تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳  ، 
شناسه خبر : ۲۲۳۵۹۴
آیت‌الله العظمی منتظری در ملاقات با دادستان کل و دادستانهای مراکز دهگانه سپاه:

قم: حجت‌الاسلام قمی دادستان کل دادگاه انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق دادستانهای مراکز ده‌گانه سپاه در سراسر کشور روز پنجشنبه گذشته در قم با حضرت آیت‌الله العظمی منتظری دیدار و گفتگو کردند.
بگزارش واحد مرکزی خبر در این دیدار پس از ارائه گزارشی از عملکرد دادستانیهای سپاه در رسیدگی به تخلفات داخلی این ارگان آیت‌الله العظمی منتظری ضمن تقدیر و تشویق از فعالیتهای این دادستانیها اظهار داشتند: از آنجا که سپاه مولود ارزشمند انقلاب اسلامی است قداست خاصی داشته و دارد و طبعا توقع و انتظار مردم از آن زیاد است از این‌رو باید مسئولین مربوطه توجه و سعی کنند از پیدایش افکار و اخلاق غیراسلامی در سپاه جلوگیری بعمل آید.
ایشان همچنین ضمن توصیه رعایت ضوابط شرعی در برخورد با مردم تاکید کردند پاسداران انقلاب حق ندارند در مواردی که جرم متهمی ثابت نشده با او تندی و با خشونت رفتار کنند و حتی پس از اثبات جرم هم اجرای بیش از آنچه که به عنوان حکم یا تقدیر از جانب حاکم شرع تعیین شده جایز نیست.
آیت‌الله العظمی منتظری سپس در رابطه با مراعات حاکمیت ضوابط اسلامی به جای روابط شخصی و گروهی در برخورد با اتهامات پرسنل سپاه خاطرنشان کردند خطری که همواره سپاه را تهدید میکند کاهش معنویات و اخلاص و اعمال غرضهای شخصی و یا گروهی در داخل این ارگان انقلابی است اگر خدای ناکرده این خصلت در سپاه رشد یافته و از آن جلوگیری نشود سپاه پایگاه معنوی و مردمی خود را از دست خواهد داد و طبعا یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به تباهی کشیده میشود.
ایشان آنگاه ضمن اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی مدظله مبنی بر قطع روابط گروهی و حزبی پرسنل سپاه افزودند: اگر احزاب و گروههای مشخص ولو با عناوین اسلامی بخواهند در سپاه عضویت داشته باشند قهرا این ارگان مهم که از متن انقلاب اسلامی جوشیده است در مقاطع خاصی به سمت گروهها و تشکیلات مختلف کشیده میشود در حالیکه این حرکت برخلاف نظر امام و امت است.
طبق همین گزارش آیت‌الله محمدی گیلانی حاکم شرع دادگاههای انقلاب اسلامی مرکز نیز روز پنجشنبه گذشته در قم با حضرت آیت‌الله العظمی منتظری ملاقات و پیرامون مسائل قضایی کشور گفتگو کرد.