رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: «در طول تاریخ به ویژه در 150 سال اخیر موارد متعددی از پدیده آقازادگی اتفاق افتاده است، زمانی که برخی از سازمان‌ها و سرویس‌های جاسوسی متوجه شدند رجال، علما، مراجع تقلید و فقها چه نقش مؤثری در تحولات اجتماعی ایران دارند، بر آن شدند که نقش علما را کم‌رنگ کنند و از هر راهی که شده بر علما و بزرگان اثر گذاشته، رفتار آنها را مهار یا عملکرد آنها را خنثی کنند.» حجت‌الاسلام رشاد در این باره گفت: «یکی از راه‌هایی که سرویس‌های جاسوسی برای خنثی کردن نقش علما در پیش گرفتند، نفوذ در اطرافیان آنها از جمله عوامل، شاگردان، همکاران، فرزندان و خانواده بود، سرویس‌های جاسوسی پروژه نفوذ را با جدیت دنبال می‌کردند و اتفاقات عجیبی را رقم زدند.»
 بازی کاخ سفید
نشریه آمریکایی لوبلاگ در گزارشی نوشت: وزیر خارجه آمریکا را به عنوان یک دستورالعمل تلقی کنیم، کاخ سفید از تشدید تحریم‌های ایران، دستیابی به یک یا چند دستاورد را مفروض می‌داند؛ وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توان هسته‌ای با شروطی که آمریکا معین می‌کند، اجبار ایران و متحدان منطقه‌ای آن به توقف فعالیت نظامی در منطقه یا خرد کردن اقتصاد ایران زیر فشار تحریم‌ها تا سبب شود مردم ایران را علیه نظام خود بشوراند. از نظر پمپئو، تمام چیزی که برای موفقیت این نقشه لازم است، نشان دادن کمی همت از طرف ترامپ است، همان‌طور که ریگان برای سقوط شوروی تلاش کرد. این راهبرد دو مشکل دارد؛ نخست اینکه ترامپ شباهتی به ریگان ندارد. دوم آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری دیکتاتور و تک‌حزبی نیست.
یک کنوانسیون دیگر!
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت در دو نامه جداگانه به رئیس‌جمهور، الحاق ایران به توافقنامه پاریس پیش از اجلاس بیست‌وچهارم اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (COP24) در لهستان در تاریخ 12 تا 24 آذر ماه را درخواست کردند. تعهد مذکور به معنای پذیرش «سقفی مشخص» برای توسعه اقتصادی کشور است؛ زیرا برای توسعه اقتصادی به مصرف نفت و گاز در نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع نیاز است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، چنین کنوانسیون‌هایی از جمله توافقنامه پاریس در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می‌شوند و صرفاً برای بستن دست و پای کشورهای در حال توسعه هستند.
افول نظامی
یک سازمان مشورتی کنگره آمریکا در امور نظامی و استراتژیک در گزارشی درباره «بحران امنیت ملی» به مسئولان رده بالا هشدار داده و خبر از ضعف نظامی ایالات متحده نسبت به آینده قدرت نظامی آن داده و گفته؛ آمریکا در جنگ‌های آینده توان مواجهه با بیش از یک کشور را ندارد و ممکن است در رو در رویی با هر یک از کشورهای چین و روسیه بازنده باشد. کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا در ادامه گزارش خود آورده است: «ارتش آمریکا در درگیری‌های آینده می‌تواند تلفات غیرقابل قبول و زیادی را متحمل شود و بسیاری از منابع و دارایی‌های مهم را در جنگ از دست بدهد.»
نامه‌نگاری بازنشستگان
قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته دولتی و حکومتی سبب شده برخی به فکر نامه‌نگاری برای گرفتن حکم حکومتی باشند. کاری که آقایان انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که اولاً، شأن و جایگاه رهبری و حکم حکومتی را درک نمی‌کنند و با چنین درخواست‌هایی، اهمیت راهبردی و گره‌گشای حکم حکومتی را برای امور پیش پاافتاده خفیف کرده‌اند. ثانیاً، چندان به قانون و اجرای آن باور ندارند. هر دو مسئله، از تفکری ضد ساختار و ضد نظم و در نهایت ضد مصالح ملی خبر می‌دهد.


   ابوالحسن سلطانی‌زاده/ طراحی نظام سلطه در چهل سالگی انقلاب اسلامی تدوین یک پروژه کوتاه هشت ماهه با هشت ضلع یا گام بود تا در پایان زمان‌بندی مقرر شده، جمهوری اسلامی ایران نتواند جشن چهل سالگی خود را برگزار کند و به نوعی دچار فروپاشی شود.
1ـ خروج آمریکا از برجام؛ این گام در اردیبهشت ماه سال جاری برداشته شد و آمریکا برخلاف تمام موازین بین‌المللی و حقوقی، به تعهدات برجامی خود پشت پا زد.
2ـ برگرداندن بخشی از تحریم‌ها؛ این گام که در مرداد ماه سال جاری و پس از خروج از برجام برداشته شد، بخشی از تحریم‌هایی را که به موجب برجام تعلیق شده بود، مجدد به ایران تحمیل کرد تا به زعم خود پروژه تابستان داغ را کلید بزند.
3ـ سوار شدن بر موج اعتراضات؛ اعتراضات ناشی از گرانی و تورم و سخت شدن معیشت مردم به اغتشاش و بی‌ثباتی در کشور تبدیل شد.
4ـ راه‌اندازی کمپین جنگ سیاسی؛ در پروژه آمریکا به موازات برگشت تحریم‌ها و سوءاستفاده از مطالبات بحق مردم، کمپین جنگ سیاسی با محوریت دوگانه مردم‌ـ حاکمیت شکل گرفت تا ناکارآمدی نظام در سامان دادن به اوضاع داخلی پررنگ شود.
5ـ راه‌اندازی کمپین جنگ روانی؛ این بخش همان بخشی است که رهبر معظم انقلاب همگان را به هوشیاری در آن فراخواندند. در جنگ روانی، القای ناکارآمدی نظام و فروپاشی ذهنی در دستور کار قرار گرفت تا ذهن و اندیشه مردم در یک بمباران شدید رسانه‌ای و سایبری با هدف ناامیدی از وضع موجود و سیاه‌نمایی آینده نظام مشوش شود.
6ـ فشار به عمق راهبرد نفوذِ منطقه‌ای؛ این موضوع نیز با درخواست پیوستن ایران به کنوانسیون CFT که در واقع نوعی هوشمندسازی مسیر تحریم‌ها در حوزه منطقه‌ای است، عملیاتی می‌شود که فعلاً در پروسه اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح قرار گرفته است. 
7ـ برگرداندن تمامی تحریم‌ها؛ 13 آبان نقطه عطف پروژه نظام سلطه در این مرحله بود که به زعم آنها با اعلام بازگرداندن تمامی تحریم‌های بانکی، نفتی و بیمه‌ای (کشتیرانی، هواپیمایی و...) شوک سنگینی به نظام و ملت ایران وارد شد و حسب جنگ روانی پر شدت فعال نوسانات گسترده ارزی محصول برگشتن صرفاً بخشی از تحریم‌ها القا می‌شد تا بازار و جامعه دچار تنش‌های سنگین شده، مقدمات فروپاشی نظام فراهم شود.
8ـ راه‌اندازی اعتصابات گسترده در کشور؛ در این بخش با استعانت از بهمن 57 در صدد ایجاد کاریکاتوری از اعتصابات گسترده شرکت نفت و دیگر اقشار بودند تا به زعم خود با وقوع این اعتصابات ناشی از برگشت تمامی تحریم‌ها در 13 آبان، کار نظام یکسره شود. 
نظام سلطه در حالی به این هشت گام امیدوار بود که در عرصه عملیاتی‌سازی آن، روندها به گونه‌ای دیگر رقم خورد. خروج آمریکا از برجام، اعتمادناپذیر بودن آمریکا برای هرگونه قرارداد و توافق را برای افکار بین‌المللی بدون نقاب آشکار کرد و از مذاکره با آمریکا یک تجربه شکست‌خورده ترسیم کرد. برگرداندن بخشی از تحریم‌ها که نقش اساسی در صادرات و واردات ما نداشتند نیز جز یک جنگ روانی نبود و البته به کمک شبکه همکار غرب در داخل و برخی سوء‌مدیریت‌ها و سوء‌تدبیرها بازار ارز و سکه دچار نوسانات شدیدی شد، ولی به حرکت گسترده کف خیابانی منجر نشد و ناکام ماند. 
در 13 آبان نیز که موعد برگرداندن تحریم‌ها بود،‌ نه تنها اتفاق ویژه‌ای رخ نداد؛ بلکه با اعدام دو اخلالگر اقتصادی، بازار ارز و سکه به شدت روند نزولی به خود گرفت. به صفر رساندن فروش نفت ایران به دلیل مستثنی شدن هشت کشور از خرید نفت ایران، ‌شکست دیگری برای آمریکا بود. در مجموع، آمریکا از طراحی پروژه فروپاشی طرفی نبسته و اتفاقاً آمارها و نشانه‌هایی از افول نظام سلطه آمریکایی در حال آشکار شدن است.



  حسین عبداللهی‌فر/ این روزها سایه سنگین قبیله‌گرایی و جناح بازی را در موضوعات فراوانی مشاهده می‌کنیم که بی‌محابا مصالح عمومی و منافع ملی را قربانی مطامع برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی می‌کند. فراتر از منافع ملت و مصلحت کشور، این حقیقت وجود دارد که به دلیل ملاحظات حزبی و گروهی نادیده گرفته می‌شود. در این زمینه به دو نمونه متفاوت که وجه مشترک آنها «استیضاح» است، اشاره می‌شود: 
الف‌ـ حکم شهردار تهران پس از رأی شورای شهر باید به تأیید وزارت کشور برسد. قوانین جاری و منافع ملی ایجاب می‌کند وزیر کشور با در نظر گرفتن جمیع موارد قانونی به صدور یا عدم صدور این حکم اقدام کند. اما متأسفانه می‌بینیم برخی نمایندگان مجلس با استفاده از حربه استیضاح وزیر کشور را تهدید می‌کنند که لاجرم یک راه بیشتر ندارد و آن صدور حکم است. این درحالی است که این اقدام از سوی هر فرد یا گروهی با هر گرایشی صورت گیرد، مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که برخی از آنها عبارتند از: 
1‌ـ اگر واقعاً بر اساس قوانین، پاسخ استعلامات فردی که برای شهرداری معرفی شده منفی یا با ان ‌قلت‌هایی روبه‌رو است و فرد دارای شرایط لازم نباشد، چرا باید حکم وی تأیید شود؟
2‌ـ اگر این حکم به هر دلیلی صادر نشود، با این‌گونه اقدامات شائبه برخورد سیاسی و جناحی به افکار عمومی القا می‌شود.
3‌ـ چنانچه این حکم صادر شود، شهردار تهران چگونه می‌تواند اثبات کند صلاحیت این سمت را داشته و به دلیل تهدیدات نمایندگان مجلس تأیید نشده است. 
4‌ـ وزیر کشور با چه ادله‌ای می‌تواند اثبات کند که این اقدام وی به دلیل ترس از استیضاح نبوده است.
5ـ نماینده مجلسی که اینگونه تهدیدات را انجام می‌دهد، به استناد چه مدرکی می‌تواند ثابت کند که این اقدام وی به دلیل منفعت مردم بوده و مصالح جناحی در آن دخیل نبوده است.
ب‌ـ استفاده ابزاری از اهرم استیضاح در حالی صورت می‌گیرد که وقتی عده‌ای از نمایندگان مجلس (درست یا نادرست) می‌خواهند آن را برای روشن شدن مواضع اخیر وزیر امور خارجه به کار گیرند، به شدت از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب تحت فشار قرار می‌گیرند، در حالی که:
1‌ـ اولاً، این حق قانونی مجلس است که درباره مواضع و عملکرد وزرا سؤال کند و همه نمایندگان باید بدون در نظر گرفتن مسائل و گرایش‌های سیاسی به این تکلیف به نفع ملت و کشور عمل کنند.
2‌ـ دادن سوژه به بیگانگان آن هم در شرایط تحریم و روزهایی که دشمنان کشور به دنبال بهانه برای فشار می‌گردند، موضوعی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. ضمن آنکه اگر هم ادله‌ای در موضوع پولشویی در دستان وزیری قرار دارد، باید آن را برای اقناع نمایندگان مجلس در اختیار آنها قرار دهد، نه آنکه در فضای عمومی اعلام کند. 
3‌ـ اگرچه بعید است وزیر خارجه کشورمان تعمدی در این زمینه داشته باشد و شاید بتواند نمایندگان سؤال‌کننده را نیز قانع کند، اما فشارهایی که از این ناحیه می‌تواند به کشورمان وارد شود، به جناح خاصی مربوط نمی‌شود و موضوعی کاملاً ملی است؛ لذا برخوردهای سیاسی می‌تواند در این زمینه خلاف منافع ملی باشد. 
رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جاری این مشکل را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: «یکی از موانع پیشرفت ما، قبیله‌گرایی سیاسی یا جناحی است؛ [یعنی] این کار را اگر چنانچه شما بکنید، خوب است، اگر جناح مقابل شما بکند، بد است؛ این اِشکال کار ما است. گرفتار جناح‌گرایی و قبیله‌گراییِ سیاسی هستیم؛ این را باید کنار بگذاریم... این خطا است؛ این غلط است. یکی از مشکلات ما این است.»


حسن رحیم‌پورازغدی در همایش «شیعه انگلیسی؛ به نام شیعه، به کام دشمن» اظهار داشت: براساس تجربه تاریخی، انگلیسی‌ها در کشورهای مقصد به صورت مستقیم با مذهب مقابله نمی‌کنند؛ بلکه تلاش می‌کنند دین و مذهب کشور مقصد را در راستای اهداف خود به کار گیرند. شیعه واقعی همواره اصل امر به معروف و نهی از منکر را مدنظر دارد، در حالی که شیعه لندنی به این مسئله اعتقادی ندارد؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ، حاضر به دفاع از اسلام نیستند و در مقابل کفر و رژیم صهیونیستی سر خم کرده و خائن به اسلام و توحید هستند.



   حسن خدادی/ «استقلال صنعتی» کلیدواژه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز ۱۲ آبان‌ماه آن را به منزله یکی از حوزه‌هایی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران در کنار استقلال سیاسی به آن نیاز دارد، نام بردند: «یکی از اشکالات مهمّ اقتصاد ما وابستگی است. خب جوان‌های مؤمنِ ما، آن ‌کسانی که اهل فکرند، اهل کارند، بنشینند راه‌هایی را پیدا کنند برای اینکه بتوانند کشور را از وابستگی خارج کنند.»(12/8/1397) با توجه به بیانات معظم‌له، می‌توان مدیریت انقلابی در حوزه اقتصادی را اولین پیش‌نیاز حرکت به سمت استقلال صنعتی و اقتصادی و قطع وابستگی صنعتی و اقتصادی برشمرد.
با وجود اینکه یکی از حوزه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران که هم امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و هم مردم نسبت به محقق نشدن مدیریت انقلابی در آن ایرادات و انتقاداتی دارند، حوزه اقتصادی است؛ ولی در طول چهل سال گذشته و به ویژه پس از دوران جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران در زیرساخت‌های اقتصادی و تلاش برای رفع فقر و توسعه کشاورزی به موفقیت‌های دست پیدا کرده است که این موفقیت‌ها تحت محدودیت‌ها و موانع داخلی و خارجی جز با مدیریت انقلابی ممکن نبود. در واقع، با وجود کاستی‌ها و ناکامی‌ها در این زمینه شاهد تحقق برخی زیرساخت‌ها و ریل‌گذاری‌های اقتصادی از سوی مدیریت انقلابی هستیم که بررسی آنها در مقایسه با شرایط پیش از انقلاب می‌تواند الگوی روشنی از وضعیت اقتصادی کشور را نمایش دهد. 
پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران سعی داشته است بر مبنای موازین و دیدگاه‌های اسلام اقتصاد کشور را نه ‌تنها از وابستگی و عقب‌افتادگی نجات دهد؛ بلکه توسعه پایدار را محقق کند. شاخصه‌های مدیریت اقتصادی در اسلام را می‌توان در موضوعاتی، چون عدالت (بقره/ ۲۷۹؛ انعام/ ۱۵۲ و حدید/ ۲۵)، گردش سالم ثروت در همه سطوح و اقشار جامعه و عدم انحصارگرایی (حشر/ ۷)، ممنوعیت خروج نقدینگی از چرخه اقتصادی و لزوم گردش آن در کار و تولید(توبه/ ۳۴)، مالکیت‌های چندگانه از خصوصی تا مالکیت عمومی و دولتی(انفال/ ۱ و ۴۱؛ حشر/ ۷؛ نساء/ ۲۹؛ بقره/ ۱۸۸ و ۲۷۹)، کار و کسب و تلاش(هود/ ۶۱؛ نحل/ ۱۴؛ مزمل/ ۲۰ و... )، اعتدال در مصرف و پرهیز از هرگونه اسراف و تبذیر(انعام/ ۱۴۱؛ اعراف/ ۳۱ و اسرا/ ۲۶) و تأمین نیازهای محرومان و نیازمندان و سائلان(بقره/ ۱۷۷، ۲۱۵ و ۲۷۳؛ انعام/ ۱۴۱ و...) کاوش کرد.
متأسفانه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و علت ناکارآمدی‌هایی که موجب انتقادات و اعتراضات مردم به این وضعیت شده است، در وجود مدیریت غیر انقلابی در حوزه اقتصادی نهفته است که دو دوره هشت‌ساله پس از جنگ تحمیلی بر عرصه اقتصادی و سیاسی کشور سلطه افکنده بود. 
در دوران پس از جنگ تحمیلی بیشترین انرژی و فعالیت مدیریت غیر انقلابی صرف جذب شدن در سازمان تجارت جهانی بود. این سبک مدیریت به‌جای تلاش بی‌وقفه و تحرک و پویایی به دنبال ادغام در اقتصاد جهانی و عضویت در معاهدات بین‌المللی، تکیه‌ بر سرمایه‌گذاری خارجی و امتیازدهی‌های فراوان به سرمایه‌گذاران خارجی و اتکای بیش ‌از حد به اقتصاد نفتی و خام‌فروشی و در یک‌کلام به دنبال اقتصادی وابسته و عاریتی بوده است. این سبک مدیریت در حوزه اقتصادی به دنبال آزادی با دیدگاه‌های سرمایه‌داری و لیبرالیستی و افرادی هستند که ثروت‌های کلان داشته و به قول خودشان چشم و دل سیر باشند؛ زیرا در دوره‌های قبلی به‌اندازه کافی جیب‌های خود را پر کرده‌اند، آنها این نوع مدیران قدیمی را ذخایر انقلاب می‌دانند و ورود به پرونده‌های فساد آنها را نوعی تضعیف نظام قلمداد می‌کنند. عصر اقتصاد لیبرال‌مسلک مدیریت غیر انقلابی موجب شد عدالت قرباني توسعه اقتصادي شود و نتیجه‌ای جز وابستگی صنعتی و اقتصادی برای ایران به ارمغان نیاورد.


 حزب‌الله خطری استراتژیک علیه رژیم صهیونیستی
مؤسسه اروپایی امنیت ملی، حزب‌الله لبنان را خطری استراتژیک برای رژیم صهیونیستی دانست. کارشناسان این مؤسسه معتقدند، درگیری آتی با حزب‌الله شبیه هیچ یک از درگیری‌های رژیم صهیونیستی با دشمن تا به حال نخواهد بود.
 کارشناسان هشدار می‌دهند تغییرات رخ داده در اوضاع استراتژیک طی 12 سال اخیر سبب خواهد شد تلفات و خرابی‌های بی‌سابقه‌ای به بار آید. آنها به جهش کمّی در امکانات حزب‌الله برای تخریب رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنند. در گزارش مؤسسه اروپایی امنیت ملی تأکید می‌شود، اکنون حزب‌الله بیش از 95 درصد قدرت آتش سلاح‌های متعارف ارتش‌های جهان را در اختیار داشته و بیشتر از کشورهای عضو ناتو در مجموع موشک در اختیار دارد.
 پیشتر تحلیلگران صهیونیست گزارشی منتشر کرده و در آن هشدار داده بودند که حزب‌الله توانسته در زمینه سلاح‌های متعارف به امکانات همتراز جنگ‌افزار هسته‌ای دست یابد. بر اساس ارزیابی‌های گوناگون، تعداد موشک‌های حزب‌الله که در سال 2006 میلادی ده هزار فروند بود، اکنون به 120 تا 140 هزار فروند رسیده است. 
همچنین تعداد اعضای فعال این گروه لبنانی از 13 هزار نفر در سال 2006 میلادی به 25 هزار نفر افزایش یافته و همچنین 25 تا 30 هزار نفر رزمنده ذخیره دارد. سرتیپ «نوعم تیفون» یکی از فرماندهان ارتش این رژیم تأکید کرد: «حزب‌الله از لحاظ قدرت موشکی و در اختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌ها در جهان در رتبه هشتم است و همچنین زرادخانه‌ای را از انواع راکت‌ها در اختیار دارد.» 
وی افزود: «حزب‌الله در جنگ آینده تصمیم دارد مواضع این رژیم را با استفاده از این موشک‌ها که در 200 پایگاه و روستا در جنوب لبنان و اغلب آنان در اماکن و منازل مدنی وجود دارد، فلج کند.» دارایی‌های منجمد بانک‌ها چقدر است؟
یحیی آل‌اسحاق، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه، ریشه افزایش حجم نقدینگی به نظام بانکی ما بستگی دارد، گفت: «۴۰ درصد دارایی‌های بانکی موهوم و حساب‌های ساختگی است که از سوی مجامع بانک‌ها ساخته شده است.»
 آل‌اسحاق بیان داشت: «این به آن معناست که مجامع بانکی طلب‌های موهوم را جزء مطالبات گذاشته‌اند و یک سری دارایی‌های بی‌ربط را قیمت‌گذاری کرده‌اند و این امر اعتراف خود مسئولان بانکی است.» وی با بیان اینکه، ۳۵ درصد از دارایی‌های بانکی کشور منجمد است، گفت: «دارایی بانک‌ها به ملک و سایر کالا‌ها تبدیل شده است و قابل جابه‌جایی نیست.»
 آل‌اسحاق با بیان اینکه، ۷۵ درصد از دارایی‌های بانک‌ها از رده خارج است، افزود: «بنابراین بانک‌ها می‌خواهند با ۲۵ تا ۳۰ درصد دارایی‌های خود نیاز‌های کشور را پاسخ دهند که این امکان‌پذیر نیست.» وی با اشاره به اینکه کشور ما کشوری بانک‌محور است، یادآور شد: «بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و خودروسازی‌ها و... معمولاً ۳۰ درصد آورده دارند و بقیه نقدینگی خود را از طریق بانک‌ها جذب می‌کنند؛ بنابراین وقتی ۷۰ درصد از دارایی‌های بانک‌ها منجمد و خارج از رده است، با ابزار‌های خودش نقدینگی را افزایش می‌دهد.
 در بخش پولی و بانکی آمار میزان نقدینگی کشور در سال 97 معادل  هزار و هفتصد، هزار میلیارد تومان اعلام شده است که نسبت به تیر ماه سال گذشته 22درصد افزایش یافته است. یکی از راهکارهای مهار نقدینگی جذب منابع در بانک‌هاست. جذب منابع و نقدینگی در بانک‌ها در کوتاه‌مدت به ‌شکل مسکن عمل می‌کند، اما اگر دولت در این فاصله‌ای که سپرده‌های مردم را جمع‌آوری کرده، زیرساخت و بستری فراهم نکند تا رشد اقتصادی مثبت در اقتصاد کشور ایجاد شود، با یک وقفه زمانی اصل و فرع سپرده می‌تواند سبب
 تورم شود.»

 محمد ایمانی: محمد ایمانی دقت کرده‌اید؟ مدیران لیبرال‌مآب با رسیدگی نکردن به مشکلات اقتصادی و اجتماعی، موجب انباشت آنها و تولید نارضایتی می‌شوند. مدتی بعد، سر و کله شبه‌مارکسیست‌ها و چپ‌نماها برای موج‌سواری روی همین نارضایتی پیدا می‌شود! هر دو آمریکایی‌ـ انگلیسی هستند و مانند دو لبه یک قیچی عمل می‌کنند. میان آنها تقسیم کاری در جریان است، حتی اگر مخالف هم به نظر بیایند. رد پای هر دو طیف را در تولید برخی نارضایتی‌های کارگری و صنفی و سپس موج‌سواری سیاسی و براندازانه و ضد انقلابی می‌توان دید که همواره موجب به حاشیه افتادن مطالبات مشروع صنفی بوده است. سیا و ام‌آی‌سیکس مهارت دیرینه‌ای در تربیت مأموران چپ‌نما و شبه‌عدالتخواه دارند.
 محسن رضایی: خودرو ضدمین و ضدکمین «طوفان» که خط تولید آن به تازگی افتتاح شده، قابلیت‌های متعددی دارد و می‌تواند گام اول در ساخت خودروهای فوق مدرن به حساب آید؛ آن هم در شرایطی که فقط چند کشور، فناوری پیچیده چنین خودروهایی را در اختیار دارند. اگر الگوی طراحی و مهندسی دقیقی که در حوزه دفاع و امنیت با کمک دانشگاهیان کشور به وجود آمده، در اقتصاد و صنایع غیر نظامی هم به کار می‌رفت، امروز شاهد کوچک شدن سفره‌ها و مشکلات معیشتی نبودیم. اگر الگوی انقلابی فناوری در چرخه اقتصاد به کار رود، با دست و فکر جوانان کشور دربرابر جنگ اقتصادی ناجوانمردانه آمریکا، «طوفان» دیگری بر پا می‌شود.
محمدجواد ظریف: آمریکا می‌خواهد برای اثبات ادعاهایش علیه ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی پناه ببرد، در حالی که خودش سیاست نقض آنها را اجرا می‌کند. ادعای سلاح‌های کشتار جمعی‌ـ از سوی کشوری که حامی عراق در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران بود و سپس برای از بین بردن آنها، به عراق حمله کرد‌ـ نه تنها زشت؛ بلکه خطرناک نیز است.