در پایان راهپیمائی مردم تهران در روز جهانی قدس راهپیمایان با صدور قطعنامهای مواضع خود را در قبال مسائل فلسطین اعلام کردند.
راهپیمایان روزهدار در این قطعنامه با تأکید بر ضرورت رویارویی و مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ادامه مبارزه تا نابودی رژیم صهیونیستی بر اساس اندیشههای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و حضرت آیهالله خامنهای مقام معظم رهبری، ایستادگی در برابر زورگوییهای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را یکی از اصلیترین وظیفههای خود دانستند و اعلام کردند که تا آزادی کامل سرزمین فلسطین از پای نخواهند نشست.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ما راهپیمایان آمریکای جنایتکار را به عنوان امالفساد قرن مرکز ثقل فتنهها و توطئهها علیه اسلام دانسته و ضمن محکوم ساختن اقدامات ضد انسانی آمریکا علیه بشریت و امت اسلامی به ویژه مردم قهرمان فلسطین اشغالی و تقبیح اعمال نابخردانه سران آن رژیم مبنی بر اختصاص بودجه به منظور مقابله با نظام مردمی جمهوری اسلامی با اعتقاد راسخ به فرمایش امام بزرگوار امت که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند به موازات حمایت قاطع و همهجانبه خود از نظام پر افتخار جمهوری اسلامی و رهبری پرصلابت آن آمادگی خود را رویاروئی و مقابله با آن رژیم استکباری و تمامی توطئههای امالفساد قرن اعلام مینمائیم. بر اساس این گزارش در بخش دیگری از قطعنامه پایانی و راهپیمایی، روز جهانی قدس، جنایتهای رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر و حقوق انسانی مردم مظلوم فلسطین در سرزمینهای اشغالی و هتک حرمت مکانهای مقدس محکوم و سکوت ننگین سازمانهای بینالمللی در قبال این جنایتها به منزله همکاری و مشارکت در اعمال رژیم اشغالگر قدس توصیف شده است.
راهپیمایان همچنین با اعلام حمایت همه جانبه از قیام انتفاضه از مسلمانان سراسر جهان خواستهاند تا تمام امکانات مادی و معنوی خود را برای پشتیبانی از این حرکت ضد صهیونیستی بسیج کنند.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ما ملت مسلمان ایران با محکوم کردن هر گونه سازش با رژیم صهیونیستی تاکید میکنیم که ملت مبارز فلسطین مانند سایر ملتها باید خود سرنوشت خود را تعیین کنند سازمانهای وابسته به استکبار جهانی حق تصمیمگیری در مورد سرنوشت این ملت ستمدیده را ندارند.
در این قطعنامه 6 مادهای همچنین بر اعاده مجد و عظمت و استقلال و آزادی در پرتو بازگشت کامل به تعالیم قرآن کریم و احیای ارزشهای قرآنی تاکید شده و آمده است: ملت مسلمان ایران تا تحقق کامل ارزشهای اسلامی و قطع تجاوز و سلطه بر سرزمینهای اسلامی و آزادی قدس جهاد مقدس خود را به رهبری ولی امر مسلمین حضرت آیهالله خامنهای و تا مرز شهادت ادامه خواهد داد.