تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۱۰۸۵۱۲

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با میمون و مبارک دانستن اعلام موجودیت تشکیلات «راه سبز امید» مهمترین وظیفه و کار ویژه آن را جلوگیری از گسترش یاس و سرخوردگی در میان اقشار ناراضی جامعه دانست. دکتر صادق زیباکلام در خصوص اعلام موجودیت تشکیلات «راه سبز امید» در گفت وگو با فرارو گفت: «اولا معتقدم که در ابتدا نبایستی خیلی امید و انتظار یک تشکیلات منضبط، منسجم و سازمان یافته را با مشخص بودن رهبری برنامه هایش را داشته باشیم.» وی افزود: «آنچه که آقای مهندس موسوی مطرح کردند بیش از آن که یک تشکیلات منضبط و منسجم باشد در حقیقت یک ایده، طرح و چارچوب است و باید بعدها اعضا و جوارح آن شکل بگیرد.
به تعبیر پزشکان در حال حاضر تنها یک جنین شکل گرفته است.» این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: «صرف نظر از اینکه در این انتخابات چه کسی چه تعدادی رای آورد; من فکر می کنم که مسئله اساسی تر، بنیادی تر و مهم تر تاکید بر این واقعیت هم برای مهندس موسوی و همفکرانشان و هم برای اصولگرایان یا حاکمیت است که به هرحال یک بخش هایی از جامعه از مدیریت و عملکرد فعلی نظام سرخورده است و این سرخوردگی عملا در جریان انتخابات از سطح به عمق آمد.» وی افزود: «آقای مهندس موسوی و دوستانشان به نظر من این فرصت تاریخی را دارند که رهبری این قشر از لایه های اجتماعی معترض را بر عهده بگیرند.» زیباکلام تصریح کرد: «اتفاقا عقل سلیم هم حکم می کند که رهبری این جریانات معترض و مخالف را اتفاقا کسانی در دست گیرند که درون نظام هستند یعنی کسانی مثل آقایان موسوی، هاشمی، خاتمی و کروبی که به هر حال از فرزندان اصیل انقلاب و نظام هستند.»