تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰  ، 
شناسه خبر : ۲۲۳۶۰۳
در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیائی

رم ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی:
صدام حسین رهبر جنایتکار حزب شیطانی بعث عراق اعتراف کرد که ماموریت حمله به جمهوری اسلامی ایران به او واگذار شده بود. عین جملات صدام که در شماره دیروز روزنامه ایتالیائی «کریره دلاسرا» چاپ شده چنین است:

«عراق قربانی یک توطئه شده است. بسیاری ما را تشویق به جنگ با ایران کردند.» اعتراف صدام به اینکه به جنگ با ایران تشویق شده یا اینکه او قربانی توطئه شده است توجیه می‌شود اما او در قسمتی دیگر از همین مصاحبه ماهیت خویش را افشا کرده و میگوید «ما نه تنها برای حفاظت کشورهای خاورمیانه بلکه برای حفظ مناطقی که برای غرب از نظر استراتژیکی و اقتصادی حیاتی هستند نیز می‌جنگیم.» بر اساس گزارش خبرنگار روزنامه کریره دلاسرا صدام به اوضاع بد اقتصادی کشورش اعتراف کرده و میگوید بعد از پایان جنگ عراق کشورهائی که به او کمک کرده یا نکرده‌اند فراموش نمی‌شوند.
خبرنگار کریره دلاسرا مینویسد: عراق در مدت سی و سه ماه جنگ 50 هزار کشته و 50 هزار زندانی سیاسی و 200 هزار زخمی داشته است و اکنون در بدترین شرایط مالی رویای به دریا ریختن یهودیان را با پذیرفتن واقعیت اسرائیل و تضمین امنیت او معاوضه کرده است و نزدیکترین دوستان او شاه حسین و شاه فهد هستند.
صدام حق برگزاری کنفرانس اسلامی ندارد
روزنامه تیناکاران چاپ کلمبو اخیرا در مقاله‌ای تحت عنوان صدام حسین میخواهد قادسیه خود را قبل از اینکه حکومتش واژگون شود به اتمام برساند مینویسد آخرین تلاش صدام در این خصوص به راه انداختن کنفرانس بغداد بود که شرکت‌کنندگان آن مستخدمین وزارت اوقاف عراق و یا علمائی بودند که از این رژیم پول دریافت کرده بودند.
این روزنامه میافزاید هیچ مسلمان متعهدی پیشنهاد صدام را برای سفر مجانی به بغداد قبول نکرده است. در ادامه همین مقاله آمده است صدام بعثی که اصول اسلامی را قبول ندارد و به اصل عربیت افتخار میکند حق برگزاری کنفرانس اسلامی را ندارد. کنفرانس صدام در زمانی برگزار گردید که سه سال از شهادت آیت‌الله محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی میگذشت.