تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۱۸۸۷۹۷
در سالگرد رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صورت می‌گیرد
اشاره: در نیمه اول سال 82، جریان مدعی اصلاح‌طلبی که خود، مرگ اصلاحات! را اعلام کرده بود، به فکر این افتاد که قله رفیع نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را نشانه رود. در راستای این سیاست، جریان نامه‌نگاری به مقام معظم رهبری آغاز شد؛ نامه‌هایی موهن که در آن معظم له به نوشیدن جام زهر برای پذیرش سلطه آمریکا ترغیب شده بود! علاوه بر آن نامه نگاری‌های گستاخانه از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی و احزاب مشارکت و سازمان مجاهدین و ... لایحه الحاق ایران به کنوانسیون زنان نیز در مجلس ششم در حال تصویب بود که ماده اول آن به تنهایی با 90 حکم شرعی در تعارض بود. در آن شرایط، علمای بزرگ و بنام بلاد از جمله حوزه علمیه قم طی نامه‌ای متین و پرمعنا، رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری را ستودند و با جمله «الامام الخمینی مدینه السیاسه و علی الخامنه‌ای بابها» (امام خمینی شهر سیاست و علی خامنه‌ای در آن شهر است) به بدخواهان فهماندند که تلاش آن‌ها آب در هاون کوبیدن است. این نامه وزین که در اختیار هفته نامه پرتو سخن قرار گرفته است، به مناسبت سالگرد به رهبری رسیدن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تقدیم مشتاقان می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین
محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام ظله العالی)
جهان معاصر شاهد سلطه نظام الحادی و استکباری است که از منظر فرهنگی سعی در دین‌زدایی و از دیدگاه سیاست کوشش در استبداد و استعمار و از جهت اقتصاد تلاش در استثمار دارد. پیام پویای امام راحل (ره) به شرق و رساله سامی حضرتعالی به نشست هزاره غرب، رهنمودی حکیمانه برای آزادی از زنجیر استعباد بوده است. سنت دیرپای خداوند بر فروپاشی حکومت طغیان و دفن زباله‌های سمی طاغیان در لایه‌های تاریخ است. ... «فجعلناهم احادیث و مزّقناهم کل ممزّق»
آنچه در ایران اسلامی تجلی کرد حبابی از عباب نبوی و علوی صدر اسلام بود، لذا به عنوان نَمی از یَم می‌توان گفت: الامام الخمینی (ره) مدینه السیاسه و علیّ الخامنئی «حفظه الله» بابها.
فروپاشی شرق به جای این که شیطان بزرگ را به فهم عاقلانه هدایت کند به وهم مختالانه سوق داد و بهانه واهی مبارزه با تروریسم و سلاح کشتار جمعی وسوسه حمله به کشورهای اسلامی را در سران کاخ سفید دمید و دسیسه جهانی کردن فرهنگ فرسوده و جاهلی را در اذهان آن‌ها تعبیه نمود. آنچه در سراسر پهنه زمین به ویژه در فلسطین، لبنان، افغانستان و عراق گذشت و می‌گذرد، حضور ظالمانه و اشغال فضولانه و نادیده گرفتن حیثیت سازمان ملل است از یک سو و ولایت فقیه را نپذیرفتن و ولایت سفیه را دموکراسی دانستن از سوی دیگر است.
ملت غیور و مسلمان ایران کهن می‌داند که در فرهنگ وحی با استقرار نظام اسلامی نه جایی برای جاهلیت کهنه و نه مجالی برای جاهلیت مدرن است. «قل جاء الحق و ما یبدیء الباطل و ما یعید...» و نیز آگاه است مرعوبان ابرقدرت و طراحان پیوند و پیمان با استکبار گل آدم به پیمانه نزدند.
کار آن کس نیست کو را عقل و هوش
پرد از سر چون بجنبد دم موش
رهبرا! حمایت از حکم مطاع شما و نصیحت بیماردلان داخلی و دعا به عموم مردان و زنان متعهد این مرز و بوم وسیله‌ای است تا گروهی که مشمول این آیه‌اند: «فتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم...» به خود آیند و علاقه‌مندان به الحاق به کنوانسیون رفع تبعیض زنان بهتر بیندیشند و همگان در انتخابات آینده چون گذشته صبغه مردم سالاری دینی را حفظ نمایند تا آمریکا و اذناب او بفهمند؛
«از خارجی هزار به یک جو نمی‌خرند»‌
پروردگارا! نظام اسلامی، مقام معظم رهبری، دولت و ملت و مملکت را در ظل امام عصر «عجل الله تعالی فرجه» حفظ فرما! امام راحل و شهدا را با اولیاء محشور فرما.
والسلام علیکم و رحمه‌ الله و برکاته
اسامی بزرگانی که این نامه را امضا کرده‌اند بدین شرح است؛ حضرات آیات آقایان:
علی مشکینی - حسین راستی کاشانی - جوادی آملی - مصباح یزدی - حسن مظاهری - سید مهدی یثربی - محمد یزدی - سید حسن طاهری - موسوی جزایری - رضا استادی - محمد مؤمن - محمد محمدی گیلانی - ابوالقاسم خزعلی - سید محسن خرازی - محسن مجتهد شبستری - عباس محفوظی - احمد جنتی - سید یوسف طباطبایی‌نژاد - واعظ طبسی - حسین گرگانی - میرمحمدی و ملک حسینی.
ترجمه لغات
1. عباب= موج دریا
2. یم= دریا
3. تعبیه= جای دادن
4. مختالانه= متکبرانه
5. فجعلناهم احادیث و مزّقناهم کلّ ممزّق= ما هم آن‌ها را عبرت داستان‌ها کردیم و به کلی متفرق و پراکنده ساختیم. (سبأ/19)
6. قل جاء الحق و ما یبدی الباطل و ما یعید= بگو حق آمد و دیگر باطل در اول و آخر محو و نابود است. (سبأ/49)
7. فتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم ...= گروهی منافق که دل‌هایشان ناپاک و ناخوش است خواهی دید که در راه دوستی ایشان - یهود و نصاری - می‌شتابند. (مائده/52)