تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۲۳۲۸۹۳

مهر: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ریاستی برتری خود را دارد، افزود: ما در قانون اساسی ظرفیت‌های خوبی را داریم اما متاسفانه به آن عمل نمی‌شود و اگر این ظرفیت‌ها به خوبی محقق شود، می‌توان نظام ریاستی را به خوبی ادامه داد. علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس عصر دیروز در مناظره‌ای با اسدالله بادامچیان، قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی که با عنوان نقش مردم در جمهوری اسلامی با تاکید بر نظام پارلمانی در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر در ساختار سیاسی به منزله احیای نظام پارلمانی نیست خاطرنشان کرد: معظم‌له در جمع دانشجویان استان کرمانشاه به این نکته که نباید بین نظام پارلمانی یا ریاستی فرقی قایل شد، چرا که تعهد مسوولان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.
به همین دلیل اگر نظام ریاستی به پارلمانی تغییر کند و این تعهد در بین مسوولان دیده نشود هیچ تفاوتی در ساختار سیاسی به وجود نمی‌آید. این نماینده مجلس همچنین افزود: متاسفانه برخی از اصولگرایان نگاه و تفسیری درست از ولایت‌فقیه ندارند و برخی از امور را به ایشان نسبت می‌دهند و معتقدند که معظم‌له نظر و دیدگاه ما را نمی‌پسندد و باید بر اساس دیدگاه ایشان اقدام کرد که این اصلا به صلاح نیست و بنده این دیدگاه را نمی‌پسندم. مطهری با بیان اینکه نظام ریاستی برتری خود را دارد افزود: ما در قانون اساسی ظرفیت‌های خوبی را داریم اما متاسفانه به آن عمل نمی‌شود و اگر این ظرفیت‌ها به خوبی محقق شود، می‌توان نظام ریاستی را به خوبی ادامه داد و دیگر نیازی به نظام پارلمانی نخواهیم داشت. مطهری همچنین موضوع آزادی بیان که از سوی کواکبیان مطرح شد را امری لازم و ضروری دانست و گفت: من با دیدگاه آقای کواکبیان موافقم اما در عین حال منتقد دیدگاه آقای بادامچیان هستم. بادامچیان در این مناظره به گونه‌ای صحبت کرد که آزادی کامل وجود دارد، این‌گونه نیست. بنده نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات هستم، اگر حضور بنده و یکی، دو نفر دیگر نبود روزنامه‌های زیادی توقیف می‌شدند. نمونه اخیر آن توقیف روزنامه اعتماد بود. وی گفت: روزنامه اعتماد فقط برای مصاحبه‌ای که با جوانفکر انجام داد توقیف شد چرا که وی در این مناظره مواضعی را درخصوص گفتمان اصولگرایی بیان کرده بود و گفته بود که چرا دوستان ما را بازداشت کرده‌اید؟ آیا با انتشار این گفت‌وگو باید دستور توقیف این روزنامه صادر می‌شد؟ اجازه دهید همگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارایه دهند.