تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۲۳۵۹۰۱
هادی مدرسی نماینده امام در بحرین:
مقدمه: علامه مجاهد هادی مدرسی در چند هفته گذشته یکی از خبرسازترین شخصیت‌های منطقه بوده است. وی که نماینده امام خمینی در بحرین می‌باشد و اخیرا توسط سازمان امنیت مرکزی امارات متحده عربی بازداشت شده بود، دیروز در ساعت 5 بعدازظهر وارد تهران شد. براساس گزارش خبرگزاریها امیر بحرین که از نفوذ ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران در بین ملت بحرین سخت ناراحت شده بود از مدتی پیش شروع به مخالفت با روحانیون اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مدرسی که از متفکران اسلامی در منطقه جهان عرب بوده و صاحب بیش از 62 کتاب در زمینه اسلامی میباشد کرد. دولت بحرین در مرحله اول حجت‌الاسلام مدرسی و همچنین ثقة‌الاسلام شیخ عبدالرزاق الجواهری را در بحرین بازداشت کرده و هنگامیکه با اعتراض شدید دانشجویان مسلمانان در لندن و بحرین و سپس در امارات عکس‌العمل شدیدی را در جهان اسلامی بخصوص ایران برانگیخت. حضرت آیت‌الله منتظری طی تلگرامی به حاکم ابوظبی خواستار آزادی وی شد همچنین حزب جمهوری اسلامی و گروهها و شخصیتهای مختلف ایرانی و غیرایرانی طی تلگرامی به این عمل شدیدا اعتراض نمودند. سرانجام دیروز دولت امارات عربی متحده در مقابل خواست مسلمانان جهان تسلیم شده و وی را به ایران فرستاد. خبرنگار ما دیروز در فرودگاه بین استقبال کنندگان بود و مصاحبه‌ای با وی انجام داد. در این مصاحبه علامه مدرسی به تفصیل پیرامون تاثیر انقلاب اسلامی ایران در کشورهای عربی سخن گفت و از چهره دشمنان این انقلاب و توطئه‌های صهیونیسم و امپریالیسم پرده برداشت. متن مصاحبه بشرح زیر است:

اولا ضمن خوش آمد به حضرتعالی خوشحالیم که شما را در خاک ایران می‌بینیم. از اینکه چند لحظه‌ای وقتتان را بما میدهید قبلا سپاسگزاریم.
* س: علت بازداشت شما در امارات متحده عربی چه بود؟
** ج: اصولا قبل از بازداشت در امارات، مسئله بحرین مطرح است که دولت بحرین از بعد از انقلاب ایران نسبت به انقلاب حساس شد، و یک حصاری بدور انقلاب زده که از یکطرف کتابهایی که در ایران منتشر میشود ممنوع کرده‌اند. روزنامه‌های ایرانی را تازگی منع کرده‌اند و حتی عکس امام اگر کسی با خودش از ایران بیاورد این را به عنوان یک دلیل جرم بر علیه‌اش حساب می‌کنند و در یکی از حسینیه‌هایی که عکس امام بود ریختند عکس امام را پاره کردند. حسینیه را از ایرانیهایی که البته گذرنامه بحرینی دارند گرفتند و تصرف کرده‌اند. این مسئله بحرین ما، که با داشتن گذرنامه بحرینی بصرف اینکه نماینده امام بودیم گذرنامه را گرفتند یعنی سلب تابعیت کردند. و بعد از 2 سه روز ما را به شارجه تبعید کردند در امارات، مدتی آزاد بودیم ولی مثل اینکه اینها در همه کشورهای خلیج همچنینی تصمیمی دارند که در مقابل انقلاب اسلامی ایران یک حصاری بزنند. مثل اینکه ترس از بیداری بقیه ملتها دارند و در نتیجه بعد از فوت مرحوم آیت‌اله طالقانی و چند تا سخنرانی بنده کردم و چند تا مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها و یکی از مجلات امارات. این مسئله را به عنوان اقدام بر علیه امنیت تلقی کردند که چرا مسئله ایرانیان فاتحه گرفتند.
* س: یعنی شما فکر می‌کنید آنها از انقلاب ایران وحشت دارند؟ و منافع خود را در خطر می‌بینند.
** ج: در حقیقت آنها مسئله‌ای با ایران ندارند. مشکل آنان با ملت خودشان است. یعنی با اینکه می‌خواهند مسئله را اینطوری جلوه بدهند که با ایران مسئله دارند ولی در حقیقت با دولت ایران مسئله‌ای ندارند. مسئله با ملتشان دارند یعنی ملت دارد بیدار میشود. بیداری مسئله‌ای نیست که خلاصه ربطی به کسی داشته باشد. افرادی بیدار میشوند و افراد دیگری تحت تاثیر قرار میگیرند و بیدار میشوند. اینها در مقابل ملت خودشان ایستاده‌اند نه در مقابل ایران خلاصه در امارات بعد از این مسائل سه‌ شب قبل ما از منزل بیرون می‌آمدیم و با عده‌ای برای حسینیه ایرانیها در دوبی می‌رفتیم چون برنامه سخنرانی داشتیم که ناگهان چهار تا ماشین بشکل آدم‌ربائی، طوریکه اصلا احتمال نمی‌دادیم متعلق به دولت باشد جلوی ما را گرفتند آنهم محاصره 300 پلیس، بنده و یکی از دوستان که از علمای کویت است را بزور داخل ماشین کردند و بعد از 8 ساعت که ما را در یک صحرایی معطل کردند بردند برای ابوظبی در آنجا زندانی بودیم تا امروز صبح (دیروز صبح).
* س: دوستان آقای عبدالرزاق جواهری که همراه شما بودند، چطور شدند؟
** ج: ایشان را فرستادند کویت.
* س: به حالت تبعید فرستادند یا اینکه ایشان از روی اختیار رفت؟
** ج: خیر ایشان را با هواپیما و تحت مراقبت فرستادند. هم بنده و هم ایشان.
* س: آیا ایشان به ایران می‌آیند؟ ایشان ایرانیند؟
** ج: خیر ایشان ایرانی نیستند و به ایران نمی‌آیند
* س: انعکاس انقلاب بنظر شما در منطقه خلیج چگونه است؟
** ج: از نظر ملت بسیار خوبست یعنی ملتهای خلیج با انقلاب اسلامی ایران یک بیعت مخفیانه دارند حالا چه دولتها بخواهند و چه نخواهند.
در مقابل بیداری نمیشود ایستادگی کرد
هم مسلمانها انقلاب اسلامی ایران را قبول داشته و از آثار آن خوشش می‌آید. ملتها هم بیدار شدند و هم امیدی پیدا کردند. در مقبال بیداری نمیشود ایستادگی کرد.
* س: در لندن و همینطور در بیشتر کشورها، بخصوص کشورهای خلیج، موج تظاهرات دانشجوئی و مردم مسلمان برای آزادی شما بود. آیا این تاثیری در آزادی شما داشته است یا اینکه اقدام سفارت را (احیانا اگر بوده) بیشتر می‌دانید؟
** ج: اصولا آنها از کارهای مردمی بیشتر می‌ترسند تا کارهای رسمی لذا شاید هر دو نقش داشته ولی بیشتر مردم موثر بوده‌اند.
* س: شایع است که مسلمانها هم امام را بعنوان اولی‌الامر حساب می‌کنند و اطاعت از پادشاهان و حکمرانان خود را کنار گذاشته و در حال روی آوردن به امام هستند. آیا این بنظر شما در خلیج در حال تقویت شدن است؟
امام خمینی بعنوان رهبر مستضعفین شناخته شده است
** ج: اصولا شیعه که اولی‌الامر را همان علما و مجتهدین می‌داند و هیچوقت آنها با غیر از علما و مجتهدین بیعتی نکرده بودند آنها را هم اولی‌الامر نمی‌دانستند. البته نسبت به امام خمینی بدون شک و شبه هم ایشان را به عنوان اولی‌الامر قائد اعظم نه فقط به عنوان رهبر مستضعفان جهان می‌دانند یعنی در خود بحرین که من بودم اسم امام خمینی را با، علیه‌السلام یا علیه‌الصلوة و سلام یا صلی‌الله علیه همراه می‌کنند و تجلیل می‌کنند. یعنی همان نائب امام. نایب پیغمبر و روی همین هادی مدرسی نماینده امام در بحرین به سئوال خبرنگاران پاسخ میدهد حساب هم بود که وقتی ایشان نسبت به روز قدس امر کردند که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس باشد دولت بحرین اعلامیه‌ای صادر کرد که کسی نباید تظاهرات کند. اگر کسی تظارهات کند ممکن است به سرنوشت تبعید دچار شود (آنهایی که گذرنامه بحرینی دارند) و بحرینی‌ها را ممکنست سلب تابعیت کنند. و این کاری است که دولت بحرین می‌کند. مثلا تازه‌گی از چهارصد نفر بحرینی سلب تابعیت کردند. با اینحال مردم برای تظاهرات قدس بیرون آمدند برای اینکه فرمان امام را فرمان خدا می‌دانند، یعنی اطاعت را اطاعت از آن خدا می‌دانند.
* س: در مورد مسئله کمپ دیوید نظر مردم بحرین چیست؟
صلح کمپ دیوید عمل ضد اسلامی است
** ج: اصولا ملتهای مسلمان که با مسئله کمپ دیوید مخالفند و آنرا یک عمل ضداسلامی می‌دانند و تحت فشار همین ملتها بوده و ترس از همین ملتها بوده که کشورهای عربی را مجبور کرده با این مسئله مخالفت کنند و نه ترس از جای دیگر چون ملتها قبول ندارند و تا سرحد مرگ هم شاید حاضر باشند این مسئله را بهم بزنند اینها از اینجهت ظاهرا یک مقدار مخالف کمپ دیوید بوده‌اند. خلاصه تحت فشار ملت بود.
* س: با توجه به این که دانشجویان برای آزادی و تظاهرات زیادی کرده‌اند شما پیام خاصی برای آنها دارید؟
** ج: اصولا مسئله شخصی مطرح نیست. مسئله ملت بحرین مطرح است. دولت سه چیز را دارد از ملت سلب می‌کند ایمان- آزادی- نان ایمان از این نظر که مثل طاغوت برنامه‌های فاسد کننده اخلاق منتشر می‌کنند از آزادی هم خبری نیست. با اینکه مثلا بحرین اولین کشوری بوده که روزنامه در آن انتشار یافته و در (80 سال گذشته) فقط یک روزنامه دارد که آنهم به دولت وابسته است. به کسی اجازه انتشار روزنامه حتی کتاب داده نمیشود آنهم کتاب معمولی. کنترل مسائل دینی خیلی شدید است. مثلا هر سال ماه رمضان برای ارشاد مردم پنج سخنران به بحرین می‌آمد که امسال منع کردند. قصد دارند ماه محرم منبرهای خارج را منع کنند. مخصوصا ایرانی. این را هم گفته‌اند که خلاصه اجازه نمی‌دهیم ایرانی امسال بیاید اینجا چرا که از انتقال بینش به مردم می‌ترسند از نظر نان بیکاری بسیار زیاد است در مقابل از کره جنوبی و پاکستان کارگر می‌آورند. با در نظر گرفتن اینکه بحرین کشور کوچکی است که 600 کیلومتر مربع هم زمین ندارد، البته می‌دانیم که از نظر استراتژیک مهم است، همین روزها 600 دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند فارغ‌التحصیل شده‌اند که الان بیکارند در صورتیکه بعضی از روزها سه هزار کارگر خارجی وارد بحرین میشود اصولا یک نوع استعمار بر بحرین حکومت دارد البته ظاهرا اشغال نشده ولی در حقیقت باید گفت 6000 سرباز آمریکائی در بحرین بسر می‌برند. آمریکا در بحرین یک پایگاه دارد «آمریکا در پادگان جوفیر بین 5 تا 7 هزار سرباز دارد» از نظر سایر امور میدانید که از ساواک افرادی برای تعلیم و تربیت به آنجا آمده بودند و مقیم بودند. حتما شکنجه گرهائی بودند که ایرانی بودند. بعد در ایام انقلاب، ضد انقلابیونی که میخواستند فرار کنند، از راه بحرین فرار کردند. مسئول جزیره خارک آمد فرودگاه هواپیمایش را فروخت و بعد رفت. هواپیماهای انگلیسی- هلی‌کوپترهای آن شرکت انگلیسی را از طریق بحرین بردند. مستشاران آمریکائی را از طریق بحرین فراری دادند.
حالا هم مثل اینکه قصد دارند از آن به عنوان یک پایگاه ضدانقلاب ایران استفاده کنند آنهم تحت شعارهائی از قبیل اینکه. ایران میخواهد بحرین را به خودش الحاق کند. ایران می‌خواهد در امور بحرین دخالت کند و …
در صورتیکه مشکلی بین ایران و دولت بحرین نیست بلکه بین دولت بحرین و ملت بحرین است. اینها این مسئله را سوژه گرفتند که ایران ادعای کشورگشایی دارد. ایران بحرین را می‌خواهد و …
حجت‌الاسلام از اینکه توانستیم چند لحظه‌ای با شما باشیم بازهم تشکر می‌کنیم.
- من هم از اینکه در ایران هستم خیلی خوشحالم اصلا ایران نویی می‌بینم- ایران اسلام و ایران امام خمینی.