانی در سال‌های اخیر به اروپا نیز راه یافته و آثاری مشابه آنچه طی دو دهه اخیر در هالیوود ساخته می‌شد، در این سال‌ها در کشورهایی، چون انگلیس، فرانسه و آلمان نیز تولید شده است.


 احمد عراقی/ به تازگی فیلمی به اصطلاح کمدی با عنوان «لس‌آنجلس‌ـ تهران» در سینماهای کشور به نمایش درآمده که در نوع خود عجیب است. به گونه‌ای که انتظار هر نوع ساختار و منطق و داستانی از این اثر به ذات اشتباه است. حتی هدف اصلی فیلم، یعنی خنداندن تماشاگر را هم که بررسی کنیم، می‌بینیم در آن هم توفیقی نداشته! پس هدف فیلمساز از ساخت این فیلم چه بوده است؟
همه آدم‌های این فیلم در یک جزیره هستند و هیچ یک نمی‌توانند به تنهایی و حتی با هم فیلم را جلو ببرند. وقتی در تیزر فیلم مدام روی پرویز پرستویی تأکید می‌شود؛ اما فیلم جدای از بازیگر، هویت مستقل و ساختار دراماتیک ندارد. ساختار دراماتیک یعنی این فیلم‌نامه با بازیگرانی به جز بازیگران فعلی هم امکان ساخت داشته باشد. این فیلم آنقدر ضعیف است که حتی نمی‌توان با اغماض آن را جزء سینمای بدنه دانست. اصولاً وجود سینمای بدنه برای گردش چرخ اقتصادی سینما لازم است؛ اما این فیلم با آنکه در هفته اول فروش خوبی داشت؛ تماشاگران را از خود دلزده کرد. وقتی فیلم یک هارمونی ندارد، باید یک جریان حرکتی صحیح داشته باشد، وقتی اینها را ندارد، باید یک نقطه اتکا و پیش‌برنده داشته باشد، وقتی یک اثر هیچ یک از این مؤلفه‌ها را ندارد، باید گفت آن اثر اصلاً فیلم نیست!  
حتی نمی‌توان خیلی وارد محتوای فیلم شد؛ چون اساساً چیزی به نام محتوا به شکل قابل قبولی در آن وجود ندارد. وقتی سایه اسپانسرها در فیلم آنقدر پررنگ است که دست کارگردان را بسته و به جای آن دست تهیه‌کننده را باز گذاشته، نمی‌توان انتظار دیگری از فیلم‌ساز داشت. 
تینا پاکروان، کارگردان فیلم معتقد است، این فیلم کمدی نیست و فانتزی است و مختصات فانتزی متفاوت از درام است. ما هم معتقد هستیم کمدی و فانتزی جدای از هم هستند؛ اما به واقع فانتزی هم برای خود قاعده و قانون دارد. نمی‌شود یک جای فیلم از کمدی وام گرفت، یک جا از رئال و مستند، یک جا از فانتزی، یک جا از آثار بازیگران و یک جا از موقعیت کمدی دیگر آثار سینمایی. این فیلم به قدری حفره و پلان و سکانس بی‌ربط دارد که به هیچ وجه نمی‌توان آنها را به هم چسباند. 
کمدی فیلم هم همچون آثار مشابه، به عبارات و کلام متکی است و در آن اساساً موقعیت کمدی دیده نمی‌شود. باور کنید دوران تکیه کلام و تکرار آن در سینما گذشته و نمی‌توان با این سلاح زنگ زده و از رده خارج شده تماشاگر را به خنده وا داشت. واقعاً چه لزومی دارد که ادبیات لمپن‌ها را به کار بگیریم؟

رستاخیز اربعین‌ـ 1

 قاسم حبیب‌زاده/ امسال توفیق دست داد تا قطره‌ای باشم در دریای عاشوراییان اربعین، سیل خروشانی که نظیری برای آن در هیچ کجای عالم پیدا نمی‌شود. این قدرت خداوند است که با گذشت ۱۴۰۰ سال، واقعه عاشورا را زنده‌تر از پیش مقابل چشم جهانیان قرار می‌دهد و شاخصی به منظور تشخیص حق از باطل برای بشر عرضه می‌کند.
اربعین باطل‌السحر ریاکاران، دروغگویان و منافقان است و چراغ آن چنان نورافشانی می‌کند که کسی را توان انکار آن نیست. اربعین نمایش اقتدار جهان اسلام، نمایش وحدت امت اسلامی و نماد جلوه‌گری اشتراکات امت اسلام است. اربعین کورکننده دشمنان امت اسلام است. حماسه اربعین نشان داد مکر خناسان قلم به مزد که در پی اختلاف‌افکنی میان ملت ایران و عراق بودند، راه به جایی نبرد و عدو سبب خیر شد؛ چرا که اراده خدا بالاتر از آنان است و جلوه‌گری قیام حسین(ع) را خداوند تضمین کرده است.
در مقابل این نعمت بزرگ الهی چه می‌توانیم بگوییم جز شکر نعمت و قدردانی عملی از آن.
اربعین نشان داد می‌توان در عین وجود مشکلات بر اختلاف‌ها غلبه کرد و با همدلی به کمک هم شتافت و با اتکا به خداوند از مکتب حسین(ع) مدد جست و مقابل دشمنی‌های کوچک و بزرگ خارجی و داخلی ایستادگی کرد و مطمئناً ظفر نهایی از آن ملت ایران است.
به فضل خداوند نکاتی از این رویداد عظیم را عرضه خواهم کرد و تصویرگر مکتوب گوشه‌هایی از این حماسه بی‌نظیر خواهم بود و با نگاهی نقادانه برخی وظایف بر زمین مانده اقشار تأثیرگذار جامعه را یادآور خواهم شد.
لشکر دلدادگان حسینی
یکی از جلوه‌های راه‌پیمایی اربعین حضور بی‌وقفه راه‌پیمایان است؛ یعنی در هر ساعتی از شبانه‌روز تعداد بی‌شماری از مردم در مسیر مشخص شده در حال حرکتند و وقتی آنها برای استراحت در موکبی ساکن می‌شوند، گروه‌های دیگری که استراحت کردند در مسیر حرکت قرار می‌گیرند و شما در هیچ ساعتی از شبانه‌روز، مسیر را خلوت از دلدادگان امام حسین(ع) 
نمی‌بینید.
نوع حرکت آنها که غالباً در حال تفکرند، صلوات‌های مکرر می‌فرستند، استغفارهای زیر لب زمزمه می‌کنند، شکر مدام از حضور در مسیر دارند و خلاصه جوشش انسان‌ها در این مسیر، ابهت خاص و رعب‌آوری برای دشمنان دارد و از همین روست که کل اخبار اربعین در رسانه‌های غرب و کشورهای مرتجع سانسور می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این لشکر عظیم لبیکی است که به ندای تاریخی امام حسین(ع) مبنی بر «هل من ناصر ینصرنی» می‌گویند و به راستی این همان رستاخیز جهان اسلام است که سرانجام سرنوشت بشریت را تغییر می‌دهد و انسان‌ها را از یوغ سلطه‌گران و شیاطین کوچک و بزرگ نجات خواهد داد. 
منازلی که موکب شدند
طبق آمار اعلام شده، حدود ۱۶ میلیون نفر در راه‌پیمایی اربعین شرکت کردند که حدود چهار میلیون نفر آنها غیر عراقی بودند. این جمعیت انبوه به تغذیه و اسکان نیاز داشتند و باید قبول کرد هیچ دولتی توان پشتیبانی از چنین جمعیتی آن هم برای چندین روز را نخواهد داشت؛ اما چگونه است که هیچ یک از این جمعیت تشنه و گرسنه و بی‌سرپناه نماندند؟ با حساب‌های مادی که دیگران کردند هزینه تغذیه و اسکان این سیل جمعیت بیش از چندین هزار میلیارد تومان شده است و بخش غالب این پول را مردم عراق تأمین می‌کنند؛ مردمی که خود درگیر مشکلات اقتصادی هستند. یکی از اهالی کربلا که منزل خود را موکب زائران کرده بود، می‌گفت ما از ۱۰ روز مانده به اربعین همسر و خانواده خود را نزد اقوام در شهرهای دیگر می‌فرستیم تا منزل خود را به طور کامل در اختیار زوار امام حسین(ع) قرار دهیم. من لحظه‌ای فکر کردم آیا اگر در روز شهادت امام رضا(ع) دو میلیون عراقی فقط برای یک روز به ایران و مشهد بیایند، ما حاضریم آنها را در منازل خود
 پذیرایی کنیم؟

 بازیگر لبنانی: سینمای ایران برای خیلی‌ها یک آرزوست
بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز» گفت: «باز هم حاضرم بازی در یک فیلم ایرانی را تجربه کنم؛ چون سینمای ایران برای خیلی‌ها یک آرزوست.»
«آن ماری سلامه» درباره به کار بردن زبان فارسی در سریال «حوالی پاییز» اظهار داشت: «پس از انتخاب برای بازی در این نقش و سفر به ایران، از صفر شروع کردم و چیزی به جز سلام و علیک نمی‌دانستم. بعضی اوقات از دستیار کارگردان یا کارگردان کمک می‌گرفتم که جمله فارسی را به من بگویند و من پس از آنها تکرار و احساساتم را به آن اضافه می‌کردم.»
وی درباره تجربه کار با هنرمندان ایرانی و تصور اولیه خود از این همکاری گفت: «خیلی‌ها از من می‌پرسند که آیا حاضرم این تجربه را دوباره تکرار کنم یا خیر، در پاسخ می‌گویم حتماً تکرار می‌کنم؛ چون سینمای ایران برای خیلی‌ها یک آرزو است و توانسته در جهان به واسطه فیلمبرداری، فیلمنامه و موضوعاتی که مطرح می‌کنند به جایگاه خوبی برسد، حتی اگه نظرم بابت این موضوعات مثبت یا منفی باشد، مهم این است که توانستند کارهای عالى انجام دهند.» 
مهدی صبایی: شیفته احمد متوسلیان هستم
بازیگر سریال‌های «روزگار جوانی» و «دلدادگان» از علاقه خود به احمد متوسلیان و بازی در نقش ‌افرادی با لباس سپاهی و ارتشی گفت.
مهدی صبایی، درباره ایفای نقش یک انقلابی در سریال «دلدادگان» اظهار داشت: «لباس کمیته، سپاه حتی ارتش که من در ماهورا آن را تن کردم، یادآور بخش مهمی از تاریخ این مملکت است. این لباس‌ها جزء تاریخ ما هستند. الآن فیلم‌هایی درباره جنگ جهانی می‌سازند و بازیگران خارجی هر فیلمی را که درباره جنگ جهانی دوم باشد، با افتخار بازی می‌کنند. من نقش قاسم را در دلدادگان بازی کردم که نشان‌دهنده واقعیت یک آدم است.»
صبایی از علاقه خود به احمد متوسلیان گفت و ادامه داد: «من حتی در نقش قاسم در «دلدادگان» باز هم از احمد متوسلیان الگو گرفتم. من شیفته شخصیت او هستم و خیلی دوستش دارم. فیلم «ایستاده در غبار» باعث آشنایی من با این شخصیت شد. متأسفانه پیش از دیدن آن فیلم اصلاً نمی‌دانستم چنین شخصیتی وجود داشته است.» 

تولید فیلم شهید خردسال 
حادثه تروریستی اهواز
یک فیلم درباره شهید طاها اقدامی، خردسالی که در حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز به شهادت رسید، تولید می‌شود.حسین صابری، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ساخت دو فیلم به دست فیلم‌سازان اصفهان درباره شهیدان طا‌ها اقدامی، شهید خردسال جنایت تروریستی اهواز و شهید ابوالفضل شیروانیان، اولین شهید مدافع حرم اصفهان خبر داد. وی اظهار داشت: «در دیدار و گفت‌وگویی که با دبیر جشنواره فیلم مقاومت، معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان و پدران شهیدان طا‌ها اقدامی و ابوالفضل شیروانیان داشتیم، طرح ساخت دو فیلم از زندگی این دو شهید مطرح و مقرر شد فیلم‌سازان حوزه هنری استان اصفهان به زودی ساخت این دو فیلم را با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آغاز کنند.» 
حضور پررنگ هنرمندان
 در راه‌پیمایی اربعین
امسال هم تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ به راهپیمایی اربعین رفتند.
از جمله این چهره‌ها می‌توان به پرویز پرستویی اشاره کرد که عکسی از وی در مسیر نجف تا کربلا و در حین خوش و بش با دو روحانی هندی خبرساز شد. آرش مجیدی هم که در فصل دوم سریال «دلدادگان» در نقش مالک ایفای نقش کرده بود، تصاویری از حضور خود در راهپیمایی اربعین را منتشر کرد. بهروز شعیبی (بازیگر و فیلم‌ساز) نیز از دیگر چهره‌های مشهور حاضر در راهپیمایی امسال بود. حبیب احمدزاده (نویسنده و مستندساز) و شاعرانی چون حمیدرضا برقعی، حامد عسگری و... هم از دیگر شخصیت‌های فرهنگی بودند که امسال اربعین راهی کربلا شدند. 
اجرای نمایش میدانی
 رسول
اجرای نمایش میدانی «رسول» با حضور 170 بازيگر از امروز در بوستان نوروز منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد آغاز شد.
نمایش «رسول» روایت دلباختگی فردی به نام رسول دادخواه خیابانی معروف به «رسول ترک» به امام حسین(ع) است که در بستری دراماتیک در زمانه شخصیت اصلی و رخدادهای صحرای کربلا روی صحنه می‌رود. طراحی و اجرای دکورهای تاریخی از تهران قدیم، تبريز دهه 20 و اردوگاه كربلا در بیش از سه هزار متر مربع از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایش بزرگ میدانی است. اجرای این نمایش تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت. در اين نمایش رسالت بوذري به عنوان راوي نمايش حضور دارد. جزئیات جدید از ساخت سریال «سلمان فارسی»
قائم‌مقام سیما فیلم از جزئیات ساخت پروژه «سلمان فارسی» خبر داد.
سیدعلی حمیدی، با بیان اینکه یکی از لوکیشن‌های مربوط به سریال «سلمان فارسی» در خارج از ایران خواهد بود، 
گفت: 
«بخشی از دکور این سریال مربوط به دکور فیلم سینمایی «حضرت محمد(ص)» است و بخشی از سریال میرباقری در این دکور ساخته خواهد شد. همچنین کارگاه‌های دکور و لباس هم شروع به کار کرده‌اند.»
وی در پاسخ به این پرسش که کدام بازیگران برای این پروژه قرارداد بسته‌اند، توضیح داد: «گپ و گفت با بازیگران شکل گرفته است؛ اما هنوز به قطعیت نرسیده است.»

چه خوب است که تو باشی و جاده باشد و یاد حبیب
و همه این جاده با تو از یار بگوید
زمین بوسه بزند بر قدم‌هایت
و آسمان ستاره بپاشد جلوی گام‌هایت
و تو نجوا کنی و نجوا کنی و نجوا...
نمی‌دانم که این پای جسم بود که می‌بُرد یا پای دل
الهی که طعم این راه را چشیده باشی!
که اگر نه؛ خدا قسمتت کند
اما... وقتی که برگشتی
تو می‌مانی و یک دنیا دلتنگی
و می‌خواهی بازگردی
تا برای همیشه بمانی در حرم حبیب
خاطرت جمع! مرغ دلت که پر گرفت به سوی حرم امن حسین(ع)
دیگر باز نمی‌گردد؛
جَلد حرم می‌شود
یا صاحب‌الزمان(عج)!
یقین دارم که تمام طول مسیر پیاده‌روی را
هم‌قدم زائران کوی دوست بودی
و شنیدی همه عرض نیازهای عاشقانه‌شان را
و دست به دعا برداشتی...
الهی که رهاورد این سفر ظهور تو باشد!
 الهی که...
تا رؤیت رعنای قامتت
«السلام علیک یا اباعبدالله‌الحسین»

به ‌مناسبت رحلت پیامبر خوبی‌ها
ماتم گرفت، حال و هواي مدينه را
پوشيد کعبه رخت عزاي مدينه را
خاکم به سر که دست اجل تيشه بر گرفت
وز پا فکند نخل رساي مدينه را
رُکن علي شکست، ز فقدان مصطفي
در برگرفت خاک، صفاي مدينه را
زين غم که در محاق نهان ماه يثرب است
ابر عزا گرفت، فضاي مدينه را
اي دل بيا چو شاخه حنّانه ناله کن
بنگر به ناله، ارض و سماي مدينه را
آدم گريست، تا که ملائک به روي دست
بردند سوي سدره، هماي مدينه را
جسم نبي سه روز زمين ماند و آسمان
سايه فکند کرب و بلاي مدينه را
بر بام بيت وحي برافراشت دست کفر
از دود، درب خانه، لواي مدينه را
دردا که جاي تسليت از کين عدو شکست
آيينه رسول نماي مدينه را
دردا که دشمنان جلوي چشم فاطمه
بستند دست عقده‌گشاي مدينه را
تسکين شود مگر، دل زهرا در اين عزا
بسرود رستگار عزاي مدينه را