تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲  ، 
شناسه خبر : ۲۲۲۵۷۷
پژوهشگران: جواد سعیدی، کوروش علوی، حسن قاسمی و حسن نیشابوری مقدمه: «بشقاب خالی امام زمان»، «صندلی خالی امام زمان»، «سجاده خالی امام زمان»، «آسفالت راه ظهور(اتوبان قم -جمکران)»، «هاله نور»، و...، همه اینها مقدماتی برای تخریب آقای احمدی نژاد بود که جرقه های اولیه آن در زمان مدیریت دکتر احمدی نژاد بر شهرداری تهران زده شد و حکایت از تهیه و تولید دنباله دارترین سریال سیاسی تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد، سریالی که تهیه کنندگان و کارگردانان آن، جریان اقتدارگرا و دو سوژه اصلی آن آقایان احمدی نژاد و مشایی هستند.سکانس‌ها و پلان‌های اغواکننده این سریال بر صفحات سایت‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای و دیگر رسانه‌های غیررسمی دیداری و شنیداری این جریان نقش بست و در بسیاری از لحظه‌ها ترسناک‌ترین و در عین حال مضحک‌ترین صحنه‌ها را رقم زد که باعث ریزش بسیاری از خواص و بزرگان شد. بخش دوم این سریال سیاسی پس از انتخابات سال 1388 و خصوصاً در ماه‌های اخیر، با شدت و حجم بیشتری تهیه و تولید شد. این بخش از سریال فوق به شرح زیر در 12 پرده مورد نقد و بررسی قرار گرفته است...

 پرده اول:
اتهام جریان سبز به احمدی‌نژاد مبنی بر خیالبافی و خرافه‌گرایی
13 خرداد 1388:
مدیریت خیالبافی و خرافه‌گرایی از این نوع مدیریت است...
میرحسین موسوی در مناظره با دکتر احمدی‌نژاد مدعی شد: یک مدیریتی هست که بر اساس ماجراجویی و بی‌ثباتی، رفتارهای نمایشی و قهرمان‌نمایی و شعاری، خیالبافی و خرافه‌گرایی، پنهان‌کاری، خودمحوری، قانونگریزی، سطحی‌نگری و روزمرگی و افراط و تفریط که من بقیه بحث‌ها را در این چارچوب پیش خواهم برد...
یک موردی هم هست که ما بیاییم بر اساس متانت رفتارهای منطقی و کارشناسی شده، خرافه‌ستیزی و شفافیت، صراحت، قانونگرایی و اتکا به خرد جمعی، دوراندیشی و آینده نگری، اعتدال و میانه‌روی کار کنیم...
به هر حال مدیریت هیجانی و بی ثبات، نمایشی و شعاری، خیالبافی و خرافه‌گرایی از این نوع مدیریت است.
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=890784
20 خرداد 1388: متوسل به خدا و پیغمبر می‌‌شوم، می‌‌گویند خرافه‌ای است، حال به یک پارچه متوسل شده‌اند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دکترمحمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در اجتماع میلیونی مردم تهران که از میدان انقلاب تا دانشگاه شریف حضور پیدا کرده بودند با اشاره به توزیع سی‌دی‌های تخریبی علیه وی گفت: میلیون‌ها سی‌دی علیه من به عنوان 90 سیاسی منتشر کرده‌اند که محل چاپ و تکثیر آنها معلوم است و آنها با بریدن مطالب در این سی‌دی می‌‌خواهند مرا خرافاتی جلوه دهند و در حالی که ما از امام زمان و پیامبران اسم می‌‌بریم، می‌‌گویند که ما خرافی هستیم اما خود آنها به یک تکه پارچه متوسل می‌‌شوند.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803200639
29 خرداد 1388، مقام معظم رهبری: رئیس جمهور را خرافاتی، رمال و از این نسبت‌های خجالت‌آور دادند!
امام خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه در مورد تخریب رئیس جمهور فرمودند: از یک طرف صریح‌ترین اهانت‌ها به رئیس جمهور قانونی کشور شد. حتی از دو سه ماه قبل از مناظرات هم این سخنرانی‌ها را برای من می‌آوردند و من می‌‌دیدم یا گاهی می‌شنیدم؛ تهمت‌هایی زدند، حرف‌هایی گفتند؛ به کی؟ به کسی که رئیس جمهور قانونی کشور است، متکی به آرای مردم است. نسبت‌های خلاف دادند، رئیس جمهور مملکت را که مورد اعتماد مردم است، به دروغگویی متهم کردند! اینها خوب است؟ کارنامه‌های جعلی برای دولت درست کردند، اینجا آنجا پخش کردند که ما که در جریان امور هستیم، می‌بینیم می‌‌دانیم که اینها خلاف واقع است؛ فحاشی کردند؛ رئیس جمهور را خرافاتی، رمال، از این نسبت‌های خجالت‌آور دادند؛ اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا گذاشتند.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190
پرده دوم:
تکرار ماجرا؛ جهان‌نیوز کلید می‌‌زند
4 مرداد 1388(پنج هفته پس از موضعگیری مقام معظم رهبری در انتقاد از تخریب‌کنندگان دولت):
جزئیاتی از ارتباط یک مقام ارشد با مرتاض هندی
در حالی که از گوشه وکنار خبرهایی درباره باب شدن پیش‌بینی و غیبگویی سیاسی در میان برخی مدیران حکایت دارد، خبرنگار جهان به گوشه‌هایی از ارتباط یک مقام ارشد کشور با مرتاض هندی که ادعا می‌‌شود عمری 400 ساله دارد، پی‌برد.
به گزارش جهان، این مقام ارشد کشور در چند سال اخیر سفرهای متعددی به هند داشته که فاصله زمانی برخی از این سفرها کمتر از 50 روز بوده است.
وی در این سفر به دیدار مرتاضی می‌‌رود که ادعا می‌‌شود بیش از 400 سال سن دارد و از جایگاه بسیار بالایی در میان طرفداران خود برخوردار است و نکته جالب این است که این مرتاض از میان مراجعه‌کنندگان خارجی خود، تنها به این مقام ارشد ایرانی اجازه دیدارهای منظم با خود را داده است.
در این دیدارها فرد مذکور در جریان پیش‌بینی و آینده‌نگری‌های مرتاض درخصوص تحولات جهان و بعضاً ایران قرار می‌‌گیرد و تاکنون بسیاری ازاین ایده‌ها و پیش‌بینی‌ها به داخل کشور هم منتقل شده و تلاش‌های مختلفی هم صورت گرفته است تا به نوعی از این افکار و نقطه نظرات در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها استفاده شود که با برخی مخالفت‌ها و مقاومت‌های گسترده مواجه شد.
البته این مقام در داخل کشور هم دیدارهای بسیار منظمی با برخی از چهره‌ها و افراد عجیب و غریب در مناطق کویری و مرزی ایران انجام داده که گرایشات مشابهی با مرتاض هندی دارند و انتقادات بسیاری هم از این جهت به وی وارد شده که تاکنون در جهت رفع شبهات و انتقادات در این خصوص اقدام خاصی را صورت نداده است.
http://www.jahannews.com/vdcdns0k.yt0jn6a22y.html
پرده سوم:
یک جریان سیاسی آخرین نسخه‌های تاکتیک‌های عملیات روانی را به میدان می‌‌آورد
خبرگزاری فارس، سایت‌های خبری مانند برهان، نقدنیوز، نسیم آنلاین، جهان نیوز، ندای انقلاب، مشرق نیوز، جوان آنلاین، الف، صراط نیوز، تبیان و... و همچنین روزنامه‌هایی مانند کیهان، جوان، تهران امروز، جام جم و نشریاتی مانند پنجره، 9 دی و... که زنجیره رسانه‌های منسوب به یک جریان سیاسی خاص را تشکیل می‌‌دهند، در یک عملیات پیچیده تبلیغاتی و برگرفته شده از آخرین نسخه‌های تاکتیک‌های جنگ روانی، مهندس اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتررئیس جمهور و هرکسی که به نحوی در دولت با او ارتباط دارد، مورد آماج حملات سنگین و ناجوانمردانه خود قرار می‌‌دهند. در این بین رسانه‌هایی مانند سایت‌های تابناک، خبرآنلاین و روزنامه‌های ملت، روزگار و شرق که منسوب به دیگر محافل سیاسی هستند، در یک اتحاد نانوشته با رسانه‌های اقتدارگرا، پا در میدان به مسلخ بردن دولت می‌‌گذارند. عناوین زیر تعدادی از تاکتیک‌های عملیات روانی هستند که به طرز ماهرانه‌ای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مورد استفاده جریان اقتدارگرا قرار گرفته است:
1)شایعه: شایعه در جایی ایجاد می‌‌شود که خبر نباشد و یا خبر از منابع موثق منتشر نگردد. شایعه موقعی تأثیر پایدار برجا می‌‌گذارد که امکان فهم صحت و سقم خبر برای مخاطب وجود نداشته باشد. پخش شایعه «ملاقات مهندس اسفندیار رحیم مشایی با مرتاض 400 ساله هندی در کشور هند» توسط سایت «جهان نیوز» که طبعاً برای مخاطب داخل کشور به سختی قابل ردیابی است در همین راستا ارزیابی می‌‌شود.
2) تکرار و تعقیب: همچنان که از نام آن بر می‌‌آید با تکرار زمانبندی شده، سعی می‌‌شود تا سوژه را مادامی‌که به آن نیاز هست، زنده نگه دارند. دراین روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تولید انبوه اخبار و تحلیل و دامن زدن به ابعاد آن مانند «ریاضت شدید یک مرتاض هندی»، «مرتاض‌های فوتبالیست!»، «شبکه‌های اسرائیلی رو خط اجنه»، «پائولو کوئیلیو عالم غیب را با نام جادو معرفی می‌‌کند» و... در بازه‌های زمانی دو سال گذشته توسط سایت‌های جوان آنلاین، ندای انقلاب و خبرگزاری فارس- که به جریان اقتدارگرا وابسته‌اند- برای زنده نگه داشتن شایعه ملاقات مهندس مشایی و مرتاض هندی، اثبات توانایی‌های خارق‌العاده برای مرتاضان و ایجاد شائبه ارتباط مهندس مشایی با غرب و اسرائیل انجام پذیرفته است.
3) برچسب زدن: بر اساس این تکنیک، رسانه‌ها واژه‌های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل می‌‌کنند و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌‌دهند. هدف از این عملکرد آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند، بی آن که استدلالی در محکومیت آنها آورده شود. عبارت «جریان انحرافی» که به طرز حیرت‌آوری با پمپاژ رسانه‌های اقتدارگرا در درازمدت در ادبیات فعالان این عرصه جای گرفت و در واقع می‌‌توان گفت به شکل زیرکانه‌ای در دهان‌ها گذاشته شد، رهاورد این تکنیک است.
4) بمباران شایعات دروغ: بر اساس این روش، حول یک موضوع یا فرد خاص در جهات مختلف، آنقدر دروغ ساخته و پرداخته می‌‌شود که هوشمندترین مخاطبان هم از رسیدن به حقیقت ماجرا ناامید شوند و باور دروغ‌ها را به تحقیق در این خصوص ترجیح دهند. در این حالت حتی اگر مخاطب، هیچ یک از دروغ‌ها را باور نکند جوابی هم برای پاسخ به بسیاری از شبهات نخواهد داشت. سیری مختصر در رسانه‌های اقتدارگرا طی دو سال گذشته این مسئله را در مورد مهندس مشایی ثابت می‌‌کند. اتهاماتی مانند «ضدولایت فقیه»، «انجمن حجتیه‌ای»، «جاسوس (کشمیری زمان!)»، «ضدروحانیت»، «اباحه‌گر و زنباز»، «مفسد مالی»، «مرتبط با مرتاضان هندی»، «سحرکننده رئیس جمهور»، «اسرائیلی و یهودی»، «قدرت‌طلب و برنامه‌ریز برای ریاست جمهوری» و... که تقریباً هیچ اتهام دیگری را باقی نگذاشته، دل هر انسان منصفی را به درد می‌‌آورد. در یکی از خجالت‌آورترین این دروغ‌ها که البته به صورت کنایی مطرح شده بود، سایت «مشرق نیوز» در خبری چنین آورده بود: «واکنش ایرنا به فرزند نامشروع آقای جنجالی»، در نگاه اول به مخاطب این گونه القا می‌‌شود که منظور از ایرنا؛ خبرگزاری ایرنا و منظور از آقای جنجالی مهندس مشایی است ولی وقتی مخاطب روی این خبر کلیک می‌‌کند با خبری مواجه می‌‌شود مبنی براین که رونالدو ستاره پرتغالی که در دنیای فوتبال فردی جنجالی قلمداد می‌‌شود، با همسر خود به نام ایرِنا بر سر مسائل خانوادگی دچار مشاجره شده‌اند!! (تصاویر شماره 2 و 3)
علاوه بر عناوین فوق می‌‌توان به مواردی مانند «کلی‌گویی»، «دروغ را بزرگ و با جزئیات گفتن»، «صحبت کردن از دهان افراد دارای وجهه اجتماعی»، «مبالغه»، «پاره حقیقت‌‌گویی»، «تحریک و تشجیع» و... اشاره کرد. در زیر به ذکر مستند پاره‌ای از اخبار و تحلیل‌های منتشره توسط رسانه‌های این جریان می‌‌پردازیم.
1- جهان نیوز
12 آبان 1388:
مرتاض‌های فوتبالیست! + عکس (تصویر شماره 4)
http://jahannews.com/vgldf505.yt0sny2lzaym-.6l2sy.h.html
8 اسفند 1388: عکس/ رابطه مرتاض هندی و تکنولوژی جدید
«یک جوکی» یا همان راهب هندو در جونا آکارا در هند و در جریان مراسم هندویی کومب ملا با تلفن همراه صحبت می‌‌کند.
http://jahannews.com/vdcayano.49nau15kk4.html
11 اسفند 1388: عکس/ تختخواب مرتاض هندی!!!
به نظر تخت میخ‌دار غول‌آسای یک مرتاض هندی است. تصویر هزاران شاخه میلگرد که برای احداث سد کاتدرال در شهر شانگهای مورد استفاده قرار گرفته است.
http://jahannews.com/vdccseqo.2bqo48laa2.html
16 فروردین 1389: عکس/ کفش‌های یک مرتاض هندی
یک راهب متعصب هندو در هندوستان کفش‌های کف میخدار به پا کرده. او به زعم خود با این کار مشغول نوعی تمرین بدنی و ریاضت و عبادت است.
http://www.jahannews.com/vdchmknzk23nv-d.tft2.html
2 خرداد 1389: «انگشترم جان مقامات را از ترور حفظ می‌کند!»
مدتی است که فردی به نام «سید ب» در منطقه امیربهادر اقدام به فعالیت‌های رمالی و شبه عرفانی کرده است.
وی افرادی را دور خود جمع کرده و ادعاهای عجیبی را عنوان می‌کند از جمله این که به برخی مقامات عالی نظام انگشتری اهدا کرده که آنان را از ترور و خطر جانی محفوظ نگه داشته و وظیفه حفاظت از آنها را برعهده گرفته است.
«ب» مدعی است که رئیس جمهور و مسئولان هسته‌ای عالیرتبه درخصوص مسائل هسته‌ای با وی مشورت می‌کنند و راهکار می‌‌جویند و تصمیمات مأخوذه با نظر وی، اجرایی می‌شود.
«ب» سفرهایی نیز به هند داشته و مراوداتی با مرتاض‌های هندی دارد و به گفته خود، عضو انجمن مرتاض‌های هند است.
این شخص همچنین از بین افراد قلدر منطقه محافظینی برای خود در اختیار گرفته است و یکی از مجری‌های معروف سینما نیز به محل سکونت وی رفت و آمد دارد.
http://jahannews.com/vdcd5k0f5yt0fk6.2a2y.html 
2- ندای انقلاب
23 دی 1389:
پائولو کوئیلیو عالم غیب را بانام جادو معرفی می‌‌کند.
ای کاش کوئیلیو نویسنده‌ای چیره‌دست نبود یا دست کم از خدا و معنویت نمی‌نوشت. زیرا این خدایی که در آثار کوئیلیو زنده شده؛ همان خدای ناتوان و خطاکاری است که در آثار نیچه مُرد و رابطه با عالم غیبی که به نام جادو مطرح می‌کند، همان خرافات و توهماتی است که در دوران رنسانس مردمان را از دینداری و معنویت‌گرایی ملول و رمیده ساخت.
سحر و جادو در آثار پائولو کوئیلیو- سراب سلوک-شکاف میان عقل و دین-تسلیم در برابر ظلم و خطا
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2797:l-r-&catid=100:-1&Itemid=791#comment-52
28 دی 1389: جادوگری یا عرفان؛ مسئله این است؟!
از جمله عرفان‌های نوظهور در کشور عرفان سرخپوستی است که از آن به عرفان ساحری هم یاد می‌‌شود. در دهه اخیر کتاب‌هایی با نام این مسلک در کشور ترجمه و چاپ گردید.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3133:1389-10-28-09-23-27&catid=103:-2&Itemid=795
9 اسفند 1389: کشف کتب سحر و جادو در کاخ قذافی
معترضان لیبیایی در روزهای اخیر پس از به دست گرفتن کنترل اوضاع در شهر البیضا، در کاخ ریاست جمهوری سرهنگ «معمر القذافی» در شهر البیضا، مجموعه کتاب‌هایی در مورد سحر و جادو و کتاب‌هایی در مورد دین یهودیت یافته‌اند.
ادامه از صفحه یک
از جمله کتاب‌های یافته شده در این کاخ می‌‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «ارواح و اشباح»، «تحالف الشیطان»، «حقائق عن تناسخ الأرواح»، «ارواح و اشباح الروحیئ الحدیثئ اباطیل و حقائق»، «القبالئ والسحر الیدوی» و «الأسرار 72 فی الباطنیه الیهودیه؟!»
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5404:1389-12-09-10-55-32&catid=108:1389-08-20-05-23-38&Itemid=805
10 اسفند 1389: اتاق فکر قذافی جمعی جادوگر هستند!
به گزارش فارس و به نقل از روزنامه الشروق الجزایر قذافی در بسیاری از امور خود مانند بحران‌هایی که با آن روبه‌رو شده است، از جمله شورش و اعتراض مردمی (که در سال‌های اخیر به دلیل نارضایتی مردم از دولت لیبی افزایش یافته است) به سراغ تعالیم سحر و جادو و مشاوره با ساحران رفته است.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5454:1389-12-10-08-24-45&catid=108:1389-08-20-05-23-38&Itemid=805
15 اسفند 1389: «عرفان‌های وارداتی» مسئله یا بحران!؟
در ماه‌های اخیر گروه‌ها و فرقه‌های کاذب دیگری شناسایی و سران آنها بازداشت شده است که از جمله می‌توان به «فالوندانا» که معتقد به ترویج کمونیسم جنسی به بهانه (تحت عنوان) تمرینات و حرکات ورزشی شبیه کونگ‌فو و ووشو جذب نیرو می‌کردند یا «گروه مداد رنگی» که بنا را بر سفسطه در مبانی اعتقادی و تبلیغ پلورالیسم دینی و ترویج فرهنگ تسامح و تساهل در بین مسلمانان گذاشته‌اند.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5697:1389-12-15-14-07-15&catid=107:1389-08-20-05-20-46&Itemid=804
15 فروردین 1390: ضیافت شیطان با سفره عرفان
بررسی‌ها از این حقیقت پرده برمی‌دارد که مدعیان و دروغ‌پردازان معنوی در دوران هزاره سوم، بازماندگان جادوگران در دوران کهن هستند. عارفان کاذب که چندی است در گوشه و کنار کشور در قالب گروه‌ها و جلساتی مشاهده می‌‌شوند، ادعای کشف و شهود داشته و تعدادی به اصطلاح مرید را نیز در اطراف خود گرد آورده‌اند.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7126:1390-01-15-05-04-59&catid=109:1389-08-20-05-28-07&Itemid=806
22 فروردین 1390: معتقدین یوگا چه چیزی را از شما پنهان می‌‌کنند؟
بعضی امروزه به خاطر شباهت بعضی از تکنیک‌های یوگا با رکوع و سجده و تشهد و قیام، سوگوارانه ندای پیوند اسلام با یوگا سر می‌دهند و شعار یکی بودن عرفان اسلامی و معنویت یوگی‌ها را تبلیغ می‌‌کنند و به عنوان مرامی برآمده از متن اسلام و حتی به عنوان عرفان اصیل اسلامی از یوگا نام می‌برند. آئین یوگا با عرفان اسلامی چنان با هم آمیخته است که تفکیک آنها از هم مشکل است.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7617:1390-01-22-06-11-23&catid=100:-1&Itemid=791
29 فروردین 1390: جادوگر قذافی: ناتو منتظر لشکر جنیان باشد!
به گزارش تقریب، «یوسف شاکر»، جادوگر لیبی در ارتباط با لشکر جنیان گفت: در صورتی که نیروهای ناتو به حملات خود به لیبی ادامه دهند، از لشکر جنیان برای شکست آنها و ایجاد درگیری در همه جهان استفاده می‌‌کنیم.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8080:1390-01-29-10-13-31&catid=108:1389-08-20-05-23-38&Itemid=805
21 اردیبهشت 1390: عزم جدی برای مبارزه با رمالی و جادوگری
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام تجدیدنظر در ساختار فوریت‌های پلیسی 110 از تشکیل واحدهای مستقلی برای پلیس 110 خبر داد و گفت: پلیس مبارزه جدی با رمالی، جادوگری، جن‌گیری و دعانویسی دارد.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9210:1390-02-21-06-23-10&catid=98:1&Itemid=786
22 اردیبهشت 1390: فرمانده ناجا: با جادوگرها برخورد می‌‌کنیم
احمدی مقدم به موضوع ترویج خرافات و جن‌گیری و رمالی اشاره کرد و گفت: توجه برخی مردم به رمالی و جن‌گیری در حال افزایش است که این نشان از ساده‌اندیشی برخی افراد دارد و پلیس با چنین ناهنجاری‌هایی به نحو مطلوب برخورد می‌کند.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9295:1390-02-22-08-11-47&catid=108:1389-08-20-05-23-38&Itemid=805
اول خرداد 1390: رونمایی از یک جن‌گیر دیگر (تصویر شماره 5)
به گزارش آتی نیوز؛ به درخواست یک نهاد امنیتی خانه
5 طبقه یک جن‌گیر در یکی از شهرهای غربی کشور بزودی تخریب می‌‌شود.
«ع- ر» فردی که 48 سال دارد، در اعترافات خود گفته است که با اعمال و رفتاری وهن‌آمیز قدرت تسلط بر اجنه را به دست آورده و از این طریق برای تعدادی از افراد بخت‌گشایی و... می‌‌کرده است.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9837:1390-03-01-09-10-47&catid=107:1389-08-20-05-20-46&Itemid=804
اول خرداد 1390: فراماسونرها چگونه مجوز گرفتند !/تصویر
نفوذ یا ضعف تخصصی و کارشناسی در مقوله‌های تأثیرگذار فرهنگی در این بنیاد تا کی ادامه خواهد داشت؟ ارائه مجوز به بازی‌های غیراخلاقی، ضد امنیتی، مروج فراماسونری و شیطان‌پرستی و... کافی نیست تا شاید مسئولان به فکر افتاده و توجهی به عرصه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند.
به گزارش خبرنگار مشرق، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای «اسرا» چند سالی است به رده‌بندی سنی و ارائه مجوز یا عدم صدور مجوز انتشار به بازی‌های رایانه‌ای اقدام کرده است. در این مدت نقد‌های بسیاری در مورد بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین مجوز گرفته از این بنیاد در رسانه‌ها منتشر شده است که معلوم نیست به چه دلیلی و با چه پشتوانه‌ای در این سال‌ها هیچ گونه توضیحی از سوی مسئولان در این مورد ارائه نشده است.
بازی رایانه‌ای «آئین قاتل» (Assassin creed) یکی از این بازی‌های مسئله‌دار و معروفی است که بنیاد سرسختانه پای مجوز این بازی ایستاده و از آن دفاع می‌‌کند.
این بازی از سال 2012 آغاز می‌‌شود. کاربر به وسیله دستگاه‌های پیشرفته به گذشته و در طول جنگ‌های سوم صلیبی در بیت‌المقدس در سال 1191 باز می‌‌گردد و در نقش الطائر، یکی از اعضای فرقه حشاشین ظاهر می‌‌شود. فرقه حشاشین و اسماعیلیه در این بازی به دروغ نماد شیعیان نشان داده شده و به شیوه‌ای پیچیده شیعیان به عنوان عامل اصلی تروریسم به مخاطب القا می‌‌شود. به عنوان مثال در این بازی در پرچم این فرقه که در تمامی قسمت‌های قلعه آنان نصب شده است، به‌وضوح نام حضرت علی(ع) به چشم می‌‌خورد.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9844:1390-03-01-09-30-17&catid=109:1389-08-20-05-28-07&Itemid=806
2 خرداد 1390: گفت‌وگوی هیلاری کلینتون با روح گاندی!
سایت دانش بنیان «اِ بوت» وابسته به کمپانی نیویورک‌تایمز امریکا طی مقاله‌ای که آن را در یکی از بخش‌های خود به اشتراک گذاشته است، از تلاش برخی رؤسای جمهور شهیر امریکا و اطرافیان آنها برای ارتباط با اجنه و اشباح پرده برداشته است.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9880:1390-03-02-04-57-47&catid=108:1389-08-20-05-23-38&Itemid=805
7 خرداد 1390: آیا انسان می‌‌تواند اجنه را تسخیر کند؟
حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد، قرآن‌پژوه و عضو هیأت علمی جامعئ‌المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر: جن از قدرتی برخوردار است که بشر عادی آن را ندارد. جن قدرت عروج و بالا رفتن از آسمان را دارد. جن از حیث قدرت جسمی قوی‌تر از انسان و در حیث عقلی کمتر از انسان است. یکی از قدرت‌هایی که خدا به آنها داده، این است که می‌‌توانند به آسمان‌ها بروند.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10151:1390-03-07-05-32-30&catid=109:1389-08-20-05-28-07&Itemid=806
8 خرداد 1390: کانال‌های صهیونیستی روی خط اجنه
به گزارش عروج، به تازگی شبکه‌های اقماری وابسته به رژیم صهیونیستی که برنامه‌های خود را بر روی کشورهای اسلامی متمرکز کرده‌اند، برنامه‌های تبلیغی فراوانی با محوریت اجنه، فالگیری و رمالی پخش می‌‌نمایند.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10285:1390-03-08-09-24-21&catid=109:1389-08-20-05-28-07&Itemid=806
8 خرداد 1390: آیا جن می‌‌تواند به انسان کمک کند؟!
حجت‌الاسلام سیدمحمد علی ایازی، محقق و قرآن‌پژوه تصریح کرد: مسئله اعتقاد به جن در فرهنگ ادیان از گذشته‌های دور تاکنون همراه با مباحث اسطوره‌ای یا خرافی بوده است و همین دستمایه سوءاستفاده افرادی شده و قدرت‌نمایی‌های خود را به حساب نیرویی بگذارند که به آنها قدرت می‌‌دهد.
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10228:1390-03-08-04-57-59&catid=109:1389-08-20-05-28-07&Itemid=806
12 خرداد 1390: اختصاصی/ رسوایی دیگر برای عرفان حلقه+ سند
به گزارش خبرنگار ندای انقلاب، طبق سند پیوستی دانشگاه پزشکی سنتی ارمنستان در 10 ماه مه 2011 یعنی 20 اردیبهشت به دلیل عدم ارائه مستندات علمی از سوی مؤسسه عرفان کیهانی قرارداد خود را با این مؤسسه فسخ نموده است. (تصویر شماره 6)
http://www.nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10510:1390-03-12-07-47-01&catid=100:-1&Itemid=791
3-جوان آنلاین
9 تیر 1389:
ریاضت شدید یک مرتاض هندی!!/ عکس (تصویر شماره 7)
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=302410
30 مرداد 1389: جن‌گیر دوباره می‌‌آید
«الی راث»، استاد آثار ژانر وحشت، تهیه‌کنندگی فیلم دلهره‌آور «آخرین استعاذه» را برعهده دارد. به گزارش ایسنا، راث، بازیگر معروف امریکایی کارگردانی را از سال 2002 با ساخت فیلم «کلبه تب» آغاز کرد و پس از آن فیلم ترسناک «اقامتگاه» را جلو دوربین برده با وجود ساخت آثار متعدد با مضامینی همچون خون‌آشام‌ها و جن‌ها، تاکنون کسی نتوانسته موفقیت و سلطه جن‌گیر را در هنر ترساندن مخاطب و موفقیتی چنین به دست آورد. «آخرین استعاذه» روز 27 آگوست (پنجم شهریورماه) در کانادا روی پرده خواهد رفت.
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=312240
23 مهر 1389: جن‌زدگی به شیوه فتوگرافیک
نمایشگاه «گزارش جن‌زدگی در عصر حاضر» مجموعه‌ای از آثار فتوگرافیک امین شاهد است که از روز گذشته (23 مهرماه) در گالری مهروا برپا شده است. او در مقدمه کوتاهی بر مجموعه اخیر خود نوشته است: «آنچه را در این نمایشگاه «جِن» می‌نامم، ممکن است درونیات هر انسانی در زندگی روزمره خود باشد. جن اما در روایات و حکایات، چیزی است مبهم که هنوز موجودیتش برای عموم مورد تردید است و این می‌تواند همان ذهنیات و برداشت ما از خود یا از یکدیگر تعبیر شود و شاید طعنه‌ای باشد به حال و روز [شترگـــاوپلنگِ] ما.»
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=321600
4- خبرگزاری فارس
16 اردیبهشت 1388: نگاهی به رمان «ساحره پورتوبلو»
با تشویق به تولید آثار جادویی در امریکای لاتین، مردم به وسیله نویسندگانی چون پائولو کوئیلیو برزیلی در اوهام و جنون و جبن و نادانی می‌مانند و این مهم برای ارباب‌های اروپایی نابرده رنج، گنج است.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8802161074
اول اسفند 1388: باستانی‌ترین روش علمی جهان در کندلوس به اجرا در می‌آید
با استفاده از علم قانون مربعات جادویی، گردشگران بی‌شماری جذب دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس می‌‌شوند.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812011212
صهیونیسم و ادبیات جهانی/22
22 خرداد 1389: پروژه‌ای به نام 2012
معتقد ساختن مخاطبان به جادو و بحران‌های آخرالزمانی هدف طرح 2012 است
پروژه 2012 چند سالی است در رأس برنامه‌های غرب قرار گرفته و فیلم 2012 بخش بسیار کوچکی از پازل این پروژه است که با هدف معتقد ساختن مخاطبان به جادو، پیشگویی، رمزخوانی و بحران‌های آخرالزمانی بخصوص در سال 2012 میلادی رقم خورده است.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8903221091
9 مرداد 1389: ماجرای رسانه‌های اختاپوسی
آیا اگر بگوییم این همه مانور تبلیغاتی رسانه‌های خارجی روی این موضوع و پیدایش جانوران دیگر پیشگو در طول جام جهانی، برنامه‌ریزی شده و با قصد اصالت دادن به خرافه و جادو بین عوام‌الناس بوده، باز هم ما را به «توهم توطئه» متهم می‌‌کنند؟
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8905090547
17 مرداد 1389: بازی‌های رایانه‌ای خرافه‌گرایی و جادوگری را به اذهان تزریق می‌‌کنند
تعداد زیادی از بازی‌های رایانه‌ای که جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان ساعات قابل توجهی از عمرشان را پای آنها صرف می‌‌کنند، تنها یک هدف را دنبال می‌‌کنند؛ گسترش اعتقاد به جادو و سوق دادن افکار و عقاید به سمت سحرگرایی.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8905170336
24 آبان 1389: اجرای نمایش «جادوگر شهر اوز» در لندن
نمایش «جادوگر شهر اوز» یکم مارس 2011 در لندن روی صحنه خواهد رفت.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908240195
15 دی 1389: نسخه سینمایی «هانسل و گرتل» ساخته می‌شود
فیلم سینمایی «هانسل و گرتل: شکارچی جادوگر» در حالی ساخته می‌شود که «گما آرترتون» و «جرمی رنر» در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8910150264
14 فروردین 1390: «مگامایند»؛ آخرین پرده از صراحت آخرالزمانی‌ هالیوود!
در طول فیلم مگامایند از لباس‌های جادوگری استفاده می‌‌کند و شاید یکی از جالب‌ترین مسائل درباره این فیلم، شعاری باشد که بر روی کاور آن نوشته شده است که همان پیام و محور اصلی فیلم است: What if the bad guy won یعنی چه اتفاقی می‌‌افتد اگر پسر بد برنده بشود؟
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9001140199
3 اردیبهشت 1390: «هیلاری سوانک» جادوگر شهر اوز می‌شود
در صورت رضایت کمپانی والت دیزنی، «هیلاری سوانک»، بازیگر برنده دو اسکار‌ هالیوود، در فیلم جدید «سام ریمی» جادوگر شهر اوز می‌شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9002030159
7 اردیبهشت 1390: «بابا»؛ از ترویج پلورالیسم تا ادعای الوهیت (تصویر شماره 8)
«سای بابا»، مرتاض هندی که خود را خدای خالق و هستی‌بخش می‌‌پنداشت، 11 سال زودتر از پیش‌بینی خود، طعم مرگ را چشید تا یک خدای دروغین دیگر رسوا شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9002070177
21 اردیبهشت 1390: آیا کسی می‌‌‏تواند بخت کسی را ببندد؟
گرچه سحر و جادو واقعیت دارد، ولی نیامدن خواستگار برای دختر، اصلاً دلیل بسته شدن بخت نمی‌باشد و غالب آنچه امروزه در میان مردم در این باره شایع است، بی‏اساس می‌‌‏باشد و اکثر کسانی که به این امور می‌‌پردازند، کلاهبردارانی هستند که از این طریق، قصد اخاذی و پرکردن جیب خود را دارند.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9002210463
7 خرداد 1390: «زاچ براف» در نسخه جدید جادوگر شهر اوز به «سم ریمی» می‌پیوندد
«زاچ براف»، بازیگر امریکایی، قرارداد بازی در نسخه جدیدی از فیلم «جادوگر شهر اوز» به کارگردانی سم ریمی را امضا کرد.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9003070210
8 خرداد 1390: ساحران؛ پیروز صحنه‌های آخرالزمان‌ هالیوود
هالیوود با سرمایه دولت امریکا و برنامه‌ریزی صهیونیسم سعی دارد چنین القا کند که؛ هر که تحت مدیریت و تربیت ساحران و جادوگران حرفه‌ای تعلیم ببیند و کارآمدتر شود، ماندنی‌تر و کم مشکل‌تر خواهد بود و پیروز صحنه‌های آینده است.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9003016041
5- نقدنیوز
8 خرداد 1390:
طنز: بولا بولا در رکاب جریان انحرافی
باز خدا را 1390 بار شکر که نادان از دنیا نرفتیم و بعد از این همه سخنرانی و کنگره و همایش و سمینار و هزارتا شب‌نشینی با آلاله‌های بیشه اندیشه، تازه فهمیدیم که چگونه شد که این جریان انحرافی کاری کرد که مارکوزه و پوپر و ‌هانا آرنت و بقیه اراذل نامدار اندیشه غرب با جاروی دم کلفت و قالیچه دستبافت از عالم برزخ رجعت کردند و پس از ایجاد تغییراتی در آرا و اندیشه‌هایشان، مجدداً به سوی دیار ابدی شتافتند.
http://naghdnews.com/news-analytics/joke/14372.html
6- تبیان
14 فروردین 1387:
رد پای جن در سایت مجلس؛ سایت مجلس هک شد
گروه «جن» که این سایت را هک کرد، در پیام کوتاهی که بر روی سایت قرار داد، متذکر شد سایت پارلمان ایران سطح امنیتی پائینی دارد.
سایت مجلس هم اکنون از هک درآمده است.
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=35365&pageIndex=2&pageSize=10&Keyword=+%D8%AC%D9%86+%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C
14 اردیبهشت 1390: رمال و غیبگو مشکل نظام را حل نمی‌کند
بخش سیاست تبیان: برخی سایت‌های خبری گزارش داده‌اند شب گذشته 25 نفر از کسانی که با اسفندیار رحیم مشایی ارتباط دارند، دستگیر شده‌اند.
این گزارش حاکی است که در بین دستگیرشدگان برخی مدعیان علوم غریبه نیز وجود دارند. «عباس- غ» که مهارت خاصی در امور متافیزیکی از جمله ارتباط با عوالم دیگر و انجام برخی اقدامات توسط نیروهای متافیزیکی دارد و رابطه نزدیکی با آقای «م» داشته، توسط ضابطین یکی از نهادها دستگیر می‌‌گردد.
گفته می‌‌شود پس از دستگیری او، یکی از مقامات پیگیری و درخواست‌های مکرر و کم سابقه‌ای برای آزاد کردن وی داشته، اما هنوز این فرد آزاد نشده است.
طی چند روز اخیر تاکنون آیت‌الله مصباح یزدی، دکتر حدادعادل، مهندس مرتضی نبوی و حاج حسین فدایی در اظهاراتی نسبت به استفاده از اجنه، طلسم، غیبگویی و رمالی توسط جریان انحرافی موضعگیری کرده‌اند که به نظر می‌‌رسد ناظر به همین موضوع است.
حسین فدایی با بیان این که جریان انحرافی یک جریان قدرت‌طلب است، گفته بود: این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به‌کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و ... سامان پیدا می‌کند.
حدادعادل گفته بود: رمال و غیبگو مشکل نظام را حل نمی‌کند.
مرتضی نبوی هم صریح‌تر از همه دیشب گفت: به نظر می‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می‌‌کنند افراد را تحت تأثیر قرار دهند. اجنه طبق آیات قرآن علیه انبیا توطئه می‌کردند، لذا شاید این جریان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی که از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورایی رسیدند، سوء‌استفاده می‌کنند و جاذبه‌های این گروه توانسته تأثیری روی برخی افراد بگذارد و حمایت ایشان را جلب کند.
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=164066&Keyword=%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84%2b%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C
18 اردیبهشت 1390: جادوگر دستگیرشده اعتراف کرد
فعالیت گسترده و مشکوک چهار گروه «فرقه‌های رمالی، عرفانی، رسانه‌ای و رانتخوار» در حاشیه جریان انحرافی متصل به مسئولین ارشد دولت باعث ایجاد گمانه‌ها و اظهارنظرهایی شده است.
این سه جریان که به موازات هم نقش زیادی در حذف نیروهای انقلابی، درگیری بین قوا و رواج عقاید انحرافی و شبه‌ناک داشته، توانسته است با رانت دولتی برخی از مناصب حکومتی را به نفع خود مصادره کند. در ذیل برخی از عملکردهای این سه گروه می‌‌آید:
اول؛ چندی پیش نیروهای اطلاعاتی نسبت به مراودات یک جریان خاص انحرافی در دولت با برخی از رمالان و جن‌گیرها مطلع می‌‌شوند و یکی از این افراد به نام «عباس. غ» را دستگیر می‌‌نمایند. وی ضمن اعتراف ارتباط با برخی از مسئولین دولتی که مسئولیت جریان انحرافی را برعهده دارند، به برخی از فعالیت‌های خود برای این جریان پرده برمی‌دارد.
در همین حال این جریان انحرافی با فشار به مسئولین این نهاد امنیتی و معرفی او به عنوان کسانی که مانع از فعالیت دولت در عرصه‌های مختلف می‌‌شود! از رئیس جمهور می‌‌خواهند که شخصاً مسئله را پیگیری و خواهان آزادی عباس. غ شوند.
اما این نهاد امنیتی بدون توجه به فشارها و بدگویی‌های سیاسی عملیات شناسایی اعضای شبکه جریان انحرافی و مرتبطین با آنها را آغاز کرده است و کلیه فعالیت‌های آشکار و پنهان این جریان را تحت رصد قرار می‌‌دهد.
به گزارش جهان، در همین رابطه مدتی است که عناصر میانی و واسطه‌های این جریان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برخی از این نفرات نیز طی روزهای گذشته دستگیر شده و برخی هم فراری و تحت تعقیب هستند.
نگاهی به برخی اظهارات چهره‌های جریان انحرافی، نشانگر غوطه‌ور بودن آنها در یک فرقه خاص است. در این زمینه یکی از چهره‌های برجسته این جریان در برخی از مناسبات سیاسی از توان شیطانی و غیرشرعی این افراد استفاده کرده و برنامه‌ها، تصمیمات و راهبردهای اساسی خود را براساس توصیه‌های غیرشرعی آنان تنظیم می‌‌کردند.
دوم؛ همچنین گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش جوان، یکی از سرکردگان این جریان انحرافی «علی. ی» است که دارای ارتباطات پنهان فامیلی، قومی‌و رانت‌جویانه با برخی از مسئولین جریان انحرافی است، این فرد که به عنوان ایدئولوگ این فرقه فعال بوده انتصاب اخیر یکی از افراد در پست‌های دولتی را زمینه‌ساز تشکیل دولت انتظار ارزیابی کرده است...
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=164419&Keyword=+%D8%AC%D9%86+%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C
7 خرداد 1390: امیدواریم که ان‌شاءالله سحر آقای احمدی‌نژاد هم باطل شود
بخش سیاست تبیان- محمد مخلصی: انحراف آقای مشایی بسیار بسیار خطرناک است. اخیراً یکی از افراد جن‌گیر و شیطان‌پرست (امیری‌فر و عباس غفاری) اعتراف کرده که با آقای‌مشایی در ارتباط است. آقای مشایی هم دارای فساد اقتصادی است هم سیاسی و هم اعتقادی و مقداری هم اخلاقی. آقای مشایی حتی با گروه‌های شیطان‌پرستی و فراماسونری هم در ارتباط است... امیدواریم که ان‌شاءالله سحر آقای احمدی‌نژاد هم باطل شود و احمدی‌نژاد پی به انحراف نزدیکانش (مثل مشایی و بقایی و...) و دفاعی که از مشایی که از روی سحر کرده بود، ببرد و خود را از انحرافات بزداید.
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=934&articleID=516583&Keyword=+%D8%AC%D9%86+%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C
17 خرداد 1390: سرنوشت هخا برای جریان انحرافی
چند میلیون جلد کتاب و بیش از 7 میلیون صفحه اینترنتی در موضوع فال و جن‌گیری! می‌توانم به آنها بیش از یک هزار و 50 عنوان کتاب در زمینه خرافات و فال و طالع‌بینی و... هم بیفزایم. کتاب‌هایی در تیراژهای زیاد. حداقل در چاپ اول به تیراژ 5 تا 10 هزار نسخه. آیا برخی ایرانیان می‌‌توانند با عدم هضم این رفتار‌ و عدم عبور سالم از گردنه خرافه‌پرستی،‌ جامعه سالمی را رقم بزنند و انتظار داشته باشند همه چیز به روال درستی به پیش برود.
نیمه خرداد؛ سایت آینده،‌ از یک حادثه محیرالعقول در نیمه خرداد خبر می‌‌داد، این سایت به نقل از «یکی از سران جریان انحرافی» اعلام کرد، لیدر جریان انحرافی به برخی نزدیکان خود گفته است: «بزودی اتفاق مهمی‌ رخ خواهد داد که روند حوادث را در کشور به سود این جریان تغییر خواهد داد»، ظاهراً وی این خبر را از منابع خاص و متصل به غیب خود به دست آورده است اما این که از نظر این جریان چه اتفاقی قرار است طی چند هفته آینده رخ بدهد، محل پرسش است.
بر اساس برخی روایات، گویا سران جریان انحرافی معتقدند که «ظهور خفی در حال انجام است و در ماه رجب امسال (14 خرداد امسال) شاهد ظهور خفی خواهیم بود.»
براساس نظر این جریان، ظهور امام زمان‌های دروغین در ماه‌های اخیر، در همین راستا انجام شده است. سال گذشته نیز «آینده» از احتمال ارتباط موضوع ظهور با ارسال پیام‌های ویژه برای ملک عبدالله پادشاه اردن و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن که دو کشور اصلی حوادث دوران ظهور هستند، خبر داده بود.
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=168104&Keyword=+%D8%AC%D9%86+%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C
پرده چهارم:
هماهنگی حلقه اصلی جریان اقتدارگرا با {....}
حلقه اصلی جریان اقتدارگرا، جهت استفاده از نفوذ {...} در میان بعضی شخصیت‌ها، برای انجام عملیات روانی با وی به هماهنگی می‌‌رسد؛ این کار به دلیل تبعات احتمالی از بدنه این جریان- که در بین آنها افراد ولایی که مخالف {...}‌اند وجود دارد، پنهان نگه داشته می‌‌شود.
مرداد 88: تدوین قانونی برای مبارزه با خرافه‌های دینی ضروری است (تصویر شماره 9)
http://www.hashemirafsanjani.ir/media/Image/jamejam_1.jpg
21 بهمن 1388: انتقاد شدید ‌هاشمی رفسنجانی از رواج خرافه‌گرایی
مبارزات ‌هاشمی به روایت اسناد ساواک (33):
خرداد سال 1350 / انتقاد شدید‌ هاشمی رفسنجانی از رواج خرافه‌گرایی:
گسترش تفکر «اگر کوتاهی کنیم، امام زمان می‌‌آید و کارها را درست می‌‌کند» درد بزرگ شیعه است
گرگ و میش صبحگاهی نیمه خرداد سال 1350 و در حالی که شهر تهران هنوز در خواب است، «شیخ اکبر» پای در سنگفرش خیابان می‌‌گذارد تا راهی خیابان عین‌الدوله (ایران) و منزل حاج آقای معینی شود و منبر دیگری را برای مشتاقان آن روزهای اندیشه‌اش ایراد کند. «روحانی جوان» در خلوت خیابان‌ها راه می‌‌رود ولی تلاش می‌‌کند تا شلوغی افکارش را به نوعی مهار کند، مجموعه‌ای از دردهای متراکم سیاسی – اجتماعی و حتی مذهبی قلبش را از خود آکنده کرده بود مدت‌ها بود که «تبعید» امام و مرجع تقلیدش فرصت همجواری و دیدار مرادش را از او سلب کرده بود فشارهای ساواک و غفلت عمومی‌مردم نیز از سویی دیگر رنجش می‌‌داد ولی «درد دیگری» که جنس و ماهیتش مبتنی بر ظاهر اسلامی و باطن متحجرانه بود رنج مضاعفی را بر دوش «شیخ جوان» تحمیل کرده بود او به نیکی می‌‌دانست که این درد سال‌هاست بر قلب «امام» نیز سنگینی می‌‌کند از این سبب وقتی وارد هیأت انصارالحسین شد آیاتی از سوره «عذاب» را روی تخته سیاه نوشت و رو به جمعیت کرد و گفت: برخی از ما می‌‌گویند که امام زمان می‌‌آید و کارها را درست در حالی که ما دست روی دست گذاشته و پیشرفت دیگران را تماشا کنیم... نکند که «شیعه» نیز به درد اقوامی دینی در تاریخ مبتلا شود که با رجوع به افکار «خرافی» جز خواری چیزی نصیبش نشود...
دست از این اندیشه‌ها برداریم و اراده و همت پیدا کنیم!
http://hashemirafsanjani.ir/?type=emag1p&id=1799
29 تیر 1389: بردارید این انحراف به ظاهر امام زمانی را!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=print&id=2350&lang=1&action=dynamic
28 مرداد 1389: این «فتنه» سری دراز دارد! / روزی تخریب مراجع و روحانیت به نام امام زمان(عج)!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=2489#
22 شهریور 1389: امام زمان گویی که مکتب ایران بسازد، دنبال بد نام کردن روحانیت است!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=2635#
25 شهریور 1389: شاید روزی فتنه‌گران امام زمان را هم ملی کردند!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=2651#
16 آذر 1389: هوشیاری دانشجویان مانع خواب جامعه با لالایی خرافه‌پرستی می‌‌شود
٭ دانشجوی ایرانی باید تلاش نماید تا وارثی صالح برای سرمایه‌های علمی، پژوهشی اسلافش باشد و نباید بگذارد تحجر و واپسگرایی چوب لای چرخ پیشرفت کشور بگذارد و تحت تأثیر دگم اندیشی‌های زمانه، از حرکت بایستد
٭ دانشجوی ایرانی باید هوشیار باشد که جامعه با لالایی خرافه‌پرستی، به خواب غفلت نرود و دین و تعصب کور برای مردم پوستین وارونه نشود و نباید بگذارد نردبان ترقی، پله‌های سقوط گردد.
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3165
18 آذر 1389: طب امام و درمان تب خرافه‌پرستان: خلاف خواست ملت بروید، فنا می‌‌شوید! (تصویر شماره 10)
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3170
23 آذر 1389: اسلام ایرانی نقاب نو فتنه خرافه‌پرستان است
٭ اسرائیلی‌ها می‌‌خواهند با هر روش ممکن حتی با استفاده از چهره‌های نفوذی ظاهرالصلاح بازار اسلام ایرانی؛ عربی و آفریقایی راه بیندازد!
٭ اینها بیشتر دوست دارند مردم در هجوم کورکورانه به اماکن متبرکه و زیر دست و پای هم کشته شوند تا در راه مبارزه با اسرائیل به شهادت برسند.
٭ این خط انحرافی بیشتر در پی تهییج مردم و استفاده ابزاری از احساسات مردم مسلمان به اهل بیت(ع) و حتی امام زمان(عج) است.
٭ کسی که همزمان هم امام زمان می‌‌گوید و هم کوروش کوروش می‌‌کند هر دو را دروغ می‌‌گوید!
٭ مراقب نفوذ چهره‌های مشکوک مسلمان نمایی که با پای برهنه به زیارت برخی اماکن مذهبی «خاص» می‌روند ولی در خفا با یهودی‌ها ارتباط دارند باشید!
٭ از صدر اسلام تاکنون همیشه بوده اند به ظاهر مسلمانان دو آتشه‌ای که در واقع در خدمت اهداف ضد اسلامی یهود بوده‌اند!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3210
28 آذر 1389: تکرار / فتنه مهدویت با حقیقت مهدویت هیچ گونه ارتباطی ندارد /هاشمی : خرافه پرستان آرامش مردم و نظام را موجب تأخیر در ظهور امام زمان می‌‌دانند!/ امام اینها را از در بیرون کردند ولی امروز از پنجره آمده‌اند تا کار خود را تمام کنند!
http://www.hashemirafsanjani.ir/?id=3226&lang=1&type=dynamic
پرده پنجم:
موضع گیری مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور
29 تیر 1389: جبهه باطل، جبهه حق را متهم به سحر و جادو می‌کند.
مهندس مشایی در دیدار با جمعی از روحانیون فارس و شیراز گفت: ما دو بار بیشتر هند نرفتیم. یک بار با احمدی‌نژاد رفتیم و یک بار هم با یک هیأت رفتیم. ما که تنهایی سفر نمی‌کنیم. بعد هم آنجا با نخست وزیر و رئیس جمهور آنجا ملاقات کردیم و همچنین با وزیر فرهنگ آنها و نیز با انجمن دوستی در سمینار شرکت کردیم. دو جا هم در این سمینارها سخنرانی کردیم و با اساتید زبان فارسی که از قدیم‌الایام آنجا هستند دیدار کردیم. من که ملاقاتی با مرتاض 400 ساله نداشتم و فکر می‌‌کنم اصلاً مرتاض 400 ساله یک قصه است و یک دروغ است. اصلاً مرتاض 400 ساله کیست؟ من فکر کردم آنهایی که می‌‌گویند این فرد سفر می‌‌کند، یک پروژه است تا هفته بعد بگویند که او طی‌الارض می‌کند. لابد با طی‌الارض می‌‌رود. البته از این بدتر هم گفته‌اند.
شخصی آمده خدمت دکتر احمدی‌نژاد گفته که فلان شخصیت بسیار ارزشمند گفته که می‌‌گویند مشایی احمدی‌نژاد را سحر کرده است. برای من عجیب است که جامعه ما چگونه ظرفیت دارد که این حرف‌ها را بپذیرد.
من یک روز خدمت حضرت آیت‌الله خزعلی عرض کردم گفتم حاج آقا! تا به حال شده است که جبهه دین، دیانت، تفکر شیعی، تفکر اسلامی، طرف ایمان، طرف خدا، طرف مقابل خود را به سحر متهم کرده باشد؟ برعکس این بوده است. این طرف شیطان و طرف باطل است که طرف حق را متهم به سحر می‌کند.
چرا اینطوری است؟ دلیلش روشن است چون کسی که می‌گوید فلانی ساحر است، قصدش این است که بگوید اصلاً گوش نده، نبین، نرو. وگرنه اگر آدم حق باشد که این گونه نیست.
بله ما می‌‌دانیم که کمونیزم باطل است، می‌‌دانیم مکتب اگزیستانسیالیزم باطل است، می‌دانیم اومانیزم غربی باطل است، می‌‌دانیم لیبرالیزم باطل است ولی نمی‌گوییم که نروید چون سحر می‌شوید. برعکس تریبون در اختیار آنها می‌گذاریم.
من بارها در تریبون‌های مختلف در داخل و خارج و در خیلی از دانشگاه‌های دنیا گفته‌ام. هر جایی کرسی دایر بشود، بیایید بحث کنیم. نظام مدیریتی دینی ما با هر نوع نظام مدیریتی دیگر آماده بحث است. الآن هم می‌گویم.
جبهه حق، حق ندارد بیاید راه را قطع کند. چون یک سری آدم‌هایی آن طرف خط ایستاده‌اند و اگر شما خط و بحث و گفت‌وگو را قطع کنید، آنها همان طور به حال خود باقی می‌‌مانند. باید به آنها فرصت بدهید تا ببینند حق و باطل چیست و حضرت آیت‌الله خزعلی هم تأیید فرمودند.
مشایی باطل است؟ خوب بیایید بحث کنیم. اگر تو حق هستی چرا می‌گویی این سحر می‌کند؟ تو که حق نداری این را بگویی. تو باید بیایی بشنوی که مشایی چه می‌گوید؟ دین ما در برابر سحر مگر شکست خورده است؟ یعنی ما در برابر سحر ناتوانیم؟ قدرت نداریم؟ نور خدا در سحر هضم می‌شود؟ این چه منطقی است؟ اگر وقت کردیم من دلیلش را می‌گویم. اصلاً این منطق باطل است. جبهه باطل جبهه حق را متهم به سحر و جادو می‌کند. پیامبران و اولیا و اوصیا متهم به سحر و جادو بودند تا اصلاً مردم نروند پیش اینها.
http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=831
پرده ششم:
مقام معظم رهبری بزرگان را از استناد به اخبار دروغ علیه مسئولان دولتی تحذیر می‌‌کند
19 اسفند 1389: من به بزرگان هم نصیحتی بکنم
امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری‌ فرمودند: من به بزرگان هم نصیحتی بکنم... پیرها هم محتاج نصیحتند؛ آنها هم باید توجه کنند. مواضع درست گرفتن، حرف درست زدن، تحت تأثیر خبرهای دروغ قرار نگرفتن، این هم وظیفه است. هزاران نفر در نظام اسلامی‌دارند محض رضای خدا زحمت می‌‌کشند و تلاش می‌‌کنند و شب و روز خودشان را می‌‌کشند، برای این که طبق حرکت اسلامی یک کاری انجام بگیرد، نظام اداره شود، وظایف بسیار سنگین انجام بگیرد؛ اما انسان یک خبر دروغی را بشنود، بنا کند همه اینها را زیر سؤال بردن - مسئولین دولتی را، دیگران را، دیگران را- این هم مصلحت نیست، این هم خلاف است. هم جوان‌ها باید مراقبت کنند، هم پیرها باید مراقبت کنند. ما، هم در جوانیمان احتیاج به نصیحت داریم، هم حالا که پیر شدیم، احتیاج به نصیحت داریم.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=11622
پرده هفتم:
سخنان مولا توسط جریان اقتدارگرا مورد سانسور قرار می‌‌گیرد؛ متهم کردن دولت و مهندس اسفندیار مشایی به استفاده از سحر وارد مرحله جدید می‌‌شود
21 فروردین 1390:
در درون جامعه، تشکیلات فراماسونری در حال شکل گرفتن است!
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: من احساس می‌‌کنم در درون جامعه ما دستگاه فراماسونری در حال تقویت مجدد است. فراموش نکنید از همان وقتی که مشروطیت در ایران با دستگاه فراماسونری بر سر کار آمد، با شعارهای اسلامی و آیات قرآن و با این حرف‌ها پیش آمد. امروز هم اگر بخواهد پیش بیاید، حتماً از همین شعارهایی که از انقلاب سرچشمه گرفته، استفاده خواهند کرد. همین‌ها را می‌گویند و در زیر این پوشش‌ها حرف خودشان را می‌زنند. همان چیزی که همیشه گفته‌اند که «قالب را حفظ کنید و محتوا را عوض کنید.» قالب، امام زمان(عج) و این حرف‌هاست اما محتوای امام زمان یک چیز دیگری (مثل انسان کامل نوعی) می‌شود.
وی افزود: شما می‌فرمایید بیاییم با علما و مراجع تبادل نظر کنیم، ولی به کسی که اصلاً در طول عمرش با هیچ عالمی میانه خوبی نداشته و اکنون نیز حاضر نیست داشته باشد و هرچه بتواند لگد می‌زند چه امیدی می‌توان داشت؟ کسانی هم دلباخته اینها شده‌اند و فریبشان را خورده‌اند و با تمام قوا همه چیزهایی را که بر دیگران عیب می‌گرفتند، از استفاده از امکانات دولتی برای مسائل شخصی و... درباره این شخص فراموش می‌کنند. روزی چشم باز می‌‌کنیم می‌‌ببینیم که ای وای اصلاً روز، شب شده است. دیگر همدیگر را نمی‌شناسیم. اصلاً اینجا کجاست؟ اینها از کجا پیدا شدند؟ اینها از درون همین دستگاه درآمدند. خود ما حمایتشان کردیم. این بودجه‌هایی که در این راه صرف می‌شود، از کجا می‌‌آید؟ این بند و بست‌هایی که می‌ شود، این عزل و نصب‌هایی که انجام می‌گیرد، به چه دلیل است؟ این حرف‌های نچسبی که هر روز در قالب نویی زده می‌‌شود، از کجا می‌آید؟ چه انگیزه‌ای برای طرح اینها وجود دارد؟ این همه سخن از ملی‌گرایی آن هم در زمانی که کشورهای اسلامی عربی بیدار شده‌اند و یک نهضت اسلامی جهانی در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ طرح اسلام ایرانی چیزی جز این را به دنبال دارد که ما را به ملی‌گرایی متهم کنند و بگویند شما با اسلام سر و کار ندارید؟
وی افزود: آن خطری که من احساس می‌کنم، شدیدترین خطرهایی است که تا به حال نظام ما را تهدید کرده است و دیگر جایی برای اسلام و ولایت فقیه و ارزش‌های اسلام نخواهد گذاشت. اعاذنا الله و ایاکم.
http://mesbahyazdi.com/farsi/?../farsi/speeches/lectures/lectures58/matn.htm
7 اردیبهشت 1390: جسته و گریخته یکسری خبرها شنیدم که به نظر من نمی‌تواند دور از ذهن باشد!
سیدمرتضی نبوی در نشست خبری که با حضور خبرنگارانی از «روزنامه‌ روزگار» و «خبرگزاری مهر»، «ایسنا» و «خبرآنلاین» در کافه خبر خبرآنلاین برگزار شده بود، در پاسخ به سؤالی که مدعی وجود جریان تجدیدنظرطلب در دولت است، گفت: فکر می‌‌کنم در یک بیان خیلی کلی می‌‌توانیم بگوییم فاصله گرفتن از شریعت، روحانیت، ولایت فقیه، مرجعیت و نزدیک شدن به یک طریقتی که در طول تاریخ مسیر انحرافی داشته است. در طول تاریخ همیشه شاهد طریقت انحرافی بوده‌ایم.
سؤال: این طریقت دقیقاً چیست؟
پاسخ: طریقت مقابل شریعت نوعی عرفان‌گرایی است. نوعی عرفان‌گرایی که تکیه‌اش روی احساسات است و در آن جنبه‌های تعقل ضعیف شده و با مبانی شریعت بعضاً تباین پیدا می‌‌کند. وقتی این جریان می‌‌گوید از اصولگرایی عبور کردم یعنی از مرجعیت، ولایت فقیه، شریعت عبور کردیم. یعنی به نحوی از این چارچوب‌ها آزاد می‌‌شود و سراغ یک سری عرفان‌های انحرافی می‌‌رود. یعنی ظاهرش رنگ و بوی مذهبی دارد ولی باطنش اشکال دارد.
سؤال: جریان‌های صوفی مسلک و درویش وش قطب دارند. اقطاب این جریان انحرافی در اصولگرایی چه ویژگی دارند که می‌‌توانند برای مرجعیت، ولایت فقیه و... جایگزین داشته باشند؟
پاسخ: هنگامی که ما به اسلام و در قرآن که مراجعه می‌‌کنیم، این مسیر باطل نمودهای خیره کننده‌ای دارد. می‌‌تواند جذابیت‌هایی ایجاد کند. قرآن اسم این را سحر گذاشته است، در مقابل معجزه. یعنی از راه باطل یکسری چشم‌ها را خیره می‌‌کند و باطل را حق جلوه می‌‌دهند و بعضاً این مسیر باطل در ارتباط با برخی نیروها و موجوداتی است که در طبیعت هم وجود دارد. به خاطر این که اینها مقداری به ذهن نزدیک شود، مجبوریم به قرآن مراجعه کنیم. مثلاً در قرآن و در دوران حضرت موسی(ع) سحر بسیار رایج است. موسی مأمور می‌‌شود با سحر مبارزه کند. آنها برای این که با موسی مبارزه کند، می‌‌گویند کارهای موسی سحر است. آنها دست به اقداماتی می‌‌زنند که چشم‌ها را خیره می‌‌کند ولی موسی با معجزه، سحر آنها را باطل می‌‌کند. امیدواریم امروز نیز این اتفاق بیفتد.
درخصوص اشاره‌ام به نیروها و موجودات همچنین توضیح بدهم که فرض کنید در مقاطعی برخی‌ها به شیاطین مراجعه می‌‌کنند و به آنها پناه می‌‌برند؛ اینها تعابیر قرآنی است. برخی از جاها شیاطین انس به شیاطین جن پناه می‌‌برند. در اینجا هم جسته و گریخته یکسری خبرها شنیدم که به نظر من نمی‌تواند دور از ذهن باشد. بنابراین شیاطین از نوع جن و انسان دست به هم می‌‌دهند و کارهایی می‌‌کنند که مبنای آن باطل است ولی می‌‌تواند مردم را به خود جلب کند. اینها دور از ذهن نیز نیست، ممکن است فردی ویژگی‌هایی داشته باشد و بتواند ذهن شما را بخواند و شاید شما هم برخورد کرده باشید اما اینها به دلیل این که عجیب است حق نیست. به دلیل این که عجیب و غریب است، راه صحیح نیست. به نظر من این جریانی که می‌‌گوییم تجدید نظر کرده و یا طریقت منهای شریعت یا منحرف است در این مسائل می‌‌تواند فکر کرده باشند.
سؤال: آقای نبوی! فردا که سخنرانی شما منتشر شود، قطعاً طیف تجدیدنظرطلب مدعی می‌‌شود چون آنها نتوانستند به ما در چارچوب شطرنج سیاسی پاسخ بدهند، ما را متهم به سحر و جادو و بهره‌گیری از ماورای طبیعت کردند...
پاسخ: البته خود اینها بعضاً مدعی چنین ارتباطاتی شدند؛ یعنی منکر نبودند اما سؤال شما سر جای خودش است. شما سؤال سیاسی داشته باشید من هم پاسخ سؤالی می‌‌کنم. در چارچوب سیاست ببرید من همان جا پاسخ می‌‌دهم. چون سراغ طریقت‌ها و عرفان‌های انحرافی رفتیم، من وارد این بحث شدم. تیپ درویش مسلک تنها در ایران نیستند، در هند هم هستند و کارهایی می‌‌کنند که طرفدارهایی پیدا کنند. امروز عرفان‌های جدید یک پدیده جهانی است. اتفاقاً در تاریخ هم هست. فرعون برای مقابله با موسی سراغ چنین افرادی می‌‌رود. حالا فردی به قدرت می‌‌رسد ممکن است برای تثبیت قدرتش اشتباهی به مسیر انحرافی متکی شود.
سؤال: شما درباره آنچه می‌‌گویید، به یقین رسیده‌اید؟
پاسخ: ما داریم تحلیل می‌‌کنیم. علم ما بر اساس شواهد، قرائن و اظهارات است. من با احتیاط بر اساس اظهاراتی که خود این جریان انجام می‌‌دهد، این تحلیل را ارائه می‌‌کنم.
وی در انتها مدعی شد: من که اول گفتم یک جریان انحرافی هست که انحراف عقیدتی دارد، انحراف اخلاقی دارد و ممکن است بیش از این که دیده ‌‌می‌شود گرفتار انحراف اقتصادی باشد و از رانت سوء‌استفاده ‌کند...
http://www.khabaronline.ir/news-147043.aspx
http://www.khabaronline.ir/news-147138.aspx
8 اردیبهشت 1390: منبع شناختن دین، قرآن، معصومین و علما هستند، نه مرتاضان و جن‌گیران (تصویر شماره 11)
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از پاسداران گفت: اراده خداوند همواره بر این تعلق گرفته که دو دستگاه در برابر هم وجود داشته باشد: دستگاه پیامبران و دستگاه شیاطین انس و جن.
وی افزود: شیاطین انسی مانند مرتاض‌ها از قدرتی برخوردارند که می‌توانند به کمک آن دیگران را بفریبند؛ اما مردم باید با انتخاب صحیح سعی کنند از دام شیاطین رها شوند و با استفاده از اسباب هدایت راه درست را پیدا کنند.
وی با اشاره به داستان گوساله سامری و نقش آن در گمراهی بنی‌اسرائیل گفت: طبق روایات هر اتفاقی که برای بنی‌اسرائیل افتاده، برای امت اسلام هم رخ می‌دهد. پس باید بدانیم که همواره سامری‌هایی هستند که می‌توانند ما را بفریبند.
وی با اشاره به این که نمی‌توان دین را از غیر متخصص در امور دینی یاد گرفت، گفت: دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر؛ و با استناد به این که برخی افراد کارهایی می‌کنند که دیگران از انجام آن عاجزند، نمی‌توان برای شناخت دین به آنها مراجعه کرد.
وی در پایان با بیان این که اگر فهمیدیم مسئله‌ای حق است، باید تا آخر بر آن پافشاری کنیم، خاطرنشان کرد: اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم و بدانیم که مخالفت با ولی فقیه مخالفت با ائمه و براساس روایات در حد شرک بالله است.
http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=363
9 اردیبهشت 1390: حرکات منحرف و شیطانی جریان انحرافی برگرفته از غیبیات و عرفان‌های کاذب است (تصویر شماره 12)
به گزارش فارس، حسین فدایی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان یزد در دانشگاه پیام نور مدعی شد: جریان انحرافی، عصر غیبت را پایان یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد.
جریان انحرافی مدعی است وقتی که مستقیم از ولیعصر دستور می‌‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه و ولی امر دارید؟ کسی که خود را اسلام‌شناس و بی نیاز از ولی امر و فقیه جامع‌الشرایط می‌‌داند، منحرف است.
وی ادامه داد: مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌‌کنند که درخور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست.
فدایی تصریح کرد: این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد، در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به‌کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و... سامان پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: حرکات منحرف و شیطانی جریان انحرافی برگرفته از غیبیات و عرفان‌های کاذب و توسل به حضرت مهدی(عج) به شکل من درآوردی و خودساخته و خود پرورش داده است و این فکر عقبه اجتماعی ندارد.
http://yalasarat.com/vdcd.j0s2yt05oa26y.html
12 اردیبهشت 1390: جریان‌های انحرافی جن و طلسم!
عصر ایران- سیدجواد سید پور: رشد تفکر انحرافی بسیار خطرناک است و پیامدهای ناشناخته و ناگواری دارد چرا که «توهم خودحق‌پنداری» تا بدانجا پیش می‌‌رود که حتی در مقابل خود حق و حقیقت نیز می‌ایستد و درست به جهت همین اهمیت است که امروزه جامعه ایران بیش از هر زمان دیگری به احیاگران و مصلحان بزرگ دینی همانند شهید مطهری نیاز وافر دارد تا جن‌زدگان نفرین‌زاده‌ای که تمامی عرصه‌های عمومی و خصوصی را با اسطرلاب مهملات باطل خود تحلیل می‌‌کنند، بر سرجای خویش بنشانند و راه خانه خدا را به نسل‌های پسینی نشان دهند.
http://jahannews.com/vdcf0tdyjw6dvxa.igiw.html
12 اردیبهشت 1390: اینها می‌‌خواهند به کافران و اجنه دست یابند.
سیدمرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) گفت: در جهان ما عده‌ای انسان‌های شیطان صفت و جنیان کافر وجود دارند که می‌‌توانند تأثیراتی را در ذهن و فکر افراد بگذارند و شاید این جریان منحرف نیز با این موجودات رابطه داشته باشند. حتی اعلام می‌کنند که می‌‌خواهند در مجلس آینده نیز شرکت نمایند و 150 نفر را به مجلس بفرستند. کار دیگر این گروه منحرف از لحاظ عقیدتی، نفوذ در دستگاه‌های حساس جهت سوء استفاده از بیت‌المال و حضور در معاملات بزرگ و دریافت رانت می‌باشد تا بتوانند درآمدهای نامشروع کسب نمایند. آنها باید بدانند که هیچ گونه پایگاه مردمی ندارند که بخواهند روی آن تکیه کنند. اینها می‌خواهند مکتب ایرانی را رواج دهند و یا به کافران و اجنه دست یابند اینها گرفتار انحرافات عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/162358
13 اردیبهشت 1390: شنیدم که یکی از این افراد را دستگیر کرده بودند. این شخص با چشمان بسته اسم هرکسی که وارد می‌‌شد، نام پدر و مادر او را می‌‌گفت!!
سیدمرتضی نبوی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله گفت: گروه انحرافی و فاسد قدرت طلب در کشور از درون اصولگرایی بیرون آمد و از همان ابتدا با روحانیت سپس مرجعیت و در نهایت با ولایت مشکل پیدا کرد. این گروه علاوه بر انحراف در عقیده، مشی سیاسی و انقلابی، انحراف در گرایش‌های اقتصادی نیز دارد که جای بسیار تأسف و تعجب است...
وی در ادامه با متهم کردن اطرافیان رئیس جمهور به فساد عقیدتی و سوء استفاده از اعتقاد مردم به مهدویت، گفت: از وقتی که پیامبر اسلام(ص) مبعوث شدند، جنیان فقط در دنیا می‌توانند جولان بدهند و قبلاً دستشان بازتر بود و یک مقدار از حوادث آینده را می‌‌توانستند پیش‌بینی کنند. خلاصه این که همیشه شیاطین انسانی و جن‌های کافر دست به دست هم می‌دادند و توطئه‌هایی علیه اولیا و انبیا (علیهم السلام) می‌کردند. این واقعیتی است که فقط در کشور ما مطرح نیست در جاهای دیگر بحث جن‌گیری و کمک گرفتن از آنها مطرح است و شاید گروه انحرافی که اخیراً مطرح شده‌اند به بعضی از کسانی که از طریق فساد و انحراف عقیدتی به یکسری توانمندی‌هایی در این باره دست پیدا کرده‌اند متوسل شده باشند و بعضی از مسائلی را مطرح کرده و بعد کارهایی انجام می‌دهند و این برای آنها جاذبه‌ای ایجاد کرده و توانسته‌اند در رئیس جمهور هم تأثیر بگذارند و حمایت ایشان را جلب کنند.
وی افزود: در زمان فرعون یکسری ساحران و جادوگران بودند که کارهایی می‌کردند که طناب‌هایی به حرکت در می‌‌آمدند و اگر عصای حضرت موسی(ع) نبود، اینها مردم را فریب می‌‌دادند. در زمان ما هم شنیده‌ایم که در هند و... کسانی هستند که از راه ریاضت و یکسری کارهای باطل قدرت‌هایی پیدا می‌کنند. یا کسانی هستند که چشم برزخی آنها باز می‌‌شود و از راه باطل می‌‌توانند مواردی را تشخیص دهند. امیدواریم خداوند مسئولین ما را از شر چنین کسانی که از راه باطل به توانمندی‌هایی رسیده‌اند، حفظ کند.
سؤال: در مورد رأس این گروه انحرافی و سفرهای وی به هند توضیح بفرمائید.
اصلاً احتیاجی به سفر هند هم نیست؛ در ایران هم از این آدم‌های باطل که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهند وجود دارد. در خبری شنیدم که یکی از این افراد را دستگیر کرده بودند. این شخص با چشمان بسته اسم و اسم پدر و مادر هرکسی را که به او وارد می‌شد، می‌گفت.
نکته اینجاست که دوستان اگر با چنین پدیده‌هایی برخورد کردند از جا در نروند؛ چرا که از راه باطل هم می‌شود به یکسری کارهایی دست زد و این مهم نیست که شخصی بتواند با جنی‌های فاسق ارتباط داشته باشد و از اسراری که برای ما روشن نیست بخواهد بیان کند؛ چرا که اینها ملاک حق بودن نیست.
http://yalasarat.com/vdci.vapct1avvbc2t.html
14 اردیبهشت 1390: فراماسونرها ظواهر دین را حفظ کرده و کوشیدند محتوای دین را عوض کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با سرداران، فرماندهان و پرسنل لشکر 17 علی بن ابیطالب-علیه‌السلام- قم با ابراز نگرانی از به گوش رسیدن شعارهای فراماسونری بیان داشت: در دوران مشروطه، فراماسونرها اسم و ظواهر دین را حفظ کرده و کوشیدند محتوای دین را عوض کنند و شعارشان این بود که از متدینین، افراد با سابقه دینی و آبرومند استفاده شود و به مردم، خود را دیندار و متدین معرفی می‌کردند، ولی در جلسات سری‌شان دینی وجود نداشت و فرقی میان مسلمان و یهودی و زرتشتی نبود.
http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=370
15 اردیبهشت 1390: یک جن‌گیر و رمال مشهور اخیراً توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده و اعترافات هولناکی را اقرار نموده است (تصویر شماره 13)
به گزارش جهان، در همین رابطه مدتی است که عناصر میانی و واسطه‌های این جریان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برخی از این نفرات نیز طی روزهای گذشته دستگیر شده و برخی هم فراری و تحت تعقیب هستند.
همچنین یک جن‌گیر و رمال مشهور که سابقه همکاری با برخی اعضای دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد، اخیراً توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده و اعترافات هولناکی را اقرار نموده است.
در همین زمینه گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
http://www.jahannews.com/vdcdnk0fxyt09s6.2a2y.html
15 اردیبهشت 1390: نیازمند دعا برای حفظ جمهوری اسلامی از شر جن و انس و شیاطین هستیم.
سردار محمدعلی جعفری در نخستین برنامه متمرکز اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس، در پادگان امام حسین(ع) شیراز، با بیان این که مردم پس از 33 سال هیچ گونه انحرافی در مسیر انقلاب را تحمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که شیاطینی علاوه بر شیاطین خارجی امروز برای مقابله با نظام اسلامی بسیج شده‌اند تا ظرف انقلاب را بشکنند. وی با بیان این که دعوای ما در فتنه 88 بر سر موضوع ولایت فقیه بود، اضافه کرد: جریاناتی انحرافی که در بخش‌های مختلف نظام نفوذ می‏کنند، از ابتدای انقلاب وجود داشته و همچنان ادامه دارند، اگرچه شکل آنها متفاوت است.
وی افزود: بسیاری اوقات در برابر برخی دسیسه‏ها باید صبر انقلابی داشت و سکوت کرد و اما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند دعا برای حفظ جمهوری اسلامی از شر جن و انس و شیاطین هستیم.
وی با اشاره به لشکرکشی‏های غرب و امریکا به منطقه و تسخیر کشورهای همسایه ایران ابراز کرد: امریکایی‏ها حدود 10 سال است همه امکانات خود را در اطراف ایران بسیج کرده تا مردم ایران را از پای درآورده و انقلاب را متوقف کنند.
وی ادامه داد: وقتی دشمنان همه امکانات مادی خود را برای حذف انقلاب بسیج می‌کنند اما موفق نمی‏شوند، طبیعی است به هرنوع قدرت و توان دیگری دست بزنند و طبیعی است که به سمت قدرت‏های غیرطبیعی و غیرمادی بروند.
جعفری با اشاره به توانمندی‏های گسترده جمهوری اسلامی در عرصه‏های مختلف اظهار کرد: شیاطین همه قوای خود را برای حذف اثرگذاری جمهوری اسلامی بسیج کرده‏اند.
http://fars.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=15901
15 اردیبهشت 1390: هیچ انسان عاقلی حقایق دین را از جن‌گیران و جادوگران و مرتاضان نمی‌آموزد.
آیت‌الله مصباح یزدی در اولین گردهمایی فراگیر قرارگاه عمار گفت: ما باید در ابتدا خودسازی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و سپس قدرت شناخت و تحلیل خود را بالا بریم تا آرای حق را از آرای شیطانی تمییز دهیم و برای شناخت دین و حقایق دینی باید به سراغ دین شناسان واقعی رفت که بیش از همه و عمیق‌تر از دیگران دین را شناخته‌اند، زیرا هیچ انسان عاقلی حقایق دین را از جن‌گیران و جادوگران و مرتاضان نمی‌آموزد.
http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=373
18 اردیبهشت 1390: جریان انحرافی اهل شریعت نیست (تصویر شماره 14)
به گزارش جوان آنلاین، محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: این جریان انحرافی هست که من اینها را اصولاً اهل شریعت نمی‌دانم، بیشتر آنها اهل طریقت و عرفان انحرافی هستند. به زبان ساده‌تر اینها می‌گویند اگر ما بتوانیم با خود آقا امام زمان(عج) ارتباط بگیریم، دیگر کاری به این واسطه‌ها نداریم. نهایت کار هم به نایب آقا می‌رسد. آخر کسی که با خود آقا امام زمان(عج) ارتباط داشته باشد دیگر نایب ایشان را به عنوان واسطه نیاز ندارد. این جریان را ما 100 درصد انحرافی می‌دانیم.
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=352407
21 اردیبهشت 1390: جریانی انحرافی گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد!!
آیت‌الله صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: متأسفانه در زمان ما هم جریان انحرافی که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و در ترویج ایرانی‌گری و قومیت‌گرایی بسیار تلاش می‌کند و مردم را ارجاع می‌دهد به کوروش و هخامنش و دیگران و بعد از آن طرف در ترویج عرفان‌های کاذب، در جن‌گیری و رمالی هم تلاش می‌کند که مشخص نیست اینها چه نسبتی با دین دارد. در حالی که اینها هم دم از روشنفکری می‌زنند و با سکولارها خیلی راحت جمع می‌شوند و همراهی می‌‌کنند و هم با عده‌ای از هنرمندان لاابالی دمخور هستند و عرفان‌های کاذب را ترویج می‌‌کنند و البته از این که با اجانب هم پنهانی ارتباط بگیرند خیلی ابایی ندارند.
رئیس قوه قضائیه افزود: باید به هوش باشیم، نظامی که بر اساس اسلام و بر اساس کتاب و سنت تشکیل شده می‌ بایست مراقب این جریان انحرافی و امثال آن باشد و باید بدانیم که ما مسلمانیم، مسلمانی که با حق تعالی عهد بسته که راه او را طی کند و کتاب و سنت را تبعیت کند، اینچنین مسلمانی حتماً اولین کارش فهم کتاب و سنت است و در اولین قدم نیاز به متخصص و عالم فهمنده دین دارد اما شما در خصایص این گروه انحرافی می‌بینید که این گروه دین را به گوشه‌ای در زندگی می‌برند و می‌گویند قلبت صاف باشد.
عقیده اینها این گونه است که در روابط با نامحرم آزادند! در رجوع به جن‌گیر و رمال آزادند!
وی افزود: متأسفانه عقیده اینها این گونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد و پریدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن‌گیر و رمال آزادند، با دراویش آزادند، آیا این است حدود الهی؟ این است حرمات الهی؟ وی گفت: این جریان اتفاقاً در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی امان جلو می‌روند. وقتی که انسان تقوا را از دست داد در همه مجاری و در همه مجال مشکل پیدا می‌کند.
رئیس قوه قضائیه افزود: وظیفه همه عالمان دین است که در مقابل این انحرافات بایستند و مردم ما نیز به‏هوش باشند. ملت مسلمان و انقلابی ما به یاد دارند که حضرت امام(ره) چگونه با تمام وجود مقابل تز انحرافی اسلام منهای روحانیت ایستاد و هیچ گاه از خاطرم نمی‌رود که امام چگونه به آنها خطاب می‌کرد که شما با روحانیون مخالف نیستید بلکه با اسلام مخالفید.
جریان انحرافی جن‌گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زند
لاریجانی تصریح کرد: حالا هم همین است. این جریان انحرافی در حالی که جن‌گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زنند در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌‌کنند. مسلماً مقصود ما نفی عوالم باطن و عوالم معنا نیست. اما یقین داریم اکثر قریب به اتفاق اینها شیادند. مگر هرچیزی در عالم امکان دارد، وقوعش در مورد شخص خاص هم ثابت است؟ ممکن است کسی بتواند قدرت‌های مافوق طبیعی هم داشته باشد اما هرکسی که دکانی باز کند و بگوید من چنین قدرتی دارم آیا قدرت دارد؟ وانگهی هر قدرت شیطانی، هم مورد تأیید کتاب و سنت است؟
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002211291
21 اردیبهشت 1390: به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از 90 درصد معتقدم که او سحر شده است! (تصویر شماره 15)
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با اعضای حزب مؤتلفه اسلامی که متن کامل آن در هفته نامه شما منتشر شده است در انتقاد به عملکردهای دولت گفت: کم‌کم چیزهایی ظاهر شدند که اصلاً قابل توجیه نیستند و هیچ منطقی آنها را تأیید نمی‌کند. نه برهان عقلی تأیید می‌کند، نه دلیل شرعی و نه اقتصادی و نه کار سیاسی است. این که آدم جوری رفتار کند که نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین همکارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توی روی او بایستند، این رفتار برای یک سیاستمدار در هیچ منطقی پذیرفته نیست. سیاستمداران، دشمنان صریح‌شان را هم یکجوری نگه می‌دارند که روزگاری از آنها استفاده کنند.
آن وقت انسان با صمیمی‌ترین دوستانش طوری برخورد کند که انگار دارد با دشمنانش برخورد می‌کند، آن هم با رفتارهای سبکی که در عزل بعضی از وزرا شد. آن وقت این سؤال مطرح شد که این رفتارها اصولاً چگونه با منش این شخص سازگارند؟ بهره هوشی این شخص به تصدیق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شیفته یک شخص عادی می‌شود؟ آن هم شیفتگی‌ای که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از 90 درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کارهایی نمی‌کند، مگر آن که اختیار از او سلب شده باشد. این کارها هیچ توجیهی ندارند. یک وقت کسی اشتباهی می‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه می‌کند، این فرد می‌آید و توجیه می‌کند! کسی که 10 تا دوست دارد، 9 تا دوستش را می‌گذارد کنار و کارهای دهمی را توجیه می‌کند! آیا این یک کار عاقلانه است که انسان دائماً به آن 9 نفر اعتراض کند و حتی یک بار هم به آن دهمی اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه می‌‌کنند و کنار زده می‌شوند، اما این یکی می‌شود مطلق و هرچه می‌گوید درست است؟ این قضیه اصلاً توجیه ندارد، اما گفتن این حرف‌ها عوامانه است و کاری است که پیرزن‌ها می‌‌کنند. زن و شوهرها سر هر قضیه‌ای که دعوا می‌‌کنند، می‌‌گویند جادو شده. حرف عامیانه‌ای بود که بگوییم لابد او را جادو کرده‌اند. حرفی نبود که بشود همه جا زد، مضافاً بر این که ما خودمان هم اهل این کارها نبودیم. نه پدرمان جادوگر بود، نه خودمان این کاره بودیم.
شخص مسئله‌دار، این آقا را مسخر کرده/ البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام!
بعد روی کارها و حرف‌های شخص جنجال‌آفرین حساس شدیم، دیدیم خیلی حرف‌های بوداری است و اصلاً حرف‌های ساده‌ای نیست. بنده روز به روز احساس کردم که خطر بسیار عظیمی در این جریان نهفته است و تلاش زیادی در این راه شده. عقلم نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ بنده این جور چیزها را بلد نیستم، ولی می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار، این آقا را مسخر کرده و او توی مشتش هست. البته قرائن فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تأثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چیزهایی از این قبیل در کار است. البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام.
وی در ادامه افزود: گاهی حرف‌هایی از این قبیل شنیدم که الان آقا امام زمان(عج) خودشان دارند جامعه را اداره می‌‌کنند! این حرف ممکن است برای متدینین و علاقه‌مندان به آقا امام زمان(عج) خوشایند باشد که یعنی آقا خیلی به جامعه ما عنایت دارند و برکاتشان، بیشتر شامل جامعه ما می‌‌شود، اما وقتی انسان به این سخن فکر می‌‌کند و به نتایج احتمالی که از این حرف گرفته می‌‌شود، قضیه به این شکل درمی‌‌آید که وقتی خود آقا دارند کشور را اداره می‌‌کنند، نیازی به واسطه نداریم. حرف خیلی زیبا و کشش‌داری است و معنایش این می‌شود که الحمدلله جامعه ما به جایی رسیده است که خود آقا امام زمان(عج) دارند آن را اداره می‌‌کنند و لذا احتیاج به واسطه نداریم و نایب نمی‌خواهیم!
حالا شما ببینید با چه منطق و کتاب و بحث و استدلالی، سخنی بیان می‌‌شود که اگر در ذهن مردم جا بیفتد، پیامدهای عظیمی دارد. اصلاً چه کسی جرأت داشت و می‌‌توانست چنین حرفی را در جامعه مطرح کند و جا بیندازد که شما احتیاج به ولی فقیه ندارید. وقتی خود امام زمان(عج) دارند مدیریت می‌‌کنند، نایب به چه کار می‌‌آید؟ اگر قضیه به همین شکل پیش برود و قدرت و ریاست هم دست چنین فردی بیفتد، بودجه مملکت هم در اختیارش قرار بگیرد و به احتمال 99 درصد کمک‌های خارجی هم به آن ضمیمه شود، ببینید چه بساطی در کشور راه می‌‌افتد و چگونه در میان جوانان جا می‌افتد که کسی در مملکت سر کار است، بالاتر از ولی‌فقیه است و اصلاً خودش با امام زمان(عج) ارتباط دارد. البته این احتمال، یک در میلیون است، ولی وقتی محتمل قوی است، باید به احتمال ضعیف هم بها داد که یک روز صبح بلند نشویم و ببینیم که سید علی محمد باب دیگری به دست خود ما و به بهای خون شهدای ما سر کار آمده است!
از نخست‌وزیر هندوستان، وقت می‌‌گیرد و به ملاقات او می‌‌رود...
وی در ادامه مدعی شد: باب دیگر ارتباط با برخی از مقامات خارجی است که برای مقامات رسمی کشور هم به آسانی فراهم نمی‌شود. البته بنده در هیچ یک از جلسات آنها حضور نداشته‌ام، ولی قرائن زیادی وجود دارند که ایشان سفرهای متعددی به کشورهای خارجی، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترین شخصیت‌های آن کشورها ملاقات کرده و اخبارش هم در هیچ جا منعکس نشده است. بعضی از شخصیت‌هایی که مسئولین سطح بالای کشور هم هستند، می‌‌گفتند ملاقات با آن افراد برای ما میسر نیست، ولی او به راحتی از تهران پرواز می‌کند و به لندن می‌رود و با فلان شخص ملاقات می‌کند. یا فرض کنید از نخست وزیر هندوستان، وقت می‌گیرد و به ملاقات او می‌رود.
اینها بیماری است!
ایشان در پاسخ به این سؤال که در این بین وظیفه چیست، گفت: باید در درجه اول طرفی را که شیفته شده به اشتباهات خودش واقف کرد و نجاتش داد- البته اگر عامل طبیعی در میان باشد - و در درجه دوم باید خواصی را که فریب خورده‌اند، نجات داد. از بنده نقل شده و برخی هم کتباً یا شفاهاً به بنده مراجعه می‌‌کنند و می‌پرسند که شما به چه دلیل نسبت‌هایی از قبیل فراماسونری را به طرف می‌دهید؟ می‌‌گوییم ما علم غیبی نداریم. قرائنی هستند که ایجاب می‌‌کنند احتیاط کنیم. نسبت قطعی هم به کسی نمی‌دهیم، اما چون این احتمال وجود دارد، باید حواسمان را جمع کنیم.
وی در انتها با اتهام بیماری به رئیس جمهور گفت: کدام منطق سیاسی ایجاب می‌‌کند که ایشان در برابر حکم رهبری که اینقدر از او حمایت کردند، بایستد و ایشان، همه علما و مراجع و همه متدینینی را که تابع مراجع، مخصوصاً تابع مقام معظم رهبری و عاشق ایشان هستند، از خود ناراضی کند؟ تمام همکاران نزدیک خود، حتی برادر خود را ناراضی کند، آن هم به خیال این که فردی در کنارش هست که فوق العاده است؟ کدام منطق عقلی این را قبول می‌کند؟ اینها شاهد بر این است که این جریان، عادی نیست. اینها بیماری است. اگر کسی راهش را بلد است، باید بیماری را علاج کرد و بیمار را نجات داد، والا باید تلاش کرد که خطر این جریان گسترش پیدا نکند.
هفته نامه شما- شماره 706-شنبه 24 اردیبهشت 1390-صص8-9
26 اردیبهشت 1390: تابع هر جن‌گیری نمی تواند فتوادهنده و تابع اسلام باشد.
آیت‌الله مصباح یزدی، در دیدار با جمعی از پاسداران گفت: با اشاره به این که همان گونه که وقتی شخصی مریض می‌شود به پزشک مراجعه می‌‌کند گفت: روحانیت و فقها نیز پزشک دین هستند و تابع هر جن‌گیری نمی تواند فتوا دهنده و تابع اسلام باشد.
http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=383
26 اردیبهشت 1390: بابیت در بطن جریان انحرافی!
حجت‌الاسلام علی احمدیان در تبیین سخنان آیت‌الله مصباح گفت: جریان انحرافی و اطرافیان آن دور هم جمع شده‏اند و با تشکیل یک جریان شبه فراماسونری این ادعا را مطرح کرده‏اند که حکومت به طور مستقیم توسط شخصی که با امام زمان(عج) در ارتباط است، اداره می‌شود و با طرح این ادعا سعی در متزلزل کردن اعتقاد مردم نسبت به مرجعیت و ولایت فقیه را دارند این یک هشدار جدی برای رواج تفکر بابیت است.
http://borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=994
31 اردیبهشت 1390: حلقه مرتبطین با ع- غ چه کسانی هستند؟
گزارش اختصاصی 9 دی از ارتباط شخصیت‌های سیاسی جریانات مختلف با متهم شیطانی.
گزارش سرویس سیاسی- هر روز اخبار موثقی در منابع اطلاعاتی و امنیتی کشور از ارتباطات یک عنصر مجهول النسب و مبهم با شخصیت‌های دولت فعلی و برخی از مسئولان بلندپایه دولت اصلاحات دست به دست می‌شود. این اخبار هر چند یک طرفه و علیه کلیت دولت و رئیس جمهور در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود اما واقعیت ماجرا حاکی از ارتباط نگران کننده برخی از شخصیت‌های پرحاشیه نه فقط در دولت فعلی است که سابقه آن به دولت‌های قبل نیز می‌رسد. به نظر می‌رسد پدیده‌ای که این روزها نقل آن نُقل محافل سیاسی و فرهنگی رسانه‌ای شده، باید جدی گرفته شود... (تصویر شماره 16)
http://www.9day.ir/article/317
2 خرداد 1390: چرا جریان انحرافی را با فراماسونری می‏سنجند؟
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان: گروه آقای مشایی بسیار خطرناک است، باید بیدار و حواس جمع بود. این چند روز تمرد و گوش ندادن به فرمان مقام معظم رهبری چه معنایی دارد با این که معظم له به او فرموده است: «امریکا و اسرائیل از این اقدام خوشحال می‌شوند نه مؤمنین!» جای درد این‏جاست که انحراف آنها به اسم ولایت و اسلام است.
http://borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1056
2 خرداد 1390: جریان انحرافی اطلاعات خود را از ارواح خبیثه می‌گیرد.
حجت‌الاسلام علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات: جریان انحرافی اطلاعات خود را از ارواح خبیثه می‌گیرد و از طرق غلط و شیطانی رایج در برخی کشورها مانند هند بهره می‌برد، برای جلوگیری از ترویج این افکار در جامعه باید با آنها قاطعانه برخورد کرد.
http://nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=227776
13 خرداد 1390: با طرح مسائل رمالی و جن‌گیری می‌خواهند رابطه جوانان را با اسلام ناب قطع کنند.
حجت‌الاسلام سعیدی خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان امروز خود اظهار داشت: دشمنان قرآن ما را آتش می‌زنند اما منشور کوروش را به ما می‌دهند تا در کشور به نمایش بگذاریم و با طرح مسائل رمالی و جن‌گیری می‌خواهند رابطه جوانان را با اسلام ناب قطع کنند.
http://nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=232001
پرده هشتم:
جریان اقتدارگرا برای باورپذیرتر شدن دروغ‌هایش دو نفر را به عنوان جن‌گیر وارد ماجرا می‌کند
جریان اقتدارگرا برای کامل کردن عملیات روانی و همچنین وارد کردن ضربه آخر و کلید زدن دستگیری‌های گسترده، دو نفر را که با تبلیغات گسترده جن‌گیر معرفی کرده است، به مهندس مشایی و همکاران او در دولت منتسب می‌کند.
14 اردیبهشت 1390: هویت واقعی جن‌گیری که به جریان انحرافی نزدیک شده بود+ متن دستخط.
به گزارش شفاف نیوز: وصی وی مدعی است که «ع- غ» بعد از مدتی با آقای «ر» که هم اکنون از مقامات جریان انحرافی است، آشنا می‌شود و بعداً از طریق وی با برخی دیگر از مقامات مشهور جریان انحرافی آشنا می‌شود. به ادعای وصی وی، این مقامات جریان انحرافی گاهی به صورت هفتگی به منزل وی رفت و آمد می‌کردند و برخی از سخنان جنجالی آنان نیز ناشی از القائات خاص وی می‌باشد. این که چگونه فردی شیطان‌صفت توانسته خود را به برخی مقامات نزدیک کند، شاید کار چندان دشواری نباشد. چرا که گفته می‌شود نامبرده به‌رغم باطن شیطان صفتش، ظاهری کاملاً متفاوت دارد و مدعی است که حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه نیز می‌باشد و در برخی محافل به تفسیر آیات قرآن نیز می‌پرداخته است اما آنچه مسلم است، تمام این رفتارها در واقع برای نزدیک شدن به مؤمنین و ضربه زدن به دین خدا از طریق انحرافات آنان بوده است. کما این که نامبرده دچار مفاسد متعدد اخلاقی نیز می‌باشد و در نزد دوست بسیار نزدیکش که اکنون وصی نیز هست، از سخیف‌ترین ادبیات جنسی استفاده می‌کرده است.
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=55241
15 اردیبهشت 1390: یک جن‌گیر و رمال مشهور اخیراً بازداشت شده و به مسائل هولناکی اعتراف کرده است.
به گزارش جهان، در همین رابطه مدتی است که عناصر میانی و واسطه‌های این جریان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برخی از این نفرات نیز طی روزهای گذشته دستگیر شده و برخی هم فراری و تحت تعقیب هستند.
همچنین یک جن‌گیر و رمال مشهور که سابقه همکاری با برخی اعضای دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد، اخیراً توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده و اعترافات هولناکی را اقرار نموده است. در همین زمینه گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند شناسایی و دستگیر شدند.
http://www.jahannews.com/vdcdnk0fxyt09s6.2a2y.html
18 اردیبهشت 1390: بازداشت رمال دوم مرتبط با جریان انحرافی دولت.
روزنامه جوان خبر داد: «م- ط» یکی از مدعیان دروغین که دارای انحرافات فراوان بود، بازداشت شد.
از جمله موارد انحرافی نامبرده که در کلاس‌های به اصطلاح عرفان حلقه ارائه می‌نمود، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- رد شفاعت و توسل به ائمه معصومین
2-تعبیر دین به خرافه
3- کلاس‌های خلاف شرع و عرف (کلاس‌های مختلط زن و مرد بدون رعایت پوشش اسلامی و عرفی)
4-کسب درآمدهای غیرقانونی (به عنوان مثال نامبرده برای برگزاری 6 دوره کوتاه مدت از هر نفر 300 هزار تومان دریافت می‌کرده است)
5- تبلیغ پلورالیسم دینی
6- وابستگان این فرقه، منکر شفاعت و توسل به ائمه هستند این در حالی است که برای خود نوعی ولایت قائلند که مرتبطین حلقه از طریق آنها می‌توانند به روح‌القدس متصل شوند.
7- طرح مسائلی درخصوص احضار ارواح و رابطه با جنیان (نامبرده مدتی طولانی با یک جن‌گیر در ارتباط بوده است)
8- بازی با کلمات و الفاظ و مصادره به مطلوب آن جهت اعمال فرقه‌ای
9- بی بند و باری و فحشای معنوی
10- درمانگری با استفاده از روش‌های شیطانی
11- توهین به مقام الوهیت
http://www.khabaronline.ir/news.aspx?id=149257
21 اردیبهشت 1390: آنچه درباره ارتباط برخی از این افراد با اجنه گفته می‌شود، حقیقت دارد.
حمیدرضا مقدم‌فر، مدیرعامل خبرگزاری فارس که به عنوان داور در نشست طلاب حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی شرکت کرده بود، با متهم کردن اطرافیان رئیس جمهور به ترویج عرفان‌گرایی کاذب و معناگرایی خرافه‌آمیز، مدعی شد: آنچه درباره ارتباط برخی از این افراد با اجنه گفته می‌شود، حقیقت دارد اما نباید جریان انحرافی را در این مسئله خلاصه کرد، چراکه مشکل اصلی این جریان جن‌گیری نیست و انحراف آنها بسیار عمیق‌تر است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002210676
26 اردیبهشت 1390: جزئیات منتشر نشده از رمال جریان انحرافی
پس از دستگیری یکی از رمالان مرتبط با جریان انحرافی مشخص شده است که وی ارتباطات گسترده‌ای را نیز با بسیاری از چهره‌های جریان اصلاحات داشته است.
به گزارش «جوان آنلاین»، شنیده شده فرد مزبور دارای ارتباط با دو تن از وزرای امنیتی و فرهنگی دولت اصلاحات به نام‌های «ی» و «م» که امروز به صف اپوزیسیون خارج‌نشین پیوسته بوده است. وی همچنین ارتباطات تنگاتنگی را نیز با (غلامحسین ک) یکی از چهره‌های مؤثر کارگزاران داشته و وی را در بسیاری از پروژه‌های اقتصادی‌اش یاری می‌کرده است.
وی علاوه بر این دارای ارتباطات بسیار عمیقی با (سیدمحمد خ) از چهره‌های برجسته اصلاحات داشته است به گونه‌ای که پس از ارتباط‌گیری عناصر مؤثر جریان انحرافی با رمال یادشده، نامبرده از وی گلایه کرده و نسبت به قطع همکاری انتقاد کرده است!
گفته می‌شود مشخص شده که رمال یاد شده دارای ارتباطاتی نیز با رژیم صهیونیستی بوده و قدرت شیطانی و تصرف خود را از طریق اهانت به قرآن و عدم اهتمام به فرایض دینی همچون نماز به دست آورده است.
گفته می‌شود فرد مزبور با توجه به تصرف شیطانی که داشته بسیاری از پروژه‌های اقتصادی جریان انحرافی و مواردی را که مستقیماً با لیدر این جریان و نزدیکانش مربوط بوده که نیاز به دستورات لازم داشته با قدرت وی منجر به پاراف می شده و نامبرده از این پروژه‌های کلان درصدهای نجومی دریافت می‌کرده است. گفتنی است رمال مذکور در دفتر لیدر جریان انحرافی دارای جایگاه و اتاقی خاص بوده که هیچ کس جز این دو و یکی - دو چهره مطمئن در این جریان حق ورود به آن را نداشتند.
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=352926
28 اردیبهشت 1390: یکی از رمالان در ارتباط با جریان انحرافی روزانه از مدفوع خشک شده خود تناول می‌کرده است! (تصویر شماره 17)
اخبار به دست آمده حکایت از آن دارد یکی از رمالان در ارتباط با جریان انحرافی که اخیراً بازداشت شده، دارای انحرافات و مفاسد عمیق اخلاقی – دینی بوده است. جوان آنلاین پیشاپیش از انتشار چنین مواردی ضمن طلب بخشش از حضرت باریتعالی از خوانندگان نیز پوزش می‌طلبد ولی از آنجا که انتشار چنین مواردی به روشن شدن اذهان عمومی و مشخص شدن بیشتر عمق انحراف این جریان می‌شود، ضمن انتشار این اطلاعات، از بینندگان سایت می‌خواهد اگر مطالب مستندی در مورد نامبرده دارند با تلفن 88498443 تماس و یا از طریق پست الکترونیک سایت با ما تماس حاصل نمایند.
به گزارش«جوان آنلاین»، نامبرده از طریق آغشته کردن قرآن به نجاست بوده به قدرت شیطانی دست پیدا کرده و از این طریق اعمال شنیع و غیر اخلاقی خود را دنبال می‌کرده است.
در پرونده وی برداشتن بکارت دختران و ارتباط با زنان شوهردار وجود داشته است. برخی از کسانی که مورد تجاوز وی قرار گرفته اند، تصریح کرده‌اند که آنان به ناگاه و بدون داشتن اختیار به مسیری هدایت شده و با رجوع به منزل نامبرده خود را در اختیار وی قرار می‌دادند. گفته می‌شود تاکنون 360 فقره تجاوز در پرونده وی ثبت شده است.
همچنین گفته می‌شود وی به ریاضت‌های عجیب غیرشرعی دست زده و به طور مثال روزانه از مدفوع خشک شده خود تناول می‌کرده است.
نامبرده همچنین ادعا کرده که تمام پیشگویی‌های وی تحقق یافته است. وی در پاسخ به این سؤال که چطور برخی از پیش‌بینی‌های وی مثل فرجام انتخابات شوراها نادرست از آب درآمده، گفته است: اجنه‌ها دروغ هم می‌گویند که یک موردش همین بوده است.
وی همچنین دارای رمز «...» بوده که با ترکیب با دو رمز دیگر فرعی می‌توانسته است قلب، هوش و چشم افراد را بی اثرکرده و به تعبیر عوامانه کر و کور کند.
این گزارش حاکی است، وی دارای تسلط کامل به علم جفر بوده و به علوم انرژی درمانی نیزآگاهی داشته بگونه ای که در ایام بیماری ملک فهد برای درمان وی نیز چند ماهی را در کاخ او گذرانده است.
http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=353066
10 خرداد، 1390: این آقای غفاری کسی است که با رمل و جن و جن‌گیری و این حرفا سر و کار دارد...
آیت‌الله عبدالنبی نمازی در حاشیه درس خارج فقه خود مدعی شد: در هفته‌های اخیر چند نفر را دستگیر کردند که اینها جزو ارباب جمعی رئیس دفتر رئیس جمهور هستند. شخصی به نام غفاری و چند نفر دیگر و یکی هم شخصی است در لباس روحانیت به نام امیری‌فر که در تهران آن مجمع روحانیت ولایی را تشکیل داده که وصل به رئیس دفتر رئیس جمهور است که ایشان هم دستگیر شده است. اینها در اعترافات خودشان چیزهای تکان دهنده‌ای را بازگو کردند مفاسد اقتصادی با ارقام بالا. این آقای غفاری کسی است که با رمل و جن و جن‌گیری و این حرفا سر و کار دارد و این قدرت تصرف را هم از راه اهانت به مقدسات به دست آورده است. می‌دانید که مرتاض‌های هندی ریاضت‌های خلاف شرع دارند و به این قدرت می‌توانند دست پیدا کنند که این غفاری هم گفتند که همین طور است و به قرآن اهانت کرده است که تعبیر آن را نمی‌توانم بیان کنم و خود شما متوجه می‌شوید که منظور چیست مانند هتک قرآن و تنجیس قرآن. بعضی بزرگان گفتند که الآن در امریکا هم این مسائل را دارند و سازمان نظامی دارند که کارهایشان را با سحر و جن و... انجام می‌دهند. الآن کشورهای اروپایی هم رو به این مسئله آورده‌اند.
http://safirevelaayat.ir/article/1094
10 خرداد 1390: خبر دادن از آینده با کمک شیطان، نوعی شرک است.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مسجد دانشگاه تهران با بیان روایاتی از ائمه معصومین(ع)، خبر دادن از برخی اتفاقات توسط سحر و کهانت را ممکن اما نادرست دانست و گفت: بر اساس روایات، بعید نیست که شیاطین جن و انس به بعضی‌ها خبرهایی بدهند که فلان اتفاق خواهد افتاد و آن اتفاق هم بیفتد. بعد هم این اطلاع را لطف خدا به خود تلقی نمایند تا اعتمادها را جلب کنند و دیگران را گمراه کنند. در آخرالزمان باید خیلی منتظر این قبیل اتفاق‌ها باشیم. این گونه امور به‌هیچ وجه معیاری برای حقانیت نیست.
مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با نادرست دانستن مراجعه به کسانی که چنین قدرت‌هایی دارند، به روایاتی در این زمینه اشاره کرده و گفت: یکی از اصحاب امام صادق(ع) از حضرت سؤال کرد در منطقه ما کسی است [از همین کاهن‌ها] که مردم وقتی چیزی را گم می‌کنند، از او می‌پرسند و او خبر می‌دهد. آیا ما هم می‌توانیم از او بپرسیم و کمک بگیریم؟ حضرت در پاسخ او فرمودند رسول خدا(ص) فرمودند هر کس سراغ چنین افرادی برود و به سخنش اعتماد کند، به کتاب خدا کافر شده است.
http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=91416
پرده نهم:
رئیس‌جمهور: باعث انبساط خاطر شد!
18 اردیبهشت 1390:
باعث انبساط خاطر شد!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت با اشاره به برخی شایعات خرافی مبنی بر وجود رمال در هیأت دولت اظهار داشت: بحث‌های شنیده شده در خصوص رمال در دولت باعث انبساط خاطر شد. اگر بنا باشد رمال و جن‌گیر کارایی داشته باشند چرا آنان کاری برای خودشان نمی‌کنند.
دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر این که کشور را باید با علم، عقل و فداکاری ساخت، افزود: امروز در کل جهان یک نظام الهی موفق در حال درخشش است و در بسیاری از مسائل علمی از جمله فضایی، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، اقتصاد و مدیریت ایران جزو کشورهای برتر است و حرف برای گفتن دارد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی انتقادات صورت گرفته علیه دولت گفت: امروز تخصصی ترین دولت در طول نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، کسانی که در رقابت با دیگران هستند، بهتر است اخبار دروغ منتشر نکرده و موازین اخلاقی را رعایت کنند تا آسیبی به چهره نظام و ملت وارد نشود.
http://www.president.ir/fa/?ArtID=28029
پرده دهم:
دفاع تمام قد ولایت از خادمان ملت؛ تحریف و سانسور دوباره سخنان رهبری...
8 خرداد 1390:
آن چیزی که امروز در قوه مجریه وجود دارد، یک شاکله خوب و مطلوب است
امام خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: مطلب دیگر هم همین توصیه‌ای است که من همیشه دارم و آن، هم‌افزایی با قوه مجریه است - قوه مجریه و قوه قضائیه، لیکن عمدتاً قوه مجریه؛ چون سر و کار مجلس با قوه مجریه است - باید هم‌افزایی کرد. نبایستی کار را جوری تنظیم کرد، جوری پیش برد که معنایش دعوا و اختلاف باشد؛ این در بیرون، روی مردم، خیلی تأثیراتش بد است. گاهی دیده می‌ شود که مثلاً در مجلس، در یک نطقی، در یک اظهار نظری، یک حرفی زده می‌شود. خب، حرف که زده شد، پرتاب شد دیگر. اگر خدای نکرده حرفی باشد که کسی را یا جمعی را متهم کند، جبرانش به آسانی ممکن نیست؛ مردم را ناامید می‌کند. امروز مسئولین دارند تلاش می‌‌کنند، کار می‌‌کنند. نگویید فلان ضعف و فلان ضعف وجود دارد. بنده به ضعف‌ها آگاهم. شاید بنده بعضی از ضعف‌ها را هم بدانم که خیلی‌های دیگر ندانند. با وجود این ضعف‌ها، آن چیزی که امروز در قوه مجریه وجود دارد، یک شاکله خوب و مطلوب است. در کشور دارد کار انجام می‌ گیرد. خب، بایستی همکاری کرد، باید کمک کرد؛ هم مجلس کمک کند به دولت، هم دولت کمک کند به مجلس.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12559
11 خرداد 1390: مؤکدآً یادآوری می‌شود اخبار مربوط به مقام معظم‌رهبری صرفاً از مجاری رسمی انتشار می‌یابد
دفتر مقام معظم رهبری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیانات، اخبار و مطالب موثق و قابل اعتماد در خصوص رهبر معظم انقلاب فقط از طریق مجاری رسمی منتشر می‌شود. لذا از رسانه‌ها‌ انتظار می‌رود از نقل اخبار غیر موثق و غیر مستند جداً خودداری کنند.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسمه‌تعالی
با توجه به برخی اظهارات درخصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راه‌های غیر موثق و غیر مستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است، ضمن تحذیر آقایان محترم از نقل این قبیل مطالب بی اساس، مؤکداً یادآوری می‌شود که اخبار مربوط به معظم له صرفاً از مجاری رسمی انتشار می‌یابد و از رسانه‌ها (خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌ها و …) انتظار می‌رود از درج مطالبی که به شیوه‌های دیگر منتشر می‌شود، جداً خودداری کنند.
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=8143
پرده یازدهم
مشایی خودش مسئله سحر را مطرح کرده است!
با گذشت چند روز کم کم اقتدارگرایان احساس می‌کنند خودشان مورد سوء ظن و تمسخر مردم قرار گرفته‌اند و کمتر کسی دروغ‌های آنها را باور می‌کند، به همین جهت با فرار به جلو، عملیات روانی را که خود فاز جدید آن را از دوسال پیش شروع کرده‌اند به مهندس اسفندیار رحیم مشایی و همکارانش در دولت نسبت می‌دهند! از طرفی با روشن شدن ابعاد مشارکت رأس فتنه در این عملیات روانی، بخصوص پس از انتشار مقاله «آدرس جریان انحرافی راچه کسی داده است؟» در یکی از روزنامه‌ها، بدنه ساده‌اندیش این جریان هم منفعل می‌شود و نمی‌داند با‌ «...» و جریان سبز در انتقاد از دولت همنوا بشود یا نه!
به عنوان نمونه سایت «برهان» بعد از آشکار شدن این رسوایی با درج یک نظرسنجی به نقد عملکرد جریان اقتدارگرا در تخریب دولت پرداخت: (تصویر شماره 18)
borhan.ir
19 اردیبهشت 1390: گفت و شنود با یک جن!
گفت: این قضیه ارتباط بعضی‌ها با «جن‌گیر»ها و «رمال»ها و «فال بین»ها دیگر چه صیغه‌ای است؟!
گفتم: چرت و پرت می‌گویند.
گفت: ولی شواهدی در دست است که همان جریان انحرافی این چرت و پرت‌ها را شایع می‌کند.
گفتم: احتمالاً می‌خواهند رد گم کنند تا اگر کسانی خواستند علت برخی از اقدامات مشکوک آنها را کشف کنند، به جای یافتن سرنخ‌های اصلی، در قضیه جن و جن‌گیر و رمالی و اینجور چیزها متوقف شده و از پیگیری ماجرا منصرف شوند!
گفت: عجب کلکی سوار کرده‌اند! دارند همه کاسه کوزه‌ها را سر جن بیچاره می‌شکنند!
گفتم: چه عرض کنم؟!... شخص قالتاقی داشت از کنار یک جن رد می‌شد، تا چشم جن به او افتاد، زیر لب گفت؛ بسم الله، اعوذ بالله... این دیگه کیه؟!
http://naghdnews.com/news-analytics/joke/13900-tanz.html
7 خرداد 1390: جریان انحرافی با «جن انگلیسی» ارتباط دارد!
کرمان- خبرنگار کیهان: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان عصر پنجشنبه در اجتماع بزرگ اصولگرایان استان کرمان و درجمع اعضای شورای هماهنگی گفت: ماجرای ارتباط جریان انحرافی با «جن» و یا توسل آنها به «سحر و جادو» که از سوی همین جریان به آن دامن زده می‌شود، یک «طرح فریب» برای رد گم کردن است و جریان انحرافی با پیش کشیدن مسئله «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» در پی آن است که بررسی‌های قضایی و پیگردهای اطلاعاتی را در این نقطه متوقف کند تا دست‌های پشت پرده این جریان و ارتباط‌های بیرونی آن از نگاه مقامات امنیتی و اطلاعاتی نظام پنهان بماند و مأموران اطلاعاتی با این تصور که همه انحراف‌ها و اقدامات جریان یاد شده نتیجه «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» است، از ادامه پیگیری منصرف شوند و تنها به تأسف از رویکرد این جریان به «جن» و «جن‌گیری» بسنده کرده و کانون بیرونی و مدیریت کنندگان اصلی جریان انحرافی دست نخورده باقی بمانند. شریعتمداری ضمن تأکید بر پرهیز از ساده‌اندیشی گفت: آیا نباید این سؤال برای مسئولان مربوطه مطرح باشد که چرا مواضع جن‌های مرتبط با این جریان انحرافی با مواضع مقامات امریکایی، انگلیسی و اسرائیلی شبیه است؟! و افزود: اگر پای «جن» در میان باشد، باید گفت جریان انحرافی با جن‌های انگلیسی رابطه دارد!
http://kayhannews.ir/900307/14.htm#other1402
9 خرداد 1390: جریان انحرافی جرم‌های بزرگ‌تر از جن‌گیری و رمالی انجام داده است.
حسین صفار هرندی در پاسخ به سؤالی در‌خصوص دستگیری جن‌گیر مرتبط با جریان انحرافی گفت: معتقدم که جریان انحرافی به دنبال تنزل دادن موضوع به جن‌گیری و رمالی است اما آنها جرم‌های بزرگ‌تری مرتکب شده‌اند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/167753
15 خرداد 1390: نقد و ملامت فعلی جریان فتنه و حامیان آن نسبت به جریان انحرافی «فرار رو به جلو» است
رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: نقد و ملامت فعلی جریان فتنه و حامیان آن نسبت به جریان انحرافی «فرار رو به جلو» است و در واقع عزایی است که در شکل سرور بیان می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدی طائب در گفت‌وگو با فارس درخصوص اظهارات و سرزنش اخیر حامیان فتنه نسبت به جریان انحرافی، گفت: بنده جریان انحرافی را با جریان اصلاحات یکی می‌دانم و در واقع آنها دو لب یک قیچی برای سیستم خارجی هستند و ریشه اصلی این دو به سازمان سیا باز می‌‌گردد. وی بیان داشت: در جریان فتنه عده‌ای به ابزار بودن خود آگاهی داشته و برخی نیز این موضوع را نمی‌دانستند؛ کسانی که به این امر واقف بودند امروز در برابر جریان انحرافی نه تنها خیلی اظهارنظر نمی‌کنند بلکه دچار افسردگی شده‌اند چرا آنها چنین انتظاری نداشتند.
http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=106254&Itemid=99999999
پرده دوازدهم:
خطر، خطر! جریان انحرافی دنبال سحر کردن رهبری است!!
اگر هوشیار نباشیم قدرت‌طلبان و اقتدارگرایان و جریان تحمیل‌گری که همه چیز را ابزار قدرت‌طلبی خودشان قرار می‌دهند، فضا را به سمتی خواهند برد که هر کس از اطرافیان رئیس جمهور و حتی از دولت حمایت کند، متهم خواهد شد به جن‌زدگی! به عنوان نمونه «سایت انجمن فارغ‌التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره)» (مؤسسه زیر نظر آیت‌الله مصباح یزدی که در حوادث اخیر یکی از کانون‌های حمله به دولت بوده) در تحلیلی مدعی شد که ماسون‌ها دنبال سحر کردن رهبری هستند.
قسمتی از سرمقاله سردبیر سایت انجمن فارغ‌التحصیلان مؤسسه امام خمینی:
یهودیان بدن پیامبر را سحر کردند؛ آیا ماسون‌ها در پی سحر بدن ولی فقیه هستند؟ (تصویر شماره 19 و 20)
شأن نزول مُعَوَّذَتَین؛ سحر شدن پیامبر به دست یک یهودی: علامه طباطبایی در المیزان در تفسیر سوره فلق؛ «مردی یهودی رسول خدا(ص) را جادو کرد و در نتیجه آن حضرت بیمار شد، جبرئیل بر او نازل گشته دو سوره معوذتین را آورد و گفت: مردی یهودی تو را سحر کرده و سحر مذکور در فلان چاه است، رسول خدا(ص)،‌ علی(ع) را فرستاد آن سحر را آوردند، دستور داد گره‌‏های آن را باز نموده، برای هر گره یک آیه بخواند، علی(ع) هر گرهی را باز می‏کرد یک آیه را می‏خواند، به محض این که گره‏‌ها باز و این دو سوره تمام شد، رسول خدا(ص) برخاست، گویا پایبندی از پایش باز شده باشد...» سحر کردن بدن ولی فقیه ممکن و سحر عقل وی محال است: قطعاً ولی فقیه حجت خداست و نمی‌توان آنچه مربوط به حجت بودن وی است، یعنی رهبری وی را سحر کرد؛ تنها می‌توانند از طریق سحر، به بدن و سلامت ایشان آسیب برسانند؛ پس قطعاً نمی‌توان عقل ایشان را سحر کرد؛ قطعاً! رابطه احتمالی بین جن‌زدگی و کارکرد ‌هارپ در خراش میدان الکترومغناطیسی بدن: امروزه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سلاح‌های الکترومغناطیسی، قادرند تأثیری شبیه جن‌زدگی ایجاد کنند؛ یعنی با تخریب لایه الکترومغناطیسی پیرامون بدن انسان، آسیب‌هایی را به سلسله اعصاب وارد کرده، کارکرد برخی از اعضای بدن را مختل یا نابود کنند؛ و یا با ایجاد سپرهای الکترومغناطیسی، بدن در برابر سلاح‌ها، «تیربند» کرد....
سوره ناس و فلق جزئی از قرآنند، بدان چنگ بزنیم: به هر روی احتمال دارد که سلاح‌ هارپ، یک تکنولوژی شیطانی باشد که مدت‌ها به صورت ماورائی عمل می‌کرده است و روشنفکران، خطراتی از قبیل جن‌زدگی را یک خرافه می‌پنداشتند. امروز برداشت شیطان این است که باید ماسون‌های شیطان‌پرست را به این سلاح الکترو مغناطیسی مجهز کند و این تنها برگ برنده‌ای است که برایشان باقی مانده است. بنابراین، از این به بعد، باید بیشتر بر روی فلسفه نزول سوره‌های ناس و فلق و ادعیه و روایات دینی درباره حرز و جوشن اندیشید؛ زیرا سلاح دشمن تمرکز بیشتری به این حوزه خواهد داشت.
http://anjomedu.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=21393:1390-03-13-14-14-19&catid=51:1388-08-02-13-14-54&Itemid=124