تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰  ، 
شناسه خبر : ۲۴۰۵۰۲

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیة والنصر واجعلنا من‌ خیرانصاره‌ و اعوانه‌ والمستشهدین‌ بین‌ یدیه‌
خدای بزرگ را سپاسگزارم یک‌بار دیگر توفیق زیارت شما مردم مؤمن، باصفا، سرافراز و انقلابی شهرستان کوثر را عنایت فرمود.
همان‌طور که به درستی اشاره کردند، نام کوثر، نام بسیار عزیز و ارزشمندی است. باور من این است که مردم این شهرستان از چنان شایستگی، ایمان، صداقت و صفایی برخوردار بودند که خدای متعال ذهن‌ها را هدایت کرد و نام این شهرستان به نام نامی کوثر متبرک شد.
من می‌خواهم به عنوان درس آموزی از مکتب پیامبر عزیز اسلام کمی دربارۀ نام شهرستان شما صحبت کنم. می‌‌دانید که کوثر لقب حضرت فاطمه (س) است. کوثر یعنی خیر کثیر، چشمۀ جوشانِ رحمت، لطف، هدایت، محبت، علم، حکمت و شجاعت. حضرت زهرا (س) کوثر بود، یعنی کانون جوشش همۀ خوبی‌ها و زیبایی‌ها برای بشریت بود. او اسوه و الگو، دختر پیامبر، مادر ائمه و نقطۀ اتکای روحی پیامبر و ائمه (ع) بود.
اما کوثر به معنایی وسیع‌تر عبارت است از: معرفت الهی. انسان بدون معرفت با سایر موجودات تفاوتی ندارد. امتیاز انسان بر سایر موجودات معرفت، شناختن خدا، هستی، خود انسان، علم، حکمت، خلاقیت، قدرت، مهربانی و رأفت است. اگر همۀ اینها را در یک کلمه خلاصه کنیم، معرفت می‌شود.
کوثر یعنی معرفت. حوض کوثر، یعنی حوض معرفت. اگر کسی بخواهد به جایگاه پیامبر نزدیک و هم سنخ پیامبر و آل پیامبر شود، باید معرفت پیدا کند و با رموز هستی، عظمت پیامبر ، آل پیامبر و انسان آشنا بشود و بدان ایمان بیاورد. حضرت زهرا(س) کانون معرفت است. نقل است که ائمه براساس دستورالعمل و صحیفه‌ای که از حضرت زهرا (س) به آنها به ارث رسیده است، اقدام و عمل می‌کنند. صحیفۀ حضرت زهرا یعنی مجموعۀ علم و معرفت حضرت زهرا(س) که دروازۀ علم و معرفت الهی است و در اختیار ائمه (ع) است.
عزیزان من، باور من این است که مردم شهرستان کوثر اهل معرفت، تفکر، علم، حکمت، اندیشه، مهربانی و ایمان پاک بوده‌اند و در عمق دل شما عشق به اهل بیت حضرت زهرا(س) بوده است و خدای متعال هم این نام را برای شما برگزید.
عزیزان من،کسانی که اهل کوثر و معرفت هستند، رفتارهای انسانی و عقلایی دارند و روابط میان آنها صادقانه، مؤمنانه و برادرانه است. در خیر و نیکی یاور یکدیگرند، در سختی‌ها پشتیبان و غمخوار هم هستند و در شادی‌های یکدیگر شریک هستند. دلهایشان متحد است و بین یکدیگر با عدالت، انصاف و برادری رفتار می‌کنند.
من خدای بزرگ را سپاسگزارم که ملت ایران و مردم شهرستان کوثر را مردمی مؤمن، اهل معرفت و ولایت و شجاع و دوست داشتنی قرار داد. این مطلب اول.
عزیزان من، مطلب دوم دربارۀ ساختن ایران است. باید ایران را با کار و تلاش، وحدت و همدلی، توکل برخدا و براساس عدالت و الگوهای الهی بسازیم. عدالت محور ساختن ایران است. اگر برنامه‌ریزی‌ها، مدیریت و نگاه ما براساس عدالت باشد، همۀ ایران آباد خواهد شد و مشکلی باقی نخواهد ماند، استعدادی معطل نمی‌شود و همۀ آرزوهای الهی و نیک فرصت برآورده شدن پیدا می‌کنند.
ما در سفر دور چهارم دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم. هدف اول ما پیگیری مصوبات سه سفر گذشته است. ببینیم کدام انجام شده است؟ کدام با مانع مواجه است؟ برای کدام کاری نشده است؟ می‌خواهیم طوری عمل کنیم که اگر خدای متعال توفیق داد و دورۀ دهم به پایان رسید، هیچ قول و تصمیمی از دولت نباشد که بر زمین مانده باشد یا قابلیت اجرا پیدا نکرده باشد.
اجازه بدهید گزارش کوتاهی دربارۀ سه سفر قبلی به شهرستان کوثر به شما بدهم. ما در دور اول برای این شهرستان 23 مصوبه داشتیم. 5 موردش در دست اجراست، 17 موردش تمام شده است و برای یک مورد هم هیچ کاری انجام نشده است. در دور دوم، 35 مصوبه داشتیم که 29 موردش انجام شده است، 4 موردش در دست اجرا و برای 3 موردش هم اصلاً اقدامی صورت نگرفته است. در دور سوم 40 مصوبه داشتیم، برای 15 موردش هنوز کاری صورت نگرفته است که باید تصمیم بگیریم، 21 مورد اجرا شده و 4 مورد هم در دست اجراست.
من اینجا نمی‌خواهم کارهای انجام شده را مرور کنم. اما به بعضی‌ها اشاره می‌کنم. یکی ایجاد شهرک صنعتی است که الان راه اندازی شده و باید صنایع بیایند و مشغول شوند. سالن ورزشی بانوان، سالن تخصصی، مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران، مقاوم سازی روستایی، گازرسانی به چند روستا، مرکز بهداشتی – درمانی کوثر و پروژه‌های متعدد دیگر.
اما همان‌طوری که امام جمعۀ محترم و جناب آقای فرماندار اشاره کردند، سد کوثر برای شهرستان شما حیاتی است. کارها با فراز و نشیب‌ جلو آمده است. ان شاءالله فردا شب در دولت طوری تصمیم می‌گیریم که به فضل الهی این سد تا پایان سال تمام شود و اوایل سال بعد ما برای افتتاح این سد یک سفر دیگر به این شهرستان داشته باشیم.
جوانان و مردم عزیز، خداوند به انسان استعدادهای فراوانی عنایت کرده و فرصت‌های نامحدودی در اختیار انسان قرار داده است. به گونه‌ای که در مسیر ساختن و پیشرفت هر جا تصمیم بگیریم و اراده و حرکت کنیم، موفق خواهیم بود. باید دست به دست هم بدهیم، حرکت کنیم، بسازیم و پیشرفت کنیم.
برنامۀ دوم دولت در سفر چهارم تمرکز بر اشتغال است. ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد. در سال‌های 1360 تا 1366 رشد جمعیت ایران بالا بود. خدا را شکر، امروز خیل عظیم جوانان مؤمن، توانا، بااراده و تحصیل کرده در خدمت کشور هستند. تقاضا برای کار زیاد است. سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند. یا تحصیلاتشان تمام می‌شود یا کاری را یاد می‌گیرند و می‌خواهند وارد بازار کار شوند. دو ونیم میلیون نفر هم از گذشته در صف اشتغال هستند. دولت در یک برنامۀ انقلابی تصمیم گرفت که ریشۀ بیکاری را از سرزمین مقدس ایران برکند. ما تصمیم گرفتیم که امسال و سال آینده با همت جوانان و کارآفرینان و پشتیبانی دولت سالی دو میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد کنیم و ان شاء الله سال 1392 را در شرایطی آغاز کنیم که همۀ جوانان عزیز این کشور شغل مناسب خودشان را داشته باشند.
ما آماده هستیم و همۀ توان کشور را بسیج کردیم. اما دولت به تنهایی کافی نیست. همه کارآفرینان، زن و مرد، آنهایی که می‌توانند کارگاه، دامداری و باغی ایجاد کنند، مزرعه‌ای را آباد و شغلی را درست کنند، این‌ها باید کمر همت را ببندند آستین را بالا بزنند و بیایند. دولت هم در خدمتشان است. جوان‌های عزیز هم بسیج شوید با همدلی وکار و تلاش، کاری کنیم که جوانان عزیز ما بتوانند شغل مناسب را داشته باشند.
من در پایان عرایضم می‌خواهم تشکر و دعا کنم. تشکر اولم از همۀ خوبی‌های شما در طول تاریخ است. مردم این شهرستان در طول تاریخ، مردمی پاک، مؤمن و باصفا بوده‌اند و وجودشان برای کشور ما سرشار از منفعت بوده است. مردمی مهربان، نجیب و باصفا بوده‌اند. من از همۀ خوبی‌های شما در طول تاریخ به خصوص در دورۀ انقلاب تشکر می‌کنم.
سلام و درود خدا برشما و شهدا، جانبازان، آزادگان، علما، اندیشمندان و عارفان شما و تشکر بعدی به خاطر لطفی است که به فرزند کوچک و خادم خود دارید و در انتخابات و در عرصه‌های گوناگون ابراز لطف می‌کنید.
تشکر سوم به خاطر اجتماع امروز است. پایان ماه شهریور زمان اشتغالات فراوان برای کسانی است که دانش‌آموز و دانشجو دارند، کشاورز یا کارگر هستند. همه به شدت مشغول کار هستند. با این حال اجتماع و بزرگواری کردید. من تشکر می‌کنم. اجازه بدهید چند دعا کنیم.
ای خدای بزرگ، ای خدای مهربان، ای حکیم یگانه ، این مردم عزیزند، آن‌ها را به قله‌های عزت جهانی برسان!
ای خدای بزرگ ملت ایران را به قله‌های پیشرفت نائل بفرما!
موانع پیشرفت ملت ما را برطرف کن!
جوانان عزیز ما را حفظ کن!
آنها را به اوج علم، ایمان و عمل صالح برسان!
تمام آرزوهای خوب جوانان ما را برآورده ساز!
دشمنان ملت ایران را منکوب کن!
ملت‌های مظلوم و مستعضف را نجات عنایت بفرما!
ای خدای مهربان، باران رحمتت را برسرزمین نورانی ایران ببار و همۀ سرزمین را سیراب بفرما.
ای خدای بزرگ این مردم مؤمن منتظرند. ایران و جهان منتظر است. همه منتظر حادثۀ آخر و نجات بخش و عدالت‌گستر هستند. ای خدای قادر متعال، آخرین ذخیره‌ات، منجی حقیقی بشر، یاور واقعی انسان‌ها، امام مهدی ما را برسان.
موفق و پیروز و سربلند باشید