نگاهی به جزئیات و سرنوشت مذاکرات و توافقهای ایران با آمریکا نشان میدهد که عنصر پایبندی به توافق برای آمریکاییها بیمعنا است. فرقی ندارد رئیسجمهوری دموکرات در کاخ سفید باشد یا جمهوریخواه؛ خوی استکباری این کشور مانع از آن است که به تعهدات خود پایبند باشند. رهبر شهید همواره بر این اصل تأکید داشتند که مشکل آمریکا با خود جمهوری اسلامی است:«اینکه یک حکومتی سر کار بیاید که به آری و نه قدرتی مثل آمریکا اعتنا نداشته باشد و خودش در مسائل آری و نه بگوید، این برایشان غیرقابل تحمل است.»
کد خبر: ۳۹۱۱۴۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
هنوز آن فریاد خشمآگین رییسعلی دلواری در سریال "دلیران تنگستان"، در گوشمان طنینانداز است وقتی سربازان هندی، یک به یک در مقابلش به خاک میافتادند و افسر انگلیسی خودش را پنهان کرده بود، او از پشت سنگرش برخاست و فریادش در دل تاریخ پیچید:
"... آهای انگلیسی! تو با من طرفی. دِ بیا بیرون لعنتی. "
کد خبر: ۳۸۹۴۵۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۱/۰۳