تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۱۲۲۳۰۶

عراقی ها می خواهند خود را از شر منافقین خلاص کنند. روزنامه آلمانی «زد دویچه سایتونگ» در مقاله ای که اخیرا به چاپ رسانده نوشت: مقامات دولت جدید عراق منافقین را میراث صدام می دانند که آمریکایی ها هم بعد از استقرار در عراق آنها را تحت حمایت خود قرار دادند. نیروهای آمریکایی بعد از ورود به عراق در سال 2003 ابتدا تحت فشار افکار عمومی عراق خلع سلاح منافقین را در دستور کار خود قرار دادند اما خیلی زود پس از آنکه متوجه شدند این افراد می توانند در برخی پروژه های تروریستی به کار گرفته شوند، دوباره به سازماندهی آنها پرداختند به طوری که اعضا و هواداران این گروه در پادگانی به نام «اشرف» در 120کیلومتری بغداد مستقر شدند.
هدف اصلی از این اقدام آماده نگهداشتن آنها برای استفاده به عنوان «نیروی کمکی» در صورت لزوم بوده است. زد دویچه سایتونگ نوشته است: دولت نوری المالکی نمی خواهد زیر بار چنین چیزی برود و لذا اعلام کرده از این به بعد با منافقین به عنوان یک گروه تروریستی رفتار خواهد کرد. در پایان تحلیل این روزنامه آمده است: با اخراج منافقین از عراق دورنمای پذیرش آنها توسط یک کشور اسلامی دیگر نیز کاملا تاریک است چرا که آنها در کنار صدام علاوه بر جنایات مختلفی که علیه هموطنان خود مرتکب شده اند علیه کردها و دیگر همسایگان عراق نیز دست به جنایات فراوانی زده‌اند.