تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۳  ، 
شناسه خبر : ۲۴۲۹۶۵
صادق اشک‌تلخ در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله

همزمان با ایام میلاد با سعادت اسوه حجاب و عفاف زنان عالمیان وجود مقدس حضرت فاطمه الزهرا(س) و فرزند برومندش مظهر غیرت دینی حضرت امام خمینی(ره) جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با حضور برادران حزب‌اللهی تشکیل گردید. در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید برادر حاج صادق اشک‌تلخ سخنرانی نمود.
وی در ابتدا با توجه به ایام ولادت پرنور حضرت صدیقه طاهره در این خصوص گفت: خداوند متعال در قرآن کریم سوره مبارکه نور آیات ۳۵ و ۳۶ می‌فرماید خداوند نور آسمان‌ها و زمین است و هرکس را بخواهد به نور خود هدایت می‌کند .آن نور (چراغ پرفروغ) در خانه‌هایی است که خداوند اجازه داده است نامش در آنجا بلند شود و صبح و شام در آن برایش تسبیح گویند.
تجلی نور مقدس حضرت زهرا(س) در خانه رسول خدا(ص)
در سال پنجم بعثت و در بیستم جمادی‌الآخر به اراده الهی نور مقدس فاطمه(س) در خانه رسول خدا(ص) تجلی پیدا کرد و خداوند متعال اراده فرمود تا نسل پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که پیشوایان هدایت بشریت تا روز قیامت هستند یعنی ائمه اطهار(ع) از وجود مقدس حضرت زهرا(س) باشند و این خبری بود که جبرئیل امین آن را به پیامبر اسلام عرضه داشت.
شان و شخصیت والای حضرت فاطمه‌(س)
در سیره اهل بیت(ع) اینگونه است که هرکس را به اندازه شأن و شخصیت‌شان تعریف می‌کنند نه کمتر و نه بیشتر، بر این اساس شخصیت والای حضرت زهراء(س) در مرتبه و مقامی است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) خطاب به وی می‌فرماید پدر فدای تو شود - یعنی تعبیر کلی این کلام مقدس این است که اگر در ماجرای سقیفه من بودم، سپر تو فاطمه(س) می‌شدم و آنجا که می‌فرماید هرکس تو را بیازارد مرا آزرده است و اینگونه عبارات مقدس فراوان وجود دارد که همگی نمایانگر عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) است.
سوره کوثر در شأن حضرت زهرای اطهر
وی در ادامه افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حقیقت قرآن کریم هستند و از اعجاز قرآن شاید یکی همین امر باشد که کوتاه‌ترین سوره در میان سوره‌های قرآن کریم سوره مبارکه کوثر است که در شأن و منزلت حضرت زهرای اطهر(س) نازل شده است، و در میان اهل بیت علیهم‌السلام نیز کوتاهترین عمر پربرکت و نورانی را حضرت زهرا(س) دارد. عمر مبارک حضرت فاطمه(س) را ۱۸ سال نوشته‌اند و برخی روایات مبارکه چند ماه بیشتر یادآور شده‌اند. اما چرا ۱۸ سال؟
چرا حضرت زهرا(س) ۱۷ ساله یا ۱۹ ساله شهید نشد سر این ۱۸ سالگی چیست؟ یکی از عرفا می‌فرمود سر آن در این است که خداوند متعال که مبداء نظم عالم است در این دنیا هر چه را که به حبیب خودش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) عطاء فرمود به امین خودش وجود مقدس علی ابن ابیطالب(ع) نیز عطا فرمود. ۶۳ سال عمر با برکت در این دنیا را به حبیب‌اش عطا فرمود و ۶۳ سال عمر با برکت را به امینش امام علی(ع).
بار سنگین نبوت که هدایت بشریت بود را بر دوش پیامبرش قرار داد و بار سنگین امامت که هدایت بشریت است را بر دوش امیرالمؤمنین(ع). تجلی نور خودش در زمین را که وجود مقدس حضرت زهراء(س) بود، نه سال میهمان خانه پیامبر قرار داد و نه سال میهمان خانه علی(ع) و این سر هیجده سالگی عمر پرخیر و برکت حضرت صدیقه طاهره بود.
مبداء حکومت جهانی حضرت مهدی‌(عج) صحیفه فاطمیه
ایشان در ادامه با تبیین نقش حضرت فاطمه در تحولات اجتماعی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) مبداء وقایع و تحولات تاریخ بشریت و حکومت جهانی فرزندش حضرت مهدی(عج) می‌باشد و حضرت مهدی(عج) مجری صحیفه فاطمیه(س) خواهد بود؛ همان صحیفه‌ای که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی‌اش آن را افتخار اسلام و شیعه می‌داند و می‌فرماید: ما مفتخریم که صحیفه فاطمیه که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه(س) است از ما است.
نکته قابل توجه در موضوع صحیفه فاطمیه این است که حضرت امام(ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان در سال ۱۳۶۴ در این خصوص می‌فرمایند بعد از ارتحال پیامبر(ص)، جبرئیل امین بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و همه مسائل را تا زمان ظهور فرزندش حضرت مهدی(عج) خدمت ایشان عرضه داشت و ممکن است مسائل مربوط به ایران (انقلاب اسلامی) را نیز بیان نموده باشد. براین اساس نام امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت سیدعلی خامنه‌ای به عنوان فرزندان حضرت زهرا(س) و رهبران عصر حضور و زمینه‌سازان عصر ظهور حضرت مهدی(عج) در لوح محفوظی که جبرئیل امین به حضرت زهرا(س) عرضه نموده وجود داشته و دارد.
همزمانی ولادت حضرت زهرا(س) با امام خمینی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی
اشک تلخ سپس باتوجه به تقارن میلاد پرنور حضرت زهرا(س) با ولادت باسعادت فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۱۳۰۰ و اندی سال از ولادت حضرت زهرا(س) در نقطه‌ای از ایران به نام شهر «خمین» یکی از فرزندان او همزمان با سالروز ولادت مادرش یعنی بیستم جمادی‌الثانی متولد شد که بعدها انقلابی را پرچمداری نمود که انفجار نورش عالم را گرفت. امام راحل(ره) با انقلاب اسلامی‌ای که برپا نمود با انقلابش شناخته می‌شود و این انقلاب هم به تعبیر مقام عظمای ولایت بدون نام حضرت امام در هیچ کجای عالم شناخته نمی‌شود.
نماد غیرت دینی در موضوع عفاف و حجاب
نکته قابل توجه اینکه بسیاری سابقه آغاز مبارزه حضرت امام را از سال ۴۲ قلمداد می‌نمایند در صورتی که اولین بیانیه مبارزاتی امام(ره) سال ۱۳۲۳ (اردیبهشت‌ ماه) یعنی ۱۹ سال قبل از سال ۴۲ منتشر می‌شود و ملت را دعوت به قیام می‌نمایند و در همان پیام توجه ملت را به نشان دادن غیرت دینی در موضوع حجاب و عفاف بیان می‌فرمایند.
انقلاب اسلامی همواره در تیررس توطئه‌های دشمنان
به هر حال این انقلاب بی‌نظیر از روز اولی که حرکتش آغاز شد تا به امروز لحظه‌ای از توطئه‌ دشمن در امان نبوده و نخواهد بود. این توطئه‌ها برخی موضوعی مقطعی بوده مثل توطئه کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و امثالهم در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی یا توطئه کشدار حمله نظامی ۸ ساله به کشورمان در دهه اول انقلاب؛ اما یک توطئه دامنه‌دار که از همان روزهای اول انقلاب اسلامی آغاز و هنوز هم ادامه دارد و خواهد داشت، توطئه شبیخون فرهنگی دشمن و تهاجم فرهنگی او به انقلاب اسلامی است. یکی از معبرهای مهم این شبیخون فرهنگی معبر حجاب و عفاف است.
تعریف مقوله حجاب و بدحجابی از نگاه اسلامی
وی در ادامه با طرح این سوال که باید ببینیم حجاب و عفاف چیست و بی‌حجابی و بدحجابی کدام است اظهار داشت: در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان گفت بانوان جامعه اسلامی ما دو گروه هستند. یک گروه آنها که اکثریت جامعه را هم بحمدالله تشکیل می‌دهند جامعه بانوان محجبه و چادری هستند که اینها به دلیل آنکه مقید هستند در صورت ضرورت و نیاز از منزل بیرون بیایند، مانند تامین مایحتاج یا امثالهم، لذا در معابر عمومی مهم کمتر دیده می‌شوند .ولی ما فکر می‌کنیم زنهای جامعه ما فقط همین گروه قلیل هستند که دایما در خیابانها پرسه می‌زنند در صورتی که چنین نیست.
گروه دوم زنهایی هستند که در سطوح مختلف نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه التزام چندانی از خود نشان نمی‌دهند و البته در میان اینها جمع محدودی هستند که تعمدا حریم‌شکنی می‌نمایند و قصد ترویج فساد و بی‌بند و باری دارند که متاسفانه در حاشیه‌های امن هم قرار گرفته‌اند و اعتنایی نمی‌کنند به اینکه نظام اسلامی است و برای تحقق این نظام اسلامی صدها هزار خون پاک و مطهر به زمین ریخته شده است و لذا معتقدیم این حاشیه امن می‌بایست برای این جمع قلیل برداشته شود.
برابر دستورات دینی ما زن فقط می‌تواند صورت ( از رستنگاه موتا بین چانه) و دستهایش (از مچ تا انگشتان) را از نامحرم نپوشاند( البته برابر برخی روایات و فتوای مراجع معظم حتی در مواردی که همین مقدار هم تحریک جنسی داشته باشد بنابر احتیاط باید پوشیده شود.) براین اساس اگر زنها این حد را رعایت ننمایند که گفته شد حجاب را رعایت ننموده‌اند و بی‌حجاب محسوب می‌شوند که امروزه مظاهر آن به فراوانی متاسفانه دیده می‌شود.
بدحجاب شامل آن دسته از خانم‌هایی می‌شود که فی‌المثل رعایت پوشش موی سر و دستها را نموده‌اند اما در پوشش لباس متاسفانه یا آنچنان رنگارنگ یا آنچنان چسبیده لباس به تن می‌کنند که تحریک کننده جنسی است که امروزه مظاهر آن در جامعه البته به انضمام بی‌حجابی فراوان دیده می‌شود. در فیلم‌های سینما و سیمای جمهوری اسلامی متاسفانه مظاهر بدحجابی (لباسهای رنگارنگ و چسبیده) خواسته یا ناخواسته، سهوی یا غیرسهوی به کرات دیده می‌شود که امیدواریم چاره‌ای بیندیشند و این از مصادیق کوتاهی مسئولین مربوطه فعلی در امر حجاب است.
آغاز تضعیف حجاب برتر از زمان هاشمی
البته از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی روند تضعیف چادر و تقویت جایگزین آن (طرح مانتو) آغاز شد و در زمان آقای خاتمی سال ۷۶ تا ۸۴ در سراشیبی قرار گرفت و یک جهش قابل تاملی در جامعه برای کنار زدن چادر که حجاب برتر و نشانه اسلامی و ملی ما می‌باشد انجام شدو در سال ۸۴ همه امیدوار شدند که با آمدن آقای احمدی‌نژاد این روند مهار شود و ترمیم گردد که نه تنها چنین نشد بلکه متاسفانه همان روند ادامه یافت و بعضا تشدید هم شد.
نگاه یکسان دولتهای هاشمی‌،خاتمی و احمد‌ی‌نژاد به مقوله حجاب
لذا می‌توان گفت یکی از نقاط مشترک آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در بی‌توجهی آنان به موضوع رعایت حجاب در جامعه اسلامی می‌باشد و این از مصادیق کوتاهی مسئولین اجرایی آن هم در بالاترین سطح آن می‌باشد.
در زمان خاتمی کلید امور فرهنگی قوه مجریه در دستان مهاجرانی بود و آن شد که دیدیم و امروز رئیس کارگروه فرهنگی دولت احمدی‌نژاد یعنی مشایی کلیددار این امر است و می‌آید کنار یک هنرپیشه زن که دایما یک پایش آن سوی آبهای خلیج فارس است و یک پایش داخل کشور است می‌نشیند و می‌گوید و می‌شنود و کمک بلاعوض هم به او می‌نماید، معلوم است که چه خواهد شد. بعد هم مدعی گفتمان انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا هستند.
در سیره شهید محمود کاوه هست که قبل از انقلاب درب مغازه پدرش به خانم‌های بی‌حجاب جنس نمی‌فروخت و حتی این امر برای این نوجوان و پدر بزرگوارش مشکلات فراوانی را ایجاد نمود ولی او حاضر نشد یک قدم از این موضوع عقب برود. امروز چند نفر در محیط کسب و کار به شیوه شهید کاوه اقتدا می‌کنند؟ بگویید تا دوستان ما بروند از محیط کار او گزارش تهیه کنند!
بررسی عفت و عفاف موضوعی جدا از پوشش و حجاب
صادق اشک‌تلخ سپس به تبیین موضوع عفاف پرداخت و اظهار داشت: بحث عفت و عفاف نسبت به پوشش و حجاب خود یک موضوع جداگانه است که این موضوع هم باید در منزل و نزد محارم رعایت شود و هم در جامعه و بیرون منزل. اما موضوع عفت را تقسیم‌بندی نموده‌اند به عفت در زبان و لسان، عفت در نگاه، عفت در رفتار و عملکرد،‌ عفت در آرایش، عفت در حفظ حریم و عفت در مرام و آرمان.
امروزه متاسفانه در تمام این حوزه‌های عفت که گفته شد آستانه آسیب جامعه بالاست و بدون هیچ منع و سرزنشی شاهد گسترش عدم رعایت عفت در اجتماع هستیم.
عرصه سینما و تلویزیون پیشتاز در گسترش بی‌عفتی در اجتماع
عرصه سینما و صدا و سیما متاسفانه در شکستن این حریم‌ها نقش موثری داشته ودارند. از مصاحبه‌ها و نشست‌هایی که گزارشگران و مصاحبه‌گران زن با مردها انجام می‌دهند که ضرورتی ندارد که حتما چهره به چهره یک زن این نقش را ایفا کند تا سریالهای تلویزیونی و چهره به چهره شدن هنرپیشه‌ها که هیچ کدام مبنای اسلامی ندارند؛ عرصه سینما که بدتر و در یک جمله باید گفت آنچنان فضا متاسفانه آلوده شده است که بدون تردید یک خانواده مذهبی و متدین هرگز اجازه نخواهد داد فرزندش به ویژه دختر در این عرصه وارد شود و این بارزترین مشخصه برای انحرافات اخلاقی در این عرصه است.
رعایت احکام و حدود شرعیه لازمه و سنگ بنای حکومت اسلامی
وی در ادامه افزود: خداوند متعال تا زمانی که پیامبر عظیم‌الشان اسلام در مکه تشریف داشتند و ابزار و حکومتی در اختیار نداشتند آیات حدود و احکام را نازل نفرمود، همه آیات اعتقادی و اخلاقی نازل می‌شد ولی وقتی به مدینه هجرت فرمودند و حکومت نوپای اسلامی را بنیان نهادند احکام یکی پس از دیگری نازل گردید. این مطالبه الهی است که وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد احکام و حدود شرعیه اجرا شود و این یک وظیفه است که متوجه مسئولین و متولیان امور می‌باشد که اگر کوتاهی نمایند بدون تردید موأخذه خواهند شد.
ما وقتی ملاحظه می‌کنیم که حضرت امام(ره) به عنوان بنیانگذار این نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌فرمایند: صلاح و فساد یک جامعه، از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد و مقام عظمای ولایت می‌فرمایند: مساله حجاب یک مساله ارزشی است و باید بدون اغماض رعایت گردد؛ چرا مسئولین مربوطه در این امر مهم غفلت و کوتاهی و اغماض می‌کنند؟ دشمن در تداوم جنگ نرم و تهاجم فرهنگی لحظه‌ای غفلت نمی‌نماید ولی متاسفانه مسئولین ما در تقابل با آن این‌گونه نیستند. چرا؟
وقتی مقام معظم رهبری صریحا می‌فرمایند: «مظاهر خودنمایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد»، چرا مسئولین امر مانع تخریب جامعه نمی‌شوند و نظاره‌گر ویرانی تدریجی اجتماع هستند؟!
متاسفانه صحنه‌هایی که از جلوه‌گری و خودنمایی برخی بانوان در خیابانهای تهران به عنوان مرکز حکومت اسلامی که ام‌القرای جهان اسلام است مشاهده می‌شود جز شرمساری چیز دیگری ندارد. از چه وقت و از کجا باید آغاز کرد؟!
شانه خالی کردن مسئولین فرهنگی از اجرای قانون عفاف و حجاب
هنوز هم که هنوز است، رئیس‌جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی یک مرتبه پاسخ نداده است که چرا اجرای قانون حجاب و عفاف را تخطئه نموده است؟! قانونی که پس از ده‌ها جلسه و صرف هزینه و صرف وقت و کار کارشناسی فراوان نتیجه‌اش تعیین ۱۱۲ وظیفه برای ۲۶ دستگاه حکومتی از جمله وزارت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان، وزارت بازرگانی، صدا و سیما و تعیین ۱۶ راهکار و سیاست کلان شده است، از اساس تعطیل شده است(!) بعد می‌گویند حزب‌اللهی‌ها حرف برای گفتن ندارند فقط انتقاد می‌کنند.
خطر انحطاط اخلاقی جامعه در اثر سرپیچی از کلام الهی
شما که گوش شنوا ندارید، این حرف، این قانون، این راهکار چرا عمل نمی‌کنید؟ البته ما انتظار هم نداریم به حرف ما گوش کنند وقتی به کلام الهی و سخن رسول خدا(ص) و آیات قرآن کریم و دستورات اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و فقه اسلامی و مراجع عظام گوش نمی‌کنند، ما که جای خود داریم. آنچه موجب نگرانی است کوتاهی‌های مسئولین در این امر است. در این خصوص مقام عظمای ولایت فرمودند تاریخ شرح حال ماست. حسین بن علی‌ها به مسلخ خواهند رفت اگر چنانچه خواص به وقت لازم آن وظیفه‌ای که متوجه آنان است را انجام ندهند و آنچه که موجب شد فاجعه کربلا به وجود بیاید انحطاط اخلاقی جامعه بود» چرا این هشدارها را مسئولین جدی نمی‌گیرند؟
صرف هزینه‌های میلیاردی دشمنان برای رواج بی‌بندوباری در جامعه
چه کسی تردید دارد که رواج بی‌بند و باری‌های اخلاقی در جامعه را دشمن دنبال می‌نماید و برای گسترش آن میلیاردی هزینه می‌کند؟ بدون شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانایی مدیریت این وضع را دارد اما متاسفانه مسئولینی که باید آن را اجرایی نمایند کوتاهی نموده و آن را مورد بی‌توجهی قرار داده‌اند که این امر البته علل مختلفی دارد و یکی از آنها متاسفانه مساله جلب آرای بیشتر در انتخابات‌ها و سیاسی‌بازی‌های مربوط به آن می‌باشد که امیدواریم با درک صحیح وظیفه الهی خود کوتاهی‌ها را جبران نمایند.
ما بنا داریم آخر هفته‌ آینده در میدان فاطمی نزدیک وزارت کشور تجمع قانونی داشته باشیم و در این خصوص‌ با مسئولین مربوطه نامه‌نگاری نموده‌ایم، امّا هنوز مجوز نداده‌اند و در صورت مجوز دادن اجتماع خواهیم کرد و آنجا مطالبی را عرض خواهیم کرد.
ما برای یادآوری مطالبه الهی، مطالبه اسلام، مطالبه امت حزب‌الله در خصوص عفاف و حجاب اقدام کرده‌ایم.
وی در خاتمه با ذکر خاطره‌ای از یکی از بانوان شهیده اظهار داشت: این مشاهده خودم است نه اینکه در کتاب خوانده باشم یا خاطره‌ای را شنیده باشم خیر. ما وقتی در عملیات مرصاد منافقین را تعقیب می‌نمودیم وارد شهر خالی از سکنه اسلام‌آباد غرب شدیم. در یکی از خیابانهای منتهی به میدان اصلی شهر من متوجه پیکر یک خانم شهیده که با همان حالت چادری روی پیاده‌روی خیابان افتاده بود شدم. نزدیک رفتم شهادتش نمایانگر این بود که در زمان ورود منافقین به شهر (سه روز قبل) به شهادت رسیده است.
نکته مهم حالت این شهیده بود او چادرش را در مشت خودش گرفته بود و وقتی منافقین او را به رگبار می‌بندند با همان حالت داخل پیاده‌رو افتاده بود پیام آن شهیده این بود که حاضر شده از جانش بگذرد ولی از حجابش نگذرد چه بسا اگر حجابش و چادرش را کنار می‌انداخت او را مورد حمله قرار نمی‌دادند و به شهادت نمی‌رسید.
از خداوند متعال مسئلت داریم راه و رسم چنین شهیدانی پیش روی بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد.‌ان‌شاءالله.