رژیم شاهنشاهی - صفحه 8

برچسب ها
بذل و بخشش از اموال بیت‌المال خصوصیتی بیمارگونه بود که در تمامی خاندان پهلوی رواج داشت و به یکی دو نفر محدود نمی‌شد. فرزندان و منسوبان رضاخان همگی بدون آنکه حساب و کتابی باشد، اموال کشور را در روابطی که با بیگانگان برقرار می‌کردند، هدیه می‌دادند تا این امر موجب فراهم آمدن فرصتی برای آنان باشد...
کد خبر: ۳۷۰۷۸۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۰/۱۶

ولخرجی‌های فراوان خاندان پهلوی و درباریان که همگی از بیت‌المال و کیسه ملت ایران بخشیده می‌شود، به صورت خاص به مهمانان غربی اختصاص داشت. در میان انواع و اقسام هدایایی که به خارجی‌ها داده می‌شد، چند قلم بیش از سایر موارد به چشم می‌خورد که نویسنده کتاب «هدایای دربار پهلوی به بیگانگان به روایت اسناد» که در مرکز بررسی اسناد تاریخی منتشر شده است، به برخی از آنها اشاره دارد...
کد خبر: ۳۷۰۴۸۵    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۰/۰۸