در روزنامه انقلاب - اسلامی، روز یکشنبه 59/10/14 مطلبی تحت عنوان بودجه دولت و مصرف شخصی درج شده بود،که در رابطه با مصاحبه من در یکی از روزنامههای عصر بوده است،باید بگویم که تیتر این مطلب به عنوان بودجه دولت و مصرف شخصی کاملاًاز روی غرض بوده مصرف شخصی در زمینهای است که اینجانب به نفع خودم و یا زن و فرزندان و یا اقوامم و برای خرید خانه و ماشین شخصی بودجه را مصرف کنم ولی برای ساختمان یک ده بکلی خراب کلاغ نشین،اسم این را نمیتوان مصرف شخصی گذاشت و دادن پنج میلیون تومان به آوارگان زلزله و کسانی که خانههای آنها خراب شده، بوسیله فرماندار قم و زیر نظر هیئت امناء این را هم نمیتوان گفت مصرف شخصی، میماند مسئله دیگر و اینکه این پول از کجا بوده و به چه مجوزی خرج شده؟ پول را همه منجمله گردانندگان انقلاب اسلامی ایران میدانند که از جریمههای گرفته شده از باند قاچاق بوده است که اموال آنها را و یا قسمتی از پولهای آنها را مصادره کردهایم و بناهای عامالمنفعه در سراسر کشور یا ساختهایم و یا نیمه تمام است و پول مربوط به شخص بنده نیست که من بتوانم صد و ده میلیون تومان یا بیشتر مخارج موسسات عامالمنفعه از قبیل بیمارستان، مدرسه، پل، معلولین و مناطق جنگی و دیگر مسائل ضروری بنمایم میماند اینکه این پولها مستقیماًبه خزانه دولت برود و از آنجا وصول شود.
این یگانه تقصیر به اصطلاح قانونی ماست که مرتکب شدهایم و ذنب لایغفر و گناه نابخشودنی که چون طبق فلان ماده نبوده بنابراین باید به محکمه برویم و جواب این مطلب را بدهیم ولی چندین بار وسیله جراید، روزنامهها،مجلات، رادیو تلویزیون وحتی در جوابهای خصوصی بعضی از وکلای مجلس گفتهایم از اول دادگاههای مبارزه با مواد مخدر لازم بود که خرجهای ضروری داشته باشیم که نمیشد طبق مقررات رفتار شود. چون مقررات رفتار شود. چون مقررات همیشه دست و پاگیر بوده است روی این اصل بوسیله آقای حاج احمدآقا و مستقیماًخودم از محضر امام دو سه مرتبه استفسار کردم و اجازه خرج خواستم و امام هم فرمودند اشکالی ندارد. مخصوصاً درباره واگذاری بیست میلیون تومان راجع به خانههای خراب شده دزفول که بوسیله عوامل کافر بعثی عراق خراب شده بودند مستقیماً از امام اجازه گرفتیم و این کارها را انجام دادیم که اجازه امام به عنوان ولایت فقیه حجت است و باید طبق آن رفتار نمود و این تنها نسبت به جنگزدگان نبوده که امام دستور داده باشند کارهای خیر و عامالمنفعه صورت گرفته، امیدواریم که منبع روزنامه انقلاب اسلامی نام مصارف خیریه را مصرف شخصی قلمداد نفرمایند و به مقتضای قانون مطبوعات در صفحه سوم در وقایع اتفاقیه جواب اینجانب را درج کنند. ممنون و متشکر
صادق خلخالی