تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۱۰۳۱۲۱

سرزمین پول‌پرستی، خشونت و شهوت
مهم‌ترین هدف مهاجرت و لشکرکشی‌های گسترده مهاجران اروپایی از کشورهای اسپانیا، هلند، فرانسه و انگلستان به قاره امریکا، غارت منابع طبیعی و ثروت افسانه‌ای تمدن‌های باستانی سرخپوستان بومی ساکن در این قاره بود که با کشتار، جنایت و ویرانی و وحشی‌گری همراه بود. با بررسی شخصیت، فرهنگ و دیدگاه‌های این مهاجران اشغالگر و دزدان غارتگر به سرزمین امریکا متوجه خواهیم شد که این نوع عملکرد از سوی آنان چندان هم غیرطبیعی و دور از انتظار نبوده است. برای نمونه، اغلب مهاجران انگلیسی به سرزمین امریکا را گروه‌هایی از زندانیان خطرناک، بی‌خانمان فقیر و بدهکار (موسوم به بردگان سفید) و دهقانان آواره‌ای تشکیل می‌دادند که براثر تبدیل زمین‌های کشاورزی به چراگاه از سوی زمینداران انگلیسی، آواره شده و معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی برای دولت انگلستان به‌وجود آورده بودند. دولت استعمارگر انگلیس با هدایت این گروه‌ها به سرزمین امریکا نه تنها از دست این مزاحمان خلا‌ص می‌شد بلکه زمین‌ها و امکانات جدیدی را نیز برای اشراف‌زادگان انگلیسی در قاره سرسبز و حاصل‌خیز امریکا به‌دست می‌آورد.
براساس شواهد موجود، اولین شهرک انگلیسی به سال 1607 م در امریکای شمالی، ورجینیا به‌وجود آمد. انگلیسی‌های مهاجر با حمایت مستقیم ارتش بریتانیا هم به جنگ با رقبای اسپانیایی و فرانسوی برای تصرف سرزمین‌های اشغلا‌ل شده توسط آنان برخاستند و هم به قتل‌عام گسترده بومیان سرخپوست مبادرت کردند.
براساس آمارهای موجود، در روزگاری که مهاجران اروپایی به امریکای شمالی آمدند، در این سرزمین حدود دومیلیون و نیم سرخپوست زندگی می‌کردند؛اما مهاجران اروپایی در طول سه قرن اکثر این سرخپوستان را نابود کردند و معدود بازماندگان آنان را مجبور به فرار به‌سوی مناطق غیرقابل سکونت در مناطق حاشیه‌ای این قاره نمودند. رفتار مهاجران اروپایی با بومیان این سرزمین به قدری وحشیانه بود که قلم از شرح آن ناتوان است. انگلیسی‌ها برای هر سر جداشده از پیکر یک سرخپوست، بین چهل تا صد «لیور» پرداخت می‌کردند و نصف این رقم را نیز برای سرهای بریده کودکان و زنان اختصاص داده بودند. حکایت آمدن سیاهپوستان افریقایی به سرزمین امریکا نیز شاهد دیگری بر خوی وحشیگری، تجاوز و رفتار غیرانسانی استعمارگران انگلیسی است؛ زیرا استعمارگران انگلیسی به‌منظور افزایش بازدهی زمین‌های کشاورزی به معادن و... و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصولا‌ت خود به نیروی کار ارزان نیاز داشتند برای رسیدن به این هدف بهترین کار برای آنان ربودن سیاه‌پوستان افریقایی بود که پس از تبدیل نمودن آن‌ها به «برده» به استعمار نیروی کارشان پرداختند. بنابراین رفتار اروپائیان مهاجر با سیاه‌پوستان افریقایی در امریکا نیز دست کمی از رفتار با بومیان سرخپوست نداشت. آنان برای انجام کار بیش‌تر و جلوگیری از سرپیچی بردگان به وحشیانه‌ترین شیوه‌ها آنان را شکنجه می کردند اگر برده‌ای از دست این وحشیان متمدن)!( فرار می‌کرد، مجازاتش پس از دستگیری، بریدن اعضای بدن، ریختن قیر جوشان بر بدن و به دارآویختن بود تا عبرت دیگران شود و کسی خیال فرار به سرش نزند!
به این ترتیب جامعه جدید امریکا توسط گروهی از مهاجران طماع، وحشی و بدون هویت اروپایی بنیانگذاری شد که در این بنیانگذاری، پول‌پرستی، چپاول، غارتگری و خشونت حرف اول را میزد. این مهاجران تا قبل از اعلا‌م استقلا‌ل امریکا - که تا آ‌ن زمان تحت استعمار انگلستان بود - از دولت پادشاهی انگلستان تبعیت می‌کردند.           ادامه دارد...