موسسه شورای روابط خارجی Council on Foreign Relations در بین موسسههای موجود واقع گراتر از بقیه موسسات است و شاید به خاطر همین است که برخلاف تمام موسسات آمریکایی که اصلاً امکان ندارد همچنین ریسکی را بکند که احمدی نژاد را در دو سال اخیر دعوت کرده و احمدی نژاد هم نظرات خود را در آنجا مطرح کند.
این موسسه به خاطر اینکه به افرادی نظیر برژینسکی، گری سیک و... نزدیک است جزء طرفداران تعامل با ایران به حساب میآیند، البته تعامل از نوع عباس میلانی.
این در حالی است که به دلیل آن که دمکراتها در قدرت هستند این موسسه هم قدرت زیادی پیدا کرده است.