ارز ترجیحی - صفحه 5

برچسب ها
ارز دولتی یا همان «ارز ترجیحی» ارزی است که در دولت دوازدهم برای تأمین واردات کالا‌های اساسی، مانند دارو، گندم و نهاده‌های دامی تخصیص داده شد. هدف از آن، کنترل قیمت اقلام ضروری و کاهش فشار معیشتی بر خانوار‌ها بود، اما در عمل با چالش‌های بسیاری همراه شد.
کد خبر: ۳۸۶۶۸۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۰/۲۹

وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه کشور به این اصلاحات اقتصادی نیازمند بود، بر ضرورت انجام «جراحی اقتصادی» با حذف ارز ترجیحی تاکید کرد و گفت: این اقدام باید انجام می‌شد.
کد خبر: ۳۸۶۵۸۵    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۰/۲۶